בטבע אין הפרדה

  • פותח הנושא s310
  • פורסם בתאריך

E טי

New member
"אורות" הוא מושג מושאל לתחום הקבלה

לא שאני מבין בזה משהו. אבל אין הכוונה לפוטונים של אור.
 

shlomo888

New member
אור אין סוף

לגבי סירקולציה:
קיבלת אורות,
אז , משפיע אותם לאחרים,
ואז מקבל אורות מחדש,
&nbsp
כלומר לא נשאר איתם בלי להשפיע, צריך לסגור מעגל,
מה שאני מתכוון זה לא גשמי , כלומר בלהשפיע אורות , אני לא מתכוון ללזרוק פלורסנט על אחרים , או לכוון עליהם לייזרים חח
&nbsp
כלומר למדת שיעור תורה,
אז תלמד חלקים ממנו קצת לאחרים,קצת תזכה אחרים בתורה,
אל תשאיר את הלימוד רק לעצמך ותאגור עוד ועוד,
ואז אחרי זה , שהשפעת על אחרים מאור התורה, תלמד עוד ממנה
כי גם ככה זה הטבע של הגבר, הוא בחינת משפיע, והוא מקבל על מנת להשפיע
&nbsp
ברובד של הפשט ודרש ,
זה עוד פחות נורא העיניין הזה של לאגור אורות עוד ועוד,
אבל רובד של טעמי תורה וסוד , זה כבר אורות חזקים,
אז שמה היותר דגש בזה, אחרת זה בעייתי ,
אז זה טוב לעשות את זה מתוך אהבת ישראל
&nbsp
 

shlomo888

New member
בעייתי

אדם שלמד תורה, ואז הולך לעשות חטאים בדיוק אחרי זה,
היה עדיף שהיה עושה את החטאים בלי ללמוד תורה קודם,

למה בלימוד תורה , הוריד אורות,
ועכשיו, במקום שהם יישארו ככה, בשביל הקדושה,
פתאום מזינים את החיצונים והמקטרגים ושאר כוחות הס"א והטומאה בהם,
והם גודעים את כל השפע שהוריד, והטומאה מתגברת ומתחזקת מזה,
היה עדיף שלא היה מזין אותם ככה

זה כמו שנפתח נשק למשל ,מתקדם מאוד בארץ ואז נמכור אותו לאוייבים שיישתמשו בו נגדנו,
ככה שברור שאין היגיון בזה,

ככה זה מי שחוטא בדיוק אחרי שיעור תורה
(בחוטא לא מתכוון לשכר ועונש והלכות ודינים,
אלא מזין את האגו שלו ועושה את זה מתוך רצון לקבל לעצמו בלבד , ולא מתגבר על זה ועושה משהו לטובת הכלל במקום)
צריך להבין, אנחנו לא פה בשביל עצמנו ולא פה לנוח רגל על רגל לשבת,
אלא פה בשביל לתקן את עצמנו ולעזור לאחרים , חבל לבזבז זמן יקר על תאוות גשמיות כשאפשר לעשות מצוות לטובת הכלל במקום זה
 

shlomo888

New member
תעביר למי שאתה אוהב , בכל מקרה דיברתי רק על החומש ,זה שופטים

אין קשר בכלל
תבדיל בין החומש לבין שאר הספרים,
&nbsp
כשאומרים תורה מדברים בדרך כלל על החומש ,
כשאומרים תנ"ך אז מדובר על כולם
 

s310

New member
בטבע אין הפרדה

בין זכרים לנקבות בנים ובנות צריכים ללמוד ולחיות ביחד ברגע שיוצרים הפרדה נוצרים כל מיני סוטים וחולי מין כתוצאה מהפרדה לא רצויה אלוהים לא יצר אותנו שנחיה בניפרד
 

shlomo888

New member
לגבי זה

בעיקרון צודק ,
אבל נסביר מה העניין מאחורי ההפרדה בין גברים ונשים בבית כנסת ותלמוד תורה,
&nbsp
בעקרון זה נראה הכי יעיל שכל חברותא של לימוד תורה , יהיה בין גבר לאישה,
כי גבר הוא בחינת משפיע , הוא מקבל אור על מנת להשפיע אותו לאחרים,
ואישה היא בחינת כלי שמכיל ומקבל את השפע,
כי גבר שיילמד תורה, ולא ישפיע אותה החוצה לאחרים ירגיש לא טוב עם זה שהוא רק מקבל ומקבל לעצמו בלי להשפיע, ומנסה להחזיק בתוכו אורות אין סופיים בלי יכולת להכיל אותם , כי הטבע שלו זה להשפיע, אז הוא חייב סירקולציה של האורות , ולא להשאיר אותם בתוכו
&nbsp
אז בעצם שמחברים גבר ואישה, יוצא בתלמוד תורה, שהגבר מוריד אורות ומשפיע אותם בלימוד ואז האישה מקבלת אותם ומכילה אותם, וככה יש סגירת מעגל מאוד מאוד יעילה
&nbsp
אבל הבעיה שבדורות שלנו , לרוב , אנחנו חלשים מול התאוות הייצר והאגו והרצון לקבל,
וענייני הברית,
אז ייקרה בעצם משהו יותר מסוכן , כי אי אפשר לערבב קדושה וטומאה ביחד,
ולכן אם גבר יילמד עם אישה, והתאוות שניה ייכנסו לו לראש בזמן שהוא בקדושה ומוריד אורות גבוההים , אותם אורות במקום שישפיע אותם לאישה , קורה שהוא מזין את הטומאה איתם , החיצונים יינקו ממנו שפע, ואז היה עדיף לעומת זה שלא היה מוריד את האורות מלכתחילה אם זה הולך ל"פח" , כי זה כמו שישראל תייצר נשק הרבה דברים חדשים ואז תמכור את זה לאוייבים שלה שישתמשו בזה כנגדה, ולכן
יש הפרדה, כדי שלא ייצא מצב שבאמצע הקדושה יצוצו לאדם מחשבות טמאות , ואז זה יזין את הטומאה, ולכן החברותא היא בין גברים בעיקר,
ורק כשגבר נשוי , אז כבר בשולחן שבת בסעודה יכול להשפיע תורה על אשתו והילדים כל מה שלמד באותו שבוע , וככה יש סירקולציה של אורות
&nbsp
&nbsp
דבר אחר לגבי זה, צודק, לגבי ההתנזרות מניסיונות, כשאדם נועל את עצמו בבית, במקום להתמודד עם החיים והנסיונות , הוא רק עוצר את ההתפתחות שלו,
אלא אנחנו גם צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו להתגבר על הייצר והתאוות והטבע שלנו, הכוונה בסיטואציות נורמאליות של החיים , ורק איפה שאנחנו באמת באמת חלשים שיש מקרים מיוחדים וקשים שמה לא לקחת צאנ'ס ,זה נובע אבל מתוך הכרה פנימית של עצמנו למה אנחנו מסוגלים, אבל מפה ועד לגמרי להתנזר מהעולם הזה, אז באמת קורה מה שאמרת , כי כשאדם יינעל את עצמו 20 שנה בבית ולא ייצא מהמערה , איך שייצא בכל זאת ייתפוס אותו הניסיון כי הבריחה מהשיעור, לא מלמדת את השיעור, כמובן שהכוונה זה לא ליפול בייצר, ולא להתחיל לחפש לעצמך ניסיונות מיותרים,או שאם אתה לא תבוא איפה שהניסיון , גם אם אתה נעול בבית הניסיון יבוא אליך ויידפוק בדלת , אבל אם כבר בא לך ניסיון זה בתחשיבי שמיים שכנראה אתה מסוגל וגם הכי מתאים להתמודד עם אותו ניסיון , אז תשתמש בו כדי להתגבר על הטבע שלך ולהתפתח , אל תתנזר לגמרי , צריך לשלב תורה עם דרך ארץ , וצריך איזון בחיים, לא להקצין מידי לכל כיוון שהוא,
וגם עניין שמירת הברית , לעשות מתוך רצון להתקדש , לא מתוך רצון לא לקבל עונש, אלא מתוך זה שמבינים מה המשמעויות של זה
 

E טי

New member
הטבע צריך תיקון - אלוקים ברא אותנו כדי שנתקן

"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין."
שולחן ערוך אבן העזר כא א
 

s310

New member
צריך חינוך לחיים משותפים

מי שמנסה לעצור את הדחף המיני של בני אדם בכוח האיסורים והחוקים מקבל הרבה סוטי מין ויוצר חטאים מיותרים בחברה שהוא חי בה חיים משותפים ולא ערמה של איסורים מטופשים
 

E טי

New member
צריך חינוך לתורה ומצוות

הטענה על דחף מודחק שיוצר התפרצות היא טענה פרוידיאנית שאין לה שום הוכחה וגם אין בה שום היגיון.
חינוך לשליטה בדחפים מביא לחברה טובה ובריאה יותר.
 

shlomo888

New member
אתה מסתכל על

אנשים שנראים דתיים , אבל לפעמים זה תחפושת,זה חיצוניות , וההנהגות שהם חיים בפועל לפיהם הם לא אורח חיים דתי, והולכים לשיעורים אבל לא לומדים בהם כלום, נכנס מאוזן אחת ויוצא מאוזן שניה
&nbsp
אבל תסתכל על גדולי דור באמת איך מתנהגים, כאלה שהם באמת בתורה והיא כל חייהם,
לא על אנשים מחופשים ברחוב וחברי כנסת שרודפים לפעמים אחרי כבוד וכדומה,
ותבין שזה לא ייקרה ,
אלא זה ייקרה רק למי שחלוק בעצמו ולא סגור על עצמו, כלומר מצד אחד רוצה להראות לאחרים שהוא דתי ,ומצד שני לא באמת מקיים אורח חיים כזה(מבחינה פנימית, שוב , לא מדבר על חיצוניות) ,
&nbsp
ולכן, נאמר,
משביעו רעב , מרעיבו שבע,
כי מי שבתורה, האור של התורה ממלא את אותו בן אדם,
ככה שהרצונות הגשמיים שלו כמעט בטלים כבר,
וכשאדם מלא באורות, וכולו ברוחניות,
אין לייצר הרע , איך לשחד אותך, בנהירו דקיק שלו, האושר הרגעי מתאווה גשמית שגם ככה נעלם אחרי שניה,
אז כשאדם כולו נמצא בקדושה, הייצר לא יימצא בו איזהשהוא חיסרון גשמי לנצל,
כי האדם כבר מלא באורות , כלומר התאווה למין, התחלפה במילוי אחר לזה שהוא לא גשמי , ואז היא בטלה,
ואז אין מצב שאותו אדם ניהיה סוטה כמו שאמרת
 

SupermanZW

Well-known member
טיעון חלש

סוטים יש בכל חברה, אחרת לא היה קיים גם המושג "נורמלי".

גם סמים הם טבעיים, לא כל מה שטבעי הוא טוב.

מה שחשוב הוא שאנשים יוכלו לבחור בחברה שמתאימה להם ולא יכפו עליהם לחיות בחברה שאינה מתאימה להם. מי שרוצים לחיות בחברה מופרדת זכותם ומי שרוצים לחיות בחברה מעורבת זכותם. זה לא עניין של נכון או לא נכון, זה עניין של השקפה ו(רצוי גם) בחירה.
 
למעלה