חימום תת רצפתי - איזה שיטת בידוד

toffi77

New member
חימום תת רצפתי - איזה שיטת בידוד

החברות מציעות מספר שיטות שונות לבידוד תחת צינורות המים של חימום תת-רצפתי:
1. לוחות קלקר F30
2. פוליאוריטן מוקצף
3. יריעות בידוד פלציב
4. יריעות רנדופן

מה עדיף ?
מה העובי והדחיסות שצריך?
הבנתי שהפוליאוריטן מוקצף נעשה על רצפת הבטון ואז החימום מתבזבז גם על כל שכבת החצץ, בעוד שכששמים לוחות\יריעות אז קודם שמים חצץ ורק על זה את הלוחות וישר על זה את הצינורות כך שיש פחות בזבוז של חימום סתם של שכבת החצץ.
 

רשר

Well-known member
מנהל
מבחינת בידוד טרמי כולם שווים בעובי דומה

אם מתחת לרצפה יש קומת מגורים כדאי לנצל הזדמנות לבידוד אקוסטי שיעיל רק בחומרים גמישים כמו יריעת פלציב,
לבדיקה אקוסטית מספיק להקיש על החומר מצד אחד ולשמוע מצד שני (בקלקר יש העברת קול מעולה )
 

יוסיזיו

New member
הפוליאוריטן הוא המבודד הטוב אבל

הוא פולט כלור ובעייתי מאוד בשריפה ומצד שני אין בעיה בקליטת החום בשכבת השומשום נכון הוא שהעברת החום מתעכבת קצת יותר אבל היא נשמרת כמעט יום אחרי כיבוי היחידה. הקלקר פריך מאד ונוטה להשבר. הרנדופן והפלציב מועדפים בגלל הגמישות.
 

toffi77

New member
מה היתרון של פוליאוריטן מוקצף?

או מצד שני מה החסרון של פלציב?
&nbsp
במקרה שלנו מדובר על בית קרקע פרטי דו-קומתי.
החימום התת-ריצפתי אצלנו הוא לא הכרך אלא פינוק ואיכות שאנחנו רוצים (איזור חדרה-גן שמואל) ולכן כדי לחסוך עלויות החלטנו לשים את המערכת רק לקומת הקרקע = איזור ציבורי + חדר הורים וממ"ד. כרגע הקומה העליונה (חדרי ילדים) לא מתוכננים לקבל חימום תת-רצפתי - האם זאת טעות לדעתכם? מדובר בתוספת של כ-13-16 אלף ש"ח שיהיה גם לקומה העליונה.
&nbsp
&nbsp
 

גלמיש1

New member
"בזבוז" החום היחיד במערכת כזאת הנו לקומה שמתחת

אם אינה ברשותכם, כלומר אם מדובר בדירה שמתחתיה יש שכנים אחרים. במקרה כזה כדאי לבודד מתחת למערכת החימום כדי לא למסור חום לשכנים.
מאחר וממילא כדאי לעשות בידוד אקוסטי בין קומות אז אפשר להרוויח 2 ציפרים במכה עם הנחת פלציב.
&nbsp
להניח בידוד מעל החימום אין כל צורך שכן כל הרעיון הוא שהמערכת מחממת את המסה התרמית הגדולה של הרצפה (הבטון, השומשום/חול והמרצפות) וזו מועברת באופן איטי ומבוזר אל חלל החדר. נכון שלוקח יותר זמן לחימום החלל אבל החימום אחיד יותר וממשיך באופן רציף גם כשפותחים דלת או אחרי שהמערכת מכובה.
 

toffi77

New member
בית פרטי דו-קומתי

אז ברור שנעשה בידוד של מערכת החימום התת-רצפתי בקומת קרקע, אך אם נחליט לשים תשתית גם לקומת החדרים (מה שכרגע לא בתכנון) האם כדאי לבודד את המערכת שם עם פלציב או בלי בידוד ?
&nbsp
הערה: אנחנו כנראה עושים הנמכת גבס בכל קומת הקרקע לצורכי מיזוג, תאורה ומערכת אודיו, אז נראה שחבל שהחום יגיע לתוך החלל המונמך - לא כך?
&nbsp
 

גלמיש1

New member
א. לבודד אקוסטית בין הקומות כדאי בכל מקרה

ב. אם תעשו חימום גם בקומה השניה אין צורך לבודד תרמית בין הקומות, אבל בידוד אקוסטי ממילא יבודד גם תרמית.
ג. חדרי שינה זה המקום בו תת רצפתי מורגש הכי טוב שכן ילדים זוחלים/יושבים/שוכבים על הרצפה כענין שבשגרה. החל מגיל ינקות ועד מתבגרים שעושים שיעורים על הרצפה.
ד. יש דרכים שונות להתמודד עם בעית הרצפה הקרה - למשל ליישם פרקט או שטיח שיעשה את הירידה מהמיטה ברגליים יחפות הרבה יותר נעימה.
מצד שני - זה לא יחמם את החדר.
אז שיקלול העלות של שטיח/פרקט+הסקות/מזגנים יתכן שמתקרב לדלתא של הגדלת התת רצפתי....צריך לעשות חישוב.
ה. מצד שלישי - למזגן יש יתרונות נוספים של קירור בקיץ שאין לחימום תת רצפתי.
ו. כיום יש משאבות חום לתת רצפתי שאפשר לתת להן גם אפשרות צ'ילר - ככה שהמערכת גם מקררת בתת רצפתי.
&nbsp
בקיצור - שיקולים רבים שאת חלקם איננו יודעים מכאן (האם כבר יש מזגנים בבית? מה שטח החדרים? וכו). וכולם לוקחים חלק בחישוב הסופי של עלויות וכדאיות.
 

יוסיזיו

New member
גלמיש,שימי לב את מטעה וטועה בגדול.

כל יחידת משאבת חום יודעת לקרר,אבל!!! לא משתמשים בה לקרור רצפה מאחר והרצפה תהיה קרה והיא תתחיל להזיע !!!!!! .
במקום אחד בלבד בארץ מיושמת השיטה הזו וזה בהדסה ירושלים במבנה חדש בלובי הכניסה אבל !! יש מערכת יבוש אויר מרכזית מאד מתוחכמת ויקרה ומבוקרת שגורמת לאויר להיות יבש וללא לחות כך שהרצפה לא רטובה וגם טמפרטורת המים גבוהה ולא 6 מעלות כמקובל ביחידות צ'ילר.
 

גלמיש1

New member
מענין, למה שהרצפה תזיע בקור?

אתה מתכוון שיהיה עליה עיבוי?
חשבתי שיש מערכות כאלה בשימוש ביתי. אבל אפשר לחבר את המשאבה למערכת הקירור, נכון?
 

יוסיזיו

New member
אמת,יהיה עליה עיבוי ,בדיוק כמו שתעמידי בקבוק קר על הרצפה הוא

מיד יזיע מהעיבוי.
אין מערכות כאלו לשימוש ביתי,יש מערכות שמשתמשים במאייד מים שנקרא בלשון מקצועית FAN COIL UNIT שם המים מסתחררים והקור מוזרם עם מפוח בדיוק כמו שבמזגן יש גז בצנרת.
וגם ביחידות הללו יש צינור ניקוז כמו במזגן.
המים מוזרמים בטמפרטורה של כ 6 מעלות כדי לקבל ביציאה מהיחידה בסביבות 16 מעלות,אלא מה בגלל הטמפרטורה הגבוהה יחסית לעומת הטמפרטורה ביציאה מהמזגן (8-10 מעלות) המאיידים כמעט כפולים בגודלם..
היחידות צ'ילרים נפוצות מאד בבתי מלון ובמבנים רבי חדרים ובשנתים האחרונות המדינה מעודדת החלפת הצ'ילרים במקומות כאלו ביחידות VRF במענק של כ 30%.
ויש חסכון עצום בחשמל שבו נוכחתי ממש בשבועות האחרונים עת הרכבנו מערכת VRF והשבתנו צ'ילר בשבועים השוואה לעומת צריכה בשנה שעברה קיבלו במפעל חיסכון של 8000 ש"ח ובאחוזים מעל 40% .
ספציפית למבנה היחיד שפועל בצורה של קרור תת רצפתי בהדסה כל האויר שבאולם הכניסה מבוקר לחות ומיובש בצורה כזו שאין לחות באויר והרצפה לא מזיעה ושם גם במקום 6 מעלות יש כ 16 מעלות והשילוב הזה לא גורם להזעה של הרצפה.
 

גלמיש1

New member
כרגיל - החכמתי מתשובתך. תודה.

ואם כבר מדברים - אז אנחנו משהים את כל הנושא אצלנו בגלל בלתמים וצרות אחרות....כבר נסיים את החורף עם מה שיש. בקיץ נעשה חושבים (בהנחה שהצרות יעלמו להן...)
 
למעלה