בין אדם למקום

le12341

New member
בין אדם למקום

מאוד מעניין אותי הנושא של איכות הסביבה ודת. לפי מה שאני מבין אחד האמרות הכי חשובות בתורה זה היחס בין אדם לחברו ובין אדם למקום. הפרשנות של אדם למקום, זה בין אדם לאלוהים, אבל אפשר לפרש את זה גם בתור המקום שאנחנו חיים בו (לפי דעתי). מה שאני מתקשה להבין זה איך אנשים דתים לא מוחים לגבי ההתנהלות של הריסת הסביבה וכדור הארץ. נראה לי משהו שאמור להיות קדוש מכיוון שאלוהים יצר את הכוכב הזה. מרגיש לי כמו יריקה לפרצוף של היוצר כשאני רואה תמונות של פלסטיק בים. איך אתם מסבירים את הקונפליקט הזה? *אני לא כותב את זה כדי לגרום לאנשים פה להיות ירוקים יותר. שכל אחד יעשה מה שטוב בעיניו. פשוט מסקרן אותי הנושא הזה. תודה לעונים.
 

גופנים1

New member
מי סיפר לך שהדתיים

לא מעורבים בעשיה בנידון ?... נגיד שאתה צודק, יתכן שזה מחוסר מודעות, ביהדות מאוד מאוד מאוד חשוב הערך של קדושת החיים והערך של צער בעלי חיים, בנוסף לזה יש מדרש שבו בורא עולם מבקש ; אל תהרסו את עולמי
 

the ror

New member
הנחה שגויה.

"אנשים דתים לא מוחים לגבי ההתנהלות של הריסת הסביבה וכדור הארץ." כך שלא קיים הקונפליקט שהצגת. אגב, יש המון נושאים שחשוב למחות עליהם. זה לא קשור לדתיים או לא. זה קשור להאם אכפת לאדם מהסביבה ומהחברה שבה הוא חיי. אגב2, איכות הסביבה הוא נושא שהוצג לפני כחלק מנושאי הלימוד כל שנה כך שכנראה הנושא בהחלט חשוב ומודגש. אישית, אני מוצא שעדיף לא להניח הנחות שליליות כאלה בלי סיבה.
 
למעלה