סקר חדש

רק חצאית../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

ויש לציין רק חצאיות צנועות יש היום חצאיות שממש לא מותאמות לבנות מהמגזר הדתי ולפי דעתי החצאיות האלו יותר גרועות ממכנסיים...אבל זה כבר נושא אחר לדיון. חג שמייח!!!
 

savvysunflower

New member
אבל מה זה החוסר ידע הזה?

אנשים. באמת. אני לא הולכת עם מכנסיים כי אני אוהבת חצאיות, ובדיוק מהסיבה שאני רואה כאן--אנשים מייד חושבים שמי שהולכת עם מכנסיים היא פחות דתייה. אני גאה בדתיותי ורוצה שמי שיסתכל עלי ממבט ראשון ידע שאני יהודייה דתייה. אבל לפני שאתם מתחילים לקטלג נשים שהולכות עם מכנסיים כ"מתביישות בדתיותן", אולי תבינו קודם כל מה הבעיה ההלכתית בה. יש שני עניינים: צניעות, וכלי גבר (דהיינו, אסור לגבר להסתובב עם בגדים של אישה ולהיפך). בעניין צניעות, יש מכנסיים שבהחלט לא עונים על הדרישות מבחינת צניעות--האלו עם גזרה נמוכה או צמודים כאלה וכד'. אבל יש גם מכנסיים מרווחים שאין בהם כל בעיה של צניעות. לדעתי מכנסיים אלו יכולים להיות יותר צנועים מאשר החציות שמכסות את הברך שאפילו חרדיות הולכות איתן (עם גרבי ניילון מתחת). כשהיא יושבת או כשרוח נושבת, לא משנה מה, לא יראו יותר מהרגל שלה מאשר היא התכוונה שיראו. זה נותן לה לנוע יותר בחופשיות ולא לפחד שמישהו יראה לה יותר מהרגל. בעניין כלי גבר, בימינו זה כבר לא בעיה, כי יש מכנסיים שתופרים במיוחד בשביל נשים, וזה בפירוש נחשב כיום לכלי אישה בנוסף לכלי גבר. תחשבו רגע על מקומות כמו תימן, בהם היה מקובל לחלוטין שנשים תלבשנה מכנסיים. אז אל תקפצו מייד לסטיגמות. תחשבו קצת.
 

yetush

New member
../images/Emo45.gif

זה סתם סטיגמות, יש אצלנו בנות דתיות עם שמלות ושרוולים וה' ישמור איך הם מתנהגות ולעומת זאת אני מכיר בנות עם מכנסיים שיותר צדיקות ממני, הכל אינדיוידואלי
 

yetush

New member
../images/Emo6.gif תיקון

יותר דתיות ממני אני עדיין לא צדיק..
 

מאיר GS400

New member
את לא מתכוונת לומר

שהנשים בתימן הלכו עם מכנסיים בלבד, אלא מתחת לחצאית - והן עשו זאת כהחמרה בצניעות, כך שאי אפשר להביא מכאן ראיה לצניעותה של זו שהולכת במכנסיים בלבד, גם לעניין כלי גבר אין בזה ראיה משום שאין דרכו של גבר ללבוש מכנסיים מתחת לחצאית וצורת לבישה זו אכן אינה כלי גבר, בשונה ממכנסיים בלבד. (אם כי טענתך בדבר מכנסיים המיועדות לנשים יש בה יותר ממשהו, וזאת צריך לשאול פוסקי הלכה)
 

נועה IL

New member
אני נגד מכנסיים

כמו מישהי שכבר כתבה כאן.. גם אני הולכת עם מכנסיים בבית בתור פיג'מה אבל ממש לא יוצאת מהבית עם מכנסיים. הורס אותי שיש בנות שחושבות שהיום עם החצאיות הלא צנועות שיש אז עדיף כבר מכנסיים. זה ממש לא נכון. תחפשו חצאיות צנועות. או כאלה שטוענות שהיום מותר מכנסיים כי המכנס הוא כבר לא כלי גבר, זה רק נסיון להגמיש את ההלכה לרצונות שלך. חשוב להקפיד על ההלכה וללכת רק בחצאיות, צנועות כמובן.
 

matad

New member
הרבה יותר קל..

למצוא הסברים למה כן ללבוש ולמה זה מותר.. אבל קבעו משהו.. ורשום "ועשית ככל אשר יורוך" אז כל מי שלא עושה מה שאומרים הוא לא מאמין מספיק בתורה ובמה שכתוב בה..
 

savvysunflower

New member
הצהרות כאלה

מעצבנות אותי. מאד. הרבה יותר קל להגיד שהכל אסור מאשר למצוא היתרים, לא ההיפך. וברור שיש רבנים שאומרים שאסור, אבל יש גם כאלה שמתירים. "קבעו משהו"? מי קבע? למי? יש קונטקסט לדברים. יש בסיס להלכה. לא סתם ממציאים דברים ומאכילים לנו מה לעשות ואיפה ללכת. זה שההליכה במכנסיים הפכה להיות "לא כשרה" בגלל שהיא מיוחסת לאנשים פחות דתיים זה פשוט עיוות של ההלכה עצמה. אני לא אומרת שכל הבנות צריכות ללכת עכשיו עם מכנסיים. אני אומרת שזה הרבה פחות חמור מאשר אנשים כל הזמן אומרים. להגיד שמי שהולכת במכנסיים "לא מאמין מספיק בתורה ובמה שכתוב בה", זה בכלל מוגזם.
 
גם אני-לובשת רק חצאיות.

כשאני בבית-אני עם מכנסיים(מטעמי נוחות). אבל-בכל יציאה מהבית,אני לובשת חצאית. אה..ואין לי שום בעיה-עם חצאיות מעל מכנס(למרות,שאותי אישית-זה לא ממש מלהיב)
 

faridi

New member
דעתי לכאן ולכאן

מצד אחד זה כלי גבר. מצד שני עדיף שהמכנסיים יכסו לגמרי את הרגליים מאשר תלך עם חצאית ויראו לה ת'תחתונים. גם אם החצאית ארוכה, היא עלולה לעוף ברוח. בעבר היינו צריכים להעיר לאשה שבאה עם מכנסיים לבי"כ. כיום, לצערנו, צריך להתפלל שלא תגיע במחשוף או במיני.
 

faridi

New member
ועוד בעניין הכלי גבר

שאלתי פעם את ג'קי לוי (מהטלויזיה) איך הוא עושה קוקו שזה כלי אשה. הוא ענה לי שבעבר גם הלכו הגברים עם שמלות.
 

LiLiNkA

New member
דעתי

לדעתי כל בת דתייה צריכה ללכת עם חצאית ובלי הקלות וסייגים שזה בסדר ללכת עם מכנסיים אבל גם אחת שהולכת עם מכנסיים והיא דתייה היא לא בהכרח כופרת פשוט כל אחת והסיבות שלה. אבל בעיקר, אסור להכליל לפה ולפה
 

עמבה17

New member
לי זה לא משנה...

בס"ד עד לא מזמן הייתי הולכת עם מכנסיים רחבות והפסקתי לא מטעמי דת... אני רואה נשים עם מכנסיים רחבות וכיסוי ראש ואומרת לעצמי- וואלה- זה אחלה! כנראה שאני פה בדעת יחיד לגבי הנושא, אבל כשאני רואה בנות שכביכול לובשות חולצת 3/4 וחצאית וכל הבטן שלהן בחוץ והחולצה צמודה או שהחצאית ממש ממש צמודה ו/או קצרה- אז אני אומרת לעצמי- אז מה זה שווה שהן לובשות חצאית וחולצת 3/4?!?! אני שונאת את הסטיגמות האלה שאם בחורה לובשת מכנסיים אז זה עושה אותה אוטומטית לפחות דתיה..
 

עמבה17

New member
או קיי-

בס"ד אבל תסכימי אית שגם אסור ללכת עם בגדים צמודים כי זה לא צנוע, אבל על בנות כאלה לא מסתכלים בעין עקומה כי העיקר שהשרוול הוא באורך המתאים... כשאני הולכת לקנות בגדים אני בודקת קודם כל דבר אחד- אם הבגד לא מכבד אותי בתור יהודיה בת של מלך- אני לא אלבש אותו בחיים! (ואני דווקא מקפידה עם עצמי יותר ממה שאתם בטח חושבים לעצמכם אחרי שקראתם את ההודעה הנ"ל שלי).
 
למעלה