איסור העליה להר הבית

אתה טועה. אין איסור ליהודים להתפלל בהר הבית. יש שם בית כנסת

שיהודים התפללו בו מאות שנים. ראיתי תמונה של יהודי נכנס לבית כנסת בהר הבית. כרגע המשטרה קובעת מי נכנס להר הבית.
 

the ror

New member
... בגלל זה יש חיילים ושוטרים ישראליים בהר הבית?

נו, באמת...
אפשר להתלונן על החלטות כאלה מהיום עד מחר אבל זה לא משנה את זה שמדינת ישראל היא האחראית לשמור על השקט והביטחון בהר הבית. אני מסכים שמצבים כאלה הם מצחיקים ואפילו מגוחכים אבל קצת נסחפת עם המסקנות... ככה זה בפוליטיקה...
&nbsp
"ביקור של יהודים בהר הבית לא הופך את ממשלת ישראל לריבון בהר הבית, בדיוק כמו שביקור עשרות אלפי יהודים באומן לא הופך את ממשלת ישראל לריבון של אומן, ממשלת אוקראינה היא הריבון."
נכון. כיבוש ההר הוא זה שהפך את ממשלת ישראל לריבון. וכאמור, צה"ל והמשטרה הם אלה שתפקידם לשמור על כך והם אלו שאחראים על הכניסות להר הבית.
&nbsp
התבלבלת. אין לי תלונות לאף אחד. אמרתי את דעתי. משום מה נשמע שאתה זה שמתלונן על דבריי עכשיו...
ואני אמשיך להביע את דעותיי בלי קשר למה שיקרה בבחירות...
אם יש לי תלונות לנבחרי הציבור שלנו אני אביע אותם עם ההצבעה שלי בקלפי או בהפגנות שאני אמצא לנכון לקחת חלק בהן כדי להביע את דעותיי. בהחלט מסכים איתך שלהתלונן למישהו זר בפורום לא ישנה מדיניות שאני לא מסכים איתה (בגלל זה לא עשיתי את זה ולא הצעתי את זה).
 

the ror

New member
נשמע שאתה מבלבל בין המסגד לבין הר הבית...

הוואקף אכן מנהל את המסגד. ויש לו השפעה על האוכלוסיה המוסלמית באיזור. כך שאתה יכול להגיד שיש לו מידת שליטה (שורה תחתונה הוא - או המדינה שהוא מייצג- השפיע על הממשלה מספיק כדי למנוע הצבת מגנומטרים בכניסה).
אבל אין לו שום שליטה על הר הבית. אין לו צבא, שוטרים או שום סוג של פיקוח על האיזור. השליטה והפיקוח הקיים הוא ישראלי לחלוטין.
זה שמדינת ישראל בוחרת לא לעשות דברים מסוימים משיקולים פוליטיים לא סותר את זה שהיא בהחלט יכולה.
 

the ror

New member
בהנחה שזה נכון, במה מתבטאת העברת השליטה שעליה אתה מדבר?

אם אכן היתה עוברת שליטה כלשהי על הר הבית אז זה היה אמור להיות רק בסמכות הווקף להחזיר את השליטה שאתה טוען שהוא קיבל. זה שהממשלה יכולה לשנות את דעתה מבהיר לי שהווקף קיבל רק סמכות מוגבלת ולא שליטה.
לא סתם היינו צריכים פיזית לכבוש את הר הבית.
 

גופנים1

New member
יש הוראה מפורשת

מהרבנים הראשיים, ומכל הרבנים כמעט, שאסור באיסור חמור להכנס להר הבית. הם גם שמעו שהיה שם בית כנסת, ובכל זאת מי שנכנס להר הבית הוא עלול לעבור על איסור כרת. אלה שעולים להר, מה יש להם מזה ? ההר ניהיה שלנו פתאום ? זה התגרות בערבים, זה מלבה שנאה, וזה יכול להביא אותם לפגוע בנו. מי שרוצה לעשות משהו מעולה למען עם ישראל, שיפגין ויהפוך את העולם על זה שהוואקף שולט בהר וגוזל אוצרות יהודיים הסטוריים
 
איסור העליה להר הבית

יש מודעה של הרבנות בכניסה להר הבית האוסרת כניסה ליהודים. הסיבה הניתנת בגלל שכולנו טמאי מתים. מי שבקי בתלמוד יודע שטומאה לא סיבה מספקת למנוע מיהודים לעלות להר הבית. התלמוד במסכת סנהדרין אומרת שטומאה הותרה בציבור. הכוונה שאם כל הציבור טמאי מתים אז מותר לעלות להר הבית. עובדה יש בית כנסת בהר הבית מעל הכותל. היה תקופה שיהודים נכנסו להר הבית להתפלל בבית הכנסת שנמצא בהר הבית. אולי אפשר לפתוח את הבית הכנסת לתפילת יהודים כדי למנוע סכסוכים עם הערבים.
 

the ror

New member
נראה לי שיש פה בלבול בין הוראות ופסיקות הלכתיות לבין הנחיות

ואמירות פוליטיות.
כל אדם "עלול" לעבור על איסור כרת. זו לא סיבה לאסור דברים מותרים...
עניין הלכתי בצד (שאני רחוק מלדעת בוודאות מה נכון/אסור הלכתית), רוב התגובה שלך היא פוליטית.
"זה התגרות בערבים, זה מלבה שנאה, וזה יכול להביא אותם לפגוע בנו."
אני ממש לא מסכים. באותה מידה עצם הקיום של עם ישראל הוא "התגרות בערבים". מי ששונא ישנא בכל מקרה. ומי שמעוניין לפגוע בנו ינסה לעשות את זה בכל מקרה.
אני לא יודע מה מבלבל אותך. קודם כל, כן, ההר הוא שלנו. הוא במדינת ישראל ותחת האחריות של מדינת ישראל. מדינת ישראל היא היחידה המאפשרת גישה לשלושת הדתות למקומות הקדושים להם.
אם אני טועה וההר לא שלנו, אשמח שתתקן אותי ותגיד לי מתי ההר נכבש חזרה ומי כבש אותו?
&nbsp
"מי שרוצה לעשות משהו מעולה למען עם ישראל, שיפגין ויהפוך את העולם על זה שהוואקף שולט בהר וגוזל אוצרות יהודיים הסטוריים"
מה נראה לך העליה להר עושה אם לא הפגנת נוכחות במקום שיש לנו זכות מלאה להיות בו? זו בהחלט הפגנה לגיטימית והכרחית. ברור שהוואקף משמיד ממצאים ארכיאולוגיים (נמצאו סימנים לכך בפסולת בניין שהוצאה מההר) אבל לא ברור לי איך הגישה שלך אמורה לשפר/ לתקן את המצב.
 
למעלה