כמה עולה מ"ר לבניה? סדר גודל+-. יש מגרש בפ"ת.

ITCHAKG

New member
אולי את צריכה לוותר על רצוף יוקרתי או חיפוי

אבן על החזיתות. אבי מדבר על איזה שהוא בית וירטואלי ממוצע. רק לשם הדוגמא בית עם פלטות י סוד רדודות לעומת כלונסאות בנטונייט בעומק 12 מ' תוספת העלות למ"ר (בית וירטואלי בשטח 200 מ"ר), היא כ-200 ש'/מ"ר. מגרש בשטח 1000 מ"ר לעומת מגרש בשטח 500 מ"ר ההפרש בעלויות הפתוח והגנון הוא פי 2 (לאותו שטח תכסית). האומדנים הראשוניים שניתנים כאן הם רק בשביל לקבל סדר גודל ראשוני.
 

avi5199

New member
אני מדבררק על הבית שלי

כולל: בית דו קומתי במדרון של 3 מטר, 200 מ"ר סטנדרט איכותי אבל לא מפואר. (בלי קשתות וקירות עגולים, בלי פאטיו, בלי בריכת שחיה...) שלד עם 20 קידוחי מיקרופיל וקירות תמיכה בגובה 2.5 מטר. חצי מרתף קטן 3.5X3.5 שמשמש כמחסן לגינה (עלה יקר מידי, לדעתי טעות של המתכנן), שתי קומות, קירות איטונג, גג 50% רעפים, 50% מרפסות מרוצפות, חלונות ודלתות חיצוניות בלגי ברזל עם זכוכית טריפלקס,חלק תריסי גלילה משוך, חלק תריסי עץ, ריצוף שומשום, טיח פנימי רגיל, חיצוני שליכט גמיש, דלתות פנימיות באיכות גבוהה יחסית (מסגרת מעץ אגוז ומילוי MDF) , כלים סניטרים באיכות גבוהה יחסית (כל אסלה 1500 שחף כל כיור 3000 שח ), מטבח מעץ מלא עם שיש גרנית, גדרות חלק בטון וחלק רשת, מסלעות וקירות תומכים בגינה, דרך 70 מטר משתלבות איטונג ( אבנים הכי זולות שהיו להם) ,קו ביוב 70 מטר עם נקודות חיבור לבתים של המשפחה. הגינה בתיכנון עצמי וביצוע עצמי עלתה לי בנתיים רק כאלף שח שתילים ומערכת השקיה (המון עבודה קשה - לא ממליץ למי שלא אוהב את זה). היטל השבחה היה 80 אלף שח, אגרת בניה 20 אלף...נדרשתי לבצע חפירות סקר אריכאולוגי ולחפות שני מחסנים עתיקים בגג איסכורית (5000 שח) . בנוסף נדרשתי לצבוע בירוק את ארגז הרוח של הבית בחזית ששיך למשפחה, ולהתקין מסתור לפחי אשפה לשלשה בתים שעדיין לא קיימים ... ואני מחכה למכה הבאה.
 

Z ליאור

New member
נעמי לדעתי לא הבנת את אבי כראוי

5000 ש"ח כוללים עלויות אדריכל ,מהנדס, מפקח ,,אגרות ויועצים שונים. עלויות בנייה בלבד נמוכות מ 5000ש"ח (כמובן שתלוי בסטנדרט)
 

Tנעמי

New member
הבנתי נכון

ההצעות שאני מקבלת עכשיו מקבלנים הם בסד"ג של כ 6000 שח למטר וזה לפי חישוב שטחים של הקבלן. החישוב הזה לא ברור לי עדיין אבל זה יוצא הרבה יותר מהשטח האמיתי של המבנה אם עושים חשבון לפי שטח הבניה האמיתי הסכום למטר בניה יהיה עוד יותר גבוה.
 

Tנעמי

New member
המחירים האלה הם לבניה בלבד

לא כולל תכנון, אגרות, יועצים וכו
 

avi5199

New member
בניתי עם מפקח בניה וקבלני משנה בלי קבלן מפתח.

אולי הסטנדרט שלך מאד גבוה, או שהקבלנים שפנית אליהם יקרנים מאד.
 

ITCHAKG

New member
אני עוד מבין הצעת מחיר לשלד על בסיס

שטח מבנה. הצעות מחיר לעבודות גמר חייבות להינתן על בסיס תכניות,מפרטים,כתב כמויות והגדרה חד חד ערכית של חומרי גמר .
 

Z ליאור

New member
נעמי היום אני אמור לחתום חוזה עם קבלן שלד ...

הנחשב למעולה ,גודל הבית 225 מ"ר + מרפסת אחורית של 40 מ"ר קדמית 15 מ"ר ,פיתוח -קירות תומכים בגובה 1.5 40 מ"ר 19 קידוחים לעומק 9 מ"ר איטונג 22 , מגרש ישר עלות 325,000ש"ח כולל מע'"מ כולל פיתוח.
 

avi5199

New member
בהצלחה! נשמע לי מחיר טוב.

אומרים שבחישוב גס עלות הבית הסופי היא פי שלש מעלות השלד... לפי זה המחיר אפילו זול.
 

Z ליאור

New member
תודה ,כן מחיר טוב ,הבית לדעתי,

בנוי בצורה גאונית פשוט ללא מסדרונות,מאד מפנק ,מין סגנון כפרי פרובאנסי שמאד מדבר אלינו .
 
ליאור, באיזה איזור של הארץ אתה בונה?

מיד לאחר פסח אני נגשת למכרז ומחפשת קבלן שלד טוב ושפוי...
 
אווו רחוק... העמק הוא חלום../images/Emo99.gif

אבל הקבלן שלך בטח לא יגיע עד אלינו אם לא נסדר לו לינה וארוחת בוקר
 

Z ליאור

New member
סיים השבוע בית של 300מ' בבית ינאי..

ועובר אלי
אכן העמק הוא חלום .
 

yang21

New member
עלות הברזל משנה את חוקי המשחק

אני כבר שנה וחצי מתעדכן בפורום אבל לא פעיל. אתמול חתמתי חוזה (אחרי מכרז קבלים שהקיף 7 קבלנים שונים) והמחירים שהשגתי היו גבוהים משמעותית מההערכות שקיבלתי דרך הפורום. הסיבה לכך היתה מחיר הברזל, שבשנה האחרונה התייקר ב 100%!. כ -5300 ש"ח לטון במקום 2700 ש"ח. הבית שאני בונה נמצא בעמק יזרעאל, שטח הרצפה 240 מטר (קומה אחת), 34! קידוחים בעומק 11 מטר. 17 טון ברזל. אם הייתי בונה לפני שנה הייתי חוסך כ 45000 ש"ח רק עבור הברזל! 4500 ש"ח למטר זה סכום ריאלי לבניית בית (ללא אדריכלים,מהנדס וכו). אין שינוי משמעותי בשאר חומרי הגלם כך שנכון להיום הייתי ממליץ לך על כל חודש שעובר להוסיף 150 ש"ח (ל 4500) עבור הברזל, לפחות עד שהסינים ירגעו והברזל יחזור להיות רק ברזל (ולא זהב).
 

Z ליאור

New member
טון ברזל =4300 + מע"מ

מסכים עם הכל מלבד מחיר עלות הברזל שציינת ,מה שאני סגרתי עם הקבלן שאני אשלם ישירות לספק הברזל עבור כל הברזל ואנכה זאת כמובן ממחיר שכתבתי כמה שורות מעלה ,כך אני מבטיח את עצמי מפני עליית מחירי הברזל (הבנתי שאמור להגיע 6500 בקרוב מאד ) . בהצלחה
 
למעלה