תחושה של "משיכה באף"

jrh27

New member
תחושה של "משיכה באף"

דובי שלום,
אני רושם שוב את ההודעה, כי אני חושב שהקודמת לא נשלחה לי בסוף. אם כן נשלחה- סליחה על הכפילות.

אני בן 37 ובעל תואר אקדמאי. עובד בחברה גדולה ויציבה מזה עשור. בתחילת עבודתי בחברה היה מעליי בוס איתו מאוד לא הסתדרתי. רבנו הרבה, עשינו בעיות אחד לשני ונוצר לי שם של עובד בעיתי ומתמרד. לאחר מספר שנים הוא עזב ומאד אני רק מתפתח. קיבלתי עוד תחומי אחריות (אשר לא כללו העלאות) ונראה שעם הזמן יותר סמכו עליי וחיבבו אותי.
לפני בערך שלוש הרגשתי שאני תקוע ושאני לא אתקדם שם. חיפשתי עבודה במקום אחר. כבר הייתי עם חוזה ביד, למקום עבודה אחר, קצת יותר בלתי צפוי, אבל שהיה מוכן לשלם יותר. בעבודה קלטו אותי והציעו לי העלאה כדי שאשאר. נשארתי. לפני שנה אותו סיפור, הרגשתי תקוע ושאני לא אתקדם. שוב קלטו אותי, הבטיחו לי שתחילו להכשיר אותי לתפקיד הבא בשרשרת הקידומים שלנו. מאז עברה שנה שלמה. הבנתי ששום דבר לא הולך לקרות. הקידום שלי תלוי בזה שמנהל אחר יעזוב, וזה לא נראה באופן בכלל.
אני מרגיש שאני מוכשר יותר מאנשים שקודמו הרבה לפני. אנשים חדשים שמגיעים אלינו נצמדים אליי להדרכה ועזרה.הם תמיד שואלים אותי בפליאה, איך ייתכן שאני לא מנהל? אני מרגיש שלא משנה כמה שנים יעברו, הבוס בקודקוד לא באמת ישכח לי את השנים הרעות בהתחלה.

מצד אחד, אני אוהב את העבודה שלי, טוב בה, בניתי את חיי סביבה והיא מאוד בטוחה. אם אעזוב, לא ייתנו לי לחזור, אני אמחוק שם את כל השנים שעשיתי.
מצד שני, אני בן אדם מוכשר, עם יכולות ניהוליות, שלא נותנים לו להתקדם.
אני מפחד לעזוב, וגם מפחד לטעות בכך שלא אעזוב. מה לעשות?
 
תחושה של "משיכה באף"

שלום רב לך.
אתחיל ואשאל אותך, "אם אתה יודע מה אתה רוצה לעשות כשתהיה גדול?" הסיבה שאני שואל, כי אתה מדבר על קידום בעבודה. מהו קידום עבורך? שכר? תפקיד יותר טוב?
היכן אתה רואה את עצמך, בדמיונך, בעוד 5 שנים, 10 שנים ? מבחינת עבודה, תפקיד?
מעבר ממקום עבודה אחד לחדש, הוא קריטי כדי להתקדם במסלול הקריירה. אבל זה רלוונטי, כאשר אתה יודע לאן אתה רוצה להתקדם. לדוגמא: אם כיום אתה ראש צוות בארגון כלשהו, מנהל 5 אנשים והשאיפה שלך להיות מנכ"ל חברה, בעוד 10 שנים, ברור לך שעליך להתקדם, על מנת להגיע לשם.
להתקדם, ניתן בשתי דרכים: אן בארגון שאתה עובד, או במעבר בין ארגונים.
אכן במעברים בין ארגונים יש סיכון מסויים. אך, עם הסיכון, יש את הסיכוי להתקדם.
את הסיכון ניתן לכמת ולנסות להבין מה המקרה הכי גרוע שיכול להתרחש, והוא שהמעבר לא יצליח ואז מה הסיכוי למצוא עבודה חדשה בארגון אחר.
את התשובה לשאלה זאת, אתה בוודאי תדע לענות לעצמך.
אל תפחד לעשות טעויות. מטעויות לומדים. בתנאי שאתה עושה זאת בתהליך מתוכנן ולא אימפולסיבי. מתכנן לאן רוצה להגיע, מה מקומות העבודה והתפקידים, שתצטרך לעבור בדרך ובאמצעות חישוב הסיכונים והסיכוי להתממשותו.
בהצלחה רבה
שבוע טוב
דובי
 
למעלה