התלבטות של לימודי מנהל עסקים ואיזה התמחות ללמוד?

התלבטות של לימודי מנהל עסקים ואיזה התמחות ללמוד?

האם שווה לשלב עם התואר גם משהו פרקטי יותר? באיזה תחום השוק לא לגמרי מוצף עם בוגרים? כמו כן הבנתי שאת רוב המעסיקים מעניין הפרקטיקה ולא התאוריה כמו שבהרבה מוסדות לימוד מלמדים. איפה הכי כדאי ללמוד כדי להשתלב אח"כ בקלות בשוק העבודה? אשמח להמלצות מנסיונכם.
 

חגי שלו

New member
הסדר הנכון בבחירת התמחות במנהל עסקים


הי נוגה,
לא ברור לי משאלתך האם כבר התחלת ללמוד מנע"ס או שאת שוקלת אם ללמוד.
מחד את מדברת על התמחות שנבחרת בשלבים מתקדמים, ומאידך את שואלת איפה הכי כדאי ללמוד כדי להשתלב בשוק העבודה.

הנה כמה נקודות לקחת בחשבון:
  1. זה נכון שחשוב לשאול מה צריך בשוק, אך קודם לכן חיוני יותר להחליט במה את רוצה לעסוק. לא "מה ללמוד או במה להתמחות", אלא במה אני רוצה לעבוד, כולל בטווח הארוך. האם מעניין אותי לעסוק בניהול? במשאבי אנוש? בשיווק? במימון? וכד'. ככל שהגדרת העיסוק שלך תהיה קונקרטית יותר כך יקל עליך לבחור מה ללמוד ובוודאי גם במה להתמחות.
  2. שימי לב שמנהל עסקים הוא תואר כללי שלרוב לא מקנה ידע בעיסוק ספציפי. משכך, קשה יותר למצוא אחריו עבודה מאשר בלימודים שמכשירים לעיסוק ספציפי (כמו רו"ח, עו"ד, הנדסת תוכנה, וכדומה).
  3. רק אחרי שתחליטי במה את רוצה לעסוק שאלי את עצמך מה המצב בשוק ומה הנישה/התחום/הענף בעיסוק הזה בו יש הכי הרבה ביקוש לעובדים. זהו אחד השיקולים לקחת בחשבון, אך לא החשוב שבהם. כי אם תבחרי עיסוק שאת אוהבת אותו וטובה בו, תוכלי למצוא בו את מקומך גם בשוק רווי.
  4. ואז שאלי את עצמך "מה ללמוד כדי שהלימודים יכשירו אותי הכי טוב לעסוק בכך". ככל שהעיסוק יותר מוגדר ויותר ספציפי כך קל יותר למצוא מוסד לימודים שמוביל לשם.
  5. וכן, מעסיקים מחפשים אנשים שלמדו משהו פרקטי, ישים וברור שהם יכולים לחבר אותו לתפקיד שהם מציעים. כיום יש מסגרות לא אקדמאיות שמציעות הכשרות כאלו בטווחי זמן קצרים יחסית. ההחלטה על המוסד הפרקטי מומלץ שתהיה לאחר בירור בשוק, שיחות עם בוגרים וככל האפשר גם עם מעסיקים, כדי לברר איפה הכי כדאי ללמוד, כמובן בהתייחס לתחום העיסוק שבחרת בו.

שלך בידידות ובברכת הצלחה,
חגי
 

טושטוש32

New member
קודם כל, לפני הכל, את חייבת

להחליט איזה תחום יותר מעניין אותך ורק אחר כך אולי לבחון אפשרות לשלב עם תואר נוסף. קחי בחשבון שרוב המוסדות מלמדים בעיקר תאוריה ומעטים באמת שמים דגש על הפרקטיקה (יכול לציין לטובה את המרכז האקדמי למשפט ועסקים שמלמדים בשיטה של קייס סטאדיס), מה שאומר שגם בחירת מוסד לימודים היא החלטה לא פחות חשובה. בהצלחה
 
למעלה