שבירות? משברים?

no have name

New member
תגובה

אולי פשוט תורידי את הכמות של צריכת הבשר אבל אל תהיי צמחונית לגמרי, אולי תאכלי מנת בשר שאת אוהבת פעם בשבוע ולא יותר תקבעי לך זמן ואם יהיה ואולי מידי פעם תורידי לפעם בשבועיים.
 

קניבלית

New member
ככה עשיתי כשהתחלתי עם הצמחונות

ואפשר להגיד שמאז הפחתתי לפעם בשנה
אז לפי ניסיון העבר מכאן אני אמורה להצליח לצמצם עוד יותר
או לפחות להישאר כמו שזה. יש לי הרגשה שאם אני "אחזור אחורה" לפעם בחודש למשל, אז יהיה לי אפילו יותר קשה ואני ארצה יותר. כי כאילו מה כבר ההבבדל בין פעם בחודש לפעמיים בחודש... זה בכל מקרה מרגיש כבר "הרבה"... מבין מה אני אומרת?
 

מ א י.

New member
באמת נראה לכם שזה מקרי?

נראה לי הזוי לגמרי שאתם לא קולטים שזה לא מקרי שהבחורה דווקא פעם בשנה נשברת ואוכלת בשר . מה שקורההוא שבלב מסויים היא פשוט לא יכלה להתאפק יותר כפי שאמרה - אבל למה דווקא אז ????????????? נראה לי שיש באמת צורך אמיתי של הגוף שלנו בבשר אמיתי ולא משנה עד כמה התחליפים יראו אותו דבר... פעם בשנה הצורך הזה פשוט מתגבר עליה ועל כל אמונה או מחשבה שלה בנושא ... מה שצריך זה לחקור את הצורך הזה . תקראו לו בהמי או תשוקתי או אנאערף מה ... (כל יפיי הנפש למינהם..) ולהבין מהו , מאיפה הוא נובע באדם והאם יש לו תפקיד מועיל ???ולא רק מזיק . זו דעתי.
 

צביאלה

New member
תגובה מצמחונית לשעבר

היי, הייתי צמחונית במשך 9 שנים. בהתחלה זה היה בסדר, אח"כ לא סחבתי את עצמי במדרגות מרוב תשישות. בסוף נשברתי והתחלתי לאכול עוף ובשר כל שבוע. היום לפעמים אני אוכלת בשר ולפעמים יש לי ימים צמחוניים. העניין הוא שצמחונות פוגעת בגוף. לא יעזרו כל הקשקושים על כמה ברזל יש בקטניות (או בכדורים)... זה פשוט לא נספג כמו ברזל שמקורו במזון מהחי. הקיצר, אם הגוף שלך קורא לך לאכול בשר כנראה זה מה שאת צריכה.
 
שימי לב

שבדיקות הדם שלה תקינות לגמרי. המוגלובין 14 זה אפילו לא גבולי אלא מעל אמצע הטווח, והלוואי על הרבה אוכלי בשר (ובעיקר אוכלות) כזה נתון. כנ"ל B12, כנ"ל ברזל... והיא גם לא ציינה שום תחושת תשישות או עייפות (אולי יש לה, אבל נראה לי שהייתה מציינת מכיוון שכבר העלו פה תיאוריות לגבי חוסרים).
 

d a p h n a

New member
אל תכלילי מהמקרה שלך

על כולם. יש מספיק אנשים שצמחונים במשך עשרות שנים ולא סובלים מהשפעה בריאותית מזיקה כלשהי.
 

TheFinalCut

New member
תגובה

מצמחוני בהווה. אני מקווה שאני לא מעליב, אבל הקשקוש העיקרי כאן זה הטענה שצמחונות פוגעת בגוף. יש כמה קשקושי משנה, כמו הטענה שצריך לאכול את מה שהגוף "קורא" לאכול; על זה שברזל שאינו מן החי אינו נספג וכן הלאה. יש מעין... המצאה מודרנית כזו, ששמה "מדע". האמת, היא כבר די וותיקה, ההמצאה הזו. לפי העקרון הפלאי הזה, כדי לבסס טענות מן הסוג שהועלו לעיל, צריך "מחקר". נערכו לא מעט מחקרים בנושא, ותוצאותיהם הפכו בימינו להמלצות של גופים רשמיים כמו מנהל התרופות והמזון בארה"ב. עם קצת התעניינות, מגלים שצמחונות לא רק שאינה מזיקה לגוף, אלא אף מומלצת ומלווה ביתרונות בריאותיים מובהקים, שברזל מן הצומח לא רק נספג - אלא גם מסוגל לספק את צרכינו, וכמובן, שלא כל מה שהגוף "קורא" לנו לאכול, באמת טוב עבורנו. אם זה לא עבד עבורך, רוב הסיכויים שהתזונה שלך היתה לקויה ולא מאוזנת (לא בהכרח בגלל שלא היה שם בשר, הגדרה שאגב כוללת גם עוף, אלא כיוון שלא הצטיידת במקורות אחרים לרכיבי מזון חשובים). וגם אם מסיבה מאוד נדירה כלשהי תזונה צמחונית אינה מתאימה עבורך, כפי שנאמר לך- זה בהחלט לא אומר שזה לא מתאים לכולם.
 

רקפת6

New member
אל תתיחסי אל זה כשבירה

קודם כל תזכרי של בשר שאת לא אוכלת זה חיה שלא רצחת. ובמקום להרגיש רעה על זה שאת נשברת פעם בשנה פשוט תעשי מה שהרבה צימחונים אחרים תקבעי לעצמך תאריך כלשהו (עדיף תאריך מיוחד כמו יומהולדת או חג כלשהו) ותחליטי שבתאריך הזה (ורק בתאריך הזה) כל שנה את כן תאכלי בשר. אל תאכלי את הבשר מנקודה של 'אוי שוב נשברתי' כי זה סתם מוריד את ההנאה מהבשר, אם כבר אכלת תהני. ככה גם החברה השפית תוכל להתכונן ולהכין את מיטב המטעמים לקראת האריך...
 

rap girl 15

New member
אני לא מבינה..

את אוהבת בשר אז בשביל מה להיות צמחונית בכלל? ניהים צמחונים כי ניגעלים מי בשר.. ואת למה? נניח אחותי ניגעלה מי בשר כמה שנים ולא מזמן חזרה לאכול בשר.. מי שאוהב בשר לא צריך להיות צמחוני.. מה זה נישברתי? אז בשביל מה כול זה? תאוכלי בשר וזהו
 
|הרמת גבה|

נהיים צמחונים כי נגעלים מבשר? מה לגבי סיבות אידיאולוגיות, סיבות דתיות, סיבות אקולוגיות?
 

rap girl 15

New member
לא יודעת..

אני לא יודעת תפירושים של המילים שאמרת.. אבל בכל מיקרה לדעתי עם היא אוהבת בשר אז שתאוכל וזהו.. ולא תייסר תצמה..
 
תגובה מלא צמחוני...

ומה אני חושב על זה? שזה בסדר גמור. אני לא חושב שהתפיסה של הצמחונות כ "דת" או כ"אידאולוגיה" היא נכונה. מי שחושב שזה בריא יותר, סבבה. מי שחושב שלא, גם סבבה. יש כאלה שחושבים שלאכול אורז מלא וקינואה זה נורא בריא.. לבריאות
בכל מקרה, אם חושבים על זה כ"דרך חיים" או "העדפת תזונה" ולא כ"כת" או כ"אידאולוגיה", אז זה בסדר גמור. אני לא מגדיר עצמי כשתיין, אבל פעם ב-, באירועים, אני לוקח כוסית/שתיים. זה הופך אותי לשתיין ? אני לא מגדיר את עצמי כצמחוני אבל אני מסוגל להנות מסלט טוב. זה אומר שאני צמחוני ?
 

ailag

New member
(אגבהערהקטנה)

גם אם תאכל המוןןןןןן סלט עם הסטייק שלך זה לא יהפוך אותך לצמחוני - צמחונות זו לא תזונה שדוגלת באכילת סלטים ושאר צומחים, אלא תזונה שדוגלת באי-אכילת בשר של מה שהיה יצור חי. כלומר, זה לא הולך על מה שיש בתזונה אלא על מה שאין בה. ויש מספיק צמחונים שלא אוהבים סלט.. אבל כן, אני מסכימה עם מה שכתבת, לכן ההערה קטנה :)
 

b0redavid

New member
אישית, אחרי שנים של צמחונות...

המחשבה על אכילת בשר פשוט מגעילה אותי, אני לא יודע איך את עושה את זה. בכל מקרה, איש איש בשלו. העיקר שאת לרוב נמנעת מבשר! יותר בריא לך ולבע"ח האחרים (מן הסתם).
 
היי קניבלית

אני מכירה את התחושה הזו אבל אצלי זה התבטא בזה שהתחשק לי דג, שזה שונה מאיך שהקיבה מעכלת בשר אדום. אני מציעה לטעום עוף או דג אם ממש מתחשק לך ופעם בכמה זמן קורה שהגוף מבקש את זה במיוחד אם לא לקחת תוספי מזון או אכלת מספיק חלבונים. אם יבוא לך סטיק סלומון עם יקרות קלויים או משהו טעים קפצי למסעדה שמתמחה בצמחונות ולא טבעונות ותהני לך. אני ממליצה לך בטירוף לטעום את הסלומון בנמל תל אביב במסעדת גורמה לצמחונים שיש שם, ואגב היא כשרה אז לא יהיה בשר חזיר במטבח...חחחחח. תהני :) http://www.mccanndigital.co.il/clalit/BeitDerechHaim/
 
למעלה