חברות השמה בIT

satori79

New member
חברות השמה בIT

אז עד שאני אלך אחרי החלום שלי.. מהודעה קודמת ששלחתי כאן..

פניתי לחברת קבלן של IT שמספקת עובדי IT לחברות.. מניח שכולם מכירים מה זה..

רצו שאהיה באיזה מקום בתפקיד ניהולי משהו, אבל לא יכול להתחייב על הגעה בזמן בגלל המרחק, אז הציעו משהו יותר קרוב כהלפדסק בלבד..עובד יחידי בIT.. ושכר של 6,500 בערך.. שזה יותר ממה שהציעו לי במקומות אחרים.. למרות שהתפקיד שרציתי אותו בקיבוץ.. לחזור לתפקיד שהייתי בו לפני שנה וקצת אך בתור המנהל.. הינו פי שניים מזה בשכר. אגב.. בתפקיד הראשון שהציעה לי אותו חברת השמה (מניח שזו חברה כזו) השכר היה 60% ממה שמקבל מנהל בעבודה הקודמת שלי.

האם החברות האלו גוזרות קופונים על העובדים? האם עובדים יכולים לקבל יותר אם יפנו לבד לחברות שונות לעבודות הלפדסק וכדומה?


ככה זה עם חברות השמה? יש לי יותר מ-10 שנות ניסיון בהלפדסק בקיבוץ, כולל תשתיות אינטרנט וקצת ידע ניהול רשתות. אני מחפש משהו בין חיפה לנתניה או בסמוך לרכבת בתל אביב רמת גן. מיקום שלא ידרוש עמידה בפקקים. ושכר הוגן..
 

חגי שלו

New member
איך חברות השמה פועלות וממה הן מרוויחות


שלום לך,

חברות השמה לא גוזרות קופונים על העובדים, לפחות לא ישירות. לכן, לרוב לא תוכל לקבל שכר גבוה יותר בפניה ישירה לחברה.
הן בוודאי מתפרנסות ויפה, אך את שכרן הן מקבלות מהמעסיקים על השמה מוצלחת, קרי – קבלה של עובד שהציעו לעבודה.
העמלה של חברות ההשמה היא פונקציה של שכר המועמד שהן משימות, לרוב בגובה של שכר חודשי, או מעט פחות (בעיקר במשרות בשכר גבוה). שכרן ניתן בעיקר על פרסום מודעת הדרושים, ריכוז הפניות של העובדים ועריכת מיון ראשוני שלהן. לרובם יש גם מאגרי עובדים שלעיתים מאפשרות להימנע מהפרסום. בכך הן חוסכות למעסיק הרבה כאב ראש ואדמיניסטרציה.

חשוב לדעת שחברות ההשמה הן לרוב רק מתווכות, בין מעסיקים למועסקים, בדר"כ ללא ערך מוסף משמעותי. הן מרכזות "כוח קנייה" גדול של מעסיקים, מאד טובות להציע לעובדים עבודות שקשורות לתחום שבו הם עסקו בעבר ולניסיונם הקודם, ופחות טובות בלהציע לעובדים קידום או תחומי עבודה חדשים.

בהתאם, חשוב לכייל את הציפיות מחברות ההשמה ולא לוותר על פנייה ישירה למעסיקים. יחד עם זאת, מומלץ לא להסתפק במשלוח קורות חיים (שלרוב נכנסים לערימה ענקית והסיכוי שדווקא קורות החיים שלך יזכו לתשומת לב ולזימון הם קלושים), אלא בעיקר להפעיל קשרים אישיים כדי לזכות בהעדפה אצל המעסיקים.

ב ה צ ל ח ה !!!
חגי
 

ירון786

New member
נראה לי שהכותב התכוון לחברה קבלנית

אאוטסורסינג
והן בהחלט גוזרות קופון גדול ושמן מקבלות מה שיותר מהמעסיק
ורובן רוצות לשלם כמה שפחות לעובד.
כדאי לך לשאול את השאלה בפורום עבודה בהייטק
 

חגי שלו

New member
צודק ירון, אם אכן מדובר במעסיק...

שהוא קבלן, הוא אכן גוזר קופון.
במקרה כזה זה גם אינטרס של מקום העבודה לעבוד דרך הקבלן, כדי לא ליצור מחויבות ישירה כלפי העובדים, שבאה לידי ביטוי בתנאים סוציאליים שהולכים וגדלים עם הוותק.
לכן לרוב לא יהיה טעם לפנות ישירות למקום העבודה כדי לעקוף את הקבלן.
 
למעלה