חשמל כשר

shlomo888

New member
ממה שהבנתי עיקר הבעיה בזה

זה עניין של בטחון המדינה ,
הם לא מוכנים לשים גויים אחרים(בוודאי שלא ערבים) על החשמל של הארץ,
ולא רוצים להכשיר אנשים חדשים , כמו דרוזים , או רוסים או משהו...
כי כל אחד כזה זה 200 אלף שח הכשרה ומלא שנים,
לדעת מה הכפתורים עושים שמה
&nbsp
&nbsp
למרות שיש דעה נוספת שגם אם היהודים כן מייצרים שם את החשמל ,
החילול שבת שלהם הוא אולי בשוגג כי לא יודעים את ההלכה,
וגם החשמל מיוצר כפיקוח נפש , לבתי חולים וכל זה....
ככה שאולי זה פחות בעייתי,
יש כל מיני דעות בעניין
 

shlomo888

New member
לגבי השבת והחשמל

חוץ מחשמל שאסור דאוריייתא שזה מכשירים עם חוט להט ,

בגלל שהבערת אש תולדה של מלאכת מבעיר , מעוררת דינים נוספים כי אש הוא ביטוי של דין בעולם הגשמי , וכך גם כעס ועצבות והקפדה ושנאה...,
(מתוך בראשית תמן: דַּעֲלָהּ אִתְּמַר ‘לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מוֹשְׁבוֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת’, וְהָכִי הוּא וַדַּאי דְּכָל מָאן דְּכָעִיס כְּאִלּוּ אוֹקִיד נוּרָא דְגֵיהִנָּם)
ביום שאמור להיות כולו חסד ושמחה,
לכן גם אין בית דין ודיני נפשות בשבת


מה זה מלאכה,
מלאכה היא אותיות מלאך,
כנגד ט"ל אורות יש ל"ט(לוט) מלאכות(של הייצר הרע/אגו)
בנוסף למלאכות יש תולדות,
וגם שבות(שביתה בשבת) שהם גדרות למלאכות והתולדות

שאר החשמל , שהוא דרבנן,(כנראה מותר במקרים של פיקוח נפש רק)
ברגע שסוגרים מעגל , זה תולדה של בונה כלי שמכיל אורות (חשמל בקבלים למשל),

ותולדה של מוליד ניצוצות חדשים של חשמל בזמן שבת, (אלא אם כן המכשיר היה דלוק לפני שבת)
שאותם ניצוצות לא היו בזמן בין השמשות לפני, (יש מצב גם שזה משתמש לזה גם במלאכים בזמן השבת,(יש מלאכים שנקראים חש"מל למשל) , במקום שיהיו בגן עדן(שמתכנס גם למעלה לגן עדן עליון) ושרים זמרה והלל לקב"ה בחומת לחש סתר המדרגה, זה עונג אדיר בשבילהם, ומטריח אותם לרדת לפה לעסוק בדברי חול, יכול להיות גם שלא , זה יכול להיות טעם , ויכול להיות גם דברים אחרים לגמרי , האמת שהטעם הפנימי בזה לא ידוע , אבל רמוז בדברי הראי"ה קוק שזה גם מבעיר אם אין חוט להט , כי חשמ"ל אותם מלאכים הם חיות אש ממללות , בנוסף לכך גם הדלקת אש כמו חוט להט יכולה להיעשות בשימוש על ידי מלאכים שנקראים אישים מלשון אש/דין)

(אז נכון , יש שעון שבת או אם משאירים דלוק לפני שבת , זה משהו אחר קצת , או אם מדליקים משהו דרך קלקול/בשינוי או גוי שעושה במקומך ברמז),

בנוסף יכול להיות בחלק תולדה של מכה בפטיש , בהתחלה יש מודולציה של חשמל,למשל פלורסט בזמן הדלקה מתכוונן לפעול , לפני שפועל רציף, בנוסף שינוי טמפרטורה במזגן,
בתנאים מסויימים יש היתר לשנות עוצמת זרם כשלא קשור לטמפרטורה(אבל מאוד נדיר)

בנוסף זה ,עובדין דחול / זילותא דשבת , שאולי לצורך מצווה מותר(לא יודע אם לתלמוד תורה או עונג שבת? או משהו זה לא בטוח, כנראה לפיקוח נפש יותר) , במקום שימוש חול

בנוסף זה מוקצה דרבנן (אלא אם כן זה מסכן אנשים בזמן שבת , אז אפשר לטלטל)


אומנם:
בשוגג(לא בטעות אבל בלי לדעת)/מתעסק(בטעות בלי לדעת), פחות חמורים מבמזיד(כלומר יודע את האיסור ועושה בכל זאת)
בכללי בפרהסיה(3 פעמים מול 10 איש) זה חמור יותר כלומר אין עולם הבא כנראה,
וגם אם מותר אסור בגלל מראית העין(לפני עיוור לא תיתן מכשול,והייתם נקיים מהשם ומישראל ) , ומה שאסור בגלל מראית עין, אפילו יותר אסור בחדרי חדרים כשאתה לבד,
כי הקירות רואים , ובבית דין של מעלה , הם יעידו מה עשית שם 60 שנה

אמירה לעכו"ם אסורה , האם אותו דין לאוטומציה של מכונות/ומחשות , כמו שעון שבת? דומה לעכו"ם? זה לא כזה פשוט , לרוב רק מכשירים כמו מיחם מעלית-שבת תאורה פלטה מזגן מאורר מותרים בשעון שבת

וגם עם שעון שבת , לא אמור להפעיל משהו שעושה רעש חזק וחריג שמפריע לאנשים אחרים בשבת שלהם , כמו מערכת סטריאו

לגבי טלוויזיה , VOD שלא פועל על ידי יהודים כמו תוכניות רציפות,
פחות בעייתי ,אבל עדיין מעשה חול שמוזיל את השבת , ולכן אסור,
לא נראה לי שסיבת עונג שבת תופסת בזה,
כי עיקר עונג שבת זה לא עונג ממקור חול בשבת אלא עונג מהשבת עצמה

לגבי תנור אינדוקציה לא בטוח שנכלל במבעיר דאוראייתה , כי זה מחמם באופן מגנטי ולא חוט להט , אבל זה איסור מבחינת מבשל (עירוב תבשילין לא יעזור פה)

לגבי אינטרנט:
החברה לרוב מפעילה תמיכה טכנית בשבת על ידי יהודים,
אבל יש כאלה שמפעילים גוים בשבתות במקום

מבחינת נורות LED זה פחות חמור משאר הנורות , כי הם כימיות/סינטטיות , ואין בהם חוט להט כלל,

לגבי מחשב/פלאפון:
מדפיס על דף = מלאכת כותב/מוחק , זה דאורייתא
שימוש במקלדת (כנראה בונה כלי) , במקום , להקליד עם העכבר זה פחות חמור
בנוסף,
,כתיבה על דיסק(הארדדיסק) יש לחשוש לאיסור דאורייתא של בונה כי עושה בכך כלי,
(אז עדיף מחשב בלי הארדדיסק אלא SSD , שלא ייבנה כלי)
אבל כותב לRAM שאין זה נחשב לכתב המתקיים,
ומה שכתב זמני ונעשה בשינוי(יד שמאל במקום ימין בעכבר... למשל), ועושה ריסט למחשב במוצאי שבת כדי שהכתב יהיה זמני),
כמובן שלא לסיים פרוייקטים של עבודה(מכה בפטיש),להעמיס על המעבד(יכול להיות מבעיר) או לעסוק בדברים שקשורים לאגו ותאוות וחול,
וכמה שפחות להנות מהחילול , ולכמה שפחות זמן , רק מה שחייב,
זה טיפה פחות חמור מאיך שהרוב משתמשים במחשב, אבל עדיין אסור ,
כי זה מעשה חול(אולי חוץ ממקרים של פיקוח נפש)

לגבי מכונית חשמלית לגמרי כמו טסלה, אין איסור דאוראייתא של מבעיר לעומת מכונית רגילה,
אבל אסור לצאת איתה 1 קילומטר בערך מהעיר שאתה נמצא בה,
כדי לא לעסוק בדברי חול ולא להסתכן בדינים וסכנות אחרות בזמן שבת,


אז מה קורה בזמן בין השמשות:
מתחיל התכנסות העולמות כלפי מעלה,
מעל הקליפות, ואת החיצונים ונשמות עולם התהו
נועלים מחוץ להישג ידם של בני אדם , שהם לא יפריעו לאנשים בזמן השבת,
על ידי דינים וייצר הרע , ובמקומם מושפעים אורות חסדים שממתקים את הדינים,
זה למה יש הרגשה של רוממות בשבת ומתיקות , במיוחד מי שמקפיד על שמחה ואחדות בשבת, וכמובן שלמלא אותה באור התורה,
בנוסף לנשמות עולם התהו , גם נשמות כף הקלע שבחפצים , עולים לשורש בבין השמשות, ומוצאי שבת חוזרים לחפצים, אז לא מטלטלים אותם מאיפה שהיו, כדי לא לעקור אותו משורשו הרוחני,
(מתוך בראשית תמן: יְצִיאוֹת הַשַּׁבָּת שְׁתַּיִם’, אִינוּן עֲקִירָה וְהַנָּחָה, דְעָבִיד לוֹן בְּבַת אַחַת, מָאן דְּאַעֲקַר חֵפֶץ מֵאַתְרֵיהּ וְאַנַּח לֵיהּ לְבַר מֵאַתְרֵיהּ וּמֵרְשׁוּתֵיהּ, כְּאִלּוּ אַעֲקַר אִילָנָא דְחַיֵּי דְּאִיהוּ אוֹת בְּרִית, וְאַנַּח לֵיהּ בִּרְשׁוּ נוּכְרָאָה)
 

קליט

New member
ודאי שיש מקום לכתחילה

שהיהודי ישבות והגוי יעבוד בחברת החשמל, ואין בזה שום בעיה ביטחונית, יש גוים שהם נאמנים, כשם שיש יהודים נאמנים
 

shlomo888

New member
בכל מקרה , חלק מזה

זה ספקולציה , וממש לא דברי אלקים חיים,
כי הטעמים לזה נסתרים מידי, ואין לרובנו את הרוח הקודש הנדרשת,
כדי לברר את זה , בגלל ירידת הדורות,
וגם כדי שנוכל לקבל החלטות ולפסוק בתחום החשמל,
מה גם שהטכנולוגיה נעשית יותר מסובכת בשביל פסיקה חדשה,
ולהקל בזה זה בעייתי , בכלל להקל בהלכות זה די קשה,
(פֹרֵץ גָּדֵר יִשְּׁכֶנּוּ נָחָשׁ) , אלא להחמיר רק לרוב

גם עובר על דרבנן , עובר על מצוות דאוראייתה:
לֹ֣א תָס֗וּר מִן־הַדָּבָ֛ר אֲשֶׁר־יַגִּ֥ידֽוּ לְךָ֖ יָמִ֥ין וּשְׂמֹֽאל
(כמובן דרבנן של גמרא הרבה יותר חמור , אבל גם של היום , למרות שאין סנהדרין , יש מקום ראשי שפוסקים בו , בין אם ספרדי או אשכנזי , כלומר לכולם , כמו למשל גדול דור הרב קנייבסקי , או הראשון לציון..., וגם על זה לעבור זה לא תסור...),

וגם העובר על דברי חכמים חייב מיתה
(לא על החטא הספציפי שהוא חטאת כנראה , אלא בגלל שזה פתח להתחיל לבוז ולמרוד בשם , ומזה זה יגיע גם לחילול בפרהסיה , ואז מחוייב מיתה בידי שמיים , מות(בעולם הזה) יומת (בעולם הבא) )


לגבי עובדין דחול/זילותא דשבת ,
זה לא משום מצוות איסור דאורייתא של עשיית מלאכה בשבת,
אלא משום מצוות נביאים של כבוד השבת
 

shlomo888

New member
עוד על ל"ט מלאכות

..., על ידי פעולותיו הגשמיות, הטהורות, הכשרות, בונה גם הוא משכן. "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם" כותבת התורה (שמות כ"ה פסוק ח'), בתוך כל אחד ואחד מישראל.
אז הופכות ל"ט מלאכות החולין שלו לט"ל אורות, להשראה אלוקית, לטל חיים.
אך אם אינו זוכה - הופך חלילה טל החיים לל"ט מלקות (כמבואר בהקדמת תיקוני הזוהר ובתיקון מ"ח[בראשית תמן]) ומלאכותיו הם בבחינת חורבן המשכן, שבירת הקשר האלוקי עם שוכני ארץ וניתוקו (על פי תורה י"א ב'ליקוטי מוהר"ן', סעיף ד').
&nbsp
"כי ל"ט מלאכות שהיו במשכן היו בבחינת ט"ל אורות וע"י ל"ט מלאכות המשכן נמתקו ונתבטלו כל הל"ט מלאכות שהם זוהמת הנחש", כותב רבי נתן (ליקוטי הלכות ציצית ג' סעיף ד').
&nbsp
בחטאם - הטיל הנחש זוהמה בבני האדם. זוהמה זו, קללה זו, הלא היא שורש וסיבת כל הדינים והייסורים, משתלשלת ובאה לעולם על ידי הל"ט מלאכות.
הן שמשליכות אותו להתבוסס בעולם החומר הגשמי.
&nbsp
עצם יצירת עולם החומר, שבו שולטים גבולות המקום והזמן, נוצר על ידי צמצום והסתרת אור ה'. וכפי שמבאר רבי נתן (ליקוטי הלכות ציצית ג' סעיף כ"א): "כי המקום שהוא בחינת עשייה, בחינת צמצום, בחינת חומר גשמי, זה בחינת קשר, שנתקשר הדבר ונצטמצם כל-כך עד שנעשה חומר גמור". הרי כך אנו רואים גם מעולם החומר עצמו - רבדים שונים של קשר וצמצום: החומר המוצק קשור ומצומצם יותר בין חלקיו, הנוזל מצומצם פחות ואילו הגז קשור עוד פחות והמרחק בין חלקיו גדול יותר.
&nbsp
אמנם כל עולם החומר, על כל רבדיו וחלקיו, נוצר על ידי הצמצום, על ידי ריבוי הקשרים בין חלקיו. ככל שהחומר 'צפוף' יותר - הוא גס וחומרי יותר. אך בין כך ובין כך, עצם מציאות החומר נובעת מ"צפיפות" וצמצום האור האלוקי.
&nbsp
וממשיך שם רבי נתן בביאור עמוק: "ועל כן חומר לשון קשר כמו שכתוב "רבי שמעון היה דורש מקרא זה כמין חומר" ופירש רש"י: "כמין קשר" כמובא, כי המקום הוא בבחינת קשר".
&nbsp
בתוך גבולות המקום והזמן, מרובי הקשרים והצמצומים, גדולה הסכנה האורבת לאדם – להסתבך בקשרי הגשמיות, להצטמצם כמותם ולהפוך גס ואטום כחומר מת ולמטה מזה.
"ומשם, מבחינת המקום בחינת צמצום בחינת קשר משם נמשכין כל הקשרים של הסיטרא אחרא, שמי שאינו נישמר מהם הוא נילכד חס ושלום בקשריהם אשר הם קושרים עליו בכל יום, בבחינת "וחבלים פרשו לי רשת" (תהילים ק"מ).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
"כי ט"ל אורות בם בחינת קדושת שבת - היפך ל"ט מלאכות של ימי החול שהם זוהמת הנחש. ושבת היא בחינת למעלה מהמקום, ואז נתבטלין כל הל"ט מלאכות שהם בחינת קשרים בחינות צמצום בחינת גשמיות המקום".
&nbsp
וכמו כן שבת – למעלה מן המקום, למעלה מן הזמן, למעלה מעולם החומר וקשריו המאיימים. ועל כן אז (בשבת) נתבטלין כל הל"ט מלאכות לגמרי, כי אז מתקיים העולם רק ע"י תורה ותפילה, שנשלמין, ועולין אז בתכלית העלייה והשלמות. כי כל הל"ט מלאכות נתהוו רק מפגם חטא אדם הראשון...
אבל בשבת שאז הוא עליית התורה והתפילה בתכלית השלמות, על כן כל המלאכות בטלין בו לגמרי, כי שבת הוא עיקר התיקון של אדם הראשון, בבחינת "שבת אגן עלוהי" (שבת הגן עליו, כפי שמבואר בזוהר הקדוש) (ליקוטי הלכות עירובי תחומין ה' אות ל"ה).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
בשבת נסגרים שערי הבירור. ממלכת האחד, יחידו של עולם, מתפשטת בעולם, ומבטלת את כוח "רשות הרבים", את השינויים והתמורות.
"כי על ידי המלאכות שעושין בחול - מבררין בירורים ובשבת השכינה שובתת, על כן אסור לעשות שום מלאכה בשבת, ועל כן התחיל התנא מסכת שבת באיסור הוצאה מרשות לרשות דווקא, כי כל איסור של הל"ט מלאכות הם בבחינת הוצאה מרשות לרשות, דהיינו מה שמבררין ונושאים הניצוצות מרשות הסיטרא אחרא והקליפות (היא רשות הרבים) לרשות הקדושה (היא 'רשות היחיד'), שזה נעשה על ידי כל המלאכות, שבשביל זה אסורים כל המלאכות בשבת
 

shlomo888

New member
חשמל כשר

*6665 -> 1
03-3080800
קו קדושת השבת
לחשמל כשר בשבת

הרב בנימין חוטא , עשה עצומה (כנראה התייעץ עם עוד גדולי ישראל לגבי זה),
שבה אם יגיעו ל90 אלף אנשים,

במקום שבשבת יהיו יהודים , ישימו גויים, והיהודים יהיו בשאר ימי השבוע,
שלא נהנה בטעות בשבת על חשבון העבודה של יהודי אחר דרך החשמל (מה שנשאר דלוק לשבת)
[לא מדובר על הגנרטורים במקום חברת חשמל , זה משהו אחר]

מחייגים, כוכבית
6665
ואז 1 ,
זה לוקח פחות מ2 דקות להצתרף לזה:
אומרים שם שם משפחה
אומרים כתובת ועיר
מקלידים תז וטלפון/פלאפון


ואם יגיעו ל90 , חברת החשמל כנראה תאמץ את הרעיון
 

shlomo888

New member
כבוד השבת

אומנם מדברי נביאים(דברי קבלה),
אבל בגלל שהגיע מציווי של נביא ולא מסקנה מתוך סיפור שקרה,
זה נחשב כדאורייתא , כבוד השבת,
לפי הרמב"ן
 

shlomo888

New member
עוד על טלטול מוקצה , הוצאה מרשות לרשות

כמו שאמרנו למעלה , על בין השמשות , שהנשמה שכלואה בחפץ מכף הקלע,
עולה לשורש,
וכשמוציאים מרשות , זה יכול לעקור את החפץ מהשורש, ברגע שתצא השבת , לא יהיה לו לאן לחזור, וייצתרך כנראה חפץ אחר או דין אחר

איך זה קורה , הרב יהודה פתיה מסביר , ברוחות מספרות,
ש לרוחות עולם התהו , בעונש שקיבלו , יש להם תחום עם גבול שבו הם יכולים לשוטט ,
וגם גובה מוגבל,
אז בעצם אם יוצאים מאותו גבול , זה בעייתי בשבילהם כנראה

חלקם זוכים לתחום שקרוב לקרובים שלהם והחברים וכל זה,
וחלקם בכלל נזרקים לתחום במדינה ועיר אחרים לגמרי שלא מכיר כלל
 

מדור 26

New member
כיצד מתקשרים כל האמירות שלך למציאות?

על "הנשמה שכלואה בחפץ מכף הקלע"???
על הרב יהודה פתיה שמסביר, "ברוחות מספרות, שברוחות עולה התוהו"???
ועוד אמירות ללא היגיון וללא פשר...
נראה שאת "דברי החוכמה" הללו העתקת מבלי להבין אפילו, שמשמעותם ריקים מתוכן.
 

קליט

New member
יש שמועות הפוכות

וזה הגיוני שחברת החשמל לא מחוייבת לעצומה (של 90 אלף איש) אנשים חותמים, ואחר כך הם נבהלים שהם מסרו שם וכתובת, אז זה לא חובה
 

קליט

New member
בינתיים

פורסם בשם רבנים שמבקשים מכל 1 שיחתום על העצומה, חתמו כבר למעלה מחצי מליון איש, ומקווים מאוד שחברת חשמל תעתר לפניה הזאת
 
למעלה