אני צריך הסבר קל: בספר דברים י' נאמר באופן ברור: "וְעַתָּה

נירובי1

New member
אני צריך הסבר קל: בספר דברים י' נאמר באופן ברור: "וְעַתָּה

יִשְׂרָאֵל, מָה ה' אֱלֹהֶיךָ, שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם־לְיִרְאָה אֶת־ה' אֱלֹהֶיךָ…"

"רבנו בחיי", הצדיק הידוע, קבע שיש להוסיף אות אחת למילה "מָה", כדי להצדיק את טיעונו: "מה ה' אלהיך שואל מעמך, אל תקרא " מָה ", אלא מאה, כלומר: מאה ה' אלהיך שואל מעמך…"
כדי לרמוז בדרך אסמכתא שחייב אדם לברך בכל יום מאה ברכות" (פרשת עקב, פרק י').
אז מה, אומרים מאה ברכות ביום?
 

shlomo888

New member
לא רק מדובר על תפילת 18 , אלא להגיע למצב של: ואני תפילה

כלומר להיות עם עין טובה וכל בן אדם שנמצא לידך ועובר לידך , כל היום , מנסה לחשב מה הם רוצים/צריכים בחיים , מי הם ומה יעזור להם , ומתפלל בשבילהם לבורא כי לא כולם יודעים להתפלל בשביל עצמם, או לא קידשו את הפה ושמרו לשון הרע, כדי שהתפילות יישמעו יותר,כמובן שזה צריך להיוות תפילה שהיא מאהבת ישראל וכלל הבריות ללא תנאי , וכל המתפלל על חברו תפילתו נענית , ככה שהבן אדם ניהיה ממש תחנת שידור של תפילות בשביל שאר האנשים שלידו גם , ככה שרוב היום יעבור בלברך את עם ישראל ואתה נהיה כל כולך תפילה , ככה שהאינסטינקט הטבעי שלך ניהיה לברך כל אדם שאתה רואה, ולא כמו בלעם שהיה מקלל ומאחל רעות
 

DogsPCI

New member
כל הכבוד על התשובה !! רגשת אותי אחי.

&nbsp
ומוסיף, כי להבנתי האישדית. עדיף לקיים 80 מוות מלב מלא ונקי. ולא לספור כל מצווה ומצווה בדרך ל - 100. ואפילו אומר יותר מזה... מצווה אחת מכל הלב שווה 100 - בפנקסנות. אבל כך הבנתי האישית, כמובן לא רב-דתי או בר-סמכה. רועה כלבים פשוט :).
&nbsp
אם כי, ואולי E-טי ירחיב, על המשכן, החלק היחידי בבית המקדש שמעולם לא נחרב, ולא יחרב... נקבר כפי שהוא באדמה. למה זכה להיות בלתי הריס? אני שמעתי זאת כמה דקות בדרשה בבית-כנסת. אבל הבסיס היה - כל אחד יתרום - בדיוק את מה שהלב שלו אומר. שיהיה זהב, כסף... או שמן למאור. אין חשיבות, כל אחד לפי יכולתו - ובלב טהור - בלבד!!
&nbsp
&nbsp
יום טוב לכולם.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה