סקר חדש

רותיש1

New member
יופי יתוש, נורא בוגר....../images/Emo3.gif

אתה מעלה נושא לדיון נותן לכל התרנגולות להכנס אחת בשנייה ואז מקריץ בדיחה צולעת.....ממש יופי! סתםםםםםםםםםםםם
בכיף חג שמח ואגב, אני לא אגיב לנושא כי: חרשנו מיצינו טחנו מים ושוב חרשנו ושוב מיצינו ו......................זה נמאס כבר
 

ענת 19

New member
זה שירשור חשוב!

ואותי מעניין במיוחד... אני בדרך לעבודה אבל היום בערב אחזור
 

שוקו בת

New member
נמנעת ואסביר מדוע!

מצד אחד, הזיהוי הראשוני של בחורה דתיה זה חצאית, וחולצה עם שרוולים ארוכים. בלי חצאית, היא יכולה להיות כל אחת ולא דתיה ולא חילונית ... סתם אחת. עכשיו לגבי הצד השני חוזרות בתשובה יכולות לומר, למה לא מקבלים אותנו עם מכנסיים? מה אני דתיה לכל דבר!!! אמרתי את שלי, אגב עדיין לא ישבתי בסוכה, שלא לדבר על לאכול או לישון בסוכה לא נטלתי לולב, מישהו מזמין???
 

ענת 19

New member
טוב עכשיו אחרי שקראתי הכל...

רציתי להגיד ככה: לכל אלו שאומרות בצורה חד משמעית "תפסיקו להקל, תפסיקו להגיד מכנס רחב יותר צנוע מחצאית קצרה וכו'...". אני רוצה להגיד שעם כל הכבוד הזמנים משתנים. כן, כן הזמן משתנה ואיתו גם רוח ההלכה. ואני אסביר, כמו שיש דברים וסייגים שהיו נכונים לפני מאה מאתיים שנה והיום הם לא רלוונטיים כך יש דברים שפעם היו לא רלונטיים והיום כן. כמו מכנסיים. לפני חמישים או מאה שנה נשים שלבשו מכנסיים (דתיות הכוונה) נחשבו ל"כופרות". זה ממש ממש לא היה מקובל, תימן או לא תימן! אבל כיום שיש קצת יותר פתיחות (וכשאני אומרת פתיחות אני לא מתכוונת לפריצות חלילה פשוט להבנה יותר של דברים אחרים או אולי ליברליות ולא בפן השלילי) אפשר לראות דברים שכבר אינם רלוונטיים, כמו למשל המכנסיים. היום ברוך ה' יש כ"כ הרבה סוגי מכנסיים, גיזרות וכד' שזה לא חוכמה לבוא ולקבוע לא וזהו! אני לא חושבת שצריך ללכת ראש בקיר, כאלו זאת ההלכה. עובדה שישנן הלכות שהשתנו עם הזמן. צריך להבין שמכנסיים על בחורה דתית אינם אומרים בהכרח "אני פורצת גבולות, אני פתוחה יותר מדתייה שהולכת עם מכנסיים" יכול להיות שאותה בחורה, דתייה מאוד ושיקוליה ללכת עם מכנסיים הם נוחיות בלבד, יכול להיות גם שלא. אבל כאן צריך להפריד ולהבין שהדת שלנו ברוך ה' לא שחור ולבן. יש גם אפור ואני לא חושבת שאלו הקלות של ימנו שאנשים "פחות" דתיים עשו, אלא ישנם דברים שבוחנים מחדש. ואין מה לעשות. מי שרוצה להיות עם הראש בקיר ולהגיד שהיא לא הולכת עם מכנסיים כי ככה ההלכה שיהיה לה לבריאות, אבל מי שמתעניינת ובודקת יכולה לראות שהיום ישנם דרכים ללכת עם אבל לא לעבור על איסור הלכתי. (וגם לא להקל) שנייה, אבל חשבתם פעם למה קבעו שדווקא חצאית היא הצניעות הגדולה ביותר ולא מכנסיים? זהו שלא שרבנים קבעו החברה אז קבעה, ז"א אם זה כלי גבר או כלי אישה לכן צריכים לבדוק את התקופה. (ובלא קשר, בנות שממש לא מבינות שאם הן הולכות עם חצאית מיני או חולצה צמודה הן לא מקפידות יותר מממשהי שהולכת עם מכנס). כל מה שאני אומרת שלא צריך לקחת את עניין המכנסיים בצורה כ"כ כבדה וקשה כמו שחושבים שהיא, התקופה משתנה אנשים, תבינו. בעוד 10 שנים יכול להיות שכל הדתיות ילכו עם מכנס וכיסוי ראש וגם יכול להיות שלא, רק תבינו שדברים משתנים. וכל מי שחושבת או חושב שבחורה עם מכנס היא פחות דתייה שיבושם לו אבל לטעמי הוא טועה. ועובדה מוכחת היא שרבנים רבים מתירים את העניין ואין זה אומר שהם רבנים פחות דתיים לא?
 

אבנר ר

New member
רוח ההלכה לא משתנה

אבל זה נכון שיש מקומות שיותר ראוי להפעיל בהם שיקול דעת מאחרים..
 

ענת 19

New member
בוודאי שרוח ההלכה משתנה../images/Emo70.gif

כמו למשל עניין הנזמים, לפני מאות שנים נשים הלכו עם נזמים כדבר טבעי לחלוטין, ההפך כתוב בתורה שאלו היו חלק מתכשיטיהם וכיום נזם על בחורה דתית נחשב כמשהו לא בסדר. רוח ההלכה כן משתנה. אם תרצה יש לי עוד דוג'.
 

אבנר ר

New member
אני לא לגמרי בטוח..

רוח ההלכה הייתה מאז ומתמיד שנשים לא צריכות ללבוש דברים שלא ראויים להם.. המציאות בקשר לנזם כנראה השתנתה, אבל לא רוח ההלכה..
 

ענת 19

New member
אז מזה בדיוק רוח ההלכה אם לא זה?

רוח ההלכה אומרת שינם דברים שכביכול אינם אסרים ממש ע"פ ההלכה אך בגלל התקופה מתירים או אוסרים אותם. או שאני טועה?
 

אבנר ר

New member
לא לגמרי בטוח

אני הייתי יותר מגדיר את רוח ההלכה ככיוון המנחה, כמו שכתבתי למעלה בתור דוגמא שנשים לא אמורות ללבוש בגדים שלא מתאימים לנשים או בגדים לא צנועים, מה בדיוק נכנס לתוך ההגדרה הזאת, את זה קובעים המציאות ושיקול הדעת של אנשים.. או שאולי אנחנו בכלל אומרים אותו דבר.. ?
 

geviaz

New member
מאיר נקודה...

אני חושב שהשירשור הזה מוכיח שוב שבעניין של דבקות במצוות ועבודת ה' הבנות לוקחות אותנו, הבנים, בכיס הקטן. קבלו ח"ח ויישר כח גדול... בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל...
 

דוד רץ

New member
אה... "בזכות נשים צדקניות"

לא קראתי את השרשור כלל, אולם הנימה שלך נשמעת לי אירונית למדי- דווקא בסוגיא שם (כמדומני בבבלי סוטה י"א) "צדיקותן" של השים מתבטאת בזה שהן מפתות את בעליהן לבעול אותן...
 

hgkr17

New member
באמת?

ואני חשבתי שזו הטבילה במי קרח- או שלזה אתה קורה פיתוי?! (או שאני בדיון אחר...ואז מתנצלת).
 

דוד רץ

New member
הא? נדמה לי שאת קצת מבולבלת

בבלי סוטה דף י"א עמוד ב': דרש רב עוירא: בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור - נגאלו ישראל ממצרים, בשעה שהולכות לשאוב מים, הקב"ה מזמן להם דגים קטנים בכדיהן ושואבות מחצה מים ומחצה דגים, ובאות ושופתות שתי קדירות אחת של חמין ואחת של דגים, ומוליכות אצל בעליהן לשדה, ומרחיצות אותן וסכות אותן ומאכילות אותן ומשקות אותן ונזקקות להן בין שפתים...
 

hgkr17

New member
לפי ההמשך נראה שכן אבל

אני זוכרת ששמעתי משהו על הנשים במהלך ההסטוריה (והאמת שזה לא משנה אם שמעתי משהו מובנה או לא כי זה בכל אופן התרחש) שהיו טובלות אפילו במי קרח כי לא היה להן משהו אחר ובזכותן... (זה החלק שאני לא זוכרת במדוייק אבל דיי קל להשלים אותו לבד על המשכיות עמ"י וזכויותיו וכו').
 

דוד רץ

New member
ואם כבר נחה עלי הרוח

אז הרי לך חלקו הראשון של אחד המדרשים היפיפיים (והתמוהים) של חז"ל
 
למעלה