התיעצות לגבי סקיצה

yogo4

New member
התיעצות לגבי סקיצה

שלום חברים מצ"ב סקיצות של הבית שאנחנו מתכננים לבנות,( 3 קבצים-קומת כניסה+ק.ילדים+סביבת המגרש)
רצינו לשמוע/לראות מה דעתכם,אנחנו פתוחים לכל דעה שהיא לגבי הסקיצות.
קצת נתונים:
*הבית נבנה בהרחבה במושב באזור אשדוד.
*משפחה עם 4 ילדים.
*היה חשוב לנו שיהיה מספיק דשא למשחקים לילדים ושהבית יקבל את הירוק של הגינה.
*אנחנו מאוד מתחברים לסגנון כפרי וזאת היתה גם הבקשה לאדריכל.
*חוץ מהסקיצות וסביבת המגרש יש גם מרתף שלא העלתי את התכנון שלו.

נשמח מאוד לקבל פידבקים, שבוע טוב לכולם.

 
דעתי

קודם כל, יש לכם מגרש נהדר-
מבחינת מיקום וכיווני נוף

לגבי התכנון של קומת הקרקע,
הייתי בודק אפשרות של החלפת הסלון עם המטבח.
יותר נכון לדעתי מטבח שנמצא באזור הכניסה שקרובה לחניה (אפשר לעושת יציאת שירות נוספת)
שינוי כזה כמובן ישנה את התכנון של הקומה העליונה, אבל יכול להיות שלטובה.
אם לוקחים את הסלון שיהיה מול המדרגות מקבלים באעצם מלבן שכולו יכול להיות "חלל עובר". באמצא החלל יעבור "גשר" שיקשר בין החדרים הדרומיים לצפוניים.

בהצלחה
 

גלמיש1

New member
שלום לך. אכן יופי של מגרש. וגם תכנון נאה.

בכללי התכנית טובה ומקצועית.
משהו לא מסתדר עם הכיוונים בין תכנית השכונה בה יש הסטה של הבית מהצפון לכיוון דר. מערב, לתכנית הבית - בה יש הסטה לצפון מערב. חשוב מאד לתקן את הכיוונים כדי להתיחס אליהם נכון.
&nbsp
והנה נקודות למחשבה/שיפור :
בחרתם להפנות את הבית מערבה, לשטח הפתוח. אני מניחה ששם הנוף היפה שלכם. אבל - יש להבין שכיוון מערב (דר. מערב) הנו בעייתי ביותר מבחינת שמש ורוח/גשם. לפיכך אני לא בטוחה שויטרינה ענקית של 7 מ. זה הדבר הנכון שם. פרגולה לא תועיל מפני שמש מערבית שמגיעה בזוית נמוכה מאד ואתם תשבו כל אחר הצהריים עם תריסים מוגפים.
בקיצור - כיוון מערב בעייתי במיוחד ויש לתכנן אותו בשום שכל.
&nbsp
עוד נקודה עקרונית - לא ציינתם את גיל הילדים - אבל האם מתאים לכם לישון בקומה נפרדת מהם? מה יקרה בלילה אם ילד מפחד, יש לו חלום רע, הוא חולה ....וכו ? זה יהיה טיול ארוך כדי להגיע לאמא/אבא, או בשבילכם להגיע אליו.....
&nbsp
&nbsp
לגבי החלל הכפול הפתוח - לא מומלץ. נכון שיש בזה מהאפקט וואו, אבל יש לזה מחירים כבדים. חימום הסלון הזה יהיה בעייתי ויקר מאד כי כל החום יברח למעלה, מה גם שמדובר בחלל שמוקף ב 3 קירות חיצוניים כשאחד מהם הוא זכוכית. כלומר - חלל חשוף לקור/חום החיצוני, שהחימום/קירור בו יהיה חשוב שבעתיים.
בנוסף יש את ענין האקוסטיקה כאשר כל הרעשים מלמטה יעלו למעלה, ולהיפך.
ובנוסף נוסף - בהרבה ועדות לא 'קונים' את הסיפור של חלל כפול, מבחינתם ברור שאתם משאירים את זה לצורך סגירה כחדר, ולכן ידרשו מכם את מלא המיסוי על השטח הזה ואף הכללתו כשטח בחישוב השטחים. ומדובר בשטח רב!!!
לפיכך - אם אתם רוצים חלל סלון גבוה ומרשים, אפשר להגביה קצת את התקרה שם נניח לגובה 330 או אפילו 400 , אבל לא חלל כפול.
&nbsp
פ.האוכל ממוקמת לא טוב. תקועה לה בפינה, רחוק מאד מהמטבח, ובלי שום ערך מוסף למיקום הזה (לא מול נוף, או גינה פורחת, אין שם איזו ספריה מרשימה...וכו). אם תקבלו את העצה הטובה של אוהד יהיה קשר יותר נכון בין פ.האוכל למטבח.
&nbsp
מטבח - השטח שלו ענק אבל התכנון לא נכון. (נראה שיש פה אדריכל שלא ממש מבין בתכנון מטבח - ולכן מומלץ להעזר לתורך הענין במעצב/ת פנים כי מטבח זה החלל הכי טכני שצריך להיות הכי יעיל ונכון ארגונומית.) האי רחב מדי גם סותם את המעברים סביבו וגם מייצר מרחק ישיבה גדול מדי בין היושבים בצדדיו. מיקום המקרר (אני משערת היות שאין בתכנית) מעבר לאי יחייב טיול מעצבן כל פעם שצריך משהו מהמקרר אל הכיריים. וכו
הקוביה של המזווה לא מדוייקת - בולטת לתוך מעבר במטבח - שזה כמובן לא טוב. צריכה לישר קו עם השיש/ארונות. גם מצד חדר ההורים הקירות מבני עברי הדלת לא מיושרים על אותו קו. שם דוקא הייתי מזיזה את קיר ח.הרחצה כדי להאריך את החדרון טיפה על חשבון אורך חדר ההורים (מדובר בכ 20 סמ. - מה שרק ישפר את נוחות הצפיה בטלויזיה מהמיטה).
&nbsp
חדר הורים - בעצם אתם מפנים את המבט שלו אל השצ"פ מצפון. האם יש סיבה? אולי עדיף לסובב את המיטה ולקבןל מבט לנוף ולגינה ?
&nbsp
מדרגות/ח.משפחה - המיקום שלו נחמד. הגודל שלו טוב. איך הוא מסתדר עם המדרגות? לא ברור. לדעתי צריך להראות קיר/מעקה בנוי בגב הספה.
יש בעיה עם שרטוט המדרגות - את כיוון העליה מסמנים בחץ העולה (לא כיוון הירידה) ואצלכם ברור שהמדרגות חייבות לעלות מהגרם הימני לשמאלי (כדי לעלות מעל הארון מעילים) לכן בתכנית קומה ב' השרטוט לא נכון.
&nbsp
חדר הרחצה הכללי - המקלחון הזה קטן מדי. חשוב לזכור שמידות בשרטוט הן ברוטו, ומהן יורד טיח, קרמיקה, סטיות קטנות ביושר הקיר, משקוף הדלת וכו. בפועל תקבלו או דלת מאד צרה, או מקלחון זעיר. יש 2 פתרונות אפשריים: 1. להעמיק את הנישה של המקלחון לכיוון ח.המשםפחה בעוד 20-30 סמ. (להוציא את הקיר עד קצה הנישה) .
2. לבטל את הדלת מהמקלחת ולקבל מקלחון ארוך וכייפי. או אמבטיה קצרה. ולהעביר את היציאה החוצה אל פינת המשפחה שממילא יתאים לה לקבל יציאה לגינה.
&nbsp
קומה שניה - התכנית טובה בסך הכל.
חדר האמבט - למקם אמבט מאחורי הדלת זה לא טוב. הדלת לא תשרוד לאורך זמן והשפריצים ירטיבו את כל החדר כי נכנסים בדיוק איפה שיהיה רטוב.
מומלץ להעביר את האמבט למיקום אחר, אפשרות הכי טובה - אל מתחת לחלון. ככה היא תקבל מרחב מוגן משלה. אפשר לבנות בקצה שלה משטח להנחת צעצועים, בקבוקים וכו. לטובת אוורו ואור אפשר לפתוח חלון מעל קצה השיש של הכיורים (עדיין נשאר די מקום למראה גדולה).
&nbsp
נכון שאני לא מאמינה בשימוש במרפסות כשיש גינה - אבל אם כבר יש מרפסת הייתי עושה יציאה גם מחדר הילד, ולא רק ממיצרי הכביסה.
&nbsp

&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

yogo4

New member
תודה על הפידבקים כמה נק ושאלות

1. גלמיש ואוהד- לגבי החלפה של המטבח עם סלון הסתכלתי על הסקיצה ולא ממש הצלחתי להבין את מה שציינתם אומנם אם נבצע את ההחלפה המטבח יהיה יותר קרוב לחניה( מבחינת קניות) ואומנם פ.אוכל תיהיה קרובה יותר למטבח אבל זה דווקא נוח לי שכשנכנסים לבית לא רואים ישר את המטבח וגם נוח לי שהמטבח משקיף על הפינת משפחה מה עוד שאם הסלון יהיה במרכז הבית אז הפרגולה שביציאה ממנו כבר מגיעה לקצה המגרש, זה שפ.אוכל קצת תקועה זה נכון אבל היות ו השימוש בה יהיה פעם בשבוע המיקום נראה לי סביר( אם למישהו יש רעיון נוסף אשמח לשמוע). 2.לגבי כיוון מערב .אם נטע עצים בכיוון מערב זה יכול להקל על השמש? כי גם כל הבריזה מגיעה משם. 3.חדרי ילדים בקומה נפרדת זאת החלטה שלנו,אומנם יש לנו גם ילדים קטנים ,הקטנים ישנו כרגע בח.אירוח שליד חדר ההורים וכשיגדלו יעלו לקומת ילדים. 4.לגבי החלל הכפול אני נוטה להסכים עם מה שציינת ( כרגע מדובר על תקרה משופעת אבל מקסימום גובה הוא 6.8) אני עוד אבדוק עם האדריכל מה עושים עם זה כי לפי דעתי החלל גבוה מידי.אילו פתרונות יש למיזוג בחלל כפול? 5.מטבח- צודקת, אעביר לאדריכל את מה שציינת ואולי באמת נוציא את זה למישהו אחר. 6.שאר הנק' שציינת(ח.הורים,מדרגות,ח.רחצה ילדים ומרפסת) העלת נק' מצויינות נבדוק מול האדריכל. תודה רבה לכם על הפידבקים !
 

yogo4

New member
פתרונות מיזוג לחלל כפול?יש כאלה?

היות וכרגע מתוכנן אצלנו חלל כפול(6.8 מ') לפני שאני יושב עם האדריכל שלי לשינויים רציתי לשאול האם מאוורר דו כיווני יפתור את בעיית חימום החלל בחורף?(הבנתי שהפתרון האידיאלי הוא חימום תת רצפתי אבל זה גם יקר וגם באזור אשדוד זה רלוונטי בכלל?לא מדובר על הצפון הארץ)
 

גלמיש1

New member
גם תת רצפתי לא פותר את בעית החלל הגבוה.

מהו הפתרון הנכון ? לא לעשות חלל כפול. זה מייצר כל כך הרבה בעיות שאפשר לחסוך מראש, בריחת חום, הדהוד - כלומר בעיה אקוסטית קשה, בריחת רעש מקומה לקומה, מקומות גבוהים שלא ניתן לנקות (קורי עכביש) וכן הלאה.
מציעה לרדת מהעץ. רוצים קצת גובה מרשים - תעשו חלל של 4-3.5 מ גובה. זה די והותר.
 
למעלה