מתמטיקה, קושי וערעורים

4e3w2q

New member
מתמטיקה, קושי וערעורים

שלום לכולם, שמי אלי ואני בן 26, סיימתי מכינה של מתמטיקה באחת המכללות בארץ והחלטתי ללכת ללמוד מתמטיקה באונ' הפתוחה, בחרתי בפתוחה בגלל שלא היו תנאי קבלה, הצורת למידה והרמה גבוהה.

היום אני שנה ו- 5 קורסים אחרי שהתחלתי וחוץ מקורס אחד שעברתי כל השאר הציונים לא היו טובים ואני נמצא כרגע במשבר.
אני משקיע בלימודים יושב שעות יום יום אבל החומר לא בא לי בקלות בכלל וקונספטים שבאים לאחרים בזמן מסויים לי לוקח יותר זמן לעכל.

מצד אחד אני רוצה ללמוד מתמטיקה כי זה תחום שברצוני לרכוש את כליו והשאיפה שלי להיות הכי טוב במה שאני אעשה בעתיד עם הכלים הללו.
מצד שני מרגיש לי שאני סתם מבזבז את הזמן במקצוע שאני פשוט לא מתאים אליו, אם אני צריך לעבוד כל כך קשה אז כנראה שאני לא "gifted" ביכולות מתמטיות גבוהות ואם אני רוצה להיות טוב במשהו אולי עדיף ללכת לכיוון אחר של לימודים.

שמעתי בפסיכולוגיה על שתי גישות שאומרות מצד אחד אם אתה ממש לא טוב במשהו עדיף לוותר על זה, כי אולי זה מגניב למשל שבסרטים משרת הופך למלך בסוף ויש "הפי אנד" אך זה לא תואם למציאות,
מצד שני יש את הגישה שאומרת שאפשר להגיע לרמה גבוהה בכל דבר עם מספיק עבודה קשה.
ליבי נוטה לכיוון הגישה השניה אך לא ידוע מי מהן באמת נכונה.

אני רוצה לקבל מכם טיפים איך אני אמור להתנהל במצב הזה, אולי זה סביר שנכשלתי וזה קשה לכולם ומה שחשוב זה שבסוף אני רוצה את זה ואני אשקיע מספיק, או אולי זה נורה אדומה לכך שכדאי לי לחפש קריירה אחרת, כי כנראה להצליח אני לא אצליח, וכשאני מתכון להצלחה אני מתכוון גם לקריירה.

אז סיפורים על אנשים שנכשלו שנה ראשונה ובסוף סיימו מצטיינים או שהצליחו בחיים יתקבלו בברכה כמובן :)..

בסופו של דבר אני רוצה להצטיין במה שאני עושה ולא לסיים עם ממוצע 65 ולסחוב רגל כל התואר, אני רוצה להיות הכי טוב במה שאני עושה, אם אני טייס אז אני רוצה להטיס F16 ולא מטוס ריסוס, זאת הגישה שלי.
 

Lhuna1

New member
תגובה

אני עשיתי תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת ת"א.
השנה הראשונה במתמטיקה היתה קשה מ-א-ו-ד לי ולרבים סביבי, למרות שרובנו שהלכנו לתואר הזה - נחשבים חזקים מאוד במתמטיקה והצטיינו במקצוע זה בתיכון. נכשלתי בלא מעט קורסים והייתי צריכה לחזור עליהם ולשפר ציונים כדי לעבור את סף הממוצע הנדרש בסוף שנה א' כדי להמשיך לשנה ב'. גם השנים הבאות לא היתה קלות, אבל הראשונה במיוחד.
סיימתי את התואר אחרי 4 שנים (במקום 3) והרבה סמסטרי קיץ וחזרה על קורסים, עם ממוצע של 82 במתמטיקה (80 במדמ"ח). ממש לא מצטיינת, אבל הספיק בשביל להכניס אותי לתחום שרציתי לעסוק בו ולפתח קריירה שאני מאוד מרוצה ממנה (בהנדסת תוכנה).
&nbsp
אז זה הסיפור שביקשת.
עד כמה הוא רלוונטי למקרה שלך איני יודעת.
אני ידעתי עובדתית שמתמטיקה זה התחום הכי חזק שלי, ולמרות שהקושי באונ' גרם לי להבין שיש טובים ממני בהרבה, עדיין לא חשבתי שעשיתי טעות או שאני לא מתאימה.
הרמה היתה כזאת שאילצה אותי להתאמץ הרבה יותר (בניגוד למתמטיקה בתיכון שבאה לי בקלות).
מה איתך? האם היית טוב במתמטיקה בביה"ס? האם אתה אוהב מתמטיקה? כיף לך לפתור משוואות ולהוכיח משפטים או שזה סבל?
מאיזה מקום הגעת לבחור דווקא בתחום הזה?
בשביל להיות "הכי טוב בזה" כמו שאתה שואף, כנראה שתצטרך לעבוד מאוד מאוד קשה מהמקום שאתה נמצא בו, ואין לי כל דרך לנחש אם תצליח.
אישית אני לא כל כך מאמינה שכל אחד יכול להצליח בכל דבר עם עבודה מספיק קשה.
אני חושבת שלכל אחד יש דברים שהוא טוב בהם יותר וטוב פחות, ובלי ספק ניתן להשתפר בדברים שאנו פחות טובים בהם, אבל לא בהכרח להפוך להיות טובים בהם באמת.
במיוחד כשאנחנו כבר לא ילדים.
במילים אחרות ניתן בהחלט לשפר יכולות מתמטיות ע"י לימוד ותרגול, אבל הסיכוי להפוך בנאדם מבוגר שחלש במתמטיקה למצטיין בתחום הוא נמוך לדעתי.
ככה לי נראה. זו לא דיעה שמבוססת על מחקר מדעי.
&nbsp
דבר שני שלא ברור לי זה מה בעצם אתה רוצה לעשות אחרי הלימודים, לאיזה קריירה בדיוק אתה מכוון עם התואר במתמטיקה.
&nbsp
 

4e3w2q

New member
תגובה

בתיכון אהבתי את כל הנושאים הטכניים והשימושיים כמו נגזרת, התחברתי לזה אך לא סיימתי בית ספר ולכן אין לי בגרות.
הסיפוק מהוכחות הוא גדול אך דרושה חשיבה עמוקה שמעייפת ולכן לעיתים אין מוטיבציה להכנס לתהליך החשיבתי הזה בלימודים, התהליך הטכני יותר קל ולכן יותר "זורם".
למה אני לומד מתמטיקה? אני רוצה לשלב את זה עם מדעי המחשב, אלגוריתמיקה אולי, לא סגור על זה עדיין..
 
למעלה