לתלות בכל בית מידרש וישיבה

  • פותח הנושא s310
  • פורסם בתאריך

SupermanZW

Well-known member
לא מדויק

המלגה היא כסף שקיבלת מבלי לתת תמורה עבורו, לקחת כסף שלא נתת תמורה בעבורו זה גם ללסטם, ההבדל בין לסטום כעין זה ללסטום רגיל הוא במקרה של מלגה נותנה הסכים להיגזל (להיגזל משום שלא קיבל תמורה לכספו) ובלסטום רגיל אין הסכמה ויש לקיחה בכוח או במרמה. לכן, זה לסטום חמור פחות אבל עדיין לסטום.
 

s310

New member
מלסטם

לשון חז"ל שודד דרכים, אדם הגונב מן הזולת תוך שימוש באיומים או בכוח פיזי ואני מוסיף או בכוח פוליטי כמו גנבי הכנסת
 

s310

New member
כאשר ציבור של אנשים טובים

מונע בכוח של קמעות ופסיקות הלכה בעיתיות חלקם מאמינים וחלקם סתם מפוחדים בוחר לכנסת אנשים שלא מתאימים לתפקידם נוצרים גנבי הכנסת שכולנו מכירים
 

s310

New member
או

לפי מה שהרב אומר מחליט פוסק יש מי שחושב בשבילי הרב שלי ))
 

E טי

New member
כאשר ציבור של אנשים טובים

מונע בכוח דעות קדומות, שטחיות ופחד מהשונה נוצרת תפיסה מעוותת של המציאות
 

s310

New member
לתלות בכל בית מידרש וישיבה

הרמב"ם, ב"משנה תורה", פרק ג', הלכה י': "וְכָל תּוֹרָה שְׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה, סוֹפָהּ בְּטֵלָה; וְסוֹף אָדָם זֶה, שֶׁיְּהֶא מְלַסְטֵם אֶת בְּרִיּוֹת".
 

קליט

New member
הרמב"ם גם מדבר במקרה

שהאישה עובדת ? או במקרה שמקבלים מילגה מהישיבה ? אתה בא להתריס, ולא לשאול
 

E טי

New member
ציטוט חלקי מאוד

אם אתה מצטט ממשנה תורה ראוי שתכתוב גם באיזה חלק.
המקור לציטוט החלקי שהבאת הוא משנה תורה, הלכות תלמוד תורה פרק ג הלכה י.
כדאי שתקרא את כל הפרק, אולי תלמד כמה הלכות.
 

קליט

New member
יש יראי שמיים

שמפרשים את הרמב"ם אחרת ממך, זכור לי שברמב"ם עצמו מופיע 2 גישות למי שמתפרנס מהצדקה, יש אצלו גישה המצדיקה זאת, וגישה השוללת את זאת, ומכל מקום - לא תמיד פוסקים כפי הרמב"ם
 
למעלה