חוות דעת על תוכנית

חוות דעת על תוכנית

הי לכולם,
נעזרים בפורום הזה המון, מקבלים רעיונות והמלצות לקראת העתיד

קנינו קרקע באזור הצפון ועכשיו בשלב התכנון.
כמעט לפני סגירת התצורה הסופית, חשבנו לקבל עוד פידבקים וחוות דעת מניסיון ההמונים בפורום.
גודל המגרש 500 מ"ר, שכנים רק מצד שמאל (מערב).
כיוון שמדובר בבית עם חמישה חדרי שינה, חשבנו "לשבור" את המסדרון ולכן מתכננים לשים קיר זכוכית מול דלת הכניסה.
רצינו לשמוע דעתם, המלצותיכם והארותיכם לגבי התוכנית.
תודה ענקית מראש לעונים וחג שמח!

בונים מגדלים.

 

גלמיש1

New member
שלום בונים.

מה שיש לי לומר על תכנון הדירה הזאת זה מה שאנחנו אומרים פה לעתים קרובות מאד - קניתם מגרש כדי לבנות בית פרטי עם מרחב חוץ וגינה - וקיבלתם דירה. למה דירה? כי אין לכם כמעט חצר/גינה למעט הרצועות המתחייבות מקווי הבנין סביב הבית. וגם החצרות שנשארות ממילא לא מחוברות לבית.
החתיכה הכי גדולה ורציפה של חצר שיש פה, היא החצר בחזית הבית - אבל היא אינה מחוברת לבית (למעט בדלת הכניסה) וממילא מבותרת לחתיכות ע"י השבילים והחניות.
לא ברור איפה אמור להיות איזור הישיבה החיצוני - הרחבה שמסומנת בצד ימין צרה מדי, והפרגולה חורגת מקוו הבנין. חריגה שמעבר למה שמאופשר בהקלה, בפרט שמדובר בקו בנין קדמי.

מבחינת איכות התכנית של הבית - לדעתי הבעיה מתחילה מהנסיון להכניס פיל לתוך פולסוואגן. הרצון להכיל בית גדול כל כך על מגרש של חצי דונם שצורתו לא פשוטה, אונס את התכנון, וככה נוצר בית שכולו מסדרון אחד ארוך, מהכניסה ועד הירכתיים, וחדרים מסודרים בשני טורים מצדדיו.
הבעיה העיקרית כאן היא שהסידור הזה לא משאיר שום פרטיות. מיד מעבר לדלת הכניסה כל הבית, כולל החדרים הפרטיים, חשופים לעיני מי שנכנס. ולא רק זה - אלא הישר מהרחוב, כי שער הכניסה לבית, ודלת הכניסה, והמסדרון עד החלון האחורי - כולם על קו ישר אחד ארוך!

שאלה אחרת שעולה פה היא ענין הכיוונים. לא משורטט פה חץ צפון אז איני יודעת מהפ הכיוונים פה, אבל אני לא רואה שיש פה טיפול מתאים הפתחים הפונים לכיוונים השונים. מה שכן רואים זה סלון שבו הישיבה היא עם הפנים לטלויזיה והגב החוצה. או במילים אחרות - היושבים בסלון לא יראו שום נוף או גינה.
החלון הגדול של המטבח צופה אל החניות! הויטרינה של פ.האוכל פונה אל החצר הצרה ומול השכנים.
בחדרי הילדים המימין - כל החלונות שקועים בתוך גומחה. יש לכך סיבה מסויימת? מה הסיבה ומה התועלת בהם?

חדר שרות משורשר מחדר רחצה של 4 ילדים! ממש לא הגיוני. אני רק יכולה לדמיין את ההמתנות מחוץ לדלת החדר כדי לעבור לטפל בכביסה בזמן שילדים מתקלחים, יושבים בשרותים וכו. במיוחד בתכנית הזאת כשיש כניסה מתבקשת לח.השרות ישירות מכיוון המטבח/פ.אוכל. מה גם שזה אמור להיות גם חדר שרות וגם יעמוד שם מקפיא...אם אני מנחשת נכון.

יש עוד שיפורים שאפשר להציע...אבל לדעתי זה לא ממש רלוונטי. כי אני מאד מאד ממליצה לכם לעשות רגע חושבים! לעצור את התהליך - ולעשות חשיבה מחודשת על הקונספט.
יהיה יותר נכון לבנות את הבית בשתי קומות - קומה ציבורית וקומת חדרים, או חלוקה מתאימה אחרת. זה גם ייצר הפרדה טובה יותר בין הציבורי לפרטי. גם יאפשר הרבה יותר גמישות בתכנון שתאפשר בית מתוכנן מיטבית. וגם תקבלו חצר אמיתי עם מרחב ישיבה חיצוני שמאפשר ישיבה בצוותא לארוחות, ארוח נינוח ושאר פעילויות מגוונות - ואפילו גינון שעושה טוב בלב וירוק בעיניים, ובקיצור - הערך המוסף שבשבילו שווה לעשות את המאמץ האדיר של לבנות בית.
 

רשר

Well-known member
מנהל
ואפילו ישאר מקום לבריכת שחיה סבירה

כיום אנו בונים בריכה במקום ש"לא השאירו" ולכן היא נופלת ישר מהפרגולה ונגמרת בגדר סה"כ רוחב ברכה 3,40 מטר שמספיק בחלט אך לא משאיר כלל שטח ישיבה חיצוני כי חובה להתרחק מהגדר 1 מטר והבית תפס את כל השטח פרט לרצוע צידית וחניות וזה עוד בעצם דו משפחתי
 
תגובה ופרטים נוספים

גלמיש וכולם - תודה על ההתיחסות והנקודות למחשבה.
החלונות בחדרי הילדים בולטים כי חשבנו על חלונות ישיבה שיאפשרו לילדים גם לצאת ולהיכנס מהחלון.
צודקת לגבי הקו הישר מהכניסה- זה כתוצאה מהאילוץ של הקיר זכוכית, שהיה אמור להיות ה"וואו" של הבית אבל אני רואה שגורם לנו לאילוצים ובלית ברירה כנראה נבטל אותו

הבית מתוכנן לשלושה ילדים והממ"ד ישמש לחדר עבודה ואירוח משפחה.
הייתי מאד רוצה לבנות רק בקומה אחת וחיפשתי רעיונות ותוכניות נוספות, ובאמת לא מצאתי משהו מנצח.
לגבי בריכה - נוותר. יש בריכה ביישוב. חבל לנו על ההתעסקות. תודה על הרעיון

אשמח בכל זאת לשמוע עוד רעיונות וטיפים מניסיון הפורום.
 

צופנסו

New member
מעבר למה שכבר נכתב

ואגב, המלצתי החמה היא להקשיב לדברים, כי תובנותיה של גלמיש משקלן בזהב - התכנון נראה גם בזבזני. אם לבנות בית בקומה אחת על מגרש בגודל הזה, אז התכנון צריך להיות ארוז ומהודק פי כמה. יש לכם את כל השטח המת הזה בכניסה, שלא משמש לדבר, וכן שטח לא מבוטל של מסדרון.
מעבר לכך - ההפרדה בין הפרטי לציבורי לא טובה, סידור החדרים לא נעים (פנימייתי משהו), ויש, כפי שכבר צוין, בעיית פרטיות רצינית. לי צרמה במיוחד אמבטית הילדים בקרבה כזו לסלון.
לעומת זאת, מבינה לגמרי את גומחות החלון
 

גלמיש1

New member
לא ענית לענין הכיוונים כי זה קריטי לגבי הפתחים ובעיקר

חלונות הנישה. בכל מקרה, אם הגומחות אמורות לשמש לישיבה הן לא יכולות להיות חסומות ע"י שןלחן כתיבה. ובכלל סידור הריהוט בחדרים לא טוב.
אבל שוב - כל התיחסות לפרטים לא נכונה בעיני כי העיקרון כל כך שגוי שאין טעם לדקדק בפרטים.
 
על איזה קיר זכוכית חשבתם?

אני לא מצליח לדמיין שום קיר זכוכית שם שיסתיר ומצד שני לא יהווה מכשול.
מעבר לזה, אני מסכים עם כל הנאמר.
איפה שאנחנו גרים כיום, יש לנו משהו דומה עם החדר רחצה. זה סיוט.
 

גלמיש1

New member
להעמיד קיר זכוכית מול הכניסה - זה הגיון עקום

קודם נייצר תכנון בעייתי, ואז נכניס מחסומים וגלגלי הצלה כדי לנסות להקטין נזקים.
 
תודה לכולם

אוקי.. הבנתי את הכיוון.
נחזור לעשות שיעורי בית. תודה על ההכוונה והרצון הטוב.
נחזור להתייעצות עם תוכניות מעודכנות.
חג שמח לכולם!!
 
למעלה