לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2559125,591 עוקבים אודות עסקים

פורום דתיים

בס"ד
ברוכים הבאים לפורום "דתיים" של תפוז
 
אתם מוזמנים לכתוב כל הודעה העולה על דעתכם הקשורה לנושא שלשמו התכנסנו ובלבד שישמרו התנאים הבאים:
 נא לא לכתוב בשבתות ובחגים (זמני כניסה ויציאת שבת / חג בישראל מופיעים בלוח השנה).
 נא לשמור על שפה נקיה מקללות, דיבורים וכינויים לא הולמים.
 דברי כפירה בה' יתברך ובתורתו, אין מקומם בפורום שלנו.
 פגיעה ברבנים לא מקובלת בפורום שלנו.
 יש לך בעיה עם אחד ממנהלי הפורום - לא מעל גבי הפורום! שלח לו אי-מייל או כתוב לו לתיבת המסרים.
 אין לפרסם מוצרים, חנויות, עסקים, אתרי אינטרנט או קישורים (שאין נחיצותם לצורך הדיון) ללא בקשת רשות מההנהלה (באמצעות המסרים).
 אין לפרסם מספרי טלפון בפורום. המעוניין להעביר מספר יעשה זאת דרך המסרים!   
 אין לפרסם מודעות שידוכים / חיפוש שידוכים / הכרויות בשביל זה יש פורום הכרויות או צ'אטים.  
 אין לכתוב הודעות הפוגעות במי מחברי הפורום, גם לא כתגובה להודעה קודמת של מי מחברי הפורום. אין לזלזל בדיעות השונות מדעותיך, ואין לסגור חשבונות מעולמות וירטואליים או אמיתיים מעל דפי הפורום.
 
הודעות שלא יענו על התנאים הבאים יימחקו ובמידת הצורך הכותב יחסם ללא התרעה מוקדמת.
חוץ מזה, תשתוללו, תעשו חיים - הרי לשם כך התכנסנו, לא?
התפרממות בנעימים לכולם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום דתיים

בס"ד
ברוכים הבאים לפורום "דתיים" של תפוז
 
אתם מוזמנים לכתוב כל הודעה העולה על דעתכם הקשורה לנושא שלשמו התכנסנו ובלבד שישמרו התנאים הבאים:
 נא לא לכתוב בשבתות ובחגים (זמני כניסה ויציאת שבת / חג בישראל מופיעים בלוח השנה).
 נא לשמור על שפה נקיה מקללות, דיבורים וכינויים לא הולמים.
 דברי כפירה בה' יתברך ובתורתו, אין מקומם בפורום שלנו.
 פגיעה ברבנים לא מקובלת בפורום שלנו.
 יש לך בעיה עם אחד ממנהלי הפורום - לא מעל גבי הפורום! שלח לו אי-מייל או כתוב לו לתיבת המסרים.
 אין לפרסם מוצרים, חנויות, עסקים, אתרי אינטרנט או קישורים (שאין נחיצותם לצורך הדיון) ללא בקשת רשות מההנהלה (באמצעות המסרים).
 אין לפרסם מספרי טלפון בפורום. המעוניין להעביר מספר יעשה זאת דרך המסרים!   
 אין לפרסם מודעות שידוכים / חיפוש שידוכים / הכרויות בשביל זה יש פורום הכרויות או צ'אטים.  
 אין לכתוב הודעות הפוגעות במי מחברי הפורום, גם לא כתגובה להודעה קודמת של מי מחברי הפורום. אין לזלזל בדיעות השונות מדעותיך, ואין לסגור חשבונות מעולמות וירטואליים או אמיתיים מעל דפי הפורום.
 
הודעות שלא יענו על התנאים הבאים יימחקו ובמידת הצורך הכותב יחסם ללא התרעה מוקדמת.
חוץ מזה, תשתוללו, תעשו חיים - הרי לשם כך התכנסנו, לא?
התפרממות בנעימים לכולם
x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום דתיים :)
מספר נקודות חשובות בכניסתכם הראשונה לפורום - 

 
* יש להסתכל בתקנון הפורום (המופיע תחת "אודות הפורום והנהלתו") על מנת למנוע אי הבנה.
 
* נבקש להמנע מכתיבת הודעות בפורום בשבתות ובמועדי ישראל.
 
* אין לפרסם בפורום מוצרים, עסקים או קישורים ללא אישור הנהלת הפורומים. לחילופין, ניתן לפרסם בלוחות הפורום או בחתימתכם האישית.
 
* המענה לשאלות הלכה הינו בגדר מענה על פי ידע אישי ולא מהווה פסיקת הלכה, למעט מיקי* (המנהל) אשר הינו רב מוסמך  (ניתן לפנות אליו דרך המסרים).
 
גלישה מהנה והשתלבות נעימה בפורומינו!
המשך >>

לצפיה ב-' כ"ב אב- ר' אליהו דושניצר '
כ"ב אב- ר' אליהו דושניצר
<< ההודעה הנוכחית
15/08/2009 | 23:24
10
128
הגאון רבי אליהו דושניצר זצ"ל נולד בשנת ה'תרל"ז (1877) לערך והיה מתלמידיהם של הגאון רבי שמחה זיסל זיו זצ"ל – 'הסבא מקלם' ושל רבן של ישראל רבי ישראל מאיר הכהן מראדין - 'החפץ חיים'. רבי אליהו התגורר תחילה בעיר לומז'א, לבסוף עלה לארץ ישראל והתגורר בעיר פתח תקווה. רבי אליהו שימש כר"מ ומשגיח בישיבת לומז'א וגדולי ישראל רבים ראו עצמם כתלמידיו ביניהם הגאון רבי אלעזר מנחם שך זצ"ל, הגאון רבי שלום שבדרון זצ"ל ויבדל לחיים טובים הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א. הגאון רבי אליהו דושניצר זצ"ל נפטר בפתח תקווה ביום כ"ב באב שנת ה'תש"ט
דתיים >>
לצפיה ב-'זהירותו בדיני ממונות'
זהירותו בדיני ממונות
15/08/2009 | 23:24
1
18
רבי אליהו היה מפורסם בהנהגותיו המיוחדות בייחוד בענייני ממונות. מסופר כי פעם בה אליו אחד מבני העיר פתח תקווה - בה שכנה הישיבה לאחר שעלתה לארץ, ואמר לרבי אליהו כי הוא נוסע לאירופה וכי הוא מתעתד להגיע לעיר לומז'א בה התגורר רבי אליהו לפני שעלה ארצה. שאלתו של אותו יהודי הייתה האם רבי אליהו זקוק שהוא יעשה עבורו שירות כלשהו בעירו הישנה לומז'א. רבי אליהו שמח להצעה ואמר כי אכן הוא זקוק לסדר עניין בעיר לומז'א. רבי אליהו נתן לאותו יהודי סכום כסף ואמר לו כי בעיר לומז'א ישנה חנות ספרים השייכת לאישה אלמנה, באותה חנות קניתי פעם ספר ואני חושש שלא שילמתי את מלוא תמורתו למוכרת. היהודי לקח את הכסף ונסע ללומז'א. כאשר הגיע השליח לאותה אלמנה בעלת חנות הספרים והביא לה את הכסף, אמרה אותה אישה כי כבר כמה וכמה פעמים שלח רבי אליהו לשלם לה בעבור ספר זה, ושוב ושוב היא חוזרת ואומרת כי רבי אליהו שילם לה בעת קניית הספר את ערכו המלא ואין הוא חייב לה פרוטה. ((פתיחה לספר נחלת אליהו - מו"א)

מטעם הישיבה סיפקו לו מאור חשמל לביתו (שלא היה אלא צריף עלוב ודל, רצפתו חול וריק מרהיטים) וקימץ בשימוש בו עד קצה הגבול. כשישב לסעוד ערבית, נהג להדליק עששית נפט ולכבות את החשמל, באמרו: "לאכול, די בזה". בשנים האחרונות נהג ככה גם כשאיחר לישב רכון על הספרים, באמרו: "לעת זקנה צריכים לחשוש אולי... אולי תחטפני שינה ליד הספר... ונמצא החשמל דולק על חשבון הישיבה ללא צורך...!!!
בייחוד הייתה זהירותו של רבי אליהו רבה במשאו ומתנו עם בעלי מלאכה. מסופר שפעם מסר את מעילו לתיקון לידיו של החייט, כשסיים החייט את מלאכתו היה זה ביום שישי, רבי אליהו נטל את המעיל שילם לחייט את שכרו והלך לביתו. לפני כניסת השבת עת ניגש רבי אליהו ללבוש את מעילו המתוקן הוא שם אל ליבו כי החייט הוסיף ותיקן כפתור נוסף מעבר למה שסיכמו ביניהם. כשגילה זאת רבי אליהו הוא מיהר והניח את המעיל ולא לבש אותו באותה השבת עד שעברה השבת.
מעשה נוסף אירע בעת שמסר רבי אליהו מנורה לתיקון לידיו של בעל מלאכה מבאי הישיבה, המנורה הייתה זקוקה לתיקון קל ובעל המלאכה החליט שלא ליטול שכר בעבור תיקון זה. כיון שרבי אליהו ואותו בעל מלאכה נהגו להתפלל תפילת ערבית יחדיו בישיבה, נטל עימו בעל המלאכה את המנורה לתפילת ערבית והתכונן להביאה שם לרבי אליהו. מנהגו של רבי אליהו היה להאריך בתפילתו, וכשסיים בעל המלאכה את תפילתו עדיין היה רבי אליהו עומד לפני קונו שקוע בתפילה. משנכח בעל המלאכה כי תפילתו של רבי אליהו מתארכת הוא נטל את המנורה והניחה בביתו של רבי אליהו.
למחרת בבוקר השכים בעל המלאכה לקום עוד בטרם עלות השחר ופנה לבית המדרש לקיים את חוק לימודיו קודם התפילה, בהגיעו לבית המדרש פגש בעל המלאכה את רבי אליהו עומד ומצפה לו כשארנקו בידו. לתמיהתו של בעל המלאכה ענה רבי אליהו וכי קל הוא בעיניך איסור בל תלין ? . . .
פרנסתו של רבי אליהו הייתה ממסחר בעופות בדוכן שניהלה אשתו. בעקבות עיסוקה היה חתול מסתובב בקביעות סביב דוכנה ואוכל משיירי הבשר, לאחר פטירתה של אשתו חשש רבי אליהו שמא הוא ירש את החתול והרי הוא שלו להתחייב בכל דיני נזקיו, ועל כן קרא לשלשה אנשים והפקיר בפניהם את החתול ושילחו לחופשי.

דתיים >>
לצפיה ב-'המשך'
המשך
15/08/2009 | 23:28
9
שוב מעשה שהלך בשבת להשתתף בקידושא רבה שערך יהודי פלוני בביתו עם הרבה קרואים. כשעמד לילך משם, ביקש לקרוא אליו את עקרת הבית והאציל מברכותיו על ראשה, ואגב כך פייסה בדברים לאמור: "אולי כשקדשתי על הכוס נשפך מעט יין על המפה, אנא לסלוח לי, ואולי גם אחרים נכשלו בזה, הואילי נא למחול ולסלוח לכולם". וכשאמרה האשה: "מחול לכם מחול לכם", נצצו עיניו מרוב שמחה וגיל.
דתיים >>
לצפיה ב-'אוהב את תלמידיו כבניו'
אוהב את תלמידיו כבניו
15/08/2009 | 23:25
9
הנהגתו של רבי אליהו עם תלמידי הישיבה הייתה דרך אהבה ורחמים. תלמידי הישיבה ידעו לספר כיצד היה רבי אליהו ניגש לתלמיד מתלמידי הישיבה שהיה צריך להוכיחו על מעשיו, בלשון רכה כשחיוך על שפתיו היה רבי אליהו פונה בחיבה לאותו בחור ומוכיחו על מעשיו. לבסוף לא נפרד רבי אליהו מאותו בחור עד שביקש את סליחתו אם חלילה פגע בו ונהג עימו שלא כדין. רבי אליהו היה מסביר את סליחתו בכך שאמרו חז"ל על מצוות תוכחה, שכשם שמצווה לומר את הנשמע כך מצווה שלא לומר את שאינו נשמע. אם כן אמר רבי אליהו, אם נמנה אתה על אותם המקבלים תוכחה, אזי קיימתי את המצווה לומר את הנשמע, אולם אם חלילה אינך נמנה על המקבלים תוכחה לא קיימתי כל מצווה ורק פגעתי בך ועל כך עלי לבקש את סליחתך.
דתיים >>
לצפיה ב-'דורש טוב לעמו'
דורש טוב לעמו
15/08/2009 | 23:25
5
רבי אליהו לא היה דואג רק למצוותיו הוא אלא דאג לרוחניותם של כל יהודי באשר הוא. מסופר כי בחצר שכנו צמחו שני עצי אקליפטוס מרובי ענפים, בכל שנה בערב חג הסוכות היו ילדים פושטים על העצים קוטפים את ענפיהם ללא רשות מבעל העצים ומוכרים אותם לסכך. רבי אליהו היה פונה לאחר מכן לבעל העצים ומשלם לא ממיטב כספו עבור הענפים שנקטפו ואחר היה מקנה אותם לכל מי שיגיעו אליו העצים, ובלבד שלא יכשל יהודי וישב בסוכת גזל.
דתיים >>
לצפיה ב-'ותהי עליו רוח ה''
ותהי עליו רוח ה'
15/08/2009 | 23:26
8
סיפור מופלא ביותר מסופר על רבי אליהו המעיד על רוח ה' שפיעמה בקרבו. היה זה לאחר שנפטרה אשתו ורבי אליהו החל סועד את ארוחותיו בבית אחד מידידיו. אשתו של אותו ידיד הייתה יראת שמים ומקפידה על קלה כבחמורה, דא עקא שבתוך ביתה לא הקפידה אותה אשה על כל כללי הצניעות. אותם הימים היו ימי טרום הקמת מדינת ישראל ובנם של אותם אנשים שבביתם סעד רבי אליהו היה חבר במחתרת האצ"ל שנלחמה באנגלים ובערבים. לימים נתפס הבן והושם בבית הכלא שבלטרון, לאחר זמן נגזר דינו להגליה לקניה שבאפריקה שהייתה מושבה בריטית. במר ליבם פנו ההורים הנואשים לרבי אליהו כי יתפלל על בנם שישוב הבייתה, רבי אליהו כאב את כאבם של מיטיביו ופנה לאשה ואמר לה, האם תסכימי להקפיד על כל כללי הצניעות בתוך ביתך למען שובו של בנך? לאחר הרהור קל הסכימה האישה והתחייבה להקפיד יותר על צניעותה, ורבי אליהו ענה ואמר כי בנם ישוב הביתה בעוד שלשה שבועות ביום שישי ערב שבת קודש.
ההורים האמינו לדברי רבי אליהו וכעבור שלשה שבועות ביום שישי הכינו ושטפו את הבית לכבוד הבן בצפייה שישוב. הזמן עבר, שעת חצות היום כבר חלפה והבן טרם נראה באופק. ההורים המודאגים מיהרו אל רבי אליהו שענה ברגיעה: עוד היום ישוב הבן לפני הדלקת נרות שבת. ההורים שבו לביתם, והנה דקות אחדות לפני שפנתה האם להדליק את נרות השבת נפתחה הדלת ובפתח ניצב הבן המשוחרר. לשאלת ההורים כיצד השתחרר מכלא מוגן ושמור כל כך, ענה הבן, כי באותו היום תכננו להעבירם תחת משמר כבד לאוניה שתעבירם לקניה, והנה דקות אחדות לפני שיצאו ניגש אליו קצין בריטי בכיר וביקש ממנו כי יתלווה אליו, יחד עם הקצין יצא הבן את שערי הכלא. שם במרחבים החופשיים אמר הקצין לבן האסור, לך מהר לביתך כי מחכים שם בכיליון עיניים לבואך. ויהי לפלא.
דתיים >>
לצפיה ב-'חשיבותם של הפרטים הקטנים'
חשיבותם של הפרטים הקטנים
15/08/2009 | 23:27
7
מעשה ברבי אליהו דושניצר זצ"ל שהלך עם תלמידו ברחוב, וראה בחור עומד בתחנת האוטובוס וצמוד לאוזניו טרנזידטור, זה היה אז דבר חידוש.
"מה זה? שאל הרב את התלמיד. "זהו רדיו קטן בלי חוט חשמל" השיב התלמיד.
מכשירי הרדיו באותם ימים היו כבדים ומסורבלים, היו צריכים לחברם לתקע החשמלי, והסביר התלמיד שבטרנזיסטור הכל זעיר ועדין. המצאה חדשה הקולטת גלי רדיו מן האויר ללא צורך בהכנסת חוט חשמל בתקע החשמלי.
ואם יינתק בפנים חוט דק, קטן וזעיר, מה יהיה? שאל הרב.
לא יפעל המכשיר - הסביר התלמיד. כל חוט נחוץ וקובע, אי אפשר לוותר עליו, כי אחרת לא היו מתכננים אותו.
המשל: הן המצוות - אמר הרב. לכן יש הקפדה כה גדולה על כל פרטי המצוות. האדם הוא טרנזיסטור הקולט גלי קדושה וטהרה, ובכל פרט מהמצוות קובע ונחוץ! אם יחסר פרט אחד, זה לא יעבוד!
לפעמים בא אדם ואומר: הלא ה' רצה שהשבת תהיה יום מנוחה, שיהיה "עונג שבת" ואם כך העונג שלי לצאת בשבת לטייל עם הילדים לכל מיני אטרקציות, ליום המנוחה שלי יש צביון אחר.
אומרת לנו התורה, האדם הוא קטן מכדי לעמוד על סודם של המצוות, הוא קטן מלהבין את סודם של אותם חוטים קטנים הנצרכים לטרנזיסטור הקולט גלי קדושה וטהרה. אם משנה האדם את החוטים הוא גורם שהטרנזיסטור לא יקלוט את הגלים, ואם משנה האדם או משפץ את המצוות לפי הבנתו ולא לפי דיני התורה, הוא אינו קולט את הקדושה והברכה, הניתנות לאדם המקיים את המצוה כהלכתה.
דתיים >>
לצפיה ב-'גומל חסדים טובים'
גומל חסדים טובים
15/08/2009 | 23:29
7
אמנם היה רגיל בפיו כי "חסד שאדם עושה קודם-כל עם אנשי ביתו, בזה נמדד אדם שהוא בעל חסד", אך גם זה וגם זה היו לחם חוקו בכל יום, וכך מסופר בספר  "עלינו לשבח" : מעשה ביהודי תושב פתח-תקווה שלא שמר מצוות, ולפתע החליט לחזור לדרך הישר וכל זאת בשל מפגש אחד עם הרב אליהו דושניצר זצ"ל. "היה זה בערב יום הכיפורים" סיפר, "ואני, מטייל ליד הישיבה. לפתע, אני רואה דבר מוזר. ליד ישיבת לומז'א היו מספר שירותים. והנה, אדם נכבד, עם זקן לבן וכולו אומר כבוד, מסתובב מבית-כיסא אחד למשנהו, נכנס ויוצא, נכנס ויוצא. תמהתי מאוד, מה עושה אדם זה במקום לשהות בבית-הכנסת בערב יום-כיפור? לא התאפקתי. ניגשתי ושאלתי: "מה אתה עושה?" והרב ענה: "מכיוון שאנשים רבים יפקדו את בית-הכנסת עד לצאת יוה"כ, חוששני, שמא יזדקק אחד מהם לצרכיו, ולא יהיה לו נייר טואלט. לכן אני קורע ומכין הרבה ניירות, ומניח בכל שירותים חבילה עם ניירות בכדי לגמול חסד עם האנשים". וסיים המספר ואמר: "כל קריעת נייר של הרב, קרעה לי את לבי ואמרתי יהי מה, אחרי יוה"כ אתקרב אל האיש ההוא שילמדני אורחות חיים. וכך עשיתי, ואני מודה לקב"ה שזיכני להזדמנות לחזור לכור מחצבתי".
דתיים >>
לצפיה ב-'דבר תורה ממשנתו:'
דבר תורה ממשנתו:
15/08/2009 | 23:30
4

"וידבר אל קרח ואל כל עדתו לאמר
בוקר ויודע ה' את אשר לו ואת הקדוש
והקריב אליו ואת אשר יבחר בו יקריב
אליו"

הגה"צ רבי אליהו דושניצר הביא מפי החפץ
חיים, רמז מכאן לבירור הדין שייעשה לעתיד
לבא. שכאשר יבא "בוקר" לצדיקים, אז
"ויודע ה' את אשר לו ואת הקדוש והקריב
אליו". כלומר, כי עתה ההנהגה היא בהסתר
פנים, ולעיני הבריות נראה שמקרה אחד הוא
לצדיק ולרשע. אך עוד יבא יום "ושבתם
וראיתם בין צדיק לרשע, בין עובד אלקים
לאשר לא עבדו". והנה אמרו על זה חז"ל
שאינו דומה השונה פרקו מאה פעמים לשונה
פרקו מאה פעמים ואחת. הוי אומר,
שהבירור יהיה כל כך בהיר וחד, עד שיהיו
ניכרים דרגות האדם ברוחניות בדקדוק גדול,
אשר לפי ראות עינינו הוא הבדל דק כחוט
השערה, אבל באמת הוא עבה כעבותות
העגלה

דתיים >>
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
16/08/2009 | 08:48
1
1
לצפיה ב-'תודה על המידע המענין'
תודה על המידע המענין
16/08/2009 | 16:20
2
זו פעם ראשונה שאני קוראת על הרב הזה.
דתיים >>

הודעות אחרונות

21:18 | 29.10.18 אורחים בפורום
02:27 | 19.10.18 shlomo888
08:36 | 14.10.18 רינגו12
23:11 | 13.10.18 אורחים בפורום
20:42 | 13.10.18 דיברגנט
23:24 | 08.10.18 דניניויורק
12:40 | 23.09.18 אורחים בפורום
11:34 | 22.09.18 אורחים בפורום
15:14 | 21.09.18 נחום כספי
02:58 | 21.09.18 נחום כספי
19:40 | 19.09.18 דיברגנט
12:30 | 18.09.18 אורחים בפורום
15:32 | 16.09.18 אורחים בפורום
12:11 | 16.09.18 נחום כספי

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ