חינוך..

דוד רץ

New member
אני רוצה להוסיף הרהור קטן

רבים פה דיברו על תופעת הגירושין בציבור החילוני, אולם מעטים יותר התייחסו למה שמכונה היום "בעיית הרווקות של הציבור הדתי"- דתיים ודתיות רבים מרגישים חסרי אונים לבחור את עמיתם לחיים. מעניין אם יש קשר בין התופעות (הרווקות וההפרדה)
 

krj

New member
שווה מחשבה

לדעתי, היכולת לתקשר באופן בלתי אמצעי עם בני המין השני קשורה להפרדה. אבל יש לקחת בחשבון עוד גורמים רבים נוספים. כמו אישיות, מנטליות, החינוך המשפחתי,סביבת מגורים,חברה וכ"ו וכ"ו. אבל אני יודעת שהצורך ש"יכירו לך מישהו...." נובעת מקיבעון מחשבתי שבהחלט קשור להפרדה.
 
הצורך "שיכירו לך מישהו"

קיים גם בעולם החילוני ואין שום פסול בכך. מה שנקרא בעולם הדתי "שידוך" בעולם החילוני נקרא "פגישה עיוורת", או כל מיני אתרים להיכרויות באינטרנט וכדומה. תופעת הרווקות קיימת הן בעולם החילוני והן בעולם הדתי ולא ערכתי מחקר כלשהו על מנת לדעת היכן ישנם יותר רווקים. היכולת לתקשר בין שני המינים אינה נפגמת בשל לימודים מופרדים בין בנות לבנים. הרי הכוונה היא לא להחזיק את הבנות על אי נפרד ואת הבנים על אי נפרד. ישנן דרכים אחרות להפגיש בין שני המינים ועובדה שאנשים דתיים נישאים אחד לשני גם ללא שהפגישו ביניהם ועובדה אחרת היא שגם אנשים חילוניים נישאים אחד לשני אחרי שהפגישו ביניהם. זיווגים הם תמיד כמו קריעת ים סוף בכל מגזר, חילוני או דתי ואין לעשות הכללה.
 

krj

New member
צודק!

אתה בהחלט צודק! אין לעשות הכללות, בעיקר כשאין בידינו נתונים מדעיים לגביי האחוזים של התופעה. יחד עם זאת,מנסיון,כאשר לומדים בחברה מעורבת יש יותר יכולת לבחון,לצפות,להעריך אנשים שונים מהמין השני. אח"כ, כך אני מאמינה, יותר קל להחליט מה מתאים יותר. ואכן זיווגים הם כמו קריעת ים סוף בכל מגזר! ולצערנו אין ערבות להצלחה או כישלון ולא משנה אם אתה חילוני, דתי,יהודי או לא, וכ"ו
 

yetush

New member
הממ מעניין מה שאתה אומר...

שווה לפתוח שרשור נפרד בנושא(
למרות שיש לך בעיות עם הפרדה חחחחח)
 
הגעתי להודעה הזו מהעמוד הראשי

ואחרי שקראתי הרבה מההודעות פה, לא יכולתי לא להגיב. בתור בחורה בת 17, לא דתיה ולומדת בבית ספר מעורב, אני חושבת שהגישה שלכם מוטעת. אני חושבת שבדיוק בתיכון זה הזמן שבו לומדים ומתפתחים הכי הרבה, במיוחד בדרך שבה מתנהלים בעולם, לומדים כישוריים חברתיים ואת המקום שלנו בחיים. אני חושבת שההפרדה הזו שאתם כל כך בעדה גורמת לכך שהילדים שלכם יגדלו בלי לדעת איך לתקשר ולהסתדר בנוח עם המין השני. נכון שבית ספר מעודד להשגים, אבל בהמשך חייהם הילדים שלכם יאלצו להתמודד עם אותם לחצים בסביבה רגילה שבה נמצאים גם בני המין השני. אתם לא חושבת שזה יהיה יותר חכם שהילדים שלכם ילמדו כבר מגיל יותר צעיר, שבו הם עדיין נמצאים בבית ואתם יכולים להדריך ולעזור להם, איך "להתמודד" עם המין השני? אתם לא יכולים לפקח על כל צעד שהילד שלכם יעשה בעולם. באיזשהו שלב הגוזל עומד לגדול, לגלות שיש גם בנות בעולם, ובשלב הזה לא תוכלו לעצור אותו. אתם יכולים לנסות, נכון, אבל זה רק יעודד יותר מרד. מה תעשו- תכלאו אותו בבית ותתקינו מצלמות בחדר שלו? זה רק יגרום לו לברוח מהבית. אני לא מבינה למה אתם כל כך מתנגדים לשחרר קצת את הילדים שלכם, ולסמוך על החינוך שאתם מעניקים להם ועל זה שהוא יהפוך אותם לצעירים אחראיים. ובכלל, אני לא מבינה למה אתם מלמדים את הילדים שלכם להתבייש בעצמם, ושיחסים בן גבר לאישה ראויים לבושה ושהם דבר מלוכלך. למה לראות את הגב של בחורה שיושבת לפניך באוטובוס זה לא טהור וראוי לגינוי? למה אישה בהריון צריכה ללכת עד הסוף של האוטובוס ולשבת שם בבושה רק בשביל שגברים לא יצטרכו להסתכל עליה? בכל מקרה, אני לא מבינה מה החששות שלכם מחינוך מעורב, ולמה אתם כל כך לא סומכים על עצמכם לחנך את הילדים שלכם להתנהג כמו שצריך גם בסביבה עם המין השני.
 
לדעתי.

צריך להפריד מהחטיבה. הפרדה מהיסודי היא טעות איומה שאני חווה אותה על בשרי יום-יום.
 
תרב`כו ותס`עדו../tapuzforum/images/emo6.gif

הפרדה זה לדעתי דבר מצויין בדורנו. בנינו אנחנו לא הכי בעולם בעניין וכיום רוב הבנות נופלות(מגיעות לדברים האסורים בקשר). ולכן כמה שהילד יגדל ויראה את ההרחקה הוא יפנים יותר. ויחשוב המון לפני מעשה. כמובן שאין צורך לעשות את הענין קיצוני.אבל בהחלט באלגנטיות.. כמו לא ללמוד מעורב ובהפרדה מלאה.. אני מדברת כאמא לילדים שממש חוששת... /tapuzforum/images/emo23.gif
 

daytime

New member
הגעתי לכאן דרך שער הפורומים

לדעתי בגן ובבית הספר היסודי צריך להיות חינוך מעורב. לעומת זאת החטיבה והתיכון אלו הם דברים שונים לחלוטין שכן בגילאים אלו מתעורר היצר המיני אצל הילדים וכאן הבעיה האם יש לשמור את הילדים בבועה או להסתכן שינהגו בהפקרות. וכאן נכנסת השאלה כמה אתה סומך על הילדים שלך? כמה את בטוח בחינוך שהענקת להם? אני מאוד מקווה שבעתיד כשיהיו לי ילדים אוכל לסמוך עליהם שלא ינהגו בהפקרות גם אם ילמדו בבית ספר מעורב.
 

the ror

New member
אני חושב שאם תבדוק תגלה שהיצר

המיני מתעורר אצל לא מעט בימינו אפילו כבר בכיתה ה'...כמה שזה אולי נשמע מוזר...
 

סוריא

New member
אבל הרי...

הילד לא פועל בעולם רק עפ"י החינוך שהענקת לו. יש את החברה שהיא "מוסד" שמשפיע מאוד בגיל ההתבגרות , שזה בדיוק הגיל שבו מתפרצים ההורמונים. החינוך הנפרד אינו בועה , הוא שימור. הילד/הילדה ייפגשו עם בני המין השני מאוחר יותצר, כשלמפגש תהיה משמעות אמיתית, ולא סיפוק יצרים (נפשיים, רגשיים, פיסיים) רגעיים וחסרי משמעות.
 
הפרדה בין בנים בנות???

הפרדה בן בנים ובנות- תלוי בטיפשות של קובעי ההחלטות. קבעי ההחלטות מימי הביניים קרי תקופת החושך-מפרידים בין בנים לבנות ,בין כשר לגלאט כשר בין בני האדם בינהם בין הלבוש כך או אחרת וכו' וכו'... אסור שתהייה מערכת חינוך נפרדת, ל מערכת החינוך אמורה להיות כפופה למשרד החינוך, וחייבים ללמוד בה מקצועות חובה, למרות שהם מקצועות חילוניים קרי חשבון אזרחות תולדות עם ישראל ועוד.. מערכת החינוך החרדית בחרה לעצמה את הקצפת. להנות מתקציב של משרד החינוך וללמד רק מקצועות קודש, כך לאחר יב' [כיתות אם יש דבר כזה] , יוצא הבחור לעולם הגדול, בקי בגמרה ובעצם לא יודע לגמור. בקי במשנה ובעצם אינו משתנה, עומד מול העולם ותורתו אמונתו ממיט את עצמו באוהלה של התורה. ולי אישית אין שום דבר נגד אף אדם באשר הוא אדם, איש איש באמונתו יחיה, אבל בורות ובערות זה דבר שצריך להלחם בו בחומרה. זה נכון לגב חלוניים ודתיים כאחד- רק הבורות היא זו המחלה שפוגעת ותפגע בכולם. כולנו בני אדם לכולנו זכות גדולה לדעת לחקור להתווכח וליצבור ידע, וכולנו חייבים להכיר את העולם הגדול ולתרום כמה שאפשר וכמה שנדרש וזאת לומדים רק במסגרת בית ספרית שפותחת אופקים נרחבים ולא ,רק לימודי קודש. החינוך יהיה הברבה יותר בריא נפשית לילדים בערבוב של בנים ובנות, כי בסופו של דבר הבנים יפגשו עם הבנות ולא יהיה דוח שיח ברא ונורמלי. יום בריא ונפלא לכולם.
 

yetush

New member
וואוו באמת שהדהמת אותי..

סלח לי ,באמת שסלח לי לא הבנתי מה אתה רוצה .. מה הקשר בין מערכת החינוך החרדית "הלא כפופה למשרד החינוך" כהגדרתך לבין רעיון הסקר??נראה לי שסתם חיפשת במה להתנגח בחרדים דתיים ובמה שבינהם, בא אחדש לך בחור חביב: גם בחינוך דתי(ולא חרדי פנאטי,וכו') ישנה הפרדה בין בנים לבנות, ומערכת החינוך שלנו כן כפופה למשרד החינוך בכל רמ"ח איבריה..במערכת חינוך שלנו לומדים מקצועות חובה כמו שלומדים בכל ביה"ס מעורב .אל תגיד בורות על ענינים שאינך מבין זה פוגע בנו ומוריד מרמתך.. נראה לי שבכלל ערבת בין דתיים לחרדים זה פורום דתיים ולא פורום חרדים, ויש הבדל שמיים וארץ בין הראשון לשני. ולכן 3/4 מהטענות שלך אינם עומדות פה לדיון בכלל.. בכל אופן ערב נעים ושפע בריאות לכולם
 

savvysunflower

New member
אולי נכון מה שאמרת

אני לא בעד הגישה של החרדים, אבל זה ממש לא קשור להפרדה בין בנים לבנות בשעות הלימודים... זה לא עניין של ימי הביניים. זה עניין של יעילות המערכת הלימודית. יש מחקרים שקובעים שלימודים נפרדים מובילים לתוצאות טובות יותר מצד התלמידים, מהסיבה הפשוטה שיותר קל להתרכז בסביבה נפרדת. לא קשור למה שעושים בנים ובנות יחד אחרי הלימודים. מה לעשות--בחברה החדשנית, הדמוקרטית ומעורבת מכל הבחינות יש הרבה יתרונות ודברים נפלאים וטובים. אבל יש גם כמה חסרונות. זה מגיע למצב שמנסים להיות חדשנים רק לשם החדשנות, כדי שיוכלו לזלזל בכל מי שלא "חדשני" כמוהם. קרה לי שהייתי בחו"ל באיזה כנס נוער בינלאומי ויצא שהבנים והבנות ישנו באותם החדרים ביחד. אין לי בעיה עם זה אם זה מה שהם רוצים... אבל לי זה בעייתי מבחינה דתית, וניסיתי לעשות משהו בנדון--לעשות חדר אחד רק של בנות או משהו--אבל בסוף לא הייתה ברירה. אפילו חדר אחד נפרד לא היו מוכנים לארגן. אחרי הכנס כתבתי מכתב למי שאירגן אותו (גם בקשר לאוכל הכשר שהבטיחו ולא היה). לא קיבלתי תשובה מהם, אבל שמעתי מהידידים שעובדים שם שאמרו על המכתב שאני סתם קבועה בדעות קדומות על זה שאני לא מוכנה לישון בחדר עם בנים, ושאוכל צמחוני זה לא מספיק כשר בשבילי. אפילו אם זה לא היה כנס שקשור לאו"ם וכל הנושא היה צריך להיות הבנה וקבלת התרבויות השונות של מזרח התיכון... זה פשוט עצוב שחושבים ככה.
 
ומי הסמיך אותך להחליט שאסור שתהיה

מערכת חינוך נפרדת? מי הסמיך אותך להחליט מהי בורות? ומי הסמיך אותך להחליט מה זה דו שיח בריא ונורמאלי בין בנים לבנות? אני חושבת שדו שיח בין בנים לבנות כמו קיום יחסי מין ושימוש בסמים בגיל 14 הוא לא נורמאלי. זכותי, לא? וזכותו של כל הורה להחליט כיצד הוא רוצה לחנך את ילדיו. אנו חיים במדינה דמוקרטית, לא? אתה צריך להחליט אתה ומחזיקי דעותייך, האם אתם בעד חופש ודמוקרטיה, או שחופש ודמוקרטיה פועלים רק כאשר כולם נוהגים כפי שאתם מחליטים.
 
ואם תשאל אותי

אז גם מי שמנותק מגמרא ומלימודי הקודש הישראליים, הוא בבחינת "בור ועם הארץ". התנתקות מהתורה ומהשורשים שלנו כיהודים, היא בערות שגדולה אפילו מזאת שהזכרת... וזה עוד לפני שהתייחסתי לשאר הדברים
 

the ror

New member
אם כבר העלת בורות, אני חושב שתופתע

לגלות שלא קים משפט "איש באמונתו יחיה"...תבדוק ותחקור ותלמד קצת ותוכל לגלות שהמקור והמשפט האמיתי הוא "צדיק באמונתו יחיה"-סתם לידע כללי. אני בוגר ישיבה וב"ה יש לי בגרות מלאה+ ואפילו התחלתי תואר ראשון... לפי התיאורים שלך נשמע שאין לך כל כך מושג לגבי מערכת החינוך שלנו בכלל ושל הדתיים בפרט...מערכת החינוך הדתית כפופה למשרד החינוך לא פחות מכל בית ספר חילוני אחר. ועם כל הכבוד, מסגרת בתי הספר החילוניים היא זו שמצרה את האופקים לאדם בכך שבחלקם אפילו לא מלמדים תנ"ך מעבר להצגתו כסיפור הסטורי מפורסם...בעוד שבתיכונים דתיים מלמדים גמרא ומשנה ופ"ש עם כל אותם מקצועות חול ומגמות שונות ברמות של 5 יחידות... אז באיזו מסגרת קיימת ההגבלה? לאיזה תלמיד יש יותר אופציות? בקורס שהייתי בו בצבא צחקו על בוגרי הישיבות על זה שהיה להם לפחות 35 יחידות בגרות כל אחד...נראה לך שסתם? ולתשובתך לשאלה שתכלס נשאלה:מוזר שכל חיי למדתי במסגרות דתיות/תורניות והדו שיח שלי עם בנות ממש לא נפגם מכך...ואני ממש בספק אם אתה יכול לקבוע מה יהיה בריא יותר או לא לילדים...
 
למעלה