התלבטות בנוגע לבחירת כיוון תעסוקתי

nusha6

New member
התלבטות בנוגע לבחירת כיוון תעסוקתי

שלום לכולם,
יש לי תואר ראשון ביחסים בינ"ל ומדע המדינה. אני בקיאה מאוד בשפה הערבית ובמזרח התיכון, ועד היום עסקתי במחקר של האזור ברשתות חברתיות ובתרגום מערבית לעברית ואנגלית בתקשורת. באחרונה החלטתי לשנות כיוון. אני רוצה לעסוק במשהו שיועיל לחברה, לסייע לאחר למצות את עצמו ובייחוד לאחרים שקשה להם.
חשבתי על הדרכה או חינוך, וספציפית על חינוך מיוחד.
אשמח לקבל קצת עצות ממי שמכיר את התחום או בכלל עצות על כיווני תעסוקה שעשויים להתאים לי.
תודה.
 
האפשרויות בחינוך מיוחד

דווקא נשמע שאת עוסקת במשהו שמועיל לחברה, אבל אני כמובן לא מתערבת בתחושה שלך ובצורך.
חחינוך מיוחד תחום מרתק ולא פשוט, וכל מי שעוסק בו עושה עבודת קודש. לכל עיסוק בתחום הזה דרושה הכשרה. את יכולה לעשות הסבה לחינוך שאורכת כשנתיים ומתבצעת כמעט בכל המכללות הרלוונטיות: סמינר הקיבוצים, מכללת לוינסקי, בית ברל, דוד ילין, אורנים ועוד. זו תהיה עבורך הכשרה מעמיקה ורחבה ותכשיר אותך להרבה תפקידי הוראה. נראה לי שזו הבחירה הכי פרקטית.
אפשר גם להגיע מכיוון פרה-רפואי או אלטרנטיבי, כמו קלינאות תקשורת ריפוי בעיסוק, תרפיה באמנות, פיזיותרפיה, הידרותרפיה וכדומה. לכל אחד מהתחומים האלה מסלול לימודים נפרד, רובם של 4 שנים.
יש בתחום הזה תפקיד חדש יחסית שקוראים לו case manager- מי שמנהל ומתאם את כל הטיפולים והשירותים שמגיעים לילד עם צרכים מיוחדים ועובד מול המשפחה ומול כל המערכות הרלוונטיות. יש תוכנית מעניינת שמכשירה לזה במכללת לוינסקי.
אלה הכיוונים שעלו לי. מקווה שזה עזר.
 

shellyt1

New member
לגבי ההתלבטות

אני לא יודעת אם בעלי חיים זה תחום שמושך אותך, אבל רכיבה טיפולית לדוג' זה תחום שמשלב גם חינוך מיוחד וגם את יכולה לעזור ל2 אוכלוסיות שונות- דוברי עברית ודוברי ערבית. אני למדתי קורס רכיבה טיפולית של מרכז אופק להכשרת מטפלים ומדריכים, ואני יכולה לומר לך מנסיון אישי שזהו מקצוע גם מספק מאוד מבחינת הערך שאת מעניקה לחברה, גם הערך האישי שאת מעניקה לכל מטופל וגם היופי בלעבוד בטבע, עם בעלי חיים ולא בתוך משרד.
בהצלחה!
 
למעלה