דתיים לאומיים מול חרדים

אני אנסה לענות לך ,בתור חרדית לשעבר

גם אותי חינכו שה"מזרוחניקים" יותר גרועים מחילונים כי הם פוסחים על שני הסעיפים אני לא מסכימה אם זה כי כיום שאני דתית אני מרגישה שאני הרבה יותר מקפידה ממה שהייתי כחרדית ,אצל הרבה מהחרדים הם עושים דברים בגלל ההשפעה של החברה ,מה יגידו עליהם ומה יחשבו עליהם לא תמיד לשם שמים באמת,יש שם הרבה צביעות וכמובן חלילה בלי להכליל כי יש הרבה דברים טובים,לגבי צניעות לא כתוב ללכת עם גרביים אלא שהברך תהיה מכוסה והרבה מההכשרים זה פוליטקה אחת גדולה כך שצריך לדעת על מי לסמוך ואת בגיל קת בעייתי כי מושפעים מאוד בקלות מהסובבים ,מה שחשוב להיות שלימה עם הדרך שבחרת,יראת שמים ,מידות טובות ועודדדדדד סליחה שיצא לי ארוך אבל יש לי הרבה דעה בנושא
 

רולדההה

New member
למה לא דתיים? ../images/Emo98.gif

אני חילונית גמורה, אבל יש לי הרבה מאוד כבוד והערכה לדתיים הלאומיים שמצליחים לשלב גם אהבה עצומה לעם ולמדינה וגם את העקורונות האישיים שלהם ושמירת המצוות בעיני, דתי אמיתי זה קודם כל בן אדם טוב [ובמובן הזה, יש הרבה מאוד חילונים שנוסעים בשבת אבל הם עדיין אנשים טובים, כי הם סובלניים אוהבים] שחשובות לו מצוות שבין אדם לחברו לא פחות מהמצוות שבין אדם למקום. להיות דתי טוב זה לעבוד את עבודת ה' לפי הלב והרגש, לא לפי מידת ההכשר, כל זה זה "קישוטים" כמו צבע הכיפה והגודל שלה. אדם דתי הוא אדם שמגדיר עצמו כזה בתוך הלב, לא לפי ה"הגדרות" של החברה, שהן לא תמיד נכונות. יש בעיני הרבה הבדל בין חרדים לדתיים לאומיים, אבל אני חוששת שאת התשובה שאת מחפשת [מבחינה הלכתית וכדומה] קטונתי מלתת. מה שכן, גם אם יש הבדל, זה מפריע לך? הרי אין דתי "נכון" ודתי "לא - נכון" או דתי רע ודתי טוב. מידת האמונה שלך היא משהו שבינך לבין ה' ולא עניינו של אף אחד אחר. תמשיכי להאמין במה שנוח לך ולהיות אדם טוב לבריות, ותאמיני לי שהקב"ה יאהב אותך הרבה יותר מאת אותם אנשים שמתחפשים ליראי שמיים ומחמירים בהלכה אבל [וזו רק דוגמא אחת שלא באה להצביע על כל הציבור החרדי, חס ושלום] מתעללים בילדים קטנים, למשל. כאמור, עשי כטוב בעינייך והעיקר שתהיי אדם טוב, כי את מגדירה עבורך מה זה דתי או לא ומה טוב או לא.
 

LEATHER REBEL

New member
את חושבת שרק אצל היהודים זה ככה?

גם אצל הנוצרים. לו ידעת כמה זרמים יש בעולם וכמה כנסיות יש בעולם... המשותף לכל אלה אינו האמונה שלהם אלא זה ש... כל זרם בטוחים שהם "הנוצרים האמיתיים" ושכל שאר הכנסיות זה חארטה בארטה. דיברתי עם כמה וכמה מהם. תאמינו לי! אני אישית חושב, שהחרדים זה בכלל לא בני אדם. אז יהודים?
 

the YOOK

New member
סתם קופץ...

האם התורה מצווה ללבוש בגדים שחורים כל היום? בגדים שהגויים לבשו בפולין? כתוב בתורה "אישה תלך בלבוש צנוע"? למה שאנחנו נקפיד על דברים שהוכנו על ידי אנשים כמוהם ליהדות בלי סיבה כלל? למה הם חושבים שהם יותר דתיים ומקפידים מאיתנו? (לדעתי הם לא...)
 
קצת לא רציני...

התורה (שבכתב) לא מצוה גבר יהודי להניח כל בוקר תפילין אלא כתבה בצורה עמומה "טוטפות", וגם לא כתבה במפורש לא לאכול שניצל מוקרם, וגם לא כתוב בתורה עוד כמה דברים בסיסיים ביהדות. אבל יחד עם התורה שבכתב קבלנו גם את התורה שבע"פ ואת ההכרה בסמכות חכמים שבכל דור ואת כללי הפסיקה (י"ג מידות וכדו') ורק איתם ניתן להבין את צו ה' המקודד בתורה שבכתב. אז אומנם התורה שבע"פ לא כוללת בגדים שחורים, אבל כוללת ועוד איך הלכות צניעות לגברים ולנשים.
 

the YOOK

New member
אני יודע שזה קצת לא קשור,

אבל אני אתן לך דוגמא: בתורה שבע"פ נאסר לקיים יחסים לפני החתונה?- אם כן מדוע בתור יש הלכות פלגש? סתם כדי לקשט? למה התורה מזכירה שגבר לא יוכל ללבוש בגדי אישה, אבל שוכחת לציין (וזה מצויין רק במשנה או בגמרא... אני לא בטוח) שאישה צריכה להתלבש "צנוע"? הרבה מהתורה שבע"פ לא הגיעה מהשמיים (ואת ה קל לראות מכיוון שיש הרבה חילוקי דעות במשנה...), אלא נכנסה ליהדות ממקורות חיצוניים. דוגמאות לכך הן כללי הצניעות השובניסטיים שהגיעו בעיקר מהנצרות (כללים אלו נוסחו בעיקר בתקופתו של קונסטינוס), אמונה במזלות וכוכבים שהגיעה מהבבלים והמצרים וכו'... לדעתי יש כאן הרבה עבירה על "לא תוסיפו ולא תגרעו".
 
גם בתורה שבכתב נאסר

קיום יחסים ללא קידושין. ואיסורי קרבה לנידה הם פס' מפורשים במקרא וכן איסור קדשה. לא ממש הבנתי למה התכוונת בהלכות פלגש- אשמח אם תחדש לי בעניין. כללי הצניעות הם הכי הגיוניים בעולם ואין בהם שום דבר שובייניסטי. בעיניי כל אשה שמכבדת את עצמה הייתה צריכה להקפיד עליהן.
 
"והייתה לי לגוי קדוש..ממלכת כוהנים"

*מצטערת אם הציטוט לא נכון,אני אשמח אם יתקנו אותי:]* ציטוט זה,זה הוא הציטוט שבעצם מהווה את כל הרעיון של הציונות הדתית.לפסוק יש שתי חלקים:אחד המדבר על הגוי קדוש,והשני המדבר על הממלכת כוהנים.גוי קדוש-זה אומר באמת מה שהחרדים עושים-רק ללמוד תורה,לא לעשות כלום,לא ללכת לצבא,לא לעבוד-ובאת להיות "גוי קדוש"-בנאדם שלא עושה כלום חוץ מללמוד תורה כל היום. אבל והאבל הזה מאוד חשוב,יש המשך לפסוק-"ממלכת כוהנים".ממלכה,זה אומר שצריך שוטרים,רופאים,שופטים,עו"ד,כלכלנים,פוליטקאים וכו' וכו'.ממלכה ארץ.וזה מה שהיצונות הדתית עושה[או לפחוץת מנסה]להיות ממלכה-ממלכה שיש בה הכל:וגם לימוד תורה.ממלכה שעובדים בה,עושים בצבא נלחמים על הארץ,וגם לומדים תורה. אנחנו,הציונות הדתית,אנחנו "דרך המלך"-הדרך הישרה והנכונה.לא מחמירים מדי[כמו ללכת עם גרביים-מישהו כאן באמת חשוב שזה ה שאומר על הבנאדם אם הוא דתי
גרביים
וזה ממש לא דבר שקשור לאיסור צניעות.]ואני אישי,לא מכירה מישהו דתי ש"מחפף" בכשרות.אוכלים כשר.לא,אנחנו לא כמו החרדים מחמירים אפילו יתר על המידה,כי זה ממלכה,צריך שיהיה כאן הכל. אם יש לך עוד שאלות,אני אשמח לענות לך במסרים:]יומדהים
 

asich1

New member
תגובה קצת שונה

אתן לך נקודת הסתכלות אחרת (אולי לך היא תתחוור כנקודה שלך, במקרה זה הריני מביע דעתי). אדם דתי, הוא אדם ששומר על כל התורה כולה. הולך עם ההלכה עד הסוף, מתנהג באופן הראוי בציבור ובפרט, ולא תר ימין או שמאל בעקבות כל מיני שינויים חברתיים (ליברליזם, ועוד כל מיני ביטויים למיניהם). כניסה למחלוקת בין דתיים לאומיים לחרדים, משמע כניסה למחלוקת בנוגע להשקפות בכל מיני עניינים בחיים. למשל, לא תראי אף רב שמתיר חצאית מעל הברך. יכולות להיות החמרות! כגון הליכה עד הרצפה - ופה לפעמים נכנסות גישות שונות - אבל עיקר הדין הוא עיקר הדין, ועליו לא חולקים. לגבי הכשרים למיניהם: כיום, בעקבות כל מיני עובדות מעל לפני השטח, קשה מאוד לסמוך על הכשר רבנות. אדרבא, גם על הכשרים (ישנו גם הסבר ל- מדוע קיימים כל כך הרבה הכשרים?) המחמירים יותר מהכשר רבנות יש מחלוקות, וצצות בעיות כל הזמן (כמו שנאמר: "שוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים" דברים, ט"ז, י"ט). מה שאת כן צריכה לשאול את עצמך: האם אני עומדת בכל הקריטריונים של ההלכה? אם כן, את לא פחות טובה. לעניין ההשקפה: ישנם כמה וכמה דברים שהציבור הדתי לאומי חלוק עם החרדי, כמו צבא לבנים, שירות לאומי לבנות, התייחסות לשלטון המדינה, התייחסות לשטחי ארץ ישראל וכו'. את צריכה לברר ולחקור את שתי הגישות, ולראות לאיזו מהן את יותר מתחברת. (רק אוסיף במאמר מוסגר, שישנן כיום הרבה מחלוקות על כל מיני דעות בציבור הדתי לאומי, ועוד מיני בעיות עם גדולי דור שאמצו, ומאמצים את הגישה הזו. להמשך קריאה, אשמח להפנותך למקורות מוסמכים יותר)
 
מעניין מה המקורות המוסמכים יותר....

ובכלל את כל המסתורין שהובאו בסוגריים שבסוף אשמח אם תבאר קצת. אילו בעיות יש לגדולי הדור ומי מאמץ מה?
 

asich1

New member
אשמח לתת לך את המקורות

אבל אני מפחד שתתעורר כאן מהומה. ישנו אדם מסויים, שכתב ספר על כל מיני דברים בארץ שהרבה אנשים ורבנים הכריזו כ-"כשרים", אע"פ שישנה בעייה הלכתית + הסכמה של גדולי דור (אחרונים) שמתנגדים. גם אני מאמץ את הגישה הלאומית בתור דתי, אבל אני חייב לאמר שישנם הרבה שאלות שהוא מביא, המביאות לידי ספיקות בנוגע לגישה. אם תרצי מידע נוסף, אשמח לשלוח בפרטי.
 

mrmercedes

New member
../images/Emo92.gifomelta

hi you are to good and you are a bat melech and you are not worth this kiend of jesurei mazpun i hope you get a smart anwser from some body if not i will anwser you a long long long anwser feel good by the way the guys who write that only the aschalte degeula is the differents i tell you already now that he is wrongggggggggggggggggg but i will start with a coteret for my mamar cohach dheteire udyf if you intersting for a deep anwser tell me i feel you pain bye everyboddy
 
למעלה