הכוונה מקצועית-התייעצות

mebulbelet29

New member
הכוונה מקצועית-התייעצות

שלום דפנה,
אני מאוד מבולבלת אז אנסה למקד את עצמי ככל האפשר. אני בוגרת לימודי קולנוע וטלויזיה אך טרם סיימתי את פרוייקט הגמר ואני עדיין מתלבטת אם להשלים אותו מכיוון שהדבר כרוך בכסף והשקעת זמן ואנרגיה בתחום שאני כבר לא ממש בטוחה לגביו. עם זאת,למרות שאני לא חושבת שהתעודה הזו תקנה לי משהו בחיים, חשוב לי לסיים אותה בכדי לסגור את המעגל הזה עם עצמי ולקבל את התעודה שהשקעתי בה רבות. במהלך התקופה מאז סיימתי ללמוד השקעתי את האנרגיה שלי בעיקר בסגירת חובות שנוצרו כתוצאה מהלימודים, חזרה לבית ההורים על מנת לחסוך כסף והתייצבות כלכלית ולא עסקתי בשום דבר שקשור בתחום מה שבהחלט השפיע על הבטחון שלי לגביו ובכלל. עכשיו אני מרגישה שאני בצומת דרכים ומתלבטת לגבי השלבים הבאים שמתאימים לי- האם להשלים את התעודה גם אם איני בטוחה בתחום? להמשיך לחפש עבודה בתחום? או אולי עדיף לעצור הכל וללכת להכוונה מקצועית כדי למקד את האפשרויות המקצועיות שלי? כמו כן, ראיתי שיש כל מיני סוגים של הכוונות מקצועיות ומתלבטת מה מתאים לי יותר. מצד אחד, אני רוצה משהו ממוקד שיעזור לי לדעת מה האפשרויות המקצועיות שלי בתחום התקשורת ואיזה תפקידים יכולים להתאים גם לכישוריי ורצונותיי וגם להיצע העבודות בשוק מה שיסייע לי למקד את חיפוש העבודה. ומצד שני אני כלל לא בטוחה בתחום הזה ויש לי פחד מחוסר היציבות שלו, מה שגורם לי לתהות גם לגבי כיוונים מקצועיים אחרים אז אולי אני זקוקה להכוונה מעמיקה יותר שתוכל לפתוח לי את הראש גם לכיוונים אחרים עליהם לא חשבתי?.. אני גם לא מעוניינת להתחיל ללמוד משהו חדש כרגע כי אין לי לא את האנרגיה ולא את הכסף לכך ומרגישה שהבחירה הזו גם תשפיע על בחירת מקום המגורים מה שמוסיף לה משקל רב ומגביר את הבלבול. מקווה שהצלחתי להסביר את הלבטים שלי ברור ככל האפשר. אשמח לעצות. תודה :)
 
לימודי קולנוע וטלוויזיה. מה עושים הלאה?

שלום מבולבת,
ראשית, אני מתנצלת על העיכוב בתגובה. איכשהו התפספסה לי ההודעה שלך.
שנית, אני מזמינה אותך להסתכל על השם שבחרת לעצמך. אני מבינה לגמרי את תחושת הבלבול, אבל מכיוון שאני מאמינה שמילים יוצרות מציאות, מזמינה אותך לבחור שם שלא רק מתאר את המצב אלא שיש בו משהו יותר אופטימי. "הבלבול" רק משתק. "בתהליך", למשל, מבטיח עתיד טוב יותר.
ולגבי השאלה שלך. אני חושבת שהיא נחלקת לשני חלקים. הראשון מתייחס לשאלה האם לסיים את התואר. במקרה זה התשובה שלי יותר ברורה וחד משמעית - כן. זה חשוב גם מבחינה פרקטית וגם פסיכולוגית.את לא יודעת לאן החיים יובילו אותך ומה יקרה עוד 5 או עשר שנים. חבל יהיה אם תרצי ללמוד תואר שני או להתקבל לתפקיד במשרד ממשלתי שדורש תואר ראשון, ולא תוכלי לעשות זאת רק כי לא עשית עבודת גמר. אני יודעת שבקולנוע עבודת הגמר היא תובענית, אבל תחשבי איך את יכולה לעשות אותה במינימום השקעה. הציון פה לא חשוב וגם לא האיכות, זה רק ה-V שישאיר לך את האפשרויות פתוחות.
גם מבחינת התחושה והתפישה שלך את עצמך זה יאפשר לך לסגור את הפרק הזה בצורה יפה, לדעת שלא בסבזת שלוש שנים, ואולי אפילו יאפשר לך הזדמנות נוספת לבדוק את התחום.
לגבי החלק השני של השאלה - מה לעשות הלאה. זה כבר הרבה יותר מורכב ואני לא יודעת כרגע מה לענות לך כאן. תואר בקולנוע וטלוויזיה יכול לקחת אותך לכל מיני כיוונים, לאו דווקא לעבודה בתעשייה. אבל מאוד חשוב להבין מה בדיוק מעניין אותך, איפה הנטיות שלך ומה הצרכים שלך מעבודה. עם איזה אנשים היית רוצה לעבוד, מה מניע אותך ומה חוסם אותך. אני בהחלט ממליצה על ייעוץ מקצועי, וכמובן אשמח להציע לך את שירותיי. אם תרצי, את מוזמנת להתקשר (הטלפון מצד שמאל).
 
למעלה