כמו שאנחנו מבקשים תמיד - תעלי תכנית מגרש+פיתוח.

גלמיש1

New member
כמו שאנחנו מבקשים תמיד - תעלי תכנית מגרש+פיתוח.

קשה לנו להתיחס למכלול התכנון בלי לדעת מה קורה מחוץ ומסביב לבית.
למה כתבת "הגינה האחורית, אמורה להיות הגדולה יותר" האם ההעמדה היא גם נתון שאינו בר שינוי?

בינתיים - אני מצטרפת לאוהד בחוות דעתו. ממבט ראשון זה נראה כמו דירה! ואפילו דירה טובה. ממבט שני מתגלות הטעויות או הנקודות הלא ברורות. והנה הן:
1. מאיפה מגיעים לכניסה לבית? ממרפסת הסלון? כלומר לא רק שאין פרטיות ברחבת הישיבה, אלא שגם אין פרטיות בסלון שכן עוברים ממש מול הויטרינה שלו. בנוסף, הפיכת המרפסת למעבר מבטיחה שלא תוכלו להציב בה פינת ישיבה משום שזה יחסום את המעבר הראשי לבית.
לא ברור למה התכנון כזה כשאפשר בקלות לייצר מעבר שלא בתוך המרפסת - למשל ע"י הרחבת הפתח בחומה שנמצא הישר מול דלת הכניסה, ככה שהוא יגדיר 'שער' לכניסה לבית.
2. האם אתם רוצים להוביל את כל המגיעים לביתכם צמוד לרחבת הישיבה ולסלון שלכם? אולי עדיף לתכנן כניסה ממיקום אחר...
3. למה אמרנו דירה, ולא בית? כי הבית לא מספיק מחובר לחוץ שלו. הויטרינה בסלון צופה ויוצאת אל רחבה מרוצפת ושביל הגישה (אם הבנתי נכון בלי לראות תכנית פיתוח). במטבח יש חלון אבל אין יציאה אל רחבת הישיבה שמחוצה לו! תחשבי על ארוחת בוקר נעימה בשבת במרפסת הגינה. את האוכל מכינים במטבח, וצריך ללכת סביב האי, לצאת מהדלת , ללכת סביב המטבח כדי להגיע למרפסת. זה נסבל אם אין ברירה , אבל כאן יש.
מכל האיזור הפרטי אין יציאה החוצה (למעט דרך קיטון הכביסה) כאשר בקצה המסדרון יש פתח ממילא - כדאי מאד לעשותו דלת יציאה, בפרט אם זו הגינה הגדולה יותר.
5. יחידת ההורים מתוכננת דוקא טוב מאד. בח.הרחצה הייתי מחליפה את מיקום הכיור והאסלה, כדי שהאסלה תשב בנישה ולא תהיה תקועה בלב החלל.
המיקום של ח.ההורים לא מזהיר...אם הבנתי נכון את ההסבר הבעיה היא שחלון היחידה צופה אל החניות?
יתכן שהיתי מחליפה את חדר ההורים עם חדר השינה האחורי. אפשר ליצר שם יופי של יח.הורים מרווחת, (עם יציאה פרטית לגינה). ואז הייתי הופכת את שרותי האורחים לח.רחצה ראשי.

6. בכללי - כמות חדרי השרותים פה מוגזמת (לדעתי). לא ברור לי למה צריך שרותי אורחים כשיש עוד 2 אסלות בחדרי הרחצה.הייתי מנצלת את השטח הזה לטובת משהו אחר כגון מזווה/ח.שרות, פינת עבודה, או משהו אחר...
 
למעלה