תכנון 2 יחידות על מגרש פינתי

cleveland brown

New member
תכנון 2 יחידות על מגרש פינתי

שלום,

אנחנו 2 זוגות העומדים בפני רכישת מגרש בגודל של 518 מ"ר.
לפי התבע ניתן לבנות על המגרש 2 יחידות דיור.
לפני שאנחנו יושבים עם האגריכלית היינו רוצים לקבל רעיונות כיצד למקם את היחידות.
אשמח לקבל הצעות או הפניה למקום בו אוכל לקבל רעיונות (רוב הבתים שראיתי עד עכשיו הם לא על מגרש פינתי ולכן בדר"כ זה יחידות זהות/דומות אחת ליד השניה)

רצ"ב מפה טופוגרפית עדכנית

תודה מראש
 

גלמיש1

New member
הנסיון הזה הוא טעות שתגרום להתחלת התהליך ברגל שמאל.

אתה לא צריך, ולא יכול, לבוא עם רעיונות לבית. בשביל זה אתה לוקח אדריכל. אם אתה לא סומך עליו שידע לתכנן נכון את ההעמדה של הבית - עזוב אותו וקח אדריכל אחר...
כתבתי פה המון פעמים בעבר ואכתוב שוב - לבוא עם רעיונות ספציפיים לאדריכל, כלומר עם תכניות או סקיצות, זה אונס. למה? כי אתם לא יכולים לדעת ולהבין את מכלול השיקולים שמנחים את תכנית ההעמדה של הבית (לדוגמה: הוראות התב"ע, טופוגרפיה, כיווני אויר ושמש, תקנים ותקנות, נוף, פיתוח ושטחי חוץ.....) ולכן תכנית שתראה לכם "יפה" או מוצלחת עלולה להיות לגמרי לא מתאימה ואף גרועה ביותר עבור התוצאה הסופית. זה מה שעושה את האדריכלות למקצוע מסובך שדורש המון שנות לימוד והתמחות, ובשביל זה אתם משלמים לאדריכל.
התנהלות כזאת מצידכם מציבה בפני האדריכל 2 אפשרויות גרועות ביותר:
1. זה ללכת אתכם (מה שכמובן יחמיא לכם ויספק גאווה אישית לכשרונכם החבוי) ועם התכניות שהבאתם - ולאנוס את התכנון הטוב שלו לתוך סד גרוע. התוצאה תהיה גרועה.
2. לעמוד מולכם ולהיות 'השליח' שמבשר שהתכנית שלכם בכלל לא מתאימה לשטח, לא לתקנות, לא לדרישות שלכם מבית, לא לתקציב...וכו. ובעצם להיכנס אתכם לעימות, או לכל הפחות לבעס אתכם. ואת זה אף לקוח לא אוהב, נכון? וכולנו יודעים מה עושים לשליח...

אתם רוצים לעשות קצת שיעורי בית? זה מצויין. לכו תסתובבו קצת בבתים, תראו מה אתם אוהבים ומה לא. תראיינו את הדיירים של הבתים הללו - מה עובד, מה מיותר, מה מעצבן, מה נהדר.... צלמו תמונות. גיזרו כתבות או תמונות ממגזינים (כמובן ברשת יש בלי סוף) וכן הלאה - איספו חומר שיוכל להראות לאדריכל שלכם איזה סגנון חביב עליכם. מה הייתם רוצים שיהיה במטבח שלכם, איך אתם מדמיינים את הסלון, על איזו חצר אתם מפנטזים...
במקביל - כדאי לכם להתחיל לעבוד על פרוגרמה, שזו רשימת מכולת של כל הרצונות והצרכים שלכם מהבית ((איזה חדרים צריך, חדר עבודה? ארוח? מה צריך להיות בפינת המשפחה? איזה מכשירים צריך להתקין במטבח? וכו) וכל המחשבות והפנטזיות שלכם לגבי הבית והחצר.
את הרשימות הללו כדאי לרכז ולארגן במסמך כתוב באופן בהיר, אותו תמסרו לאדריכל.
זה יהיה הרבה יותר מועיל וילמד את האדריכל מה שצריך לדעת על טעמכם והעדפותיכם.
רדו מהרעיון של העתקת תכנית קיימת לבית פינתי. אין דין פינה אחת כדין פינה אחרת.
 

cleveland brown

New member
הרעיון הוא באמת לעשות שיעורי בית

קודם כל תודה על התגובה המפורטת
אין לנו שום כוונה לכפות על האדריכלית אנחנו סומכים עליה והיא הייתה האדריכלית של הוריי שזה עתה סיימו לבנות את ביתם.
באמת רצינו לעשות קצת שיעורי בית ודווקא בגלל שלא מצאתי במגזינים או בבתים שראיתי ברחוב בית פינתי ל2 משפחות ביקשתי לקבל הפניה למקום שם אוכל לראות קצת איזך זה נראה ולבוא קצת יותר מוכן, לא מעבר לזה.

לגבי ההצעה שלך לרכז את הרשימות אני מאד מקבל אותה ולמרות שיש לי הרבה דברים ברא, את צודקת ונכין משהו כתוב ומסודר

תודה
מאמין שאעזר הרבה בפורום זה
 

גלמיש1

New member
בשמחה. זה המקום ללוות אתכם בתהליך הארוך והמסובך הזה.

את מה שכתבתי כתבתי מנסיון מר.
לקוחות שהגיעו עם תכניות מוכנות של בית של מכרים (שטח בית דומה על מגרש בגודל זהה), ואשר לחלוטין לא התאימו לתנאי השטח ולצרכים שלהם.
או לקוח ששרטט תכניות בעצמו והביאן בגאווה להראות לי - רק שבתכניות לא היתה התיחסות לפיתוח החוץ או לכיווני אור ואוויר, הוא שכח הרבה אלמנטים/רהיטים/כלים סניטריים שהיו אמורים להיות בבית, ובעיקר בלי עובי קירות ובלי קנה מידה - ולכן הבחור 'הצליח' לתכנן בית הרבה יותר 'מרווח' ממה שאני הצלחתי. אצלו היה המממון מקום ריק ! ....
ואני הייתי צריכה להסביר שהתכנית לא עובדת, כי XYZ . בסדר, הוא אמר, אז נעשה עובי קירות, בסדר, אבל תסתכלי איזה יופי של תכנית, נכון?!
לא, לא נכון. תכנית איומה. אין רוחב מעברים, אין רדיוס פתיחה של הדלת, במטבח לא תוכלו לפתוח מגירות עד הסוף כי המעבר צר מדי, היציאה החוצה חסומה ע"י ספה...וכן הלאה.
הלקוח הזה סרב להבין , ניסה לשכנע אותי עוד ועוד, נעלב עד עמקי נשמתו, ושבר את הכלים.
לקוחות אחרים כעסו עלי וזעפו עוד זמן מה, אבל בסוף במהלך התכנון הבינו וקיבלו בית נהדר והכל נשכח.
היון עוד מקרים פחות קיצוניים...אבל תמיד - התחלה כזאת מציבה משוכה קשה וכואבת.
 

בינא

Member
דעתי...כרגיל...הפוכה לגמרי מדעת 2 המתכננים שעד כה הגיבו

1) טוב מאוד שאתה שואל בפורום.
2) אין לך מה לראות ברחבי המדינה כי תראה דימיון מפתיע של קופסאות עם כל מיני בליטות שבמקרה הרע מיקרות שלא לצורך את הבניה ובמקרה הטוב משתלבות עם רוב הבתים של הרחוב = משעמם ולא פרקטי...
3) השאלה שעיקרית שבאת לשאול ולא ידעת איך לשאול אותה היא...:
האם לנהוג כמו כל עם ישראל ולמלא את במגרש ב-2 יחידות עם 4 חניות, מחסנים ומשטחים כך שלא ישאר מקום לגינה בכלל ולתכנן חדרים קטנים וממ"ד שיצא ידי חובה לרשויות, או להגיע לאדריכלית שתכננה את הבית של ההורים שלך ולהגיד לה..."תתפראי!"
תראי לנו קונספציות שאינן קונוונציונאליות...תראי לנו איך את מכניסה 2 משפחות ל-2 יחידות דיור בלי לתפוס את כל שטח המגרש ולמרות זאת עם האפשרות לקיים יחסי שכנות משותפים בגילאים השונים לאורך זמן בלי גדרות בינינו, עם מרחב מחיה פרטי אבל גם משותף, שיתאים לגילאים שונים וגם לנו בעוד 40 שנה כדי שלא נאלץ לעבור בית כי מה שקיים כבר לא מתאים ו/או גדול מידי ו/או יקר מידי וכיו"ב...*
4) * תראי לנו תכנון כל-כך פרקטי שנרצה אותו ונאהב אותו גם בעוד 30 שנה...
לא מונומנט ולא יצירת חיים של האדריכל, אלא בשבילנו כאלו שאמורים לחיות בו.
5) מבנה שבסיסו יהיה מבוסס על חשיבה של מה יהיה טוב לגרים בו...כמו שאמרה לי לקוחה מרוצה: "הבית מאוד מפנק" והתכוונה בדיוק לזה = כשחם בחוץ הוא קריר, כשקר בחוץ בלילה הקור לא חודר ונשאר חמים עד הבוקר, האקוסטיקה טובה ולכן כשהחלונות סגורים, לא שומעים את הרחוב ובמקרה שלכם 2 רחובות עם צומת, מטוסי חיל האוויר (אלא אם פתחו מבער אחורי...), המוזיקה של הבן של השכנים שחושב שהוא חי לבד בשכונה ועוד.
6) תחשבו על האפשרות לבניה של 2 קומות כאשר כל משפחה גרה בקומה שלה ו המרתף בנוי על כל שטח הבית כחניון, יחד עם מחסנים וגג יכול לשמש את 2 המשפחות למסיבות מכל סוג או כעליית גג משותפת למשחקי הילדים כשהכניסה אליו נפרדת...**
**הסברים תוכלו לקבל אם תשלחו מייל לחתום מטה או מסר.
7) כל האמור חייב להיבדק ע"י האדריכלית במסגרת מה מותר ומה מותר להציע לפי התקנון של ה-ת.ב.ע. כמובן כדי שהכל יהיה חוקי ולא תאלצו לפרסם על חריגות ולהסתבך.
8) חשוב לשמור על תכנון במסגרת התקציב שיש לכם ושתוכלו להחזיר אם תיקחו משכנתא ולא להיחנק לאורך 30 שנה ולהצטער על כניסתכם לכל הפרויקט הזה שנקרא "בית"
 

גלמיש1

New member
לא מבינה אותך - דעתך בדיוק כדעתי, וזה בדיוק מה שכתבתי.

הדגמת בדיוק את רשימת המשאלות ששלחתי אותם לייצר.
לתת לאדריכלית את הקרדיט ולאפשר לה לעבוד ע"ב הפרויגרמה אבל ללא הכתבות צורניות.
בקיצו - רק חיזקת את דברי.
 
לא בדיוק....

קראי את סעיף 4 שלו, זה סעיף חשוב שלצערי אדריכלים רבים נופלים בו ומפילים איתם את הבונים המסכנים.

משקיע בב״ש
 

גלמיש1

New member
איך קשור מה שאדריכלים רבים...למה שכתבתי או לא כתבתי?

אני מטיפה פה שנים לתכנון יעיל, פרקטי, מודולרי, עם ראיה קדימה.... אז איך זה שבינא חושב ההיפך ממני?
לא תמיד צריך להיות לעומתיים כדי להדגיש את דברייך. אפשר לומר אותם בלי לבטל דברי אחרים (בפרט אם הם באותו כיוון, או בכלל לא מתיחסים לנקודה המסויימת)
 
הזכרתי אותך בתגובתי?

התייחסתי אליך והוספתי עוד דעה על הכלל.
בעיקר שאיננו מכירים ולא ראיתי את עבודותיך.

משקיע בב״ש
 
ברור שהגבתי אליך

שאלת איך זה קשור והפנתי לסעיף הרלוונטי בהודעתו.

עם זאת זהו פורום פתוח וציבורי ולכן התגובה גם כשממוענת בשרשור עבור מישהו הינה גם כללית אם אין התייחסות ספציפית.

הרי את לא מצפה שאגיב סתם בשרשור חדש ללא קשר ראציונאלי והמשכי נכון?
משקיע בב״ש
 
למעלה