מעלית בבית פרטי.

מעלית בבית פרטי.

שלום. אנחנו מעונינים לקנות בית דו קומתי באיזור המרכז. בעלי נכה 100% יושב על כיסא גלגלים. אפשר להתקין מעלית בבית? במה זה כרוך?
 
אולי תקבלי מה שאני אומר ואולי לא

אבל אני אציע את הרעיון שלי - שדרך אגב הוא לא וירטואלי אלא קיים ועובד . אני מציע לא לעשות מעלית אלא ליפט , מה ההבדל ? במעלית הכוח המניע הוא מלמעלה ע"י כבלים וצריך חדר מיוחד למכונות בגג . בליפט הכוח המניע הוא מלמטה ע"י בוכנה .ממש כמו במלגזה . כאשר המנוע החשמלי לא תופס הרבה מקום . במקום תא של מעלית יש משטח עם מעקות - שבצידו יש את הבוכנה שמעלה ומורידה את המשטח . לדעתי זה אמור להיות הרבה יותר זול .
 

ITCHAKG

New member
קיימות שתי חלופות למיקום המעלית

1 מעלית חיצונית שנבנית צמוד לבניין הקיים 2 מעלית פנימית במיקום שיותאם ויש צורך לבצע שינויים והתאמות בתוך הבית. לגבי תוספת מעלית חיצונית קיימת בדרך כלל מגבלה של קווי בניין והמרחק מהבניין השכן אך במקרה של אדם נכה יש הקלות רבות בתקנות תכנון ובניה והתנאים לקבלת היתר בניה. בשתי האופציות יש לקבל היתר בניה. לגבי הערתו של האדם הפשוט , קיימות שתי טכנולוגיות של מעליות מעלית חשמלית עם חדר מכונות על הגג או מעלית הידראולית עם בוכנה ואז חדר המכונות יכול להיות בתוך הבית. במידה והבית הוא פרטי ואין שכנים מעל עדיף חדר מכונות על הגג. בכל מקרה הצעתו של האדם הפשוט מתאימה כאמצעי הרמה לתפקוד תעשייתי ולא תאושר אף פעם כמעלית נוסעים. קחי בחשבון שהעלויות של המעלית והכנת פיר והתאמות פנימיות כולל מערכת חשמל וכיו"ב הינה הוצאה לא קטנה ובאומדן מאד ראשוני,יכולה לנוע סביב 150,000 ש'.
 
אני יכול לתת לך 2 דוגמאות לשמוש של

מעלית בתעשיה 1 סולם חשמלי - כמו שזה נקרא , בדרך כלל חשמלאים משתמשים בזה , זה תא קטן המורם בכוח מנוע חשמלי בדומה למלגזה . 2 יש במת הרמה חשמלית שיש לה כושר נסיעה ממקום למקום והיא עולה בכוח מנוע חשמלי אבל , המנוע מניע מערכת של מספריים שמרימה את הבמה .
 

בינא

Member
../images/Emo45.gif../images/Emo127.gifהפיתרון הנכון של האדם הפשוט

המעליות הפנימיות טובות למליונרים. הפיתרון שמציע האדם הפשוט הוא הזול והיעיל ביותר. כל מה שנדרש להוסיף למעלון כזה הוא מעקה בטיחות עם שער אותו ניתן לנעול נגד ילדים קטנים. גם ל"תעמל" מזרע יש פתרונות לנכים ויש להם אתר שניתן לראות בו פתרונות אחרים מתאימים לנכים.http://www.taamal.co.il
 
היית בקניון מלחה למשל ? במלון פנינת ירושלים ? יש שם מעליות שקופות שרואים הייטב שמה שמרים או מוריד אותם זאת בוכנה הידראולית, גם לכמה קומות.
 

בובליק

New member
לא יותר פשוט ונכון לקנות בית חד קומתי?

הרבה פחות עוגמת נפש, גם במקרה של אנשים ללא נכויות.
 

ITCHAKG

New member
האדם הפשוט -כל הדגמים שהצגת הם נהדרים

לתעשיה. ויש דגמים ייעודיים של מעלונים לנכים. לא ניתן לאלתר ולהוסיף מעקה ודלת אלא חייבים דגם תקני ועם אשור מכון התקנים כמעלון לנכים. ההצעה לבצע מעלון חיצוני היא בעייתית משתי סיבות - יש תקנות המתירות בצוע מעלון רק בדלית ברירה ובאשור מהנדס כאשר אין אפשרות לבצע מעלית -צטוט מתוך התקנות: סימן ט' - התקנת מעלית ומעלון בבנין קיים 3.101.התקנת מעלון בבנין קיים [תיקון התשס"ב (מס')] על התקנת מעלון יחולו הוראות אלה: (1)המעלון יותקן באישור המהנדס, לאחר שראה שלא ניתן להתקין בבנין מעלית כמפורט בסימן זה או לאחר ששוכנע כי בנסיבות הענין יהיה זה מתאים יותר להתקין מעלון במקום מעלית; (2) גובה ההרמה של המעלון יהיה עד 7 מטרים; (3) המעלון והתקנתו יהיו על פי תקן. לא הגיוני לבצע מעלון חיצוני חשוף לגשם ונגיש לכל עובר אורח. כאשר התקנות מאפשרות בצוע מעלון, הוא בדרך כלל מבוצע בתוך הבית והוא זול יותר באופן משמעותי ממעלית עם פיר.
 
הקישורים הם רק בכדי להסביר את הרעיון

אני לא אמרתי שיש לעשות את ההתקנה של הבמה מחוץ לבית , אפשר בהחלט לבנות למתקן ההרמה הזה חדרון כמו למעלית רגילה . למתקנים הללו יש אישורים מתאימים , מדוע כאשר מכניסים אותם לבית מגורים זה צריך להיות שונה ממקום אחר ? למה אני יכול לבצע עבודות מסובכות עם המתקנים הללו ולהרים משקל גדול יותר מאשר נדרש מהמתקן הזה באם הוא יהיה בתוך הבית של השואלת . מי אמר שמעלית היא הפתרון היחיד ? אי אפשר לחדש ? במקרה הזה את טופס 4 אפשר לעקוף בקלות, כידוע לך .
 
O.K. נדרשת התאמה של המתקנים הללו

לנכים . גם במכוניות יש מעלונים דומים להעלאת הנכה לרכב . הם פתוחים ללא כל מעקה .
 

boazwebb

New member
בנוסף לפתרון שהציע האדם הפשוט../images/Emo41.gif

פיצית מיצית, כמובן שניתן לבנות מעלית לבתים קיימים. צריך לעומת זאת שהבית יתאים למה שהולכים לשים בו (מקום לאפשר תנועה של המעלית). פן אם זה במת מספריים לעבודה בגובה או מעלית ייעודית. ואגב יש מעליות לבתים שהן הידראוליות - כל מעלית הידראולית יש לה יתרון עצום אחד : תמיד ניתן לרדת (לשחרר לחץ מהבוכנה) אפילו אם אין חשמל.
הקישורים שנתת הם של מוצרים לעבודה בגובה או משטח הרמה למשאות, שכמובן יתאימו למטרה הנ"ל... בכל מקרה החברה שאליה נתת את הקישור (אמיר) היא גם בונה מעליות לפי דרישה למבנים תעשייתיים וגם לבתים פרטיים. במיוחד בתים שבהם צריך מעלית לנכים. רק חשבתי שחשוב להגיד את זה כי זה מה שחיפשת ... (?) ואגב כל חברה שבונה את המעלית לנכים בתוך הבית יודעת איך להעביר את האישורים הדרושים ואת בדיקת המהנדס המתאימה.
 
לא ידעתי שקיים פתרון כזה לבתים

כאשר הצעתי את הפתרון , הכרתי רק את הבמות התעשיתיות ועבדתי עליהן לא מעט , החשמליות ועם מנוע דיזל נו ! לתכנית של הכרישים זה לא יביא אותי
 
הייתי ממליץ לשאול בפורום יעודי לנכים גם חיפוש בדפי זהב יעלה לכם לא מעט חברות שעוסקות בנושא. עד כמה שנתקלתי בנושא, לא חייבים מעלית במובן שאנו מכירים. יש פתרונות של מסועים שנעים לאורך גרם המדרגות. חברה אחת שאני מכיר בנושא: תעמל מזרע.
 
למעלה