לימודי ספורטתרפיה או רפואה משלימה

לימודי ספורטתרפיה או רפואה משלימה

שלום ליועצי הפורום,הנני 13 שנים אח מוסמך,התמחיתי בתחום הטיפול בפצעים מורכבים קשיי ריפוי .לאחרונה גובר בי הרצון ללמוד תחום מתוך הרפואה המשלימה ולשלב אותו עם עבודתי כאח ,באחוז משרה מסויים. ראיתי כתבה בחדשות על תחום הספורטתרפיה וזה מאוד מעניין אותי ומסקרן אותי . השאלה היא האם יש ביקוש לתחום? והאם יש עבודה כשכיר או רק כעצמאי? מה משך הלימודים?
שאלה נוספת: במידה ואני לומד תחום אחר מתוך הרפואה המשלימה(דיקור,עיסוי,סוג'וק,שיאצו, וכו'..) ,האם כל המטפלים עובדים כעצמאים בעלי קליניקות?
כי משום מה נותר בי הרושם,שכל המטפלים ברפואה משלימה עובדים כעצמאים בלבד...
 

חגי שלו

New member
עבודה בטיפול וברפואה משלימה

שלום לך,
הספורטתרפיה הוא תחום מתפתח.
ראה מה קורה סביבתך בתחום הספורט: יותר ויותר אנשים עוסקים בספורט והמספרים עוד יעלו.
כי אנשים מבינים שכדי להיות בריאים צריכים להתנהל בצורה בריאה, וספורט הוא חלק בלתי נפרד מכך.
וכשאנשים מתאמנים (לצערי) הם גם נפצעים וזקוקים לטיפול ייעודי. חוויתי זאת גם על בשרי.
וכאן לרוע המזל הרפואה המסורתית לא יודעת לתת פיתרון. מתן כדורים או ניתוחים הם לעיתים פעולות נדרשות, אך לרוב אינן פותרות את הפציעה מהמקור שלה. וכאן נכנסת המומחיות בספורטתרפיה שמביאה מזור ומרפא בצורה אופטימלית.
לכן, לדעתי, העבודה בתחום עוד תגדל ותתעצם.
באשר למקומות לימוד ומקומות עבודה, אין לי מידע מיוחד ואני ממליץ לך לחרוש את האינטרנט בנושא ולהתייעץ עם אנשים שעובדים בתחום.
באשר למטפלים כשכירים / עצמאים, אזי קופות החולים ממשכיות להיכנס לתחום ומעסיקות שכירים, כמו גם מרפאות פרטיות שגדלות ומתפתחות. גם כאן, לדעתי האישית התחום עוד לא מיצה את עצמו.
ואם עוסקים ברפואה משלימה, אז האופציה כעצמאי לדעתי מאד קורצת ובהחלט שווה לפתח את עצמך לשם. כי זה מאפשר שכר גבוה ביחד עם אוטונומיה מלאה לבחירת התחום, הלקוחות, שעות העבודה, וכו'. ואפשר גם לשלב עבודה של שכיר עם עצמאי.
ב ה צ ל ח ה,
חגי
 
למעלה