דתיים לאומיים מול חרדים

OmLeTa

New member
דתיים לאומיים מול חרדים

אני כותבת כאן בעקבות ויכוח בהיה לי עם אחת חרדית, ואני אשמח אם אדם דתי-לאומי חזק יענה לי על השאלות. אני דתיה לאומית, בת 17 וכמה חודשים. תמיד חשבתי שאני סגורה על עצמי, ושאני יודעת למה אני דתיה והכל.. עד שהתווכחתי עם אחת חרדית, שטוענת שאנחנו, הדתיים לאומיים, ממש "דתיים במעטפה?". אנחנו לא באמת דתיים, אנחנו לא באמת עושים את רצונו של ה', אנחנו עושים מה שנוח לנו. בהתחלה כמובן תקפתי אותה.. ממש כעסתי! אבל עם הויכוח, התחוור לי שיכול להיות שהיא צודקת (?!) אני מעלה בפניכם כמה שאלות, אבל לפני זה- מה באמת ההבדל בין הדתיים לאומיים לבין החרדים?! מה ההבדל בהשקפה? מה עושה את ההבדל בין אדם עם כיפה סרוגה לבין אדם חרדי עם כיפה שחורה? יכול להיות שהם יותר מקפידים מאיתנו? עכשיו.. אנחנו דתיים נכון? (כשאני אומרת "אנחנו" אני כמובן מתכוונת לדתיים לאומיים) למה הבנות אצלנו לא שמות גרביים? למה אנחנו לובשות פתוח? למה אנחנו לא מקפידים כ"כ על כל מיני מצוות? (לדוג' הכשרות אצלנו- הרבנות.. למה אנחנו לא מקפידים?) בנתיים נראה לי שזהו לשאלות.. אם יעלו לי עוד כמה אני אשאל D; מקווה שיהיו לכם את התשובות בשבילי
 

N יxוe כלל

New member
אממ

זה תשובה ארוכה וכעת אני דרך הפאון אז שאני אגיע הביתה אני אענה לך לעומק.כי הנושא הזה מכיל הרבה.
 
הזרם הרציני

בציבור הדת"ל הנקרא חרד"ל דווקא מקפיד על מצוות לא פחות מהחרדים ,ההבדל נעוץ בהשקפה האם המדינה היא אתחלתא דגאולה או שלא ...
 
כואב אבל פחות, פחות אבל עוד כואב.

אממ... ת`אמת! יש בשאלות שלך,(ובשקט אני אומר ``שבחלק מין התשובות``) משהו שהוא קצת כואב (כמובן ,למי שלא מפחד להיות דוגרי עם עצמו), אבל זה ארוך מידי, ומורכב מאוד בכדי שאני יענה לך לפרטי פרטים, אבל דבר אחד ברור לי, שאת התשובות לשאלות שלך `` את`` צריכה לענות לעצמך, וכל עוד שאת מתקשה בזה אז הבעי` היא בך ולא בכלל,ואתן דוגמא, אם את חושבת שהכשר של הרבנות זה לא הכשר טוב(וכך נשמע משאלתך) אז מה יעזור לך תשובה של אחרים?, את התשובה את צריכה לתת לעצמך למה את באמת אוכלת רבנות,מה תגידי שזה הכשר מצויין? א``כ השאלה שלך לא מתחילה, מה נשאר שזה הכשר לא טוב, א``כ יש לך תשובה לעצמך וכן ע``ז הדרך, ומה זאת השאלה למה אנחנו?את צריכה להבין שבדת אין אנחנו, יש אני והקב``ה. (מצטער שאני מדבר בקודים,ויתכן שבגלל זה המסר שלי לא יתפרשן נכון אבל תמיד אפשר לחזור ולשאול)
 

OmLeTa

New member
קודם כל תודה על הדוגריות!

אני ספיציפית באמת אוכלת הכשר רבנות. אני מנסה להתחזק ולאכול רק בד"ץ כי בכשרות באמת נשמע לי חשוב להקפיד. אבל בכל זאת, נצא מנקודת הנחה שאני נטרלית בדיון הזה, ז"א אני בנאדפ חילוני.. תנסה כעת לשכנע אותי לאיזה זרם כדי לי להשתייך. עכשיו, מה שאני שואלת- אם הדתיים לאומיים מאמינים בתורה, איך קורא מצב שבכשרות אין הקפדה? ואיך קורא מצב שבצניעות אין הקפדה? זה הרי דברים שכתובים שחור על גבי לבן, זאת האמונה הבסיסית שלנו. ועוד שאלה שכעת צצה לי, אנחנו הרי מאמינים שהארץ שייכת לנו בזכות, הרי זוהי הארץ המובטחת. אז אם אנחנו נקבל אותה בסופו של דבר- למה אנחנו צריכים להלחם עליה?
 

yetush

New member
אדם חילוני

שלא גדל מעולם בסביבה דתית, אלא ניזון ממראה הדתית בתקשורת או בכל אמצעי אחר , תמיד תמיד יראה לנכון את הדתיים והחרדים כמקשה אחד... ואם כן הוא יפריד אז הוא יותר יתחבר לדתיים ושוב פעם בצניעות וכשרות ניתן להבחין בין סוגי הדתיים(ויש המון המון כאלו) כמוכ' אני יכול להגיד בוודאות שישנם חרדיות שגם חוטאות בצניעות וןלכן שוב נקודת ההנחה אינננה נכונה...
 
אז ככה!

אדם חילוני אני יכול לשכנע למה להצביע בבחירות מפד``ל ולא יהדות התורה, משום שכאן יש לי קווים ברורים שהם ניגודיים בין שתי המפלגות,וכל מה שנשאר לי זה רק לפרוס אותם על השולחן, ולומר לו שמע! אלו משרתים את האינטרסים שלך ולכן שווה לך להצביע להם ולעומת זאת אלו,לא!, אבל לגבי הדת והשקפתה זה לגמרי אחרת, משום שהדת של שניהם זה אותו דת, רק השאלה מי מקיים את רצון השם יותר? כאן זה כבר קשור כל אחד לעצמו ואין בזה הכללות,ולגבי ההשקפה כדו` שירות צבאי, החרדי הוא אנטי צבא! משום שהוא אוחז שללמוד תורה נצטוויינו,ובתורה כתוב שהיא מגנה ומצלה, אז לדעתו התרומה ההכי גדולה למדינה זה שהוא ישב וילמד, יבוא לך הצד השני ובפיו טענה מנוגדת, כאן אי אפשר לשכנע מי צודק, אלא כל אחד אמור לחשוב עם עצמו לאיזה צד ליבו מושכו, כי זה עימות דיאולוגי ולשניהם לכא` טענות צודקות, ואגב זה תלוי את מי את שואלת.
 

קובי 770

New member
יסלח לי כבודו

אבל אתה מדבר שטויות! אני בתור אחד שהתעסקתי עם השגחות של הרבנות (הייתי משגיח כשרות) אני לא יודע איך בכלל קוראים לזה הכשר??
 
מר קובי

מסקרן אותי מאוד לדעת מנין לך שאני חושב אחרת ממך לגבי רמת הכשרות של הרבנות, כי משום מה לא זכור לי שכתבתי את דעתי האישית בנושא הזה.
 

yetush

New member
בולשיט...

זלזולים אפשר למצוא גם בהכשרים אחרים, שהם מקבלים את העוצמה "והחזקה" בדת רק בגלל הכסף שזה יקר יותר..
 
אתה צודק ולא צודק

מסכים איתך שגם בהכשר ההכי דוסי(שארית ישראל) היו סיפורים מחרידים, אבל ברבנות זה מצב של זילזול יומיומי(באמת שאין לי שום אינטרס לכאן או לכאן, אלא שיצא לי לעבוד כמה פעמיים עם הרבנות וקיבלתי חרדה שראיתי שעל א` ב` הם אינם מקפידים)
 
יתכן מאוד,מה לעשות

אני לא מומחה גדול בפוליטיקה החרדית, אבל מה שברור שזה תלוי את מי שואלים.
 
כן! על כולם זה הכשר מקובל.

אבל כנס לב``ב ותשאל שם איזה ההכשר יותר טוב, המון יצביעו לשארית ישראל(נו יש שם פוליטיקה פנימית)
 

geviaz

New member
שני דברים...

בשעה מאוחרת זו אני רק אבהיר: 1. דת"לים, בניגוד לחרדים, הם ציונים. הם תורמים למדינה מתוך האמונה שמדינת ישראל היא "אתחלתא דגאולה" ומתוך האידאל של "תורה ועבודה"... 2. הקפדות והחמרות לא בהכרח מעידות על אמונה יותר חזקה או קיום "יותר נכון" של היהדות. יש מקומות שבהם לא הכרחי להחמיר ובטח שאין מקום להפוך כל מה שלא עומד בסטנדרטים הגבוהים שלך לטמא/כפירה. צריך לזכור שבוידוי של יום כיפור גם אומרים "מה שהתרת אסרתי ומה שאסרת התרתי"...
 
למעלה