בלוג בנייה- כנסו כנסו

haimmey

New member
בלוג בנייה- כנסו כנסו

הי חברים,

אנו בונים בימים אלו את ביתנו וכמי שנעזר המון בפורום פה ובאתרים נוספים, החלטנו לכתוב בלוג בנייה שמתאר שלב אחר שלב את תהליך הבנייה, דברים שכדאי לקחת בחשבון, אנשי מקצוע מומלצים, עלויות, טיפים וכו.
אין ספק שהבלוג שלנו אינו מחליף את הפורום הזה אך אני חושבת שהוא כן יכול לתת מיקוד וסקירה כלליים על התהליך והשלבים של הפרויקט.

כתובת הבלוג: www.bonimbonim.com

אשמח לשמוע תגובות שלכם,
מיטל
 

LittleLadyBird

New member
איזה בלוג מקסים!


כל הכבוד על ההשקעה!!
אני אמשיך לעקוב....
 

גלמיש1

New member
כל הכבוד על היוזמה. יהיה טוב ללמוד מכם

ויהיה טוב לכם שיש לכם תיעוד.
תיכנסי מדי פעם לתת לנו תזכורות ?
שיהיה בהצלחה
 

גלמיש1

New member
ואחרי שברכתי על הרעיון - נכנסתי לראות


ונעלבתי ! מקצועית ואישית.
אני חייבת להסתייג עמוקות, ואפילו להביע סלידה מההתנהלות וההתיחסות שלכם לכל הנושא האדריכלי.
אני קוראת ולא מאמינה :
..."לקח לנו לא מעט זמן למצוא אדריכל- גם בגלל המחירים המטורפים..........בחרנו אדריכל צעיר שסיים את לימודי האדריכלות שלו בבצלאל כשנה קודם לכן. ידענו שאין לו ניסיון פרקטי רב אבל המחיר היה טוב !!!!".......

מצד אחד הבנתם את נפח עבודת התכנון והחשיבות שלה, וגם מתארת את התהליך הארוך והמתיש של התכנון שנמשך שנה !!!!
..."אחרי שנה, אחרי שהתשנו את האדריכל והיינו מרוצים ושלמים עם התוכניות ......." אבל בעינייך המחירים של אדריכלים מהשורה הם מטורפים ????
עשית חשבון מה השכר של אדריכל כזה שעובד במשך שנה על התכנון של הבית שלכם ? וזה רק התכנון . הוא עוד לא עבר אתכם את ליווי תהליך הבניה וכל השינויים וההחלטות והתיאומים שיהיו בדרך ?
עשית חשבון כמה שעות פגישות , וטלפונים, היו, ויהיו, לכם איתו - וזה חוץ משעות העבודה שלו במשרד ?
זה גיטימי לחפש אדריכל שיתאים לכם, גם מבחינת התאמה לתקציב - אבל לא לגיטימי לזלזל בכמות העבודה ובשכר של מי שעושה עבודה רבה וקשה כדי לתכנן לך בית.

הכי אהבתי את המשפט שמתיחס למהנדס : "אל תחסכו בקונסטרוקטור- שלא כמו באדריכל, לקחנו את הקונסטרוקטור היקר ביותר ברשימה שעליו קיבלנו המון המלצות. חוזק הבית ועמידותו הוא דבר חשוב ולכן מניסיון, בקונסטרוקטור שווה וצריך להשקיע. "
או אז זה שנוגע לקבלן "....אני בגישה שאומרת שאת הבית שלי אני רוצה לבנות הכי טוב שאפשר. אף קבלן לא בא לבנות לי בהתנדבות ואף אחד לא עושה לי טובה. חשוב לי כשאני מוציא את הכסף שלי (ולא מעט כסף)
שהבנייה תהיה הכי איכותית וטובה שאפשר ולכן אני לא מוכן להתפשר....."

משמע - אתם מבינים שעלות השרות היא קורלטיבית לאיכותו. אז איך הסברת קודם שאיכות התכנון האדריכלי היתה חשובה לך? אבל עם זאת חיפשת את הזול ומצאת מישהו חסר נסיון.
או שאצל אדריכלים זה לא כך ? הם סתם שותים כסף מאזרחים תמימים ?

כאשר המצב הוא בדיוק הפוך. כמי שמשקיעה חודשים ואף שנים בתכנון וליווי בנית בתי לקוחותי, התאור הזה מקומם בעיני. שכר האדריכלים נמוך במיוחד , בודאי יחסית לשכרם של מקצועות חופשיים אחרים ,ולפעמים ממש לא מתגמל עבור מי שמבקש לעשות עבודה איכותית ומושקעת.

הסיבה למחירים הנמוכים היא לא שעבודת האדריכלות היא פשוטה ומהירה, או חסרת חשיבות. הסיבה היא שהשוק מוצף אדריכלים בעשורים האחרונים. 3 אוניברסיטאות והרבה מכללות שמכשירות אדריכלים או הנדסאים או מקצועות חופפים, יצרו עודף בשוק וירידת מחירים גדולה.

התוצאה היא שאדריכל שצריך להתפרנס לא יכול להקצות את הזמן והמאמץ הדרוש לתכנון איכותי בשכר שמשלמים לו. והוא חייב לעבוד מעט על כל פרויקט, לא יסודי ולא יצירתי. חפיף. יש לי די הרבה קולגות שנשברו מהמצב הזה, עבודה רבה מדי ופרנסה זעומה מדי, וסגרו משרדים. חלקם עשו הסבה מקצועית. חלקם עברו לגור בחו"ל.
זה לא מצב טוב לאדריכלים. ובניגוד למה שחושב עמישראל, שהוא שיחק אותה אם הצליח "להוריד את המכנסיים" לאיש המקצוע וקיבל שרות בזול, זה לא טוב ללקוח. בהכרח השרות שהוא יקבל יהיה דל ונחות.
כמו שהבנת כל כך יפה בהקשר של המהנדס.
אני בטוחה שכשמדובר בעו"ד ממנו קיבלת שירותים, את לא חשבת שהמחירים שלו מטורפים. או רופא שעובד פרטי. או פסיכולוג.....למרות שאדריכלים רק יכולים לחלום על להרוויח כמו הללו.

אני לא אתחיל להסביר על חשיבות התכנון, וחשיבות הנסיון של האדריכל וכו וכו. גם על כך שמהנדס תפקידו בתכנון של בית פרטי הוא מינורי (דוקא בשיפוצים יש חשיבות רבה בהרבה לאיכות המהנדס). את הבחירות של כבר עשית. אבל כל הרעיון של כתיבת בלוג מהנסיון שלך אמור להביא איזו פרספקטיבה קצת יותר עמוקה מ "שיחקנו אותה, שילמנו לאדריכל גרושים והוצאנו לו את הנשמה".

עצוב.
 

a c t i v e X

New member
מסכים איתך

חבר בנה בית באדריכלות של 12K ש"ח וזה נראה ככה.
בלי עזרה בהגשות, בלי תכנון פנים והתייחסות לחוץ, בלי קונספט עיצובי וליווי בבניה..
בסיום השלד הוא התבאס ממה שיצא והוציא עוד 15K ש"ח על שינויי קירות וחציבות לביובים שונים ברצפה.
עכשיו יש לו שוחות ביוב בכניסה לבית, תאורת חוץ ופנים לא מספיקה, עיצוב מוזר משהו באופן כללי ולדעתי עוד של ליקויי בניה ותכנון של אלמנטים
העיקר 4K דולר לאדריכלית...
 

dgamim

New member
לא מסכים איתך...

קודם כל זה בלוג...זה לא שרות לבונים ואדריכלים.
אנחנו יודעים שבעל המאה הוא בעל הדעה ואם הוא מרוצה מה יש לנו להגיד.
הבלוגר לא ביקש ביקורת מיקצועית רק כמו כל אחד רוצה שיכנסו וזהו...
גלמיש תשמרי את נאנרגיה שלך לניהול הפורום...
 

גלמיש1

New member
חן חן לך על הביקורת, אבל לעניות דעתי

כשמישהו מפרסם את מחשבותיו תובנותיו והגיגיו באופן כללי, ומביא אותם לרשות הציבור, לציבור מותר להתיחס אליהם.
אני אמנם מנהלת פורום , אבל גם אדם פרטי וגם איש מקצוע, וככזו אני מגיבה.
 

יוספה 51

New member
רוצה לשתף מנסיוני כבונה.

פניתי לאדריכל שלקח סכום לא יקר, יחסית, נדמה לי שכ- 25 אלף שקלים. פנינו אליו כי ידענו שהוא מחובר בעירנו, ובונה הרבה וכידוע ,חיבור לעירייה משמעותי מאד בעניין. לפחות במחוזותי. התכנון בסיכומו טוב, אבל חסר. קיבלנו את המינימום : בלי תכנית חשמל, בלי חיבור בין צרכי הפנים לחוץ, בלי חשיבה מעמיקה, אחרי מספר מפגשים היה ברור שנמאס לו מאיתנו ושכל הרעיון שהוא צריך להקשיב ללקוחות קצת מעייף אותו. זו לטעמי היתה הבעיה הגדולה ביותר. אם הייתי מתחילה שוב, הייתי בוחרת אדריכל אחר, השיקול אמנם לא היה כספי מראש אבל אין ספק שגם זה עשה לנו משהו. אגב, הבית בסיכומו יפה מאד אבל יש כל מיני אי דיוקים קטנים ומרגיזים וחלקם אף גדולים, שאפשר היה למנוע אותם . למותר לציין שהוא כלל לא ליווה את תהליך הבנייה בשטח.
 

גלמיש1

New member
זה מה שקורה כאשר השכר המבוקש הוא בערך

מחצית מהשכר השפוי לתכנון וליווי פרויקט של בנית בית.
כי כמו שאמר הבחור מהבלוג - "אף אחד לא בא לבנות לי בהתנדבות ואף אחד לא עושה לי טובה."
(רק ש/הוא התיחס בכך רק לעבודת הקבלן, ומבחינתו כנראה זה לא רלוונטי לגבי האדריכל)

כמובן זו הכללה, כי תמיד יכול לבוא מישהו ולהגיד ששילם כפליים לאדריכל וגם קיבל עבודה גרועה , או ששילם חצי מזה לאדריכל מתחיל וקביל אחלה בית. אבל בגדול, אף אחד לא עובד חינם, ואם משלמים לו שכר נמוך יש סיכוי סביר שההתיחסות שלו תהיה תואמת.
 
אני שמח להציג את הצד השני


בתחילת תהליך התכנון, כשחיפשנו אדריכל, אני אמרתי שבבניה אני מוכן להתמקח עם כל בעל מקצוע כדי להגיע למחיר ששנינו נהיה מרוצים, ולהוריד אותו כמה שאפשר , חוץ מאדריכל.

אני חושב שבניגוד לבעלי מקצוע שעובדים לפי תוכנית, ועושים עבודה ע"פ מפרטים וברובה טכנית , אדריכל צריך לחשוב על מכלול של כל הנושאים בבית, להיות יצירתי, לפתור בעיות (גם של בעלי מקצוע אחרים) והוא היחיד שמלווה אותי לאורך כל הפרוייקט.
כדי לקבל תמורה ראויה, אני חושב שלא כדאי לחסוך כמה אלפי שקלים, ובכך למעשה לקבל בעל מקצוע מרוצה לאורך כל הפרוייקט.

זו הגישה שלי.
 

play6510

New member
ממש לא מסכים איתך

מי אמר שאדריכל וותיק טוב יותר מאדריכל מתחיל \ הנדסאי אדכיכלות מתחיל ?????
בדר"כ זה להיפך אדיכל מתחיל יתן הרבה יותר מעצמו וישקיע יותר מוותיק
ויש בניהם כמו בכל תחום מתכננים מוכשרים הרבה יותר מאנשים שכבר שנים במקצוע

אצל אדרכיל בתחילת דרכו המשפט שלך לא יתפוס
"אדריכל שצריך להתפרנס לא יכול להקצות את הזמן והמאמץ הדרוש לתכנון איכותי בשכר שמשלמים לו. והוא חייב לעבוד מעט על כל פרויקט"

וזה בררור לכל שאצל אדריכלים גדולים ומפורסמים מי שעושה את העבודה בפועל זה לא הם באמת
 

פיטנגו4

New member
לא יודעת במה אתה עוסק

אבל אני בטוחה שאחרי 5 שנים של עבודה אתה עושה הרבה יותר טוב יחסית למה שעשית בהתחלה.
פרט לכשרון ומוטיבציה - יש ענין של ניסיון.

לגבי המוטיבציה - מי שמשלמים לו שכר רעב, אין לו יכולת להשקיע כי הוא צריך להתפרנס מעוד עבודות.

לגבי הניסיון - יש מתכננים ותיקים שמשקיעים את הנשמה, למרות ניסיון ארוך שנים. החוכמה היא למצוא כאלה.
 

play6510

New member
ואני בטוח

שגם אדריכל על \ יזם \ אדריכל מתחיל היה עושה אחרת או משנה מעט או הרבה בית שרק הסתיימה בניתו
 

פיטנגו4

New member
נכון מאד, החוכמה היא להביא אותו בזמן

לבצע תכנון נכון מההתחלה, עם אדריכל איכותי ויועצים איכותיים,
ואז אין צורך "לשנות בית שרק הסתימה בניתו"....
 

פיטנגו4

New member
את לוקחת את זה קשה מידי

קודם כל, בלוג זה יומן אישי. וככזה - הוא אישי, ולא נותן שום פרספקטיבה על שום דבר, פרט לחוויות אישיות של אדם מסוים.
זה נחמד ותו לא. אני אישית לא משקיעה בזה פרט לרפרוף של חצי דקה וזהו, ונותנת לזה משקל רצינות בהתאמה.

שנית - הגישה של "שילמנו לבעל המקצוע גרושים והוצאנו לו את הנשמה" מראה הרבה על האדם, ולא על בעל המקצוע . בטח שזה לא אומר כלום על כלל העוסקים במקצוע.
אין לך מה להעלב, כי בכלל בחיים , צריך לדעת למי להתיחס ולמי לא.

ולבסוף - זכותו של כל אחד לבנות בית בסטנדרט תכנוני נמוך, ולגור בו. בעיה שלו. אנחנו נעשה את העבודה שלנו הכי טוב שיש למי שיודע להעריך אותה ולשלם עבורה.
מי שחושב שמהנדס חשוב יותר מהאדריכל, והאדריכל חשוב כמו הטייח - זכותו. מה שתכתבי כאן לא ישנה אותו ואת הגישה שלו. אולי ניסיון החיים ילמד אותו מה לעשות בבית הבא שלו. ואולי לא.
 

haimmey

New member
תגובה לדברייך

שלום לך בחור שחתם את שמו ב"עצוב".
ראשית אני לא מבינה את הכעס שלך ואני אסביר.

לאדריכל נכנסנו בתחילת התהליך- זה היה הדבר הראשון שסגרנו.
לכאשר הלכנו לאדריכלים רוב המחירים ששמעתי היו עשרות אלפי שקלים, הם הגבילו אותי במספר הפגישות שיעשו איתי, היו כאלו שכמעט ולא נתנו לי להתבטא בפגישת ההיכרות ונראה היה שהם מאוד מקובעים.
לא אהבתי את ההתנהלות הזו מולם ולכן המשכתי לחפש.
היה לי חשוב שהאדריכל שאבחר קודם כל אתחבר אליו ברמה האישית- שוב בגלל האינטנסיביות שנצטרך לעבוד ביחד ובגלל שהיה לי חשוב שהוא יהיה איתי מאוד סבלני ויבין בדיוק על מה אני חולמת ולא תמיד יודעת לבטא במילים.
גם הכסף היה חשוב כי המחשבה הראשונית היתה: הוא בסך הכל הולך "להוציא" לי מהראש את מה שאני רוצה ופשוט לתרגם לדף. להגיד שזה מה שאני חושבת היום אחרי כל התהליך לא, כי הוא לקח ממני אבל הביא גם הרבה מעצמו.

אני לרגע לא מזלזלת בעתודתו של איש בפרויקט שלי וכמובן לא בעבודתו של האדריכל.
רק לידיעה, הוא אפילו התכוון לקחת את העבודה הזאת במחיר הרבה יותר נמוך ממה שגנו בסופו של דבר ואף אמר לי שכל מחיר שאתן הוא ייקח (רצה ניסיון כמובן). לא ניצלנו ותמיד אמרתי שכמו שאני יוצאת לעבודה על מנת להרוויח את כספי בכבוד, כך אני חושבת שכל בעל מקצוע שלי צריך להרוויח את כספו בכבוד.

אני לא אומר שלא היו טעויות בדרך של האדריכל שנבעו מחוסר ניסיון אבל גם אז לא כעסנו עליו כי ידענו שבעצם זה שלקחנו אדריכל שזה עתה סיים את לימודיו ושילמנו מחיר נמוך יותר מאדריכל בעל ניסיון רב שנים יש לזה השלכות. אין ספק שזה שבחרנו באדריכל פחות מנוסה גרם גם לנו לעבוד קשה יותר ולבדוק כל דבר ולהציף- למדנו יחד המון (האדריכל ואנחנו).

לגבי הקונסטרוקטור, לקחנו אחד שהיה יקר אבל גם בעל ניסיון רב והמלצות (שזה מה שהיה לנו הכי חשוב).
איך הבית יראה זה חשוב, אבל חשוב לי יותר שיעמוד איתן.
מה שהנחה אותנו הוא שעם בית שיש בו טעות אדריכלית חס וחלילה, נוכל לחיות אבל מבחינת ביטחון ויציבות לא נוכל להתפשר.

הבלוג שלנו לא נכתב מתוך פרספקטיבה של "שיחקנו אותה, שילמנו לאדריכל גרושים והוצאנו לו את הנשמה"- ממש לא !!!
הוא נכתב מתוך מקום של לשתף מה עובר עלינו ולתעד את התהליך.

יש המון מקום של לחסוך בכסף בפרויקט של בניית בית ובינתיים אני חושבת שאנחנו עומדים בזה יפה ובלי לזלזל באף אחד או לפגוע בכבודו. וכן, חשוב לי שיובן שגם אנחנו תרמנו לו בניסיון ועוד Reference קיים שיש לו ולכן 2 הצדדים נהנו מההסכם.

אני מנסים להיות מאוד אובייקטיבים בבלוג שלנו ולספר בדיוק מה שאנו חווים ועושים- עם חלק מהדברים אנשים מסכימים עם חלק פחות, וזה בסדר.
בסופו של יום אנחנו עושים מה שנכון לנו ונכון לנו לכיס. יש מחיר לכל החלטה שאנו לוקחים ואנו מודעים לה.

תודה על הביקורת ומקווה שהצלחתי להבהיר יותר את עמדתנו.
 

טלכתר40

New member
אהבתי את תשובתך

אפילו שהרבה הטיחו פה ביקורת לא פשוטה בחרת לענות בעדינות ראוייה
אני יכול להבין בעלי מקצוע פה בפורום שקראו והתרעמו אבל סך הכול זה בלוג מדליק ביותר
אני עכשיו בתהליך סיום הבנייה, וקראתי את הבלוג וחייכתי ונזכרתי וגם קצת הצטערתי על מקרים באמת שלא נהגתי כמוכם
יש לי אדריכלית זהב, ולשמחתי לקחה לי יחסית מעט כסף. מראש אמרה שאיננה אחראית על עיצוב פנים. תעזור לי במה שתוכל אבל לא מתכוונת להצטרף לסיוריי בחחניות השונות, ולא רציתי שתעשה זאת באמת. ולראייה המלצתי עליה פה באתר, ושני חבר'ה גם סגרו איתה, איזה כיף?!
אז באמת לכל סיפור יש כמה צדדים, והרבה הוא בעיני המתבונן
שבוע הבא טיח, חלונות,דלתות,כלים סניטרים,מטבח ואחד אלוהינו
אגב האיש מקצוע היחיד שהגעתי אליו דך הפורום ולדאבוני לא ביררתי עם אנשים שעבדו איתו איך היה (בניגוד לכל כל שאר בעלי המקצוע)
הוא היחידי, שלא נכנס לי ללב, וכל פעם יש לי איזו "חרקשה" קטנה איתו, ואני מאוד מקווה שבסוף הכול יסתדר ויבוא על מקומו בשלום..
 

פיטנגו4

New member
נכון

זה די נדיר כאן בפורום: תגובה לענין, לא תוקפנית, בטון לענין, של מישהי שלא נפגעת מביקורת.

ובכל זאת אני חושבת שהיא טועה.
היא כותבת "יש מחיר לכל החלטה שאנו לוקחים ואנו מודעים לה" - אני חושבת שהיא פשוט לא מודעת למחיר האמיתי של אדריכל פחות טוב.
 
למעלה