תינוקת וצמחונות

תינוקת וצמחונות

אני אם צימחונית לתינוקת בת חצי שנה שאמורה להתחיל לאכול מוצקים. הייתי מאוד שמחה אם ניתן היה להאכיל אותה בתזונה צמחונית, אך אני חוששת לעשות זאת על דעת עצמי בגילה. למשל הבנתי שחשוב לאכול הודו בגיל הזה. האם ישנה דרך בטוחה להאכיל תינוקות בתזונה צימחונית ללא שום סיכון לפגיעה בבריאותם והתפתחותם העתידית?
 

TheFinalCut

New member
כמה דברים

גם לי לצערי אין מספיק זמן לעבור כרגע על המאמרים הללו בצורה מקיפה, לגבי המחקר השני, אני לא מצליח מהבית לגשת לטקסט המלא, אך מהתקציר עולות בעיות לא פשוטות, שכן הוא נערך ספציפית על אוכלוסיה המאופיינת בתזונה לקויה (לפי הכותבים) ללא מודעות ראויה, בצורה לא-מבוקרת (אלא על בסיס מידע שנאסף בקליניקה לאחר הופעת בעיות), ועל אוכלוסיה קטנה ללא השוואה לאוכלוסיות מסוגים אחרים (למשל, לאוכלוסיה טבעונית או צמחונית ישראלית מודרנית) ואפילו מבלי לנסות לדגום אפילו את כלל האוכלוסיה שבנדון. אני לא רואה איך אפשר להסיק מסקנות כלליות מהמחקר הזה, אלא רק מסקנות פרטניות לגבי תזונה לקויה והשפעותיה על הגדילה וההתפתחות - וכאן אין שום דבר חדש. אבל המאמר הראשון מעניין (מדובר בסקירה די מקיפה) וכבר מהתקציר אפשר לראות שהוא לא רק מצביע על בעיות אפשריות (שיכולות לאפיין כל סוג של תזונה, כמובן) אלא גם פתרונות טובים, שלפי החלק האחרון של התקציר מאפשרות גדילה נורמלית גם עבור תזונה צמחונית וגם עבור תזונה טבעונית בילדים.
 

TheFinalCut

New member
ורק תוספת קטנה

מידע נוסף ניתן למצוא בדף העמדה הרשמי של עמותת התזונאים האמריקנית בקנדה (ADA). אני מצטט מתוך דף העמדה הרשמי: Well-planned vegan, lacto-vegetarian, and lacto-ovo-vegetarian diets are appropriate for all stages of the life cycle, including pregnancy and lactation. Appropriately planned vegan, lactovegetarian, and lacto-ovo-vegetarian diets satisfy nutrient needs of infants, children, and adolescents and promote normal growth. לטענה זו מצורפים 3 מראי מקום (לא אספיק לקרוא בזמן הקרוב, אך אחרים מוזמנים לעבור עליהם): Messina V, Mangels AR. Considerations in planning vegan diets: Children. J Am Diet Assoc. 2001;101:661-669. Hebbelinck M, Clarys P. Physical growth and development of vegetarian children and adolescents. In: Sabate J, ed. Vegetarian Nutrition. Boca Raton, Fl: CRC Press; 2001:173-193. (ספר לימוד שאינו נגיש ברשת) Mangels AR, Messina V. Considerations in planning vegan diets: infants. J Am Diet Assoc. 2001;101:670-677.
 
מסכימה שבעיון נוסף

המחקר השני לא ממש שמיש. אבל הראשון נראה לי מאוד מעניין ואני בהחלט מקווה לעבור עליו, אשתדל עוד היום.
 

p0miki

New member
בגדול כן

אני בא מרקע טיבעוני אזי הקישורים שאני מכיר קשורים לתחום הזה.באתר של PCRM (אגודת רופאים אמריקנים שמקדמים טבעונות כאורך חיים למניעת מחלות) יש דף הסבר על תזונה טיבעונית החל מגיל הינקות: http://www.pcrm.org/health/veginfo/vsk/children.html אני מניח שאת פשוט יכולה להחליף חלב סויה בחלב פרה וכו'. כמו כן, באתר של אנונימוס פרסמו בזמנו שבמהדורה ה- 7 של "הטיפול בתינוק ובילד" של ד"ר בנגמין ספוק גם ניתנה המלצה להמנע לגדל תינוקות ללא מוצרים מן החי, אז אני מניח שתוכלי למצוא מידע על הנושא בספר הנ"ל. ישנו עוד ספר של ד"ר ג'ואל פורמן שעוסק על גידול ילדים על תזונה טיבעונית, אני לא יודע אם הוא מתיחס גם לתינוקות אבל את מוזמנת לבדוק: http://www.focus.co.il/Product.asp?Pid=239-466 את גם מוזמנת לצפות בסרטון על גידול ילדים טיבעונים, הוא אומנם לא מספק כמעט מידע קונקרטי, אבל תמיד נחמד לדעת שאתה לא לבד בנסיון לגדל ילדים על תזונה שהיא לא בשרית: http://www.youtube.com/watch?v=JxBCEWMnsVg שיהיה בהצלחה.
 

ykliger07

New member
כדאי לך לקרוא כתבה זו מהארץ

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=284862&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0
 
זה אמנם מקרה קיצוני, וניכר שהם לא

התייעצו בגורם מקצועי ולא לקחו אותה לבדיקות כמו שצריך. אבל המחקר השני שהבאתי נוגע לקהילת הכושים העבריים בדימונה, קהילה טבעונית שלמה - וגם הוא מעורר חששות בנוגע לגידול ילד בצורה טבעונית. בנוגע לגידול צמחוני, כאמור אני עוד צריכה לעבור על המחקר הראשון ששמתי ואנסה למצוא מחקרים רלוונטיים נוספים (רוב מה שאני מוצאת אין טקסט נגיש)
 

lightflake

New member
הבעיה עם הזוג שנשפטו בארה"ב

הייתה שהאם לא הסכימה להאכיל את התינוקת בחלב האם שלה. לנסות להחליף חלב אם בצמחים זו כבר בעיה לא פשוטה בכלל.
 

אלי ו.

New member
הייתי מתיעץ עם תזונאית ילדים

בקשר לדגשים בתזונה. עקרונית אני לא יכול לחשוב על בעיות בלתי ניתנות לפתירה בצמחונות אובו-לקטית לילדים. ממליצים על ההודו כמקור טוב לברזל ול B12, את הברזל אפשר לקבל (בצורה פחות טובה אמנם) גם מהצומח ואת ה B12 ממאכלים מתוספים כמו דגני בוקר.
 

danny girl

New member
יש פורום בשם הורות טבעית או משהו כזה

הייתי מתייעצת גם שם
 

john111

New member
אפשר ללא חשש

מנסיון מוצלח של גידול תינוקות שכזו. בכל מקרה שלחתי לך מסר בנושא
 
למעלה