חינוך..

Pikachuu

New member
כמו שכבר אמרנו

זכותך להאמין בדברים שאין להם הוכחות.. אני רק חושב שלהאמין במשהו שאין לו הוכחות זאת בריחה, פשוט פחד מהלא ידוע... במקום לנסות למצוא הוכחות למשהו , או למצוא את הדבר הנכון , פשוט אומרים בואו נעזוב , אי אפשר... בואו נוותר ונילך על העניין של ה"כן מישהו עשה את זה , הוא ישות אלוהית" וזה ממש לא נכתב בזלזול.. זאת אמונה..
 

savvysunflower

New member
אני מבינה את העמדה שלך

אבל אני חושבת שהאמונה בקב"ה זאת לא בריחה. להיפך, זאת מודעות גבוהה יותר לעולם דווקא. מודעות לעובדה שחוקי פיזיקה הם רק חוקים שקיימים ביקום שאנחנו קולטים אותו, וזה שאנחנו לא יכולים להבין משהו לא אומר בהכרח שהוא לא קיים. זו גם מודעות גבוהה יותר לעצמינו. מתחת לכל הקשקושים של הטבע האנושי, לפי אמונתי, יש אמונה במשהו. זה חלק בלתי נפרד מאיתנו. מי שיכול לשבת עם עצמו להרגיש את הרגשות האלה שאין להם הסבר לוגי, הוא מודע לעצמו הרבה יותר מאשר מישהו שמנסה להסביר הכל בצורה רציונלית. וזה שאני מאמינה לא אומר שאני מפסיקה לחקור ולנסות להבין. להיפך--לפי הרמב"ם, התפקיד של האדם הוא לחקור ולנסות "להשיג את החכמה". הקב"ה הוא לא בריחה מהלא נודע--הוא חלק מתוצאות התחקיר, חלק מהמחקר עצמו.
 
טעות בידך....

בסריקה של המוח MRI ניתן להבחין בשינויים במוח בכל מצב ומצב קרי - אהבה-לחץ-מתח-שנאה למידה-חשיבה ועוד... אנא לפני שכותבים ומביעים דיעה רצוי לשקול דברים. הכותב עוסק ברפואה. רק בריאות שמחה יציפו אותך.
 
אמונה מהי?

זכותו של כל אדם להאמין במה שהוא רוצה. כמו שזכותי להאמין שהמחשב הוא אלוהים. וכי למה לא??? הוא מחשב מהר,מחובר לכל מיני אנשים בעולם [אינטרנט] כשאתה כותב מילה בגוגל הוא משלים לך אותה,הוא מנגן ,מחפש ,אפשר לעשות הכל בעזרתו, חוץ מלהכין קפה- נו טוב גם אלוהים לא מכין קפה. קשקוש בלבוש לכל אדם יש אמונה, אפילו האמונה החכמה ביותר והאבסורדית ביותר צריכה לעמוד מול מבחן המציאות, ובמבחן המציאות כל האמונות נופלות הכל, אמונה שלא עמדה במבחן אין בה ממש זוהי בערות ובורות ולא אמונה. האמונה היחידה שיש לאדם היא : אמונה בעצמו בלבד-נקודה. ויש עוד הסברים רים וטובים, זוהי טעימה...
 

סוריא

New member
אמונה צריכה לעמוד במבחן המציאות?

באיזה מובן? האמונה היא לא דבר גשמי, בניגוד למציאות. לכן זו בעיה בכלל לבחון את האמונה בכלי שהוא המציאות. זה כמו למדוד גובה בליטרים - זה פשוט חסר משמעות. ייחודה של האמונה הוא בכך שעד כמה שתוכל להוכיחה לוגית/ מציאותית וכדו' - תמיד יישאר פתח קטן להגיד שזה לא נכון, תמיד יישאר פתחון להפריך אותה ובכלזאת אתה מאמין בה, היא אמונה, לא ידיעה. זו לא בעיה להאמין במשהו ידוע, החכמה היא להאמין במשהו למרות הרציונל.
 

yetush

New member
לא מסכים..

אמונה תמימה כבר לא קיימת בימינו.. חייבים לשאול שאלות(שאלות מתוך רצון להתחזק) חוצמזה אצלנו בביה"ס לא היתה כפיה ואני אישית חושבת שהתפתחתי יפה..
 

סוריא

New member
קיימת.. בטח קיימת...

רק לא נתקלת בה. + כפיה היא מושג רחב מאוד... + לא ידעתי שאתה "חושבת"
 

yetush

New member
ברור שקיימת..

קיימת אצל הדור של פעם.. היום הדור שלנו שואל שאלות.. והמקלדת ה-@##^@! הזאת!!! תמיד עושה לי בעיות..
 

סוריא

New member
תתפלא.. גם בדור הזה..

אם כי זה נדיר יותר... ואני לא חושבת שלשאול שאלות מעיד על חוסר אמונה, אלא על רצון להבנה. עובדה שמאמינים גם כאשר לא מקבלים תשובות המניחות את דעתינו.
 

סוריא

New member
+

שים לב למילותיך "מתוך רצון להתחזק" - משמע האמונה הבסיסית כבר קיימת. אז זה כן מתוך אמונה או לא ? ...
 

סוריא

New member
וגם (הסניליות מכה בי היום כנראה...)

למיטה ידיעתי כן כתבתי שצריך לשאול שאלות...
 

Pikachuu

New member
אמונה תמימה קיימת..

כל בן אדם שני יגיד לך שהוא מאמין כי "צריך להאמין"...
 
בוודאי שקיימת אמונה תמימה

ולאלה שמחזיקים באמונה תמימה קשה מאוד להסביר לאלה שלא מאמינים שיש אלוקים. למי שיש אמונה תמימה פשוט יודע בלבו שיש אלוקים. העניין הוא שאנו חיים בדור כזה שדורש הוכחות. ולאלה הדורשים הוכחות (אם באמת רצונם לדעת ולא רק להקניט על מנת להוכיח את הצד ההפוך) יש למצוא את הדרך להגיע לידיעה בקיומו של האלוקים. אני חושבת שמי שבאמת רוצה למצוא את אלוקים, הוא ימצא.
 
למעלה