סקר חדש

ברור

שצריך לבדוק לגבי מראה כללי, ולא לחשוב רק בקטנות ובראש מתובנת. ולא שאני חושבת שתמיד אני הכי צנועה בעולם. ואם מותר לי לשאול, איזה טעמים כבר יש להפסיק ללבוש מכנס אם לא דת? (לא נוח - אל תגיבי.)
 

עמבה17

New member
../images/Emo45.gif

בס"ד חחחחחחחחחחח סתם... פשוט היה נמאס לי לחפש מכנסיים רחבים כי קשה למצוא..
 
דעתי היא...

לגבי המכנס אני לא כ"כ מבינה את הבנות שהולכות עם מכנסיים (ואני לא מתכוונת רחבות, מתאימות כאלה.. אלא על מכנסיים רגילים) וקוראות לעצמן דתיות כמו שאני לא מבינה את הבנות שהולכות צמוד וכו' וקוראות לעצמן דתיות וצנועות ("השרוול 3/4..."), קיצר, דת זה יותר פנימיות... אני לא חושבת שבת דתייה צריכה ללכת עם מכנס וכמובן לא עם חולצות צמודות, ואם כבר עם מכנס אז לפחות שיהיה רחב למדייייי.... אני לא הולכת עם מכנסיים, נראה לי שפחות מטעמי דת ויותר מטעמים אישיים, ז"א כשהייתה לי אפשרות ללכת עם מכנסיים (מכל מיני סיבות) בחרתי שלא ללכת מטעמים אישיים וכיום אפשר לומר שגם מדת. כי באמת להיקרא בת דתייה ולייצג משהו מחייבת אותי במשהו... הייתי בחופש הגדול באיזה קורס והיו שם בנות "דתיות" עם מכנסיים, וזה היה נורא מבדח אפילו בעיני החילונים שהיו בנינו... עד שאחד מהם שאל אחת מהן "מה הקטע שאת לומדת בביה"ס דתי והולכת עם מכנסיים"? ואוסיף שגם חולצותיהן לא היו בדיוק 3/4, התשובה שלה הייתה די מצחיקה ונכונה, אבל לא מתאימה לה, ללבוש וכו'... אז באמת חשוב לדעתי שכל בת ון שקוראים לעצמם דתיים ייראו דתיים ויבינו שמעבר לאישיות שלהם הם בחרו לייצג משהו כללי, שהוא הדת. ותאמינו לי שעיני חילונים זה לא מוסיף לנו נק' זכות כשהם רואים בנים/בנות שעושים הפוך על הפוך וסותרים את הדת שלהם... וואי זה יצא ארוך.. סורי.. חח אנצל ואומר שמזמן לא יצא לי לכתו, אני שמחה שעכשיו יוצא לי, שבוע טוב לכם פורום יקר וחג שמח! לילה טוב =] נ.ב: יתוש, אחלה סקר! =]
 
תודה על ההתחשבות

אני בחלט נגד מכנסיים ולדעתי זה כן מראה על רמה דתית כלשהיא אי אפשר להתעלם מזה לגמרי
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifיש מצבים שבהם

מכנסיים יותר צנוע מחצאית. מה שאבסורדי הוא שבת שתלך עם חצאית שרואים בה את הברך (שזה לחלוטין לא צנוע) תחשב יותר דתיה-צנועה מבת שהולכת עם מכנסיים שעונה לכללי הצניעות של חלק מהרבנים.
 
השאלה היא לא מה יותר צנוע

זה כמו שתגידי שעדיף חולצה עם מחשוף מאשר חולצה סגורה וצמודה.... זו נבלה וזו טריפה. מכנסיים אסור לבנות. נקודה. אם יש חצאית לא צנועה, אז אסור ללכת איתה. לא מדובר פה על השוואות בין זאת שהולכת עם חצאית לא צנועה והשניה שהולכת במכנסיים. אף אחד לא שואל מי יותר צנועה, אלא מה נחשב צנוע.
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifמאיפה ההחלטיות???

אני יודעת שיש מכנסיים שעומדים בכללי הצניעות של חלק מהרבנים. יודעת, לא חושבת ולא נדמה לי. מאיפה ההחלטיות שמכנסיים אסור וזהו?
 

Blablabla777

New member
כי זה באמת אסור!

נמאס לי מכל ההקלות האלה וכמו שאמרו פה נמאס שמשווים בין מישהי שהולכת עם חצאית קצרה ולא צנועה לבין מי שהולכת עם מכנסיים ואומרים שזה יותר צנוע, כי זה לא נכון! שניהם לא צנועים ואסורים! וגם אם המכנס רחב לא אמורים ללכת איתו! אף רב לא מתיר ללכת עם מכנסיים רחבים ויש חלק מהרבנים שמתרים ללכת עם מכנס רחב מתחת לחצאית שהיא צנועה גם בלי מכנס מתחת. זהו אין יותר על מה להתווכח בנושא זאת ההלכה וגם אם אתם לא מבינות אותה לא שאלו אותכם כל כך בנושא.
 

hgkr17

New member
שניה, אתה יכול אולי להיות יותר

גועלי? כי אני לא ממש חשה את זה עד הסוף... נכון, ההלכה מאוד ברורה, נכון יש בזה הרבה טוב ואני מאוד מסכימה עם הרבה מחוקי הצניעות (ועם חלקם לא) אבל, בדרך שבה אתה (Blablabla777) מציג את זה, יש לזה טעם לא טוב. דרך ארץ קדמה לתורה. מועדים לשמחה. יעל (אני חושבת שבקרתי כאן מספיק כדי להתיג את עצמי סוף סוף).
 

Blablabla777

New member
אני בת

ובכלל לא התכוונתי להיות גועלית אני לא מבינה מה אמרתי לא בסדר בסה"כ אמרתי שאין מה להתווכח בנושא הזה כי זאת הלכה ואמרתי מה ההלכה. גם אני הייתי מתה ללכת עם מכנסיים כי זה יותר נוח ואפשר להגיד גם יותר יפה אבל אני לא הולכת כי אסור לי. אילת...
 

hgkr17

New member
אופס...

כשחשבתי שאת בן, מה שאמרת היה מעצבן כי זה היה נשמע שובינסטי (לפחות כשקראתי את זה לראשונה). חוזרת בי.
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifמתוך כיפה...

חברתי ואני מתווכחות על מכנסיים. והיא אומרת שיש רבנים שמתירים בטיולים עכשיו אני בעצמי לא מבינה כ"כ למה אסור מכנסיים-כדי להסביר לה את הטעות שלה ואני מקווה שתוכל לעזור לי להסביר לה מה הבעיה ולמה כ"כ חשוב לשמור על צניעות. (בכלל) מקווה שהבנת את השאלה ושתוכל לעזור לי המון תודה... ב"ה אור שלום. חברתך צודקת בכך שיש רבנים שמתירים. ויש רבנים שאוסרים משום שקיים איסור עצמי לאשה ללבוש בגד שבמהותו שייך לאיש, משום "לא ילבש" (שו"ת צי"א חי"א סימן סב).ולדעתם יש איסור ללבוש מכנסים רחבות אפילו מתחת החצאית. וכך דעתו של הרב מרדכי אליהו שליט"א. אך גם המתירים לבישת מכנסיים שמיוחדים בצורתם לנשים,(כגון שרוו'ל) מסכימים, שאף שאין איסור "לא ילבש", מכל מקום אסור משום חוסר צניעות (שו"ת ישכיל עבדי ח"ה יו"ד סימן כ). ויש פוסקים שמתירים ללבוש מכנסים רחבות של נשים, ובודאי שמותר מתחת החצאית. ומי שעושה כך יש לה על מי לסמוך. דעי לך כי מעבר לדיון ההלכתי את צריכה לשאול את עצמך, מאיזה מקום בנפש נובע הצורך להשתמש במכנסיים? אם זה נובע ממקום טהור:לשמור על יותר צניעות בטיולים, או מטעמים אישיים וטעמי נוחות-, אז זה בסדר. אבל אם הצורך נובע ממקום לא כל כך טהור: כגון למשוך תשומי או לחקות אופנת מערב וכדומה, אז זה לא בסדר. נ ק ו ד ה . ניראה לי כי כשהשאלה הזו הופנתה לרב מרדכי אליהו והוא אסר,הוא לקח גם בחשבון שלא ניתן לחלק בין בת לבת ,בין צורך לצורך בין בנות חו"ל לבנות הארץ, וכ"ו ולכן הוא אמר שאסור. בכל מקרה מכנסים מתחת החצאית עדיף רצוי וראוי על מקרה, שיוצאים לטיול במסגרת מתאימה ויכול להגרם אפילו קצת חוסר צניעות. עייני גם ב: http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=7501 http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=7341 בברכה, עוזיאל
 

Blablabla777

New member
אממ

את יכולה לנסח שוב את השאלה כי לא כל כך הבנתי אותה. בעיקרון הבנתי את התשובה של הרב. (אגב אני בת ואני רק בת 16.5 ואני לא כל כך רבנית אבל אני אשמח לעזור =) ) אילת...
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifזאת לא שאלה שאני שאלתי

אלא שו"ת קיים. את התשובות בשביל עצמי כבר מצאתי ממזמן. טענת שזה אסור וזהו, רק הבאתי דוגמא של שו"ת אחד מהרבה שמראה שזה לא לגמרי אסור, נכון... הרבנים עפ"י רוב לא רואים את זה בעין יפה, אבל אסור זה לא בהכרח.
 

yetush

New member
אני בעד מכנסיים!!

אם אני אלך עם חצאית יצחקו עלי
 
למעלה