קריירה בחינוך או קריירה בהייטק?

Cohen30

New member
קריירה בחינוך או קריירה בהייטק?

שלום לכולם,
אני עומדת בפני צומת משמעותית בחיי, ואודה לעזרה.
אני בת 30 ונמצאת בשלבי הסיום של התואר השני בייעוץ חינוכי. מאז שנות העשרים המוקדמות בחיי, הרגשתי בטוחה ויודעת שאני רוצה לעסוק בתחום הייעוץ החינוכי- האהבה לילדים, הרצון 'לראות' את הזולת ולהעצים אותו מהמקומות שלו והתשוקה להצליח לעורר ולו שינוי קטן בעולמנו, הובילו אותי ללמוד תואר אחר תואר כדי להגיע אל המטרה הנכספת שהצבתי לעצמי.
במהלך לימודי התואר השני שלי, נקרתה בדרכי ההזדמנות להתחיל ולעבוד בעולם משאבי האנוש והגיוס. לפני כשנתיים, התחלתי לעבוד בחברת סטארטאפ (אשר התפתחה וגדלה מאוד בשנתיים שעבדתי בה), בתפקיד זמני של כ-3 חודשים. בתום התקופה, הוצע לי להישאר בתפקיד קבוע תוך התחשבות בלימודי התואר השני והיקף המשרה אליה אוכל להתחייב.
אציין כי קודם לכן, לא היה לי רקע או ניסיון תעסוקתי במשאבי אנוש ובגיוס ולכן, הזדמנות זו הייתה עבורי בגדר "מתנה", שכן מהצוות שעובד איתי במשרד, הבנתי שהגעתי דרך "המסלול המהיר" למשרה זו.
אני נהנית מהעבודה, פוגשת אנשים חדשים מדי יום וזוכה להגשים במידה מסוימת את הצד "הייעוצי שבי".לצד זה, לעיתים עולות בי המחשבות על הפן השיפוטי שקיים בעבודה שלי כאשר אני ממליצה על בחירה/שלילה של מועמד/ת מסוים/ת למשרה זו או אחרת, מה המטרה 'הגדולה' שלי ושל החברה- התעשרות של בעל החברה? רווחים? מחשבות אלו, עומדות עבורי בסתירה עם הדברים שקיימים בתחום הייעוץ החינוכי.

כעת, עם סיום לימודי התואר שלי, אני צריכה להגיע להחלטה האם להישאר בחברה או להתחיל את דרכי בתחום הייעוץ החינוכי במסגרת משרד החינוך.

ההתבלטות קשה...
לצד המטרה הברורה שניצבת לנגד עיני והרצון להתחיל ולעסוק במה שחלמתי עליו, ניצב גם החשש.
הכותרות מהחודשים האחרונים על המערכת החינוכית מטרידות, השיחות שאני חשופה להן במסגרת קבוצות סגורות למורות בפייסבוק מורכבות, והשינוי בתנאי העבודה- סביבה דינמית, מכילה, מתקדמת וחוקרת שאני פוגשת בהיי טק, למול מערכת החינוך ששונה במידה מסוימת ממנה, מובילות אותי לחזור ולשקול את הדברים פעם אחר פעם.

אשמח לעצות ותובנות בנושא
 

חגי שלו

New member
איך להכריע בהתלבטות בין 2 עיסוקים?


שלום לך,
אכן ההתלבטות קשה...

האם החלטת במה את רוצה לעסוק בתחום החינוכי? באיזה תפקיד ותחום משנה? האם את נדרשת להתמחות בתחום?
הרעיון האינטואיטיבי שעלה לי הוא שאולי תשלבי משרה חלקית בתחום החינוך עם העיסוק הנוכחי, שאני מבין שהוא מתחשב בהיותך סטודנטית ולכן הוא אינו מחייב משרה מלאה.
אולי תוכלי להמשיך בו בהיקף הנוכחי ולשלב במקביל עבודה חלקית בתחום החינוך?
כלומר, הרעיון הוא להתנסות בעבודה מקבילה ב-2 התחומים ולהחליט אז.

החשש שאת מתארת הוא נורמלי לגמרי. בכל שינוי, בכל יציאה מאזור הנוחות (שאני קורא לו גם האזור הנחות ואזור הנכות), בכל אי וודאות של יציאה מהמוכר והידוע, יש חששות. זה נכון כמעט לכל אדם. זאת, כיוון שאנו מיסודנו יצורים שסולדים משינוי. נראה שהחשש מעוות קצת את ראיית המציאות שלך (וגם זה טבעי). אני דווקא שומע דברים טובים על מערכת החינוך. זה לא שאין שם המון מה לעשות, אך שכר המורים ממשיך לעלות והכתובת של שינוי בגישה ובשיטות כבר חזק על הקיר. ואולי את בכלל לא הולכת להיות מורה ואז הבדיקה צ"ל לגבי שכר התפקיד שמתאים לך.

מעבר לכך, לא אוכל כמובן להגיד לך בשלט רחוק מה מתאים יותר עבורך.
אני מציע שתעשי לך טבלה השוואתית עם כל הפרמטרים החשובים בעינייך לגבי העיסוק שלך, ותדרגי את כל עיסוק ב- 1-5, כאשר 5 זה הכי טוב. בסוף סכמי את המספרים וראי לאיזה עיסוק יש דרוג גבוה יותר.

ב ה צ ל ח ה !!!
חגי
 

חגי שלו

New member
ועוד משהו...

השיקול הנכון צ"ל שיקול של הטווח הארוך.
לאור העובדה שיש לך עוד כ-40 שנה לעבוד, שאלי את עצמך:
איפה אוהב להיות לאורך זמן ולפתח ולהתפתח בקריירה שיהיה לי בה הכי טוב???
 

Cohen30

New member
תודה על הטיפים :)

תודה רבה על המענה והטיפים :)
הצעת מספר הצעות שאכן יכולות לסייע לי לבחון את הדברים מחדש.
לגבי תחום החינוך, מדובר במשרה של יועצת חינוכית בבית הספר- תפקיד שמחד שייך למערכת החינוך, אך לצד זה מאפשר נקודת מבט שונה על בית-הספר, ותחומי העיסוק שונים במידה רבה מאלו של המורים.
יתכן והחשש באמת נסוב סביב הנושא של התחלה חדשה, ואולי גם החשש שלי באופן ספציפי להגיע למקום חדש, ללא ניסיון משמעותי בתחום ולשמש פונקציה יחידה במסגרת זו- האם אהיה מספיק טובה? האם אלמד מהר הכל? האם הצוות החינוכי יקבל אותי ואכן יוועץ עצמי?
 
אין פה נכון או לא נכון

הסוד בעיניי הוא לעשות את מה שאת אוהבת. כרגע המשרה בהייטק קורצת לך או שאת עושה את זה מתוך פחד? תשאלי את עצמך ורק ככה תחליטי לדעתי
 
למעלה