לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1046910,469 עוקבים אודות עסקים

פורום תזונה טבעונית

ברוכים הבאים!
מטרת הפורום לשמש בית חם לכל מי שבוחר/ת בדרך התזונה הטבעונית על כל משמעויותיה, והשלכותיה.
הפורום פתוח לכולם, כל עוד שומרים על דיון תרבותי ומכבד. כל הודעה בגנות משתמש/ת ספציפי/ת ו/או בגנות דרך התזונה הטבעונית, תימחק והגולש יחסם.
כל מי שהנושא קרוב לליבו מוזמן להישאר ולהעשיר את הפורום בנוכחותו ונסיונו.
 נא לקרוא את תקנון הפורום שבמאמרים ואת תקנון הפורומים של תפוז בטרם הכתיבה בפורום.
נשמח שתישאר/י

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תזונה טבעונית

ברוכים הבאים!
מטרת הפורום לשמש בית חם לכל מי שבוחר/ת בדרך התזונה הטבעונית על כל משמעויותיה, והשלכותיה.
הפורום פתוח לכולם, כל עוד שומרים על דיון תרבותי ומכבד. כל הודעה בגנות משתמש/ת ספציפי/ת ו/או בגנות דרך התזונה הטבעונית, תימחק והגולש יחסם.
כל מי שהנושא קרוב לליבו מוזמן להישאר ולהעשיר את הפורום בנוכחותו ונסיונו.
 נא לקרוא את תקנון הפורום שבמאמרים ואת תקנון הפורומים של תפוז בטרם הכתיבה בפורום.
נשמח שתישאר/י
x
הודעה מהנהלת הפורום
* יש לקרוא את תקנון הפורום (במאמרים) לפני כתיבת הודעות.
* במידת האפשר, נא לשרשר מודעות על אירועים (מפגשי צמחונים, פעילויות וכד') זו לזו.
* גם דגים הם בעלי חיים. לכן, נא לא לבקש מתכונים לדגים.
ברוכים הבאים!
 
הפורום עוסק באורח החיים הצמחוני והטבעוני; החל מהתזונה, הבריאות ואיכות הסביבה. זה המקום לבקש ולשתף מתכונים, לדבר על דיאטות ותפריטים, להביא ולדון במחקרים בתחום, לקבל המלצות וטיפים בנושא צמחונות וטבעונות, לשאול את כל השאלות המטופשות שבעולם, ולשתף במה שמתחשק. 

כולם מוזמנים להשתתף ולקרוא בפורום - בין אם הם צמחונים, טבעונים או רק מתעניינים, ובלבד שיכבדו את הפורום ויושביו ולא יעודדו שימוש במוצרי בשר, עוף ודגים. 
 
השאיפה היא ליצור מקום מזמין ונעים לדיון בצמחונות וטבעונות על כל גווניה ועל כל צורותיה, בלי שיפוט, הטפות, שכנוע ואלימות מילולית. כל מי שהנושא קרוב לליבו מוזמן להישאר ולהעשיר את הפורום בנוכחותו.
 
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'מה אוכלים במקום???'
מה אוכלים במקום???
<< ההודעה הנוכחית
02/12/2006 | 19:44
17
497
אני צמחונית כבר שנה .
אני מנסה לאכול תחליפים כמו טופו אבל לאחרונה אני מרגישה חולשה.
מה עוד אפשר לאכול במקום???
תודה על העזרה...
שיהיה ערב מקסים...שירן
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'היי שירן,'
היי שירן,
02/12/2006 | 22:26
1
95
בלי להכביר במילים, אני ממליץ לך על אתר הצמחונות הישראלי שכולל, בין היתר:מתכונים רבים ומגוונים, סקירת מסעדות צמחוניות וטבעוניות, סקירת מוצרים טבעוניים בשוק, מאמרים מעניינים על אורח חיים צמחוני וטבעוני, טיפים שונים לגיוון אורח החיים ולשיפורו, ועוד. בהצלחה!
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'מהניסיון שלי...'
מהניסיון שלי...
03/12/2006 | 00:11
2
70
חלק מהדרך להגיע לתזונה צמחונית נכונה היא לעשות סוויץ' מחשבתי, שבו לא מחפשים "מה לאכול במקום בשר", אלא פשוט אומרים "הנה כל מבחר המרכיבים שיש בעולם, מלבד בשר, מה אני עושה איתם". ואז הכלל העיקרי הוא לדאוג לאכול מספיק חלבונים: לא רק טופו אלא קטניות, ביצים וחלב (אם את צמחונית ולא טבעונית). גם אגוזים ופירות מכילים דברים מועילים. בנוסף כמובן חשוב לאכול מגוון גדול של ירקות, במיוחד ירוקים (בשביל הברזל), ולעשות בדיקות דם כדי לוודא שרמות הברזל והבי-12 שלך תקינות. במידה ולא, תוספים תזונתיים יכולים לפתור את הבעיה.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'כן..'
כן..
04/12/2006 | 18:09
1
28
התפיסה של אכילת הבשר היא בד"כ "קודם כל יש גוש גדול של אוכל - הבשר. אחר כך יש את התיבול והתוספות וכל זה". מה שיכול להרכיב לך המבורגר (גוש בשר עם חסה ולחמניה) או מוקפץ (גוש עוף, רק בחלקים, עם אטריות).

להחליף גוש בשר בגוש טופו ולהשאר עם אותה מנטליות זה גם לא מזין וגם לא כיף..


בארוחות משפחתיות אמא שלי בד"כ מכינה עוף, ולי חזה עוף מסויה מהסופר (עם תיבול מיוחד, שלא יצא סתם משהו מוכן מהסופר). ומההרגל של צורת האכילה שהיא לא "גוש אוכל עיקרי עם דברים מסביב" יוצא שאני אוכלת מספיק מהשאר ומגיעה לחזה ה"עוף" די שבעה :) האחרים אוכלים פולקע ודברים מסביב.

ביום יום אני דואגת לאכול דברים שאמרו לי שהם בריאים בכמות הגיונית, וחוץ מזה להיות שבעה. סו פאר סו גוד.



נ.ב. אבל אם יוצאים ורוצים לאכול בחוץ משהו מהיר, נוח להגרר לגישת ה"גוש אוכל עם דברים מסביב". במקום ארוחה עם מנות ותוספות לאכול פלאפל, למשל.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'פלאפל הוא דווקא דוגמה מצויינת...'
פלאפל הוא דווקא דוגמה מצויינת...
04/12/2006 | 19:36
46
לסוויץ' המחשבתי שדיברתי עליו.
מנת פלאפל מכילה חלבונים, פחמימות וירקות. נכון, היא מטוגנת, מה שאומר שלא כדאי לאכול פלאפל כל יום, אבל מדי פעם מדובר דווקא על משהו יחסית מזין וטוב, שמכיל במנה אחת את כל המרכיבים שצריכים להיות בארוחה.

אבל פלאפל הוא לא תחליף לבשר. זה לא שמישהו אוכל בדרך כלל פיתה עם קציצה בשרית ועכשיו הוא מחליף את הבשר בחומוס ויוצא מזה פלאפל. זה מאכל שעומד בפני עצמו, בלי כל צורך ב"תחליפים", בלי צורך לחפש במה להחליף.

אבל בעקרון מה שכתבת די נכון. בעולם אוכל הבשר הרעיון המרכזי של אוכל הוא "מנה עיקרית" שהיא הבשר, שלידה שמים תוספות של פחמימות וירקות. כשעוברים לאכילה צמחונית, לפעמים המחשבה היא שצריך להחליף את המנה העיקרית הזו במנה עיקרית מקבילה צמחונית - למשל שניצל טבעול או משהו דומה. אבל אוכל צמחוני טוב בדרך כלל עובד אחרת. הוא בדרך כלל מבוסס על מנה מרכזית שמערבבת בתוכה את כל המרכיבים (חלבונים, ירקות ולעיתים קרובות גם פחמימה.

זה הרעיון מאחורי דברים כמו פשטידות צמחוניות, ממולאים (למשל להכין פלפלים ממולאים עם אורז ועדשים זה ממש אחלה), תבשילים עם שעועית וכו'.

באופן מעניין, בתפיסה שלי של אוכל, גם כשאני אוכלת בדפוס אוכל כאילו של אוכלי בשר (נגיד שניצל טבעול עם פסטה וסלט), אז בראש שלי השניצל הוא דווקא התוספת שאני אוכלת בשביל שיהיה קצת חלבון באוכל - כי מבחינתי התבשיל המורכב, במקרה זה הפסטה+רוטב זה האוכל האמיתי.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'אני גם אשמח לעצות :)'
אני גם אשמח לעצות :)
03/12/2006 | 00:23
10
47
גם אני חושבת כמו דפנה שצריך לעשות שינוי מחשבתי - ל"תחליף בשר" אבל זה באמת קשה ואגוזים ופירות זה נפלא אבל כשרעבים זה לא כ"כ עוזר...
ניסיתי פשטידות - והבנתי שאני לא יודעת להכין.. פסטה לא יכולה להיות התשובה כל הזמן בעיקר כי הרטבים משמינים בטירוף (אני לא מסתפקת ברוטב עגבניות).
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'ארוחה צמחונית מזינה:'
ארוחה צמחונית מזינה:
03/12/2006 | 11:16
1
90
אני תמיד משתדלת שבכל ארוחה עיקרית שלי יהיה: דגן, קטניה וירקות. זה הבסיס, ועל זה אפשר להרכיב מגוון רחב של ארוחות. הרי יש הרבה סוגי דגנים, הרבה סוגי קטניות וכמובן גם ירקות.
אם יש חוסרים כלשהם אפשר להתמקד בהם, כלומר להוסיף כמה שיותר דברים שמכילים את מה שחסר. לדוגמא, אם יש חוסר בברזל, אפשר לכלול כמה שיותר ירקות ירוקים ו/או קטניות שהן יחסית עשירות בברזל וכו'.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'כן, זה מה שאני'
כן, זה מה שאני
05/12/2006 | 20:45
26
מחפשת לאכול. ארוחות מזינות.
אבל אני לא יודעת לבשל, ובכל אלה צריך לדעת.. אני אנסה למצוא מתכונים קלים
תודה :)
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'שעועית, תפו"א, מג'דרה'
שעועית, תפו"א, מג'דרה
04/12/2006 | 23:39
1
42
(לוקחת רעיונות מהצלחת שמולי :) )
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-''
05/12/2006 | 20:46
3
לצפיה ב-'קודם כל...'
קודם כל...
05/12/2006 | 00:57
5
45
אני לא יודעת מה האנטי לרוטב עגבניות. מבחינתי פסטה ברוטב עגבניות היא אחד מהדברים המספקים והמשביעים ביותר בתבל. ואפשר גם לשדרג אותו אם מוסיפים לו ירקות וכאלה.

אבל פתרונות אחרים הם שילובים של אורז וקטניות (מג'דרה, אורז עם שעועית וכו'), תפוח אדמה עם גבינה, עגבניות/פלפלים ממולאים (ממש קל להכין), מוקפץ שמורכב מירקות (אפשר גם אננס. זה ממש טעים) (או שניהם), ואטריות (אפשר אטריות אורז שזה גם טעים וגם הרבה פחות משמין) ואליו מוסיפים טופו או ביצה בשביל החלבון, לזניה (שזה סוג של פסטה, אבל עם תחושה אחרת באכילה)... וזה רק מה שעולה לי לראש עכשיו, ושמוגבל למעט סוגי הירקות שאני כן אוכלת. אנשים אחרים עושים דברים מעניינים עם קישואים וחצילים ודברים אחרים שאני לא כל כך אוהבת.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'רוטב עגבניות טעים'
רוטב עגבניות טעים
05/12/2006 | 20:56
4
25
עם/על הכל חוץ מפסטה. אם זה רוטב עגבניות ושמנת זה סוף הדרך (alla vodka מכירה?), אבל ככה לבד עם פסטה זה מרגיש לי פיספוס. אלא אם זה רביולי גבינה אבל זה כבר משהו אחר...
אני אנסה להכין פלפלים ועגבניות ממולאים. (זה לא ממש קל)
הכי קל לי זה מרקים וסלטים, אבל אני חייבת לגוון.
אני לא אבקש ממך מתכונים אבל המוקפץ.. עם רוטב או רק תבלינים? תמיד אכלתי את זה עם בשר או עוף, או כמתאבן חם חם.
(אני צריכה להתאמץ יותר בהכנה.)
תודה לך
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'מבטיחה מתכונים בימים הקרובים'
מבטיחה מתכונים בימים הקרובים
06/12/2006 | 05:57
3
9
לצפיה ב-' תודה '
תודה
06/12/2006 | 14:24
3
לצפיה ב-'טוב, זה לא ממש מתכונים...'
טוב, זה לא ממש מתכונים...
06/12/2006 | 18:31
1
42
אבל הוראות כלליות כאלה.

* פלפלים ממולאים:
לוקחים כמה פלפלים (אני אישית אוהבת אדומים וצהובים). חותכים להם את למעלה ומנקים את הגרעינים מבפנים. מבשלים אורז עד שהוא כמעט מוכן, ועדשים גם (עדשים קל לבשל כי בניגוד לקטניות אחרות הן לא צריכות השרייה). מערבבים את האורז עם העדשים ועם טעמים אחרים (אני אוהבת בצל, רסק עגבניות, קצת רוטב סויה, מלח ופלפל). לוקחים סיר, שמים בתחתיתו רסק עגבניות ותבלינים. ממלאים את הפלפלים בתערובת של האורז, ואז מעמידים אותם בתוך הסיר (צריך סיר בגודל כזה שהפלפלים יחזיקו אחד את השני במצב עומד. שמים בסיר מים בערך עד כיסוי הפלפלים, שמים את הסיר מכוסה על הכיריים ומבשלים עד שהרוטב בסיר נהיה סמיך, הפלפלים והתוך שלהם יחסית רכים).

*עגבניות ממולאות:
לוקחים עגבניות, חוצים אותם לחצי (או לחילופין מורידים להן את ה"ראש" ושומרים בצד להגשה יפה). מרוקנים את התוך של העגבניות בכפית ושומרים אותו. מסדרים את העגבניות בתבנית משומנת.
חותכים את התוך של העגבניות לחתיכות קטנות, ומוסיפים טעמים. אני אוהבת להוסיף בצל, גבינה (צהובה ולבנה), אורגנו, בזיליקום וכד'. אפשר גם להוסיף שאריות אורז אם יש במקרר או משהו כזה. ממלאים את העגבניות במלית, ומפזרים למעלה קצת גבנ"צ/פירורי לחם בשביל הקרנצ' (אין חובה, כמובן, אבל זה עושה מרקם נחמד). אופים בתנור עד שהעגבניות רכות (זה לא המון זמן).

* מוקפץ:
לוקחים ירקות מתאימים (אני אוהבת פלפלים בכמה צבעים, גזר, בצל, ואפונה סינית). חותכים את מה שצריך לרצועות קטנות.
מכינים רוטב מתערובת של דברים שהולכים ביחד עם הטעמים האלה. השילוב האהוב עליי הוא רוטב סויה, חומץ יפני, דבש, אבקת צ'ילי, חמאת בוטנים וקצת מהמיץ מהקופסא של האננס שאני אוהבת להוסיף למנה. אם אני משתמשת בטופו, אני חותכת אותו לקוביות ומשרה אותו ברוטב לאיזה 20 דקות שיקבל קצת טעם.
בווק או מחבת גדול מחממים קצת שמן נטול טעם (ואפשר להוסיף כמה טיפות של שמן שומשום אם אוהבים). מוסיפים את הירקות ומקפיצים אותם ממש לפרק זמן קצר, רק שיתחממו וטיפה יתבשלו אבל שישמרו על טריות מסויימת ועל קראנץ'. מוסיפים את הרוטב (עם הטופו במידה שיש), ואם משתמשים באטריות אז מוסיפים גם אטריות (ביצים/אורז) שבושלו מראש. מערבבים את הכל ביחד כך שהרוטב מכסה הכל בשכבה דקה. מוסיפים גם קוביות אננס, ואם צריך אז עוד מהטעמים של הרוטב. לפעמים (במיוחד אם לא השתמשתי בטופו), אני מוסיפה די קרוב לרגע האחרון ביצה, ומערבבת אותה טוב טוב לתוך התערובת, כך שהיא לא ממש נהיית חביתה/מקושקת אלא פשוט מכסה את האטריות.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-''
07/12/2006 | 07:16
11
תודה רבה רבה!!! באמת לא נשמע קשה, חוץ מהפלפלים, אבל אני אוהבת אותם ולא אכלתי פלפלים ממולאים כבר שנתיים, אז אני אכין. בחלק אנסה להוסיף עדשים כמו שכתבת, אף פעם לא ניסיתי.
תודה עזרת לי מאוד.
תזונה טבעונית >>
לצפיה ב-'אם את צמחונית זה קל'
אם את צמחונית זה קל
03/12/2006 | 15:25
39
פשטידות, מוצרי חלב, ביצים, קטניות למינהן  קינואה, כוסמת, אורז, פסטות.

אבל לפני הכל, אם את מרגישה חולשה, לכי לרופא.
תזונה טבעונית >>

הודעות אחרונות

23:12 | 27.08.19 bogib
00:33 | 28.07.19 חנוך11
05:30 | 23.07.19 אורחים בפורום
01:01 | 04.07.19 luliy
21:38 | 19.06.19 luliy
13:36 | 09.06.19 אורחים בפורום
15:08 | 08.06.19 ronenrii
21:24 | 19.05.19 bogib
10:07 | 10.05.19 יערעד
15:21 | 03.05.19 מוכרחים להיות שמח4
12:34 | 30.04.19 אורחים בפורום
10:49 | 21.04.19 bogib

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ