בלוג בנייה- כנסו כנסו

haimmey

New member
גם אי הסכמה ניתן להעביר בדרך נעימה...


אני אישית לא חושבת שעשינו טעות עם בחירת האדריכל.
האדריכל שלנו, למרות שהיה כמעט חסר ניסיון עם בחירתנו בו, עשה עבודה מדהימה.
אין ספק שהגענו למצב של בית מהמם מבחינתנו (וזה מה שחשוב לא?) לאחר לא מעט חודשים וסקיצות. אין ספק גם שאילו היה מדובר באדריכל עם שנים רבות של ניסיון הדברים היו מהירים יותר וחלק מהערות שלנו היו מאוד טריוויאליות לו ולא היינו צריכים להביא זאת בעצמנו לתשומת ליבו.

אני יכולה לומר בלב שלם שהתוכנית האדריכלית היא תוכנית שאני מאוד אוהבת ומתחברת אליה.
הוא לקח המון מהדברים שרציתי ושכבו אצלי בראש אך הביא גם לא מעט דברים משלו.
בגלל שהוא לא היה "מוצף" בעבודה הוא תמיד נתן לנו יחס וקשב כאילו אנחנו הבית היחידי שלו שעל הפרק (שזה מה שהיה בעצם).

אני גם לא מסכימה עם האמירות שנכתבו כאן שצריך לקחת אדריכל עם שנות ניסיון רבות שהרי כל אחד מתחיל מאיפשהו ויש לכל דבר את ה-Trade of שלו.
לעניות דעתי ואני ממשיכה לדבוק בה, אדריכל צריך יותר כשרון מאשר ניסיון ואצלנו זה פשוט עבד !

אנחנו בצורה מושכלת הלכנו על מישהו צעיר אך אין זה אומר שהוא אינו מוכשר- כישרון מבחינתנו היה MUST ולא התכוונו להתפשר בו על אם מישהו היה מאדרכל לנו בחינם.
ידענו שהחיסכון בכסף ידרוש מאיתנו יותר תשומת לב לדברים הקטנים ולבדיקה של כל דבר והחלטנו ללכת על זה.

אין ספק שגם האדריכל למד המון בתוך התהליך הזה שכן בסופו של דבר יצא לנו בית (בינתיים על הנייר) מושלם.
גם כשהיו תקלות בדרך ותיכנון אדריכלי לקוי שנבע מחוסר ניסיון, הצלחנו יחד כולם: האדריכל, הקבלן, הקונסטרוקטור ואנחנו, לתקן את זה מבעוד מועד.

אנחנו באמצע התהליך ואם היינו צריכים לחזור מההתחלה, כנראה שהייתי עושה את אותו המסלול עם אותן הבחירות.
בקונסטרוקציה אנחנו לא מבינים ודיי קשה להבין את הנוסחאות הנכונות והחישובים ליציבות של בית ותמיכה לדוגמא בחלל כפול או פרגולה ללא עמודים (שזה דברים שכן קיימים אצלנו). לכן, במקרה של קונסטרוקטור ידענו שאנו צריכים אחד עם המון שנות ניסיון והמלצות. כישרון פחות עניין אותנו במקרה וכן, הוא היה הכי יקר אבל עם הכי הרבה המלצות.

מקווה שתעקבו אחרי הבלוג שלנו ותוכלו להתרשם בעצמכם מתמונות השלד והבית שאני הולכת ומתאהבת בו יותר ויותר עם כל יום שעובר
 

a c t i v e X

New member
ההדמיות החיצוניות יפות והבניה אכן איכותית

החומרים ושיטת הבניה בדיוק כמו שרשמת, יותר מעורבות אבל יותר שליטה בתוצאה
 

haimmey

New member
נכון מאוד

והאמת, לא ארשום לך שבעלי לא נהנה מזה...
הוא מאוד מעורב ומתוך בחירה.

הקבלן שלנו הוא מעולה ועדיין בעלי רואה לנכון להיות מעורב ולעקוב אחרי כל דבר.
בדרך זו גילינו אי תאימות בין התוכנית האדריכאלית לבין תוכנית הקונסטרוקטור ומנענו מעצמנו טעות שהיתה יכולה להיות לא נעימה.

אני בטוחה שבסופו של דבר כשאתה אוהב את מה שנעשה ואתה מעורב, לא יכולה לצאת תוצאה לא טובה


וגם התוצאה הזאת יכולה להיות בחסכון כספי לא מבוטל בכלל
 

גלמיש1

New member
קודם כל חשוב לי להבהיר אם לא הובן מדברי

מה שקומם אותי לא היה לקחתם אדריכל מתחיל. זו זכותכם. מה שקומם היה היחס לשכר אותו ביקשו אדריכלים.
גם עכשיו בתגובתך את מסבירה שהם דרשו "עשרות אלפי שקלים" לעבודה שמתמשכת יותר משנה - וזה עדיין נראה לך מופרך.
כמה את, או בעלך, מקבלים לעבודה שמתמשכת שנים ? האם לא מדובר בעשרות אלפים ? האם עבור אין סוף פגישות ושיחות טלפון (בינכם לאדריכל, בין האדריכל למהנדס ולשאר היועצים, בפגישות בשטח בזמן הבניה וכו) לא צריך לשלם ? האם עבור עשרות ומאות שעות עבודה לא ראוי לקבל עשרות אלפים ?
למה את לא מתלוננת על העו"ד שערך לך את החוזה לרכישת הקרקע שלקח כמה אלפי שקלים על עבודה של שעה-שעתיים שעיקרה התאמת חוזה סטנדרטי קיים למרגש שלכם ?
למה את לא מלינה על פסיכולוג שגובה 400 ש"ח לשעה , ומה הוא בסך הכל עושה ? מדבר איתך ? או בלשונך - מוציא לך מהראש את מה שממילא יש שם ?
או רופא שיניים שלוקח אלפי שח על טיפול שורש של 3 שעות ?
האם את גם תלכי לרופא מתחיל (כזה שסיים ללמוד לפני שנה ועדיין לא סיים את הסטאז') כשמדובר בטיפול חשוב ? הוא הרי בודאי בעל כישרון (בלי זה לא היה מתקבל ללימודים). הוא גם בטח ירצה מאד להשקיע בקליינטים הראשונים שלו. אז למה לא ?
משום ההבנה שכישרון זה רק פוטנציאל. כישרון זאת נקודת הזינוק ! לימודים זה בית הספר שמלמד את האלף בית, והעבודה זו המציאות. במקצועות כאלו עתירי ידע ומורכבות (כמו רופא פסיכולוג או אדריכל) הלימודים זה רק הסיפתח. מי שגומר ללמוד יודע תיאוריה, אבל אין לו מושג מה קורה במציאות ואיך מנהלים אותה. את ההבנה והידע שיש לאדריכל הוא רוכש לאורך השנים ועם הנסיון.
לכן זה אחד ממקצועות שבהם נדרש סטאז'. מתוך ההבנה שמי שסיים לימודיו יודע מעט מאד על התכנון והבניה במציאות.

תפקידו של אדריכל ממש לא מתמצה ב "להוציא" לי מהראש את מה שאני רוצה ופשוט לתרגם לדף" אם כי אפשר לומר שהוא אמור להפוך את החלום שלך למציאות. אבל הדרך לשם היא כמו יציאת מצריים - ארוכה מאד, רבת תהפוכות, מלאה פרטים ופרטי פרטים שיש לתת עליהם את הדעת ולפתור באופן מיטבי, רצופת דיונים עם הלקוח ועם בעלי המקצוע האחרים וכן הלאה. אדריכל טוב יוכל לאפשר לך את רוב הדרישות או ה"חלומות" בתוך נתונים מוגבלים מאד. הוא יהפוך את החסרונות (מגבלות התב"ע, התקציב, השטח וכו) ליתרונות.
אדריכל מרכז את כל הידע הטכני והמקצועי : החל מהכרת כל התקנים הרלוונטים ועד לסוג החומרים בהם יש לאטום את רצפת חדר הרחצה וגם אופן היישום שלהם בשטח. כל אלו הנם חלק אינטגרלי מהתכניות שהוא יפיק וכמובן מהמפרטים הטכניים ומכרז הקבלנים.

כתבת : אין ספק שהגענו למצב של בית מהמם מבחינתנו.
אני באמת מאחלת לך שיצא לכם בסוף בית מוצלח. אבל כרגע עוד אין בית. יש תכניות. הכל על הנייר. על זה נאמר : אל יתהלל חוגר כמפתח.
המבחן האמיתי יהיה בסוף הדרך, אחרי תקופת מגורים בבית הגמור.
רק אז תוכלו לומר :" יש מחיר לכל החלטה שאנו לוקחים ואנו מודעים לה."

ובאשר לשאר הדברים:
"כאשר הלכנו לאדריכלים הגבילו אותי במספר הפגישות שיעשו איתי, היו כאלו שכמעט ולא נתנו לי להתבטא בפגישת ההיכרות ונראה היה שהם מאוד מקובעים.
לא אהבתי את ההתנהלות הזו מולם ולכן המשכתי לחפש. היה לי חשוב שהאדריכל שאבחר קודם כל אתחבר אליו ברמה האישית- שוב בגלל האינטנסיביות שנצטרך לעבוד ביחד ובגלל שהיה לי חשוב שהוא יהיה איתי מאוד סבלני ויבין בדיוק על מה אני חולמת ולא תמיד יודעת לבטא במילים."
עד כאן אני חותמת על כל מילה.
אבל ההמשך : "גם הכסף היה חשוב כי המחשבה הראשונית היתה: הוא בסך הכל הולך "להוציא" לי מהראש את מה שאני רוצה ופשוט לתרגם לדף. להגיד שזה מה שאני חושבת היום אחרי כל התהליך לא, כי הוא לקח ממני אבל הביא גם הרבה מעצמו." אפשר כאמור להגיד את זה על המון אנשי מקצוע. ואם כבר דוקא על המהנדס - הוא בסך הכל צריך להוציא מהתכנית של האדריכל את מה שצריך להתרגם את זה לדף. או הקבלן שתריך בסך הכל להוציא מהתכניות מה שיש ולתרגם את זה לשטח......אבל דוקא בהם את מסבירה שהיה חשוב לכם להשקיע ...

"אני לרגע לא מזלזלת בעתודתו של איש בפרויקט שלי וכמובן לא בעבודתו של האדריכל. רק לידיעה, הוא אפילו התכוון לקחת את העבודה הזאת במחיר הרבה יותר נמוך ממה שגנו בסופו של דבר ואף אמר לי שכל מחיר שאתן הוא ייקח (רצה ניסיון כמובן). לא ניצלנו ותמיד אמרתי שכמו שאני יוצאת לעבודה על מנת להרוויח את כספי בכבוד, כך אני חושבת שכל בעל מקצוע שלי צריך להרוויח את כספו בכבוד."
את כמובן לא אשמה אם האדריכל שלכם היה "רעב" ולכן לקח עבודה בכל מחיר. אני לא יודעת מה מקצועך אבל בטוחה שגם בו אפשר למצוא מישהו רעב שיעבוד בכל מחיר. מה את חושבת שזה מוכיח ? שכל האדריכלים צריכים להרוויח כמו סטודנט שזה עתה סיים ללמוד ? האם יש איזשהו מקצוע שבו זה המצב ? במקצוע שלך (או של בת זוגך) למשל ?

"לגבי הקונסטרוקטור, לקחנו אחד שהיה יקר אבל גם בעל ניסיון רב והמלצות (שזה מה שהיה לנו הכי חשוב). איך הבית יראה זה חשוב, אבל חשוב לי יותר שיעמוד איתן. מה שהנחה אותנו הוא שעם בית שיש בו טעות אדריכלית חס וחלילה, נוכל לחיות אבל מבחינת ביטחון ויציבות לא נוכל להתפשר."
פה יש לכם טעות מהותית. קודם כל , איך שהבית יראה זה פן אחד בלבד (ולא החשוב ביותר) מעבודת האדריכל. ועם טעויות אדריכליות יכול להיות קשה מאד לחיות היות שהתכנון זה מה שקובע את איכות החיים בבית וההתנהלות היום יומית בו. שלא לדבר על האוירה, האקלים הפיסי, הנוחיות והנעימות וכן הלאה.....
הטעות השניה היא בהבנת עבודת המהנדס. כמו שאמרתי קודם, כשמדובר בבית פרטי המהנדס הוא שחקן שולי מאד. החישובים הדרושים לחוזק ועמידות הבית הם הסטנדרט שלומד כל מהנדס בנין בלימודים, ורבים מהם בכרלל נלקחים מטבלאות מוכנות. אלא אם מדובר בבית מורכב במיוחד מבחינה קונסטרוקטיבית (מפתחים עצומים, קונזולות כבדות וכו) גם הנדסאי מנוסה יכול לתכנן. ובודאי כל מהנדס.
אני ממש לא מזלזלת בנחיצותו של מהנדס מוכשר ויצירתי כשמדובר בבניינים מורכבים, רבי קומות, או אפילו בשיפוצים מורכבים. אז יש צורך דוקא בנסיון של המהנדס להבין מה מסתתר מאחורי מבנה קיים שאין לנו את תכניותיו, וביצירתיות שלו ביכולת למצוא פתרונות למצבים בלתי אפשריים.
דוקא בבית חדש המהנדס הוא בעצם המוציא לפועל של רעיונותיו של האדריכל. הוא שותל את הקונסטרוקציה שלו לתוך התכנון האדריכלי. כמו שצריך גם דו שיח דו צדדי בין 2 הגורמים.

"הבלוג שלנו ......נכתב מתוך מקום של לשתף מה עובר עלינו ולתעד את התהליך."
ברור לי. לא חשבתי שבאתם לנפנף בזה. אבל דוקא משום שהבלוג שלכם מיועד לציבור הבונים, חשוב לי שלא תהיה בו הטעיה ואשליה.

..."ובלי לזלזל באף אחד או לפגוע בכבודו. וכן, חשוב לי שיובן שגם אנחנו תרמנו לו בניסיון ועוד Reference קיים שיש לו ולכן 2 הצדדים נהנו מההסכם."
אין לך מושג כמה פעמים שמעתי את הרעיון המקסים הזה : אנחנו נשלם לך פרוטות, אבל כדאי לך כי נמליץ עלייך לאחרים וככה תקבלי עוד עבודות.....
שגם בהן לא ישלמו לי בתמורת להמלצה ? ואלו שמשלמים כראוי לא מספקים המלצות ?
את יכולה להבין שזאת גישה מעליבה? מי שעושה עבודה טובה, ראוי להמליץ עליו. לא ראוי לרושש אותו.
אני בטוחה שזה לא שהיתה לכם מזימה כזו מראש - אבל זו התוצאה. והפרסום שלכם רק יביא עוד אנשים לחשוב שאדריכלים צריכים לעבוד בגרושים ולהגיד תודה שממליצים עליהם.

מה שעצוב זה ש(כנראה) בגלל שטפון המוסדות שמכשירים אדריכלים, שכרם ומעמדם (בהתאם) של האדריכלים יורד פלאים. יש המון אדריכלים "ירוקים" בשוק (או סטודנטים שמוכנים לשלם ללקוח בשביל לתכנן לו) שמוכנים לעבוד בחינם. תופעה שבהכרח גורמת לזילות של התחום. קודם כל הורדת מחירים מטורפת שהתוצאה שלה היא בהכרח אדריכלות גרועה ! בין אם בגלל העסקת אדריכלים חסרי הכשרה מספיקה (לא כישרון! הכשרה) ובין אם בגלל חוסר יכולת כלכלית להשקיע בתכנון טוב (למשל להתיחס לכל ההיבטים הסביבתיים של המבנה). אחד כך הורדת ההערכה לתחום (כמו שקרה למשל לתחום ההוראה) וכתוצאה אנשים חושבים שאדריכל הוא בכלל שרטט ותפקידו לשרטט על הנייר כמה קווים שהם ציור רעיונתיו של הלקוח. ואז גם שומעים את המהדרין שחוסכים באדריכל, ולוקחים את הבת דודה שלמדה שרטוט בתיכון .....

ואחר כך , מתפלאים איך רואים פה בפורום כל כך הרבה תכניות גרועות ?
 

גלמיש1

New member
ועוד כמה דברים -

חלק מהאשמה במצב זה אגודת האדריכלים החלשלושה. לעורכי דין יש מחירון מחייב. אסור להם לקחת סכומים נמוכים יותר מהנקוב במחירון. וככה למרות שהשוק מוצף, מחירי עבודת העו"ד לא הידרדרו יותר מדי.
ככה גם הלקוח יודע מהו השכר המקובל לעבודה.
לאדריכלים אין מחירון - וזו בהחלט בעיה.
 

haimmey

New member
מענה לתגובתך המפורטת

הי,
עכשיו אני מבינה שאת אדריכלית או מיישהי מהתחום כי לקחת מאוד קשה את מילותיי הקודמות.
ראשית לא התכוונתי לפגוע באף אחד וכמובן לא לזלזל בשום תחום או מקצוע.

אני אנסה לפרט לך גם כן בתשובתי את הסיבות שהביאו אותנו להחלטה...

לא גנבנו את האדריכל ולא ניצלנו אותו. הוא בתחילת פגישת המו"מ אמר שיסכים לכל סכום מאחר והוא רוצה את הניסיון. למרות זאת סגרנו על שכר של 21,500 ש"ח בעבור הפרויקט (לעומת 60-70 אלף ששמעתי מאחרים)
נכון, זה נמשך יותר משנה אבל משך הזמן נבע גם מכך שאין לו את הניסיון והידע הרב ולכן היו הרבה טיוטאות בדרך ותיקונים שהיינו צריכים לבצע.
אני סמוכה ובטוחה שאם היינו סוגרים עם אדריכל מנוסה, משך ההתנהלות מול האדריכל הייתה קצרה הרבה יותר כך שהטיעון של זמן העבודה המושקע לא רלוונטית.
גם השנה הזאת שבה עבדנו על התוכניות לא היתה שנה בכל יום ובכל שעה הוא עבד על הבית שלי. לא ראיתי לנכון לציין זאת בבלוג אבל האדריכל שלי התחיל לעבוד בתחילת הדרך במשרד גדול שמאדרכל בניינים ואת העבודה שלי עשה בערבים וסופי שבוע. ולנו לא היתה כל בעיה עם זה.

אני לא מלינה ולא התכוונתי להלין על אף בעל מקצוע. זכותו של כל אחד לבקש את התמורה הראויה והנכונה בעיניו. היא יכולה להיות מוגזמת בעיניי אבל אם יש אנשים שמוכנים לשלם את זה, שיבושם לו. זכותי כצרכנית להתקשר עם מישהו בעל היכולות הנדרשות לי והתמורה שבעיניי היא מוצדקת וראויה.

אני עדיין איתנה בדעתי שתוכנית אדריכלית חשובה אבל פחות מקונסטרוקטור ומקבלן הביצוע. נכון ששניהם מסתמכים על תוכניותיו של הראשון אבל לדעתי שלב הביצוע ואיתנות המבנה חשובים יותר ממראהו.
רק לידיעה על פאדיחה שכמעט קרתה לנו, האדריכל שם רלס ברזל בין 2 ויטרינות גדולות אך לא לקח בחשבון את נושא עובי הקיר בין 2 החלונות, נושא הריאקציה הכימית בין חלון האלומיניום לרלס הברזל, נושא של כניסת חום הביתה מהברזל ועוד.
את הדברים הללו גילה בעלי מחיפושים שלו בנושא ובשיחה עם האדריכל הוא אמר שאנו צודקים ואכן ירדנו מהברזל והפכנו זאת לחגורת בטון.
אין ספק שכנראה עם אדריכל מנוסה יותר לא היינו עומדים בשאלה הזאת כי מראש לא היתה מוצעת אופציה כזאת.
לכן אמרתי לאורך כל הדרך שבגלל שאנחנו שותפים ופעילים בפרויקט, הרגשנו בטוח יותר ללכת על אדריכל צעיר.

האדריכל שלנו היה "רעב" ואכן יכולתי לסגור איתו במחיר הרבה יותר נמוך מהמחיר שנסגר. אני מעריכה מאוד אנשים "רעבים" ולכן שמחנו מאוד לתת לו את ההזדמנות והניסיון שבתכנון הבית שלנו.
אני חושבת שהפכנו את התוכנית של הבית כ"כ הרבה פעמים כך שתכנון לקוי הוא כמעט ולא אופצייה קיימת. כן, זה הצריך מאיתנו המון תשומת לב שכנראה לא היינו נדרשים לה עם אדריכל מנוסה אבל בסופו של יום גם נהננו מהעבודה על הבית וגם קצת חסכנו.

אני בעד שכל אחד ייצא לעבודה וירוויח כסף. גם אני יוצאת בבוקר לעבודה על מנת להרוויח את לחמי ולא לשם שמיים.
אם יש מישהו שגובה על עבודה מסויימת מעבר למה שלדעתי מוצדק (בהתאם לכיס האישי והפרטי שלי), זה בסדר. אף אחד לא מצמיד לי אקדח לרקה לשכור אותו וזכות הבחירה היא שלי.
אם יש מישהו שמוכן לקחת עבודה בהפסד על מנת לבנות את שמו ולצבור ניסיון זה גם בסדר לדעתי (אני גם עשיתי זאת בתחילת דרכי שללא זה כמעט ולא היה לי סיכוי לשרוד ולצבור ניסיון).
מה שאני מנסה להגיד הוא שכל אחד עושה את ההחלטות שלו ואין משהו שהוא נכון או לא נכון בצורה קולקטיבית.

עצם העובדה שניסינו לחסוך באדריכל לא אומרת שלא דרשתי עבודה מקצועית ואדם בעל כישרון, זה פשוט אומר שהייתי מוכנה להיות יותר סבלנית ועם אצבע על הדופק לגבי כל החלטה.
בסופו של יום העסקה היתה טובה לשני הצדדים ולראייה לאחר שנה וחצי של היכרות אנו עדיין מתקשרים והוא עדיין מגיע לשטח ועוקב אחרי הפרויקט ומפרסם ללקוחות חדשים את התוכניות שלנו. ואת יודעת מה, ברגע שנסיים את הבנייה הוא יותר ממוזמן (והוא יודע את זה), להביא לקוחות פוטנציאליים לבית שלי להתרשמות ולתת את הטלפון שלי להמלצה למי שרק ירצה.

אני עדיין איתנה בדעתי שלא פגעתי, לא ניצלתי וכנראה שאם ישאלו אותי או אצטרך לעשות זאת שוב, אעשה זאת באותו מסלול שעשיתי עד כה.

נכון לרגע זה אנחנו בשלב של תחילת קומה שנייה ומה שנגלה לעינינו עד כה, מהמם.
אנו סומכים על הביצוע הטוב של הקבלן והתוכנית האדריכלית שהגענו אליה ולכן יכולים להניח שהכל יהיה בסדר עם הבית


אני אעלה את התוכניות שלנו לבלוג ואשמח לשמוע מה דעתך.
 

פיטנגו4

New member
כמה שאת תמימה

וממש כואב לי הלב עליך.
את כותבת:
"תכנון לקוי הוא כמעט ולא אופצייה קיימת"... הרי גם עם אדריכל צמרת אחרי שנה של התרחבשות יש ליקויים !
אין לי שמץ של ספק קל שבקלים שהתכנון שלכם לא מושלם.
אין תכנון מושלם ומחוסר ליקויים.
במקרה שלכם - בונים את ביתם הראשון ע"י אדריכל (הכי מוכשר בעולם) בודאי שיהיו ליקויים. ליקויים רבים.
שלא תצפי שיהיה אחרת, כי את תתאכזבי מאד.
עדיף שתדעי מראש שזה מה שיקרה, כדי לקבל חוות דעת מאחרים .

את מוזמנת לשים את התוכנית כאן בפורום כדי לקבל ביקורת. אם תבחרי לעשות זאת, חשוב לי לציין מראש שהביקורת היא לא עליך, אלא על התוכניות, ולא לקחת אותה אישית בכלל. מי שמבקר מנסה לעזור .
 

גלמיש1

New member
אני לא רוצה להתנצח איתך ובודאי לא טענתי שגנבת

משהו ממישהו חו"ח.

את כותבת : זה נמשך יותר משנה אבל משך הזמן נבע גם מכך שאין לו את הניסיון והידע הרב ולכן היו הרבה טיוטאות בדרך ותיקונים שהיינו צריכים לבצע. אבל את גם כותבת : הפכנו את התוכנית של הבית כ"כ הרבה פעמים ..." זהו חלק מתהליך תכנון נורמלי.
.לידיעתך - תכנון בית לוקח פרק זמן של חצי-שנה - שנה . כסטנדרט. לפעמים גם הרבה יותר. נדיר שפחות. ליווי הבניה לוקח עוד כשנה. לפעמים הרבה יותר. לעיתים רחוקות פחות. ככה שזה בהחלט שיקול.
נכון, ברור שלא מדובר במשרה מלאה, כל הזמן. יש תקופות מתות ויש זמן דגירה או המתנה לועדה וכו. אבל זו תקופה ארוכה ביותר שבה האדריכל מחובר ללקוח בתדירות כזו או אחרת. תקופה זאת כוללת מאות שעות עבודה ועשרות שעות של פגישות, שיחות ודיונים ויציאה לשטח. אבל את כל זה כבר כתבתי.....

"אני עדיין איתנה בדעתי שתוכנית אדריכלית חשובה אבל פחות מקונסטרוקטור ומקבלן הביצוע. נכון ששניהם מסתמכים על תוכניותיו של הראשון אבל לדעתי שלב הביצוע ואיתנות המבנה חשובים יותר ממראהו." סבבה. אם עדיין את מחזיקה בדעה שכל תפקידו של האדריכל זה קביעת מראה הבית.

.."האדריכל שם רלס ברזל בין 2 ויטרינות גדולות אך לא לקח בחשבון את " טעות. אדריכל לא שם ריילס. ריילס הוא אלמנט שלד וככזה תחת אחריותו של המהנדס. המהנדס גם קובע את מיקום הקורה, עוביה צורתה והחומר ממנו היא מורכבת. כאן ככל הנראה היתה פשלה של המהנדס (היקר) ושל האדריכל שלא בדק את כתניות הקונסטרוקציה והתאמתן לתכנית האדדריכלית.

"מה שאני מנסה להגיד הוא שכל אחד עושה את ההחלטות שלו ואין משהו שהוא נכון או לא נכון בצורה קולקטיבית. " זה נכון בהסתייגות , זכותך למצוא אדריכל שמתאים לך , יקרן או זול , צעיר או קשיש...אבל לא להאשים את כלל האדריכלים , באופן קולקטיבי, שדורשים מחירים מופקעים. זה מה שקומם אותי מלכתחילה.

אני אשמח לראות תכניות ולהיווכח שאכן הכל יצא לטובה.
 

haimmey

New member
גם אני לא במקום של להתנצח

אני איתנה בדעתי ומבטיחה שבמידה ומשהו ישתנה עם בניית הבית אני אהיה הראשונה להרים את הדגל ולומר "טעיתי".
לא התכוונתי ולו לרגע לצאת כנגד אדריכלים או שכרם. פשוט שיתפתי את הנעשה אצלנו ואת שיקולי הדעת שהובילו אותנו לאותה החלטה בנוגע לאדריכל- ושוב, אני מאוד מרוצה ממנו בשורה התחתונה.

לגבי הרלס ברזל, זו היתה החלטת האדריכל ולא הקונסטרוקטור. ההחלטה היתה עיצובית גרידא.
לאחר שדיברנו עם האדריכל על הבעייתיות סביב זה הוא הסכים איתנו והמהנדס שינה את הקורה לקורת בטון.

לא כעסנו על האדריכל כי זה משהו שלקחנו בחשבון. כולנו עושים טעויות ובמיוחד כשאנחנו בתחילת דרכנו. אין ספק שתחילת דרכי המקצועית לקחתי החלטות פחות נכונות מאשר ההחלטות שאני לוקחת היום בצורה מהירה וטובה. וגם היום אני רואה את עצמי, לאחר 12 שנים באותו תחום, כאחת שעלולה לעשות טעויות בדרך ושיש לה עוד הרבה ללמוד.

אני מבטיחה להמשיך ולעדכן בצורה הכי אמיתית את ההתקדמות ואולי מי יודע, אשנה את דעתי בנוגע לדברים שכתבתי במהלך היום.

אני אעלה את התוכניות העדכניות ממש בהקדם. אשמח לשמוע את דעתך
 

אאאלון1

New member
הבלוג של תומר שציינת אכן מפורט מאוד, אנחנו..

אנחנו נעזרים בו מאוד ועוקבים אחריו, רואים שהושקעה מחשבה רבה בתכנון הבית. אכן אדריכל היינו הפונקציה הכי חשובה בתהליך.
רואים את ההבדל בין בית עם אדריכלית רצינית כמו בבלוג של הבחור תומר חן, לשאר הבתים.
נזק של קבלן היינו בר תיקון, נזק של אדריכל זה בכי לדורות..
 
למעלה