בלוקים

מיכל75

New member
בלוקים

שלום לכולם, לאחר תקופה ארוכה של בעיקר קריאה אני מאמינה שאתחיל לכתוב יותר. בשעה טובה אנחנו לפני התחלת הבנייה. לפי החוזה עם הקבלן מוסכם כי כל הבטונים יהיו מסוג ב-30 אלא אם יש הנחייה אחרת מהמהנדס. בלוקי מעטפת ופנים לבחירת המזמין. הקבלן ממליץ על פומיס. מה ההבדלים והאם זה באמת מומלץ? תודה.
 

avi5199

New member
בפומיס יש קרינה רדיו אקטיבית מעל התקן בחו"ל

השימוש בפומיס אסור בארצות רבות בחול כי יש בו רמת קרינה גבוהה מעל התקן בחול והוא משחרר גז ראדון. בארץ התקן פחות מחמיר, ולכן משתמשים כאן בבלוקים מפומיס, אבל מי יודע מה יהיה התקן בעוד כמה שנים? הזילזול בנושא הקרינה מהפומיס, שיש בארץ מזכיר לי את הזילזול שהיה בעבר לגבי מוצרי אסבסט שהיו אסורים בכל העולם זמן רב ורק בארץ המשיכו להשתמש בהם. חוץ מזה בלוק איטונג יותר טוב מבחינת הבידוד מפומיס, וההבדל במחיר זניח .
 

משה פרל

New member
אתה בטוח שלא עשית סלט ?

אאל"ט דובר שיש בלוקי פומים שלא עומדים בתקן אבל לא שכולם בעיתיים.
 

eranshap

New member
כמה נקודות

הקבלנים אוהבים פומיס כי הוא מתנהג כמו בלוק שחור (עם טיט, בטון, טיח) - נוח לעבוד איתו והוא שוקל הרבה פחות מבלוק רגיל ההבדל ביניהם הוא באגרגט שבו משתמשים בתהליך הכנת הבלוקים הפומיס מבודד הרבה יותר טוב מבלוק שחור, עפ"י הפרסומים די קרוב לאיטונג. לדוגמא - אם בלוק רגיל מבודד ברמה 025, אז בלוק מעורב יבודד ברמה של כ 050 ובלוק פומיס בלבד יבודד ברמה של 090 לבלוקים הבנויים באותה צורה. זה רק לצורך דוגמא על בסיס יצרן אחד - יש שונות האגרגט של הפומיס מוצאו באפר של הרי געש. הוא מיובא מיוון ואיטליה. בזמנו התגלה כי האגרגט עצמו, לפני שהשתמשו בו ליצירת הבלוקים, קרוב למגבלות של התקן לפליטת קרינה. מאיטליה החומר היה על או מעט מעבר לגבול, ומיוון משמעותית פחות - אך עדיין יותר מאיטונג למשל. כבלוק מוכן הבלוק עומד בתקנות.
 

avi5199

New member
יש בלוקים שלא עמדו בתקן בארץ, אבל יש כאלה שלא

עומדים בתקנים בחול ומשתמשים בהם בארץ כי התקן בארץ פחות מחמיר, ורמת הקרינה בבלוקים האלה היא בגבול העליון שהתקן מרשה. אם בעתיד יחמירו את התקן , כמו שקורה לא פעם, תהיה בעיה למי שכבר בנה מפומיס, כמו שיש היום בעיה למי שבנה בעבר מאסבסט.
 

ransnow

New member
AVI5199 אני חולק על דעתך ידידי

אבל אתה עושה עוול נורא לפומיס, ומהלל את האיטונג אולי יתר על המידה. קצת פרופורציות: זה קצת מזכיר שרואים מאותגר צמיגית, שרוצה להרזות אבל כל יום אוכל שווארמה נוטפת שומן, אבל מקפיד לשתות רק דיאט קולה/קינלי/שוופס תותית/השד יודע מה - רק שיהיה ללא סוכר, כי זה משמין... קרינת הפומיס זניחה לעומת הקרינות שאנחנו חשופים אליהם כל יום, שעה שעה. קרינת הנייד שלך ושלי יותר גדולה אילו היינו דוחסים לאוזן שלנו את כל הרי הגעש לכריית הפומיס (נגידשבאוזן ימין את הפומס היווני, ובאוזן שמאל את הפומיס האיטלקי. לשיווי משקל). כנ"ל לגבי כל המיכשור חשמלי שאופף אותנו, האנטנות הסלולריות וקווי המ"ג וכו'.. WI FI, WIRELESS, בית חכם, בית טיפש-עשרה, חימום תת רצפתי, שלטים, אנטנות,פיקודים, ממסרים, מגרפות ממנועות, ג'ירפות טלסקופיות או זברות מולטי-קולור: כ"כ הרבה קרינת אלמ"ג שהפומיס לא יכול עליה. זה שהתקן יכול להשתנות - ניתן לומר על כל תקן ועל כל דבר... אז? אפילו ת"י 466, חוקת הבטון לא פחות ולא יותר, עברה רביזיה מקיפה. שברו מבנים שבהם הזיון לגזירה (תכן לחדירה למשל למי שמכיר, או חישוב היקף קריטי בתקרת פטריות - בחלק 2) לא עומד בחוקים החדשים? פירקו או חיזקו תקרות או כותרות סביב עמודים ע"פ ההנחיות החדשות? שלא לדבר על ת"י 413 ... במאמר מוסגר שלא לציטוי ייצויין כי בענף ישנם לא מעט סבורים שמפיצי וזורעי הפחד בבלוקי הפומיס, הינם לא אחרים מאחרי המתחרים בעלי המוצרים המוכרים יותר, חלקם בשוק הבניה ננגס מידי שנה עוד ועוד. בניה נכונה היא לדעת גם לצאת מכשלים ידועים, ולצערינו בארץ מרבית הבנייה באיטונג אינה מושלמת עקב התנהגותו השונה מהבטון ההכרחי בבנייה, ועקב איכות וטיב העבודה ופועלים לדאבוננו. בינא הסביר, לפני מספר תגובות, באופן מעולה מהם חסרונות האיטונג. ובמוקדם או במאוחר נוצרים סדקים, וגוונים בטיח היכן שלא בוצעו גשרי קור כנדרש, ותתפלא כמה מחפפים. גם עם שטרבות, ורשת אקפנדיט. אנשים וקבלנים רבים בענף הבינו ממזמן את החסרונות של האיטונג וזו עובדה מוגמרת בשטח. לאיטונג מערכת שיווקית נהדרת, וזו אחת הסיבות לשרידות היפה של המוצר הבעייתי הזה. בנוסף לכך הוא בלוק חלש יותר לעיגון עוגנים, ויש כאלו שזה חשוב להם. אני חייב לציין שאין ויכוח קל שבקלים לגבי הייתרונות הטרמיים. דעתי האישית הינה להשתמש בבלוק שחור + טיח טרמי, או בלוק פומיס 22 ס"מ 8 חללים. שוב - הבעיה בטיח טרמי היא שהוא מצריך בעלי מקצוע מיומנים, מיומים מאוד אפילו.
 

avi5199

New member
אתה מבלבל בין קרינה אלקטרומגנטית לרדיואקטיבית

מוצרי החשמל והסלולרי וכל יתר הקרינות שתארת, הן קרינות אלקטרומגנטיות שעד היום לא הוכח בכלל שהן מזיקות. הקרינה מהפומים היא קרינה רדיו אקטיבית, וגז ראדון רדיו אקטיבי שמתשתחרר מהפומיס ומצטבר בריאות. קרינה רדיו אקטיבית וגז ראדון הוכחו כמסרטנים בעלי נזק מצטבר, בלי שום ספק . אני מתבסס על עובדות שגם יצרני הפומיס מודים בהם: 1. בחול יש איסור על שימוש בבלוקי פומיס שבארץ מותר להשתמש בהם. הסיכוי שמוצר בעל תקן גבולי יחרוג מהתקן בעוד כמה שנים גדול ,( ובמיוחד כשבחול כבר יש תקנים מחמירים יותר) . 2. הקרינה שיש מבלוק פומיס קרובה לגבול העליון של התקן בארץ. 3. בבלוק איטונג אין בכלל קרינה ( רמה שואפת לאפס). טיח טרמי +בלוק רגיל פחות מבודד מבלוק איטונג. (ואם אני לא טועה זה גם יוצא יותר יקר) אפשר לעגון עוגנים באיטונג, ויש כמה שיטות לעשות את זה. אני מכיר מבנים מאיטונג שעומדים כבר עשרות שנים בלי שום סדקים בטיח.
 

מיכל75

New member
איטונג

אז מה עושים? אחרי שקראתי על הסדקים אצל מי שלא יודע לעבוד עם איטונג זו נשמעת בעייה. מה זאת אומרת עוגנים?
 

avi5199

New member
1. לוקחים טייח מקצועי ולא חאפר .

2. עוגנים צריך כשצריך לתלות דבר כבד על קיר , יש עוגנים שמכניסים לקיר ומבריגים ואז העוגן נתפס בקיר (למשל זרוע לטלויזיה.) לפי השמועה הרווחת, העוגן הסטנדרטי לא מחזיק טוב את זרוע הטלויזיה בבלוק איטונג. לפי הנסיון שלי אין שום בעיה,לא תליתי זרוע טלויזיה, אבל תליתי מדפים די כבדים עם דיבל רגיל על איטונג. בכל אופן יש דרכים לתלות על קיר איטונג מתלים כבדים עם עוגנים, ובעלי מקצוע יודעים כיצד לעשות את זה. בבית מאיטונג רק הקירות החיצוניים עשויים מאיטונג והפנימיים מבלוק רגיל, הסיכוי שדווקא תיתלי את הטלויזיה על הקיר החיצוני לא גדול, וגם אן כן, יש פתרונות , זה ממש לא חסרון שיש להתחשב בו. ובטל בשישים לעומת קרינה שמזיקה לבריאות.
 

ransnow

New member
על זה נאמר

חכה. אם לקחת בעל מקצוע מקצועי, ואם אתה באמת יודע שעשה עבודה נכונה, המפקח פיקח כל דקה או שהוא אמין דיו - הרווחת. לצערינו זה לא קורה, וכמו שאמרתי - לעיתים רבות מידי מי שמתעסק ביום יום בבנייה ובתכנון משתדל לא להכנס למקומות שיכולים להביא אותו לבעיות. היעילות הטרמית של הבית כל כך מושפעת מכמות הפתחים ומבידודם, כך שכל מה ש"תחסוך" באיטונג, תאבד חיש קל דרך הטריפלקס. ידוע שהפומיס אינו משדר, וצורת הכתיבה שלי, היה בעלת קורטוב של הלצה... קשה לדחוף פומיס לאוזן, ובאה קצת לכניס את הנושא לפרופורציות, במיוחד למי שהעניין זר לו. פומיס זה לא שם נרדף לצ'רנוביל. הרבה בונים, והרבה יבנו בבלוק הזה. פחות ופחות באיטונג, וכאמור זו עובדה. ככל שהשנים עוברות יש יותר מאוכזבים מהבנייה באיטונג. ימים יגידו. מאחל לך שלא תהיה לך אפילו סדיקה קפילרית בטיט. אגב, גם אני כמוך הולך על בלגי פלדה ככל הנראה, ואני יודע את היתרונות והחסרונות, אבל אני בהחלט מודע ויודע כי יש סיכוי שתתפתח חלודה, ואקלל עד השמיים - וזה מחושב אצלי.
 
למעלה