חורבן ותקומה

באותו נושא:בקעת הקהילות, יד ושם, אדר' נוף ליפא יהלום ודן צור

יצירת מופת של שני אדריכלי הנוף הכי גדולים שהיו כאן בארץ.
הם יצרו הרגשה מצמררת של ירידה לקבר והליכה בתוכו. מרגישים קטנים בתוך הדבר הענקי הזה (24 דונם), מנותקים מהעולם, מבולבלים במבוך, ומוקפים שמות של קהילות שנכחדו.
על הפרוייקט
http://zur-wolf.com/he/project.php?i=79
&nbsp
&nbsp
אלו אותם מתכננים של אחוזת קבר בן גוריון מעל נחל צין, גן לאומי עין עבדת, קמפוס אונ' ת"א, קמפוס מכון ויצמן, מדרחוב רוטשילד ת"א, פארק נחל חדרה, ועוד ועוד.
בקעת הקהילות נחשבת לפסגת היצירה שלהם. (לדעתי דוקא קבר ב"ג)

 

גלמיש1

New member
בזכותך מיכל נכנסתי לאתר שלהם

ואיזו חגיגה. פרוייקטים יפהפיים. ואת ה"חזון" שלהם הייתי מעתיקה אלי אחד לאחד כי כל מה שמתיחס לאדריכלות נוף נכון גם לאדריכלות של בניה :
"אנו מאמינים כי תפקיד אדריכל (הנוף) הוא לחנך, לא במילים, אלא ביצירה ובדוגמה, תוך יושרה מקצועית וצניעות, להוביל ולהשפיע על תהליכים רחבים ומגמות עיצוביות.
אנו רואים באדריכלות (הנוף) יצירה הוליסטית השואבת מן המכלול השלם הטבעי והאורבני ויוצרת סביבה שנועדה להיות חלק בלתי נפרד מן הטבע, תוך התאמה לתכנון בר קיימא אשר מתחשב בסביבתו ומקדם תהליכים טבעיים.
אנו שמים דגש על החוויה האנושית.
על יצירה בהירה המעוררת השראה ומבטאת ערכים של יופי ואסתטיקה.
אנו מאמינים כי סביבה הרמונית יכולה לגרום לשינוי, גם אם עדין ואיטי, של יחס האדם לסביבה ולחברה.
אנו מחדשים ומתאימים בכל פרויקט את הסגנון העיצובי, תוך גמישות והשתלבות במגמות עכשוויות. תהליך זה מביא אותנו לחקירה מתמשכת ולחיפוש מתמיד אחר פתרונות יצירתיים, מותאמים לסביבה, לרוח התקופה ולמקום.
אנו מקפידים על תוצר איכותי, בהתאמה לדרישות המזמין, תוך תשומת לב לתנאי אחזקה ולתקציב, בכדי ליצור מקום העונה לטווח רחב של תנאים ומגבלות, השומר על טיבו ומשתבח עם הזמן.
.....
&nbsp
 
הם השאירו אחריהם

הרבה יותר ממילים.

זו זכות להסתובב בארץ בין הפרוייקטים שלהם.
כולנו היינו בהמון פרוייקטים שלהם, בלי בכלל לדעת שזה הם היוצרים... ובחלקם (כמו הסחנה - גן השלושה) - בכלל בלי להרגיש שהיתה פה יצירה כלשהי, כי הכל נראה כל כך טבעי...

אגב, ליפא יהלום עבר התפתחות ושינוי במשך השנים. (בדיוק כפי שזה עבר על כל דור הקמת המדינה): בהתחלה היו פרוייקטים ששינו את תואי הארץ, מחקו מה שהיה ויצרו משהו חדש, ועם עשרות השנים שעברו, היו פרוייקטים שפחות שינו את הקיים.
 
למעלה