גירושין-יש דבר כזה אצל דתיים?

yetush

New member
גירושין-יש דבר כזה אצל דתיים?

שבוע טוב... בעקבות מס' דיונים עם אנשים פה ברשת רציתי לדון אתכם בנושא הנ"ל: גירושין .. האם זה קיים במגזר הדתי/חרדי האם בצורה מוגברת/מופחתת או שאין שום הבדל.. האם זה נכון להגיד שבמגזר הדתי שיעור הגירושין נמוך? ואם כן למה? או שמא הכל סתם סטיגמות(מסוג הדברים שאנשים טוענים "אצלנו יותר טוב") אשמח אם תדונו כאן על הנושא (וכמוכ' אל תשכחו לענות על הסקר בלוח הסקרים,מעל ההודעות) שבוע טוב ושקט לכולם...
 

אושרת87

New member
דעתי..

לפי דעתי זה כן קיים במגזר הדתי.. יש לי בן דוד שהתגרש בגלל שהיא היתה דיי מפגרת ומשוגעת והיא הסתירה את זה..ועכשיו ברוך ה' הוא התחתן לא מזמן שנית.. נכון שאומרים שאצל הדתיים זה פחות וזה דיי נכון מכיוון שאצל הדתיים יש את כל טהרת המשפחה וזה מה שמציל את זה ושומר על הזוגיות.. (אני לא ממש אוהבת להרחיב תשובות..אז זהו בנתיים..)
 

הילי M 16

New member
חחחחח

נו ברור שיש למה שלא יהיה? למה הדתיים הם לא בני אדם? הם מושלמים? יש גירושים לצערי הרבה בכל מגזר.. השכיחות יותר גבוהה אצל החילונים מאשר הדתיים.. למה? כי לצערי הרב הדתיים רוצים לשמור קצת על סודיות או שנקרא לזה.. לנקות מתחת לשולחן.. בקיצור שבוע טוב לכולם.. :)
 
האם זה קיים?

בכל מגזר שתעלה על דעתך זה קיים,השאלה באמת היא באיזה שיעור ופה זה משתנה ממגזר למגזר.באמת אפשר לומר שבקרב הדתיים והחרדים שיעור הגירושין נמוך יותר.למה?לפי דעתי כשלזוג יש יראת שמיים והם מקיימים מצוות,חיי הנישואים שלהם שונים.הם יודעים עד כמה חשובים חיי הנישואין לפי התורה,מה חובות הבעל כלפי האשה ``ודבק באשתו והיו לבשר אחד`` ``אוהבה ומכבדה כגופו`` וכן להיפך ``יהא כמלך בעיניה`` וכו` לא צריך לפרט יותר מדי ומאידך מה קשים הגירושין עד שאמרו חז``ל על זוג שמתגרש לא עלינו ש ``מזבח מזיל דמעות``!(בדיחה על כך תגיע אבל לא עכשיו.זה נושא רציני) גם אחוז הבגידות נמוך כתוצאה מכך שהרי זהו דיבר חמור מאוד של ``לא תנאף``(אמנם זה בם עניין מוסרי אבל זה דיון ארוך יותר מה ההבדל)אז אדם שומר תורה ומצוות(אבל באמת)ייזהר יותר בכבוד אשתו,יעריך אותה ויעזור לה וגם אם יש בעיות אז לא ישר תיק ברבנות אלא ישבו שניהם לשיחה,ידברו על הבעיות וילבנו את העניינים עד שיגיעו לעמק השווה שהרי ``איש ואשה שזכו,שכינה שרויה ביניהם``.שנזכה.
 

הילי M 16

New member
מה השטויות?

בולשיט מה שאמרת.. גם אצל הדתיים והחרדים יש בגידות וגברים לא כ"כ יודעים מה זאת אישה.. הכל תלוי באופי של הבנאדם! לצערי הרב הם מעדיפים לא להתגרש מהסיבה של "לא ישמעו.. לא יגידו.. זה איקס על המשפחה.. ייחוס.. וכו.."
 

הילי M 16

New member
ואלה אני בולשיט?

יששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש
 

הילי M 16

New member
צודק זה מאוד חשוב

במשפט הזה התכוונתי בכלליות לאו דווקא למה שמיץ אמר.. אבל זה טוב שאתה מודע לזה שלקרוא זה חשוב :)
 

דוד רץ

New member
../images/Emo7.gif לצערי את צודקת

גירושין פוגעים בשידוכים של הילדים. בגידה- פחות.
 
למעלה