דתיים לאומיים מול חרדים

calyx

New member
שלום לך :)

את בוודאי מכירה (או שלא?) את התפילה לשלום המדינה: ``אבינו שבשמיים, צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו``. כלומר, אמונה שתהליך הגאולה ``מתפתח`` בכמה שלבים, כשהשלב הראשון הוא עובדת היותנו בארץ ישראל, במדינת היהודים.
 

yetush

New member
לא מסכים!!! ממש לא!!

מי שאמר לך את זה כנראה שרוי בעולם של שחור ולבן, עולם שבו אתה או הכי שומר מצוות וחזק או ההפך.. אין זה נכון בגווני הדת, ניתן לראות סוגים רבים של דתיים וכל אטדם באשר הוא מביא קצת מעצמו לדת בקיום המצוות, ולכן אדם שבדברים אחרים מחפף סביר להניח שגם בדת הוא יחפף קצת.. אדם שיש לו עמדות קיצוניות או חזקות וברורות לגבי משהו אז הוא ישקיע בו יותר... ניתן לראות דת"ל חזקים וצדיקים מאוד ולא מחפפים בכלום(והם עדיין דת"ל) כמו שניתן לראות אנשים חרדים שלעיתים מחפפים בערכים (כמו שמירת הלשון בין אדם לחברו וכדו') ולכן אין שחור ולבן בנושאים אלו ולכן...אי אפשר לבוא עם הקביעות/נקודות הנחה , שהבאת... יש ויש מהכל כל....
 

OmLeTa

New member
אני מסכימה איתך במאה אחוז אבל בכל

זאת, אני אכנס לראש חרדי, אני מציגה בפניך את הדברים כמו שהם נשמעים בפי אדם חרדי.. אצל הזרם הדתי לאומי זה מן קו כזה של חפיפניקיות. אדם יכול להיות מאוד חזק בדיעותיו אך הוא עדין לא הכי טוב שיש, כי אצל הדתי-לאומי זה מן קו כזה שבו הבנות לדוג' לא שמות גרביים ולובשות חולצות די פתוחות ואצל החרדי הן לובשות מאוד סגור. והחרדיים לומדים כל היום תורה בעוד הדתי-לאומי הולך לעבוד ובערב או בשעות שהוא קובע לעצמו הוא לומד תורה. ז"א שכן, אפשר לומר שהחרדיים יותר מחמירים מאיתנו? מה אתה יכול לענות לאדם שחושב ככה?
 

yetush

New member
לא נכון!!

זה אולי ממבטו ראשון, אני מכיר דת"ל שהבנות לובשות חולצות סגורות והולכות עם גרביים,וגם חרדים שהגבר עובד ולומד.. את עדיין מקובעת בדעה קדומה..
 

yetush

New member
וזה בסדר...

תמיד החרדים חושבים שהם יותר טוב מהדת"ל למרות שזה לא ככה...
 

masorti

New member
אכן המצב העובדתי הוא כפי שתארת...

בנות חרדיות לבושות יותר סגור מבנות דת"ל, והחרדי לומד כל היום תורה בעוד הדת"ל עובד וקובע מועדים לתורה. וכפי שאמרת, החרדים יותר מחמירים מהדת"ל בכל מיני תחומים. השאלה היא האם נכון יותר להחמיר כל כך? האם נכון לא לעבוד לפרנסתך וללמוד תורה כל היום? אני טוען שדווקא אורח החיים המשלב גם עבודה, ולבוש יותר מודרני, ולימוד מדעי - הוא זה היותר נכון. מטרת האל כפי שאני מבין אותה היתה שהאדם יחיה את חייו, כשחוקי הדת הם מסגרת מנחה. לא שהאדם יהפוך לנזיר סגפן שהופך את חיי העולם הזה לטפל, וכל מעשיו הם רק הכנות לחיי העולם הבא.
 

ש ו נ י

New member
אף אחד לא חי בעולם של כן/לא

שחור/לבן, הכל או כלום גם לא החרדים (אפילו שכלפי חוץ זה נראה כך) כל אדם חי את החיים בבחירה מתמדת שעה שעה רגע רגע. יש דברים שחבר'ס דתיים עושים שהחרדים לא עושים ולהפך יש דברים בהקפדות מסוימות שהדתיים אולי פחות מקפידים עליהם (בחלקם, וזה נורא הכללה גסה לכל הכיוונים, כי כמה צבעים וגוונים שונים יש בזה אצל כולם, וכל אדם הוא עולם בפני עצמו) אבל בדברים מסוימים, לעתים יותר ערכיים ופחות מדידים בפועל בצורה של מעשים חיצוניים שאנשים רואים ומגדירים; הם עולים על אחרים תכלס אין פה תחרות בכלל השאיפה היא שעם ישראל כיחידים וככלל, נעשה הטוב ביותר שאנו יכולים בכל זמן נתון מה קורה בתכלס?, אי אפשר לומר שבאיזשהו "גוש"/זרם הכל ורוד, ואצל ה"אחרים" המצב בטטה אצל כל "זרם" יש דברים שהאחרים יכולים לקחת וללמוד - וזו המעלה של להיות עם אחד, שבמה שאיבר אחד בגוף חסר, האיברים האחרים משלימים; ויש דברים שרואים אצל זרמים מסוימים שכדאי לזנוח לגמרי
למשל פעמים רבות אני מנסה להיות צופה מהצד ולא להיות שייכת לשומדבר (מה שאגב מאוד קל לי
כי אע"פ שאני מגדירה עצמי בהיותי לא חילונית ולא חרדית - איזשהו סוג של דתית, אבל לא שייכת לשום זרם אלא לעם ישראל בכלל, אע"פ שדרך החסידות, וחסידות חב"ד היא המדברת אליי בעיקר כשיטה) ולהסתכל על פעולות וערכן הפנימי האמיתי, ולא על חיצוניות זה העניין לראות את הפנימיות של הדברים לא הגדרות חיצוניות של "זרמים" אלא מעשים בפועל והערך שהם מוסיפים בעולם בנוגע למעשים בפועל ישנם דברים שהדתיים עושים יותר ויותר טוב מהחרדים, מקפידים עליהם יותר ושמים עליהם דגש ישנם דברים שהחרדים עושים בכלל ויותר, שהדתיים לא ממש עושים או מקפידים עליהם או מחשיבים ויש דברים שהציבור המסורתי והלא דתי לע"ע מה שנקרא, מסתכל עלינו ובז לנו בהם לגמרי!!! וממש לא רוצה להיות כמוני, ופעמים - לגמרי בצדק (וחבל) אז.... ככה לראות את זה במבט חיצוני, שטחי, גס וכוללני - עושה עוול לכולנו כפרטים וכעם כדאי לכולנו לחזק עצמנו וזא"ז בטוב ואז ממילא יהיה הסור מרע (או שלא ממילא
) כמו שרואים, אנחנו עם אחד והמצב של הפרטים משפיע על הכלל, ואין מנוס מזה כשאנחנו יורדים אנחנו יורדים ביחד וכשאנחנו עולים, אנחנו עולים ביחד (אגב, זה יפה במילים אבל אני לא תמיד מרגישה ככה כשאני מסתובבת בעולם. שוב, יש דברים שכדאי לזכור ולחזק) יש מי שעושים השוואות ותחרויות וזה מביא רק לפירוד ושנאה לא מומלץ בהצלחה לכולנו!
עוד דבר, בעניין של אנשים פרטיים כדאי שכ"א יאהב ויקבל עצמו במקום שהוא אוחז כרגע, כי באמת אנחנו טובים - כולנו, והמצב שלנו הוא תוצאה של כל מיני דברים, אבל זו לא סיבה שנרד על עצמנו ונשווה עצמנו לאחרים, מי שלא יהיה כ"א ראוי שיסתכל על עצמו בעין טובה, יתבונן במעלות שלו ובמה הוא כן עושה טוב ונכון וככה, בדרך של טוב ואור, נוסיף בטוב ונתקדם במה שאנחנו יכולים, צעד אחד בכ"פ (לא יודעת מה אתכם, אבל עבורי מעולם לא עבדה שום דרך אחרת)
 
אז היא לא חרדה לדבר ה'..

בס"ד כי אם היא היתה באמת יראת ה',היא לא היתה פוצה את פיה על ציבור מעם ישראל. אני במקומך הייתי משתיקה אותה ואומרת לה שאני לא רוצה לשמוע לשון הרע. עכשיו הקשיבי, כמו שיש בצה"ל - חיל הרגלים,חיל התותחנים,שיריון,חיל הים וכו', ולכולם מדים שונים,ותפקידים שונים- אולם אותה מטרה- כך עם ישראל. מחולק (באחדות יש לציין,לפחות אמורה להיות אחדות..) לקבוצות. יש את חיל החרדים,ויש את חיל החסידות,ויש את חיל הדתיים לאומים וכו'..לכולם מדים שונים,ותפקידים שונים, אך מטרה אחת- לעבוד את הקב"ה.וכולם כולם מחוייבים לשולחן ערוך. אז במקום לחפש חסרונות באחרים, חפשי את הקב"ה ,ולכי בעיקבותיו בחיל שמתאים לך. בהצלחה.
 

calyx

New member
ממש לא נכון!

כולם ענו תשובות לעניין. ובהזדמנות זו...שאפו לשוני! מאד אהבתי מה שכתבה.
 

איקו

New member
הייתי חייב - ואת מי אוהב יותר הרמטכ

את מי אוהב יותר הרמטכל , את מי הרמטכל מצ'פר יותר , למי יש יותר גאוות יחידה , ועוד ועוד ...... ליחידה הכי עורפית הכי מסתערת , וכי מקריבה מעצמה למען הצבא ! במקרה הזה זה אותו ההבדל ! העדה החרדית שמבטלת את עצמה מתענוגות החיים למען השם .. לוקחת את כל הקופה. לעומת השאר שישלמו על החפיפניקיות שלהם , על חשיפת רגלים , בגדים פתוחים וצמודים, ביטול תורה עבור סרט טוב , או ישיבה עם החברה .ועל כן זה הדרך... אז שיננו דתים אני חרדי והוא לאומני אני יקבל שכר והוא יקבל שכר אבל גם ....עונש ...
 
תעצרו הכל!!!! "סטופ משחק"!!!!

הרו"ח של הקב"ה בכבודו ובעצמו מתגלה אצלנו בפורום!!!! מרוב התרגשות אזלו לי המילים....
 

yetush

New member
ומה הדעה שלך??

אני יודע שיש לך דעה מוצקת בנושא בתור חרד"לית
 

calyx

New member
אזלו המילים מפיה...

יאללה בשורות... פיתחי את ידך ויאירו אותיותייך!
 

yetush

New member
אה סליחה

"העדה החרדית שמבטלת את עצמה מתענוגות החיים למען השם ", לא ידעתי שעפ"י היהדות אנו מצווים להתנזר.. לא פירוש טוב מה שהבאת... וגם צורם לי שאתה קובע מה הוא יקבל,כאילו אתה מינימום סגנו של הקב"ה..
 
וואו, סוף סוף יש לי מה להגיד ל...

חברה שלי חרדיה אשר תמיד תמיד תמיד צוחקת עלי שאבא שלי עם כיפה שאני סרגתי לו...תודה רבה! ו..בקשר לנושא עצמו, אני תמיד שאלתי את ה' מה לעשות...אבל חיכיתי
 
למעלה