שבירות? משברים?

Fairywitch

New member
המממ... יש לי עצה פשוטה:

אני צמחונית 14 שנה. בשר לא מגעיל אותי- הוא פשוט לא אכיל בעיניי. השנה הראשונה הייתה קשה, ואחרי חצי שנה נשברתי ואכלתי חתיכת כבד עוף. אבל מה? ייסורי המצפון הרגו אותי... מאותו יום לא נגעתי יותר בבשר. מה הפואנטה שלי? בפעם הבאה שאת עומדת להישבר- תחשבי על הסיבות שבגללן הפכת לצמחונית. הרי זה לא בגלל דיאטה (ובהישברויות בדיאטה אני מומחית גדולה, תאמיני לי
), ולא בגלל שהחלטת לשמור כשרות... יש אידיאולוגיה מאחורי זה, לא? אז חשבי על זה בפעם הבאה, ואני מקווה שזה יעזור.
 

Hinamori

New member
../images/Emo45.gif

כשזה קורה לי אני הולכת לקרוא באנונימוס על זה. מבריח את כל החשק, מבטיחה. אני מניחה שגם סרטים ותמונות יעזרו אבל אני לא יודעת כי אף פעם לא ראיתי כאלה. בהצלחה לך~
 

Lucid Mind

New member
../images/Emo18.gif הבעייה היא אחרת ../images/Emo18.gif

הבעייה היא עם החברים שלך.. "חברים שלי מחליטים לחגוג ולוקחים אותי מיד לאכול איזה המבורגר או סטייק" איזה מן חברים הם אם הם לא מקבלים אותך כמו שאת? לגבי "חטא הבשרים" שאת מתארת, אני לא חושב שיש לאף אחד את הזכות לשפוט אותך. עשייה למען בעלי החיים אינה מתבטאת רק בצמחונות\טבעונות אם את מנסה, משתדלת ועושה למען אחרים ולמען בעלי החיים, ככל שאת יכולה - זה נפלא :)
 

Hinamori

New member
זה לא נראה לך מוזר?

לתרום לתעשייה שהורגת בעלי חיים ואז ללכת להתנדב בתנו לחיות לחיות? באמת לא נראה לך שזה סותר אחד את השני? להיות צמחוני זה המינימום שאפשר לעשות בשביל בעלי חיים. אם אתה רוצה לעזור, תתחיל בלהפסיק לפגוע.
 

קניבלית

New member
אולי סותר, אבל מה עדיף?

לא כולם יכולים להיות צמחונים. ואם מישהו רוצה לתרום בדרכים אחרות שהוא יכול, אז ברור שזה עדיף על כלום. יש לי ידיד שתורם כל שנה לתנו לחיות לחיות ואוסף אליו הביתה כלבים שהוא מוצא ומטפל בחתולי רחוב פצועים. והוא לעולם לא יהיה צמחוני! אז ברור שעדיף מה שהוא עושה עכשיו על פני כלום! אני לא חושבת שדווקא להיות צמחוני זה המינימום ואצל אנשים שונים המינימום במקום אחר. אני חושבת ש"המינימום" צריך להיקבע לפי הבןאדם וכמה שהוא מסוגל, ולא לפי מה שאנשים אחרים עושים או כמה פגיעה הוא מצליח למנוע. ולפעמים מגיעים לצמחונות דווקא בגלל שקודם תרמת בדרך אחרת וזה פתח לך את העיניים...
 

קניבלית

New member
כי... ככה.

זה לא משהו שמעניין אותו, זה לא משהו שהוא שואף אליו, הוא חושב שזה בסדר לגמרי לאכול חיות. אולי עוד 10 שנים או לא יודעת מתי זה ישתנה אבל בינתיים ככה הוא חושב. ואם הייתי אומרת לו שקודם יהיה צמחוני כי אם הוא לא צמחוני כל שאר הדברים שהוא עושה לא שווים, זה נראה לי די מטופש... הרי בשביל כלב שהוא הציל מהרחוב או חתול רחוב פצוע שהוא לקח לוטרינר זה לא חשוב אם הוא צמחוני או לא. בדיוק כמו שלתרנגולת שהופכת או לא הופכת לשניצל לא חשוב אם מי שאוכל אותה מציל כלבים או לא. כל הדברים האלה לא קשורים אחד לשני. וכל אחד יכול לעזור במשהו, ותמיד עדיף משהו מאשר כלום. ויש אנשים שממש לא חושבים שצריך להיות צמחוני אבל כן חשוב להם לעזור לבעלי חיים בדרכים אחרות אז זה טוב שהם יעשו גם את זה. (למשל עדיף שמישהו לא יאכל לעגל חלב וכבד אווז למרות שהוא לא צמחוני, מאשר שיאכל גם את אלה... ובקיצור יש הרבה דרכים לעזור במשהו לבעלי חיים והן לא קשורות אחת לשנייה וכל עזרה היא טובה)
 
אדם כל כך רעב לבשר שמתנדב לעזור

לחיות, יש לבדוק טוב טוב שלא נעלמה להם איזו חיה חמודה בזמן התנדבותו.
 
ראית פעם ה"בהלה לזהב" של צ'ארלי?

מי שמתנפל על קירות מתוך רעב יכול לאמץ חיות ולתת להם "ביסים" לפעמים מתוך חיבה P:
 

Lucid Mind

New member
אני צמחוני כ- 14 שנה..

ההכללות והניחושים לגבי התרומה שלי, מבזים רק את המבקשים לנחש :) אפשר להיות אקטיביסט ולתרום בדרכים נוספות.. כל תרומה לבעלי החיים מבורכת!
 

ailag

New member
זה תמיד איזון כלשהו

גם צמחונות זה איזון בין פגיעה מסוימת בחיות (ע"י אכילת חלב וביצים) ובין שמירה עליהן. גם טבעונות, כי ברור לך שהמוני חיות מתות גם בשביל חסה. זה איזון מסוים. כל אחד עושה מה שהוא יכול, ומה שהוא מוצא שמועיל. אני למשל לא טבעונית בין השאר כי לדעתי הרווח שזה מפיק קטן מדי (לעומת הנזק שזה יגרום לי אישית - הקושי עם בררנות כמו שלי להיות טבעונית) וזה בסדר, כי יותר חשוב מהקטנת כמות החיות שסובלות זה הגדלת כמות האנשים שחושבים. האנשים שלא רק רצים לשמור על החיות או לצחוק על אלו ששומרים, אלא מפעילים את השיקולים האלו ואומרים "אני מבין שאכילת בשר פוגעת בבע"ח אבל קשה לי בלי זה. אני יכול לתרום לתנו לחיות לחיות. אז זה כמה שאשקיע, כי זה כמה שאני יכול" אני מאמינה שחשיבה כזו לבד, לא בסיסמאות אלא בשיקולים ובתפיסה של מה אני יכול ולא יכול, רוצה ולא רוצה, בעד מה אני ועד כמה - לדעתי זה מה שישפר את העולם הרבה יותר מצמחונות וטבעונות.
 
לי נראה הרבה יותר מוזר

שאנשים שרואים בעצמם כ"כ מוסריים מרשים לעצמם לדבר סרה באנשים אחרים שאולי לא צמחוניים (אני לא יכולה אבל יותר מכך - לא רוצה. הבילוי המועדף עלי ביותר הוא אוכל ואני לא הולכת לפגום באיכות חיי בצורה כזו) אבל לא רגישים כלפי בעלי חיים פחות מהם (ולא, הפנאטיות שבפרסום חומרים ותיאורים מזעזעים לא מעידה על רגישות, ההפך הוא הנכון).
 

האגוש

New member
ממ..

אני צמחונית כבר כמעט שנה [אוי, זה כלום לידכם
] ואף פעם לא באמת אהבתי בשר בצורה יוצאת דופן. אני זוכרת שכשאכלתי המבורגר פעם אחת, אז חשבתי לעצמי: "למה אני צריכה את זה?", וזו הייתה נקודת המפנה, לא סיימתי את ההמבורגר ההוא. פשוט תחשבי על כל הסבל שהחיות האלה עוברות, בשביל שאת תהיי קצת יותר שבעה. הרי כשאת שבעה באמת, זה לא משנה ממה..מאורז או מירקות, או מבשר..העיקר שיש משהו בבטן..אז בשביל הדקה הזאת שאת לועסת את הגוויה [סליחה על הביטוי] בשביל הטעם שלה, זה שווה את הסבל? אני באמת נגעלת מזה, אבל יש אנשים שלא, ושמתגעגעים לזה..כמוך. בכל מקרה, פעם בשנה זה הרבה יותר טוב מכל יום, זה מה שבטוח. כך שנורא, זה לא. רק אני לא הייתי מסוגלת לדעתי.
 
אני אתן לך רמז.. את לא צמחונית!../images/Emo6.gif

למה את צמחונית בכלל אם אפשר לשאול?.. זה שאת לא אוהבת סטייק לא אומר שאת צריכה להיות צמחונית.. לפי דעתי את צריכה להפסיק עם הצמחונות.. ולא לגרום לעצמך סבל.. (כפי שאמרת את אוהבת מאוד בשר..) לאכול בשר וזה זה לא כזה נורא... אם את בקטע של התעללות בחיות ושהורגים אותם.. תחשבי על זה ככה: במילא הם ימותו מתישהו.. ורוב האנשים לא צמחונים.. ככה שאת לא צריכה להרגיש אשמה. אני יודעת שההודעה הייתה קצת סתומה.. אבל מקווה שעזרתי לך איכשהו.
 

קניבלית

New member
../images/Emo6.gif

נכון, אני סובלת. אבל אמרו פה נכון, שכמה שאני סובלת זה לא שווה לכמה שסובלים בעלי חיים שהורגים אותם בשביל שיהיו ארוחת צהריים. אז גם אם פעם אחת בשנה אני נשברת לפחות חשוב לי לפעול לפי מה שאני מאמינה בו ואני משקיעה מאמצים בשביל זה. אם רוב האנשים לא צמחונים, זה אומר שאני צריכה להתנהג הפוך למה שאני מאמינה בו? איזה מן היגיון מעוות זה. בכלל, איזה מן היגיון זה שאני צריכה להחליט מה אני עושה לפי מה שאחרים עושים או מה שאחרים חושבים?. אם ככה הייתי נוהגת לא הייתי מגיעה לשום מקום בחיים שלי. אני מאחלת לך בהצלחה בחיים עם גישה של הקטנת ראש כזאת. לא בשבילי.
 

etchi

New member
עבורך זה לא כל כך נורא

לתרנגולת מאידך זה ממש אסון גדול ,חייה חייה חייה ,מגיע יום השנה שלך , מתה!
 

ailag

New member
אתה באמת חושב ש

אכילת עוף פעם אחת הורגת תרנגולת שלמה? זה כלום. זה עוף שהיה נזרק בתור שאריות לפח. אף אחד לא מתכנן את כמות הבשר שייצר לפי מישהי אחת. הרעיון של האקטיביזם זה שאם הרבה אנשים יוותרו על בשר זה יקטין את הכמויות אבל פעם אחת? בשנה? אני לא מאמינה שאפילו חיה אחת מתה מזה והיתה בחיים אחרת.
 
למעלה