חינוך..

Pikachuu

New member
אבל יש דרך נכונה ולא נכונה...

דרך של פשוט לוותר על החיפוש ולהגיע למסקנות , רק כי פשוט ככה צריך , היא בהחלט שגויה.
 

סוריא

New member
לא נכון..

זו אמונה אמיתית בעיני.. כי אם אתה כבר יודע בוודאות, זו אינה אמונה, אלא ידיעה. אחד העקרונות ביהדות הוא שהאמונה היא ניסיון. ואם אתה יודע, איזה ניסיון יש לך כאן לעמוד בו ?
 
לא ניתן לכפות על אדם אמונה

אי אפשר לומר לאדם: "תאמין כי ככה צריך" אפשר לומר כמובן מה שרוצים, אבל זה לא יעורר אצל אדם אמונה באלוקים. לכן אין מצב שבו אדם יאמין באלוקים כי אמרו לו שכך צריך. אמונה באלוקים זה משהו עמוק ופנימי שמגיעים אליו לבד. אמונה באלוקים זו דרגה רוחנית מאוד גבוהה שצריך להמצא בה, משום שאמונה באלוקים נבחנת בכל רגע נתון בחיינו ועומדת לניסיון בכל רגע נתון בחיינו. החיפוש שלך הוא אחרי ההוכחה כי יש אלוקים. אני חושבת שישנן הוכחות לקיומו של האלוקים, אבל אני קטונתי מלהביא לך ראיות לקיומו של האלוקים. עבורי הוא קיים וזהו. כשאתה תמצא הוכחה לכך שהאלוקים קיים (ואם באמת תרצה למצוא, האלוקים עצמו כבר ייתן לך הוכחה),האמונה כבר תגיע אל לבך. אמונה יכולה להגיע ממקום של ידיעת השכל. אמונה יכולה להגיע ממקום של ידיעת הלב. "אמונה עיוורת" היא אותה אמונה שהיתה לאברהם אבינו כאשר הלך לעקוד את בנו יחידו יצחק ועמד לעשות כך משום ששמע בקולו של האלוקים כי כך התבקש. ללא שאלות וללא תהיות. רק כי כך התבקש. לאמונה כזו בדרגה רוחנית כל כך גבוהה, אינני יודעת אם אנו בדור הזה מסוגלים להגיע.
 

yetush

New member
זה בגלל

שאתה שייך לדור החדש והמפוכח ששואל שאלות וחוקר,הדור הישן(שהיה קיים עד לא מזמן) האמין במשהו כי ככה חונך, כל העולם היה בנוי בצורה של לא לחקור הרבה לא לנסות להבין אפילו הילדים של היום לא כמו פעם,היום הם הרבה יותר סקרנים ושואלים שאלות פעם ילדים לא ממש היו שואלים אלא רק עושים ולכן זה קרה, זה היה דבר טוב בזמנו וגם רע... בכל אופן דברים השתנו...
 
לא היה כזה סקר לפני כמה זמן?

בכל מקרה, לדעתי אין צורך בהפרדה מגיל קטן. היה לי דיון על זה עם 2 ידידים שלי וחברה לפני איזה חודש. כולנו באנו מרקע דתי, כל אחד הגיע לכיוונים אחרים בסופו של דבר, אבל כולנו הסכמנו עם דבר אחד, וזה ההפרדה במערכת החינוך הדתית. לעניות דעתי, ההפרדה היא זו שגורמת למצב שבו כשכן קיימת איזושהי אינטראקציה בין שני המינים, (ואני לא מדברת דווקא על אינטראקציה מינית), תהיה התרגשות יתרה. לא רק שהם לא ידעו איך להתנהג ולדבר אחד עם השניה, זה אף עלול להוביל ל"איסורים" ולמתח מיני, מסתם מגע של לחיצת יד, או חיכוך באוטובוס או מה לא. מה שאמור להיות רגיל בין שני המינים, יהיה מאוד מוזר ומיני מלכתחילה, למרות שהוא לא אמור להיות כך. אני מדברת על שיחת חולין, נניח, בין ילד וילדה בגיל 12. מגיל חטיבת ביניים אני כבר אמביוולנטית. לא סגורה על האם צריכה להיות הפרדה או לא. נראה לי הכי אידאלי כן לקיים הפרדה, אבל לא מוחלטת. לא הפרדה ברמה של תיכון לבנות ותיכון לבנים, הפרדה בכיתות. ככה כן תהיה אינטראקציה בין המינים, שאמנם תהיה מינימאלית, אבל לא תגרום להם לבעיות תקשורת בעתיד. חלק מהתאוריה שלי לגבי השריטה שלי זה שהחינוך הדתי שקיבלתי הוא אחד מהגורמים. אבל אולי זו רק אני.
 

מיקי10 א

New member
טוב שיש אופציות

ז``א: ההפרדה זה דבר חשוב כאשר דואגים גם ללמד את חשיבותה ולא רק לכפות אותה. וכמו שאמרו לפני, לא צריך קיצוניות בעניין. אך עם זאת - אני חושבת שלא כל אחד בנוי לכך (אפילו בתקופת החינוך שלו) ולכן טוב שיש אופציות בחינוך הדתי של לימודים מעורבים.
 
הפרדה

ביסודי זה לא הפריע לי שהיו בנים ובנות ביחד כי לגעת בבן זה היה לגעת במשהו טמא... בנים היו איכסה! אבל לא ניראה לי שזה ככה יותר. בתקופת התיכון אני בעד הפרדה. אני למדתי באולפנה והתמקדתי בלימודים ובחברות ולא בהורמונים.... זה גם נותן פתח לכל מיני דברים. ומספיק הינו חייבות להתלבש צנוע כשאין בנים תחשבו איך היו מכסים אותנו אם היו בנים (עם רעלות בטח).... סתם, אבל בתאכלס אני שמחה שלא היו בנים לא חשבתי יותר מידי על איך שאני ניראת כל שניה.... רק כייף ולימודים ואפשר לעשות הרבה יותר בניפרד (מבחינת צניעות) מאשר לא בניפרד.... למשל הרקדות הכתרות......דברים שתורמים לאווירה ולכייף בלימודים.
 
אני הייתי שמחה על הפרדה גם בחינוך

החילוני. ואני לא נוגעת כרגע בטעמים של צניעות שמבחינתי הם ברורים מאליהם. אני חושבת ומאמינה שתלמידים יכולים להגיע להישגים טובים יותר כאשר ישנה הפרדה בין בנים לבנות. אני גם חושבת שיותר נוח לכל מין ללמוד בנפרד מהמין השני ולהרגיש הרבה יותר נוח להיפתח ולבוא לידי ביטוי כאשר נמצאים בחברת המין שלהם. ישנם תלמידים רבים (בנים ובנות) שהם עצורים וסגורים ושאינם באים לידי ביטוי בחינוך מעורב משום שהנורמה החברתית משקיעה אנרגיות רבות במציאת חן הדדית בין בנים לבנות ולהיפך. זה אולי טבעי בגיל הזה לרצות למצוא חן בעיני המין השני, אולם כאשר מדובר במערכת חינוך שצריכה להביא להישגים, נכון יותר להוריד מתיחויות בין בנים לבנות וליצור אווירה לימודית נקייה.
 

מיקי10 א

New member
אולי נכון יותר

לשנות את היסודות של מערכת החינוך הזאת. התביעה מהתלמידים לשאיפה להשגיות ולהצטיינות היא הפסולה! בנים ובנות לא מרגישים מאויימים מעצם העובדה שהם ביחד, ואם כן אז הם צריכים לדעת להתמודד ולמצוא את הדרך... שימי את האצבע על שורש הבעיה.
 
זו בעיה וההיא בעיה

ואין קשר בין הדברים. אני בעד הישגיות ואני בעד שכל תלמיד יגיע למימוש הפוטנציאל שבו. על הדרכים ניתן לדון. מערכת החינוך שינתה פניה שוב ושוב בדרכים להקניית ידע. וכל הזמן מאשימים את מערכת החינוך ברמת ההישגים הנמוכה של הילדים. ישנם הרבה מרכיבים בחינוך והם אינם תלויים רק במערכת החינוך. ישנם עוד גורמים המשפיעים על הישגיו של התלמיד. ישנה המשפחה והסביבה בה גדל התלמיד וישנו גם את התלמיד שצריך לקחת אחריות על הישגיו. זו לא רק מערכת החינוך שאחראית. את האצבע צריך להניח על מספר גורמים ולא להשליך את האחריות רק על המערכת.
 

krj

New member
לא טבעי!!!!

כאשה בת 42,אמא לילדים שלמדה באולפנא לבנות. אני חייבת לומר כי הפרדה בין בנים לבנות בכל שלב בחינוך הינה דבר לא טבעי, מנוגד לטבע האנושי. הבריאה יצרה אותנו זכר ונקבה! הפרדה יוצרת מצבים שאינם טבעיים ואף,ארחיק לכת ואומר, מזיקה! ולאלה החוששים מיצרים, שליטה עליהם,וכ"ו סימכו על החינוך שאתם מעניקים לילדים! רק כך הם ידעו לבחור הייטב, להבחין בין טוב לרע, לחוות חוויות של גיל ההתבגרות ולהתחבר אל כולם!!
 
למעלה