שבירות? משברים?

ailag

New member
לא התכוונתי במובן חברתי / הסטורי /

התנהגותי, וגם לא התכוונתי לזעזע או להשוות עם קניבליזם. זו היתה שאלה לוגית טהורה. הנחת היסוד שלי היא שכולם נגד קניבליזם. הראיתי (טוב, אני לומדת יותר מדי פיזיקה/מדמ"ח לאכפתלי) שעם ההגיון שהוצג שם לגבי אכילת שניצל פה ושם, אפשר בקלות להגיע לאכילת בני אדם. לא אומרת שבגלל זה צריך להיות צמחונים, אלא שצריך למצוא הגיון אחר מזה שהוצג פה, יותר מורכב אולי. בכל מקרה הקניבלים שלי הם יצורים לוגיים טהורים ולא קשורים לאנשים אמיתיים
(כולל הקניבלית שלנו פה)
 
אני מניחה שהיא יוצאת מתוך נק' הנחה

שאכילת בשר איננה פשע או דבר מרושע, אלא שמי שנמנע מזה עושה את זה מבחירה ולא חושב שמי שלא עושה את זה הוא אדם רע.
 

TheFinalCut

New member
זה לא משהו שכדאי לומר ל..

לציבור המעשנים שמנסים להגמל, פשוט תהרסי להם את הגמילה. הגוף שלנו מאותת לנו כל הזמן, ולרוב מדובר באיתותים חשובים. אבל כמו לכל מקור אחר - גם לגוף אסור להקשיב בעיוורון. התמכרות היא אולי דוגמא קיצונית, אבל בהחלט לא היחידה לאיתותים שגויים (גם אצל אנשים בריאים) שלא בהכרח מתאימים לאורח החיים המודרני שלנו.
 
המממ... יש לי תאווה לשוקולד

ולפחמימות, בעיקר מטוגנות. איכשהו לא נראה לי שזה מה שחסר לגוף שלי. להסתמך על תחושות הגוף כדי ללמוד מה הוא "באמת צריך" - נשמע יפה בתיאוריה, אבל לא באמת עובד. באכילה יש פן פסיכולוגי מאוד גדול, גם ברמת החוויות האישיות וגם ברמה הביוכימית. אני מכירה מעט מאוד אנשים שהתחושות האישיות שלהם מובילות אותם לאכילה בריאה באמת. (ואני גם לא מכירה מחקרים שמראים שבהינתן חוסר כלשהו בגוף, גדלה הכמיהה למאכלים שמכילים את מה שחסר. אם תוכלי להראות לי מחקר שכזה אני אשמח)
 

mightynighty

New member
לא ראית אף פעם כלב אוכל קיר? ../images/Emo13.gif

כלבים עם חוסר בסידן(או נטייה הרסנית) מכרסמים קירות, כי הציפוי שלהם מכיל סידן. זה נורא חמוד. כשזה קיר של מישהו אחר, כמובן.
 

לקשמי

New member
לא רק כלבים, גם ילדים ../images/Emo66.gif

ביניהם אני, כשהייתי קטנה הייתי מלקקת קירות. היה חסר לי סידן ואולי בגלל זה הטעם של הקיר היה לי טעים... יחד עם זאת, כמו שכתבתי למטה, יש הבדל בין צורך לבין תשוקה.
 
כדאי שלא יהיה בבית מזון לא רצוי.

ולעומת זאת: למלא את הבית בכל טוב הארץ. כך, בכל פעם שיתחשק לך משהו, תקחי משהו רצוי. ואולי כדאי גם לבדוק אם לא חסר לך איזשהו יסוד שאת מחפשת במקום הלא נכון?
 
בדיקות הדם מראות שהכול מצוין.

זה פשוט עניין של הרגלי אכילה לקויים. היו לי הרגלי אכילה מצוינים כשעברתי לגור עם חבר שלי, ואילו הרעיון שלו לאכילה היא תפריט של שוקו, וואפלים חטיפים ושוקולד. הבית תמיד מלא בכאלה בגללו, ובמשך 3.5 שנים איתו לאט לאט הדרדרתי גם אני. לאחרונה מצאתי את עצמי אוכלת ממש כמוהו - מתחילה את הבוקר עם חצי חבילת שוקולד, ממשיכה בשני מילקי, עוד שוקולד, דוריטוס, גלידה. וכשהרגשתי מספיק מזועזעת הלכתי לתזונאי רציני כדי שיישר אותי ומהר
מתחילה את התכנית אצלו עוד שבועיים.
 
אני לא תמיד מקפידה

כשזה מגיע לג'לטין. כמו שכתבתי פה בשרשור, רוב הזמן אני די דומה לקניבלית בזה שכן יש לי חשק לבשר, והצמחונות לא באה לי ממש בקלות. בתקופות שזה קל לי מאוד אני מקפידה גם בג'לטין (תקופות שבהן אין לי בכלל חשק לבשר ואפילו קצת גועל). בתקופות שלא קל, אני מרשה לעצמי פה ושם. אני צריכה לדעת עם עצמי מתי "לשחרר קצת את החבל", אחרת הדרך לתחושת עונש ולשבירה קצרה מאוד - ואני מעדיפה לאכול איזה מילקי מאשר להתאפק ואז לרדת על סטייק אנטריקוט... (או לא ממש לרדת על סטייק אנטריקוט אבל להרגיש שכל כך בא לי שאני עומדת לצרוח).
 

Hinamori

New member
זה לא שאני אומרת שזה הכל או כלום

אבל יש עוד המון מעדנים, נראה לי מוזר לאכול במילקי ולהגיד לעצמך שזה לא נורא ושאת לא חייבת כל הזמן להקפיד @_@;
 
אז אני רק יכולה להגיד

שאם זה נראה לך מוזר, זכותך לא לעשות את זה
יש לי עוד לא מעט מגבלות על האכילה, שבכל מקרה גורמות לי להרגיש בעונש כמעט בכל פעם שאני יוצאת מהבית לאכול. ויש את מגבלת הצמחונות שאני שמתי על עצמי מבחירה, והיא המגבלה היחידה שאני יכולה לשלוט בה. זה לא קל לחיות ככה, אז נכון שיש "מעדנים אחרים" ואפשרויות אחרות, אבל לבנאדם לפעמים נמאס שהכול אסור ושמהכול צריך להימנע. וכן, לשחרר לפעמים את החבל ולאכול דווקא את המעדן ש"אסור" ולא את כל שאר התחליפים, זה מקל מאוד על התחושה הזאת. בדיוק כמו שלאדם בדיאטה יש מיליון תחליפים, אבל אף אחד מהם לא יכול באמת להחליף את הדברים שהוא צריך להימנע מהם - ודווקא בגלל שהוא צריך להימנע מהם. אז בבחירה בין אומללות טוטאלית ושבירה מוחלטת לבין שחרור הרסן מדי פעם, אני בוחרת באופציה השנייה.
 

d a p h n a

New member
כל אדם מחליט לעצמו על מה חשוב

לו להקפיד ועל מה לא. האם כשאת הולכת למסעדה את גם שואלת על כל עוגה ועוגה האם היא מכילה ג'לטין או לא? כי המון עוגות גבינה ועוגות קרם מכילות כמות מסויימת של ג'לטין כדי לייצב אותן. כל אחד מחליט באיזו מידה חשוב לו להקפיד על כל פרט בצמחונות ובאיזו מידה הוא "מוותר" לעצמו. במקרה של ג'לטין, כמות הג'לטין שבה משתמשים אפילו כדי לייצב עוגה גדולה מאוד היא ממש ממש מזערית, ולכן יש מי שמרגיש שזה די "בטל בשישים" או שזה לא ממש קריטי אם לא מקפידים על זה.
 

Hinamori

New member
כן.

וממילא אני לא אוכלת עוגות גבינה, כי אני טבעונית. כשאני אוכלת בחוץ אני שואלת אם יש באוכל ביצים\חלב\ג'לטין. למה שאני לא אעשה את זה? ס.ס
 

JasmineFlower

New member
שכחת לציין איזה ג'לטין.. מהחי כמובן

ולא מדגים, מעצמות בהמה, התקשרתי לברר ובמילים האלו אמרו לי.
 
סגור על זה?

כי נשמע לי שג'לטין בקר במוצר חלבי (כשיש אלטרנטיבה שהיא פרווה) הוא בעייתי מבחינת כשרות.
 
דווקא עד כמה שאני יודע, במילקי בכלל

אין ג'לטין. ראה כתבה כאן : http://www.nfc.co.il/Archive/0020-D-42008-00.html?tag=06-51-16&au=True
 

לקשמי

New member
יש ג'לטין מהצומח?

ואם כן איך הוא נקרא? אני יודעת שיש אגר (או משהו כזה) אבל חוץ מזה האם יש עוד ג'לטין צמחי?
 
למעלה