הסבת מקצוע למחשבים או תואר שני בתחום

lazlaz2

New member
הסבת מקצוע למחשבים או תואר שני בתחום

ערב טוב, אני בת 27 אחרי תואר ראשון במדעי הצמח אוהבת את התחום ועובדת במעבדה שמתעסקת בהנדסה גנטית.העבודה בעיקר טכנית הכנת מצעים והעברת תרביות, ולכן אני חושבת להתקדם בתחום בכדי להגיע לעבודה מעניינת ומאתגרת יותר.
מצד שני נראה כי השוק רווי והמשכורת לא מסבירות פנים גם בתארים מתקדמים.
אם בסופו של דבר כל עבודה היא שגרתית האם כדי לעשות הסבת מקצוע למשהו שפחות הכיוון שלי בתקווה שאולי אגלה בו עניין והרוויח שכר שאפשר לחיות בו בכבוד?
אשמח לעצה תודה מראש
 
הסבת מקצוע למחשבים או תואר שני בתחום

בוקר טוב ותודה על השאלה המצוינת.
השאלה שלך נוגעת בלב העניין, כמו חץ שנורה מקשת, היישר ללב.
את בטח שואלת את עצמך: "מה הדרמה?"
חלק גדול מהאנשים שפונים אלי לתהליכי ייעוץ בתחום הקריירה, בגילאי 40 פלוס, מדברים על היותם לא מוגשמים, לא מאושרים, למרות ששכרם סביר ואפילו טוב ועל המחיר הכבד שיצרכו לשלם, אם יעשו שינוי בקריירה, לטובת תחום שיספק ויגשים אותם. רבים מהם מוותרים על זה, מראש ולא מנסים.
את מספרת לי שלמדת תחום, שאגב נשמע מעניין (מעט קראתי על זה, לפני שעניתי לך) ושאת אוהבת וההתלבטות שלך, שהיא לגיטימית לחלוטין, היא אם לעזוב את התחום הזה ולפנות לתחום אחר, שלא בטוח שאת אוהבת, כדי להרוויח יותר כסף.
האינטואיציה שלי צועקת מבפנים: "שלא תעיזי" . אבל זה שלי.
בפועל, אם השיקול שלך הוא להרוויח יותר, גם על חשבון סיפוק, את בהחלט יכולה לעשות הסבה (אולי ניתן למצוא עיסוק שמשלב בין הידע שצברת לבין מקצוע אחר נלמד, שתוכלי לעסוק בו - שווה בדיקה)
אני מציע לך להסתכל קדימה, אל עבר גיל 50. דמייני שאת בשליש האחרון של הקריירה, לאחר למעלה מ 20 שנות עבודה, התחתנת, גידלת ילדים, אולי אפילו אימצת כלב. מה שאני מזמין אותך לשאול את עצמך בסיטואציה הזאת: האם אני מאושרת מהבחירה שעשיתי או שילמתי מחיר כבד על הוויתור שעשיתי ואני מצטערת ולא מוגשמת.
אם התשובה היא שלדעתך, את תצטערי בעתיד, הייתי מנסה לחשוב מחוץ לקופסה, מה ניתן לעשות בתחום שבו למדת, שאותו את אוהבת, שונה ממה שהאחרים עושים, כדי גם להנות מהתחום וגם להרוויח יותר כסף.
מקווה שנתתי לך כיוון למחשבה.
בהצלחה רבה בכל מה שתבחרי.
 
למעלה