שאלה לגבי מועמדויות למקומות עבודה

dory141

New member
שאלה לגבי מועמדויות למקומות עבודה

במקרים רבים, כשאני בראיונות, אומרים לי מעסיקים פוטנציאליים את אחד הדברים הבאים:
1. "אתה חסר נסיון"- כן, ברור שאהיה חסר נסיון בתחום שהוא חדש לגמרי עבורי (אתמול, לשם הדוגמה, נבחנתי לתפקיד של עורך זוטר בעיתון די נפוץ). אמרתי שאני לומד מהר, אבל זה לא ממש מסייע לי.
2. "אתה אובר קווליפייד"- בעבר נבחנתי לתפקיד של הדרכה במוזיאון. התגובה שלי לרוב, היא שעדיף אדם בעל כישורים עודפים, לאדם בלא הכישורים הדרושים.
נראה לי שזה סוג של מעגל סגור, יש לך טיפים לאיך לפרוץ אותו?
תודה מראש.
 
שאלה לגבי מועמדויות למקומות עבודה

היי דורי, אתה נוגע בנקודה חשובה מאוד והיא ההכנה לראיון העבודה. אני מבין שאתה מחפש עבודה. השאלה שלי, האם זה תחום ספציפי? או כל עבודה שיציעו לך?
אני שואל, כיוון שלהגיע לראיון עבודה של עורך זוטר דורש הכנה, בעיקר אם אתה לא מנוסה בתחום העריכה. ניתן להתכונן לראיון עבודה ולהכין תשובות לשאלות. אתה יכול להכין "נאום מעלית" קצר. מן סיפור עליך, על מי אתה ומה מיוחד בך, משהו שאם תתבקש לספר על עצמך, יהיה לך מוכן ובשליטה שלך.
זה לא מבטיח שתתקבל לכל משרה, אבל זה בהחלט מגדיל את הסיכויים שלך..
עצה נוספת, למד על הארגון שאתה מתראיין אליו. למד, כמה שאתה יכול על התפקיד שאתה מתראיין אליו.
הרעיון, להגיע לראיון עבודה מוכן, כמה שיותר.
ניתן כמובן, להעזר באיש מקצוע שיעזור לך להתכונן לראיון
בהצלחה
דובי
 

dory141

New member
התשובה מורכבת

הייתי שמח להתקבל למוסד אקדמי, מרכז מחקר וכדומה. עם זאת, שנים של נסיונות סרק שכנעו אותי שזה לא הכיוון בהכרח. פניתי למוסף הספורט של ידיעות, מתוך אהבה לתחום. כשפניתי, כלל לא ידעתי למה אני פונה. זו הייתה הצעה כללית, סטייל "אלה הכישורים שלי, תציעו לי עבודה מסוג א' או ב' ". רק היום פניתי למפקחת על לימודי הערבית במשרד החינוך, והצעתי שתסייע לי בבניית וביישום תוכנית של לימודי השפה לכל בוגרי התיכונים בישראל. נכון שזה קצת יומרני מצד מישהו כמוני, שלא עסק בחינוך ואפילו אין לו תעודת הוראה והנסיון היחיד שלו הוא של עוזר הוראה בבינתחומי, במשך 4 שנים ובעיקר בזמני הבחינות.
הכנתי סיפור חיים שלם, שאפשר לכתוב ולדלות מתוכו את האודיסאה בהוצאה מחודשת. אני תמיד מתכונן בקפידה לכל ראיון, לומד את הארגון ואת מטרותיו. העניין הוא, שבסוף, בתכלס, אני נתקל בעיקר בשתי התשובות הנ"ל. היו גם 2 מקרים של הכשלות מכוונות, מצד אנשים במערכת. אולי אני צריך ללמוד יותר פוליטיקאי בהתנהגות שלי, גם בגיל 36 עוד אפשר ללמוד דברים.
נראה לך שלימודי דרמה ומשחק יעזרו לי לשם השגת המטרה? או שעדיף לתקוף את הנושא מזוויות אחרות?
 
התשובה מורכבת

היי דורי. תודה על הפירוט הנוסף. מדבריך ברור לי שאתה רוצה לעצמך עשייה משמעותית בחיים. אתה לא ממש סגור על התחום ואתה פונה לכמה כיוונים.
הייתי ממליץ לך לעשות אבחון כישורים, לראות במה אתה טוב וחזק ולאחר מכן לבנות מסלול שיביא אותך למטרה שלך. אין לך מה להבהל מהגיל שלך. מחכות לך עוד כ 30 שנות עבודה. עדיין יש זמן לעשות שינויים בקריירה.
בהצלחה
 
למעלה