מאיפה משיגים סידן

מאיפה משיגים סידן

אם לא ממוצרי חלב? לאחרונה אני ממעטת בצריכתם כי נראה לי שהגוף שלי לא מגיב אליהם הכי טוב. האם סויה היא מקור טוב לסידן? אני מרבה לאכול פולי סויה (וזו הסויה היחידה שאני אוכלת בעצם).
 
סויה בפני עצמה

היא לא מקור יותר מדי מרשים לסידן. מתייחסים למוצרי סויה כאל תחליף כי הם מועשרים בסידן, וכך כמות הסידן שבהם גבוהה ומשתווה לזו שבמוצרי חלב (ולפעמים אף עולה בכמות). (התכוונתי להמשיך בתשובה אבל הרגע צץ לי פה משהו דחוף. המשך אחר כך, או שבינתיים אחרים יוסיפו מוצרים שכן יש בהם סידן...)
 
מאכלים מהצומח שמכילים סידן

(וכדאי שיוסיפו אחרים, אני לא הכי מתמצאת בנושא) שומשום ירקות ירוקים שקדים פיסטוק (לא ציינת בשאלתך, אבל אני מניחה שאת צמחונית?)
 
בדרך לצמחונות

בינתיים אוכלת רק עוף, ולא הרבה (וזו ההזדמנות לשאול- אני צריכה להתחיל לדאוג בקשר לB12?). אני אוכלת שקדים כל יום אז אני מניחה שאחרי הכל אין לי כ"כ מה לדאוג בנוגע לסידן. תודה!
 
טחינה משומשום מלא מכילה

הכי הרבה סידן , ואסור לשכוח שהגוף זקוק לויטמין D בכדי לספוג סידן ( ויטמין D נוצר בעיקר ע"י חשיפה לשמש )
 

אלי ו.

New member
איזו חיה בטבע אוכלת טחינה?../images/Emo32.gif

הידעת שבשומשום מלא יש חומצה אוקסלית שמונעת ספיגת הסידן? הידעת שכרבע מהאלרגיות למזון בישראל הן לשומשום (1)? סתם הדגמה לטיעונים שלך..
(1) Food allergy is a matter of geography after all: sesame as a major cause of severe IgE-mediated food allergic reactions among infants and young children in Israel http://www.blackwell-synergy.com/doi/pdf/10.1034/j.1398-9995.2002.1s3412.x?cookieSet=1
 

TheFinalCut

New member
מאמר מעניין

יש שם בתקציר משפט מעניין (בחלק של המסקנות): We found sesame to be a major cause of... food allergy in Israel. In fact, it is second only to cow’s milk as a cause of anaphylaxis.
 
../images/Emo13.gif אני לא חושבת שהפואנטה

הייתה שחלב פרה אינו אלרגני. הפואנטה (המאוד מוצדקת) הייתה - האלרגניות של חלב פרה היא לעיתים קרובות טיעון של המתנגדים לצריכתו. באותה נשימה שבה יטענו כנגד האלרגניות שלו, הם ימליצו על שומשום ומוצריו כמקור סידן נהדר. יש שיראו בכך סוג של צביעות... או לחילופין של טמטום. אני (כמו רבים פה) לא אוהבת לראות איך עובדות תזונתיות מכופפות לטובת אידיאולוגיה זו או אחרת. לטעמי הגדולה של אידיאולוגיה היא יכולתה להתמודד עם המציאות, להבין להכיר ולהודות במגבלות שלה. אידיאולוגיה שמאלצת את התומך בה להתעלם מהמציאות או לעוות אותה על מנת לשכנע אחרים שהוא צודק, היא מאוד רופפת ומאוד עלובה. ומכיוון שאני לא חושבת שהאידיאולוגיה הצמחונית או הטבעונית רופפת ועלובה, מאוד מעצבן אותי לראות טיעונים שכאלה.
 
האידאולוגיה הצמחונית והטבעונית היא

היא אכן רופפת ועלובה . לפחות בדבר אחד את צודקת . צמחונות וטבעונות זה מצויין רק למען ההרגשה העצמית תכלס אין לה כל סיכוי להגשים את החלום של עולם צמחוני. או טבעוני , אין אפשרות שזה יקרה אי פעם . תמיד תהייה אפשרות לאנשים ללכת לטבע ולהשיג מזון מן החי
 

TheFinalCut

New member
הדבר היחיד שרופף כאן

זה הדרך שבה אתה מתעקש להתווכח עם אנשים בפורום, שמתמקדת יותר בהטחת עלבונות וחצאי עובדות, ובתפיסה דמיונית ופנטסטית של ה"טבע" והפיכתה לאידיאל קדוש. כל זאת כשלא ברור כמה אתה בכלל מבין מה קורה בטבע, ויותר מכך בתזונה המודרנית או העתיקה של המין האנושי.
 

TheFinalCut

New member
מה שאתה לא מבין

זה שאתה לוקח מסקנה סופית, שלפעמים היא יכולה להיות מאוד מבוססת (למשל: "צריכת מוצרי חלב אינה פתרון יעיל לבריחת סידן", על זה מדברים בקישור שלך), ואתה מנסה להסביר אותה תוך המצאת תאוריה חדשה המבוססת על חצאי דברים ששמעת פה ושם ורעיונות חדשים משלך עצמך ("פיסטור מעלים את הסידן מחלב"). ואח"כ, אתה עוד ממשיך להשתמש בתאוריה החדשה שלך כדי להסיק מסקנות נוספות ("חימום מזון הורס את כל הערכים התזונתיים"), שהן בלתי מבוססים בדיוק כמו התאוריה הראשונית שבנית. יש הסברים מורכבים ודי טובים למדוע העשרה בסידן, לא רק ממוצרי חלב, היא לא פתרון כל כך אפקטיבי לבריחת סידן (התעמלות, למשל, היא גורם לא פחות חשוב לשמירה על בריאות העצם, כמו גם הימנעות מגורמים נוספים המובילים לבריחת סידן). ההסברים הללו (או התאוריות הללו) מבוססים על הידע הקיים בפיסיולוגיה והביוכימיה של ספיגת סידן ועל עדויות מחקריות. ההסבר שלך ("אין סידן בחלב מפוסטר"), משולל יסוד.
 
באמת ? היכן כתבתי שפיסטור מעלים

סידן ? היכן כתבתי שאין סידן בחלב מפוסטר ? זה אתה הוא שבונה תאוריות על דברים שלא נאמרו כלל . אז אני אחסוך לך חיפוש . אני אומר שחלב הוא לא בריא כפי שמועצת החלב ויצרניו מציגים . דבר שני שאני אומר הוא שצריכת חלבונים עודפת גורמת לבריחת סידן כמו גם עישון אלכוהול וכו' . דבר שלישי שאני אומר הוא שאם פסטור הורג את הדברים הרעים בחלב הוא גם הורג את הדברים הטובים, כך שבחלב מפוסטר יש לא יותר ממעט סידן ( 100-150 מ"ג ) ומעט חלבון . דבר נוסף הוא החומרים הזרים שמוסיפים לחלב דרך המזון של הפרות כמו אנטיביוטיקה , חומרי גדילה והשמנה זה לא במקרה שפרות מניבות פי 3 חלב ממה שהן אמורות להניב . בסך הכל אני טוען את מה שהבאתי בקישור , בלי שום אידאולוגיה של אנונימוס ,( שכבודה במקומה מונח, אם כי לא היא תושיע את העולם )
 

TheFinalCut

New member
בוא נראה

כאן, כתבת: "להבדיל ממוצרים מן החי ואנו עסקים בחלב אז העיבוד שלו = פיסטור לא משאיר בו ערכים תזונתיים פרט לחלבון" פה, כתבת: "מוצרי החלב הם מעוקרים ע"י פיסטור, אם היה בהם משהוא מועיל, הוא נעלם בתהליך הפיסטור". הבעיות עם חלב ומוצרי חלב נובעות בעיקר מדברים אחרים, שאת חלקם הזכרת אפילו אתה, ובכללם האנטיביוטיקה וההורמונים, חלבונים שגורמים לאלרגיה (וייתכן שגם לבעיות אחרות כגון ירידה בזמינות הסידן) וכולסטרול. יש הוכחות מחקריות לבעיות הללו, ואם אתה רוצה לשכנע מישהו ולא סתם להתווכח ולהתקוטט, עדיף להצמד לעובדות. פיסטור הורג חלק גדול מהחיידקים והאורגניזמים האחרים שיכולים לגרום למחלות, ואשר מצויים במזון. אין בנדון איזשהו תהליך ערטילאי של "איזון", כך שאם "הדברים הרעים" נהרסים אז כך גם "הדברים הטובים". חימום סביר ולא מאוד ממושך הורג אורגניזמים, אבל לא הורס את אבני הבניין שמהם בנויים אלו. אתה לא ניזון מ"כח החיים" של חיידקים וטפילים (או צמחים) במזונך, אלא מהחלבונים, הסוכרים, השומנים, וחומצות הגרעין שמרכיבים אותם, מויטמינים המשמשים אותם וממינרלים שממלאים תפקידים שונים בתאיהם. אם אתה ממש רוצה, אני יכול לנסות ולהסביר לך את הכימיה של מה שקורה בזמן חימום של מזון, כדי לנסות להסביר למה מחוללי מחלות מתים בלי שהערך התזונתי מתכלה. ויטמינים וחומצות שומן מסוימות נהרסים גם בחימום קצר, אבל כמעט כל שאר אבני הבניין לא נפגעים ועדיין זמינים לגופנו, גם לאחר חימום די ממושך בטמפ' של בישול. הרעיון שכמות הסידן יורדת עקב פיסטור, או שרוב ערכו התזונתי הכללי של מזון פוחת בתהליכים כאלה – הוא פשוט מגוחך. אם כל מה שהיית בוחר לומר זה ש"חלב הוא לא בריא כפי שמועצת החלב ויצרניו מציגים", אני לא חושב שמישהו היה מתווכח איתך על זה (אבל אולי בכל זאת היו עונים לך, ובמידה לא מעטה של צדק, שהטקטיקה השיווקית של מועצת החלב מיושמת גם ע"י גופים אינטרסנטים אחרים בתעשיית המזון. ומכך, שסיבה הרבה יותר הגיונית לתקוף דווקא אותם, היא מה שהם מעוללים לבע"ח ולא הדרך שבה הם מציגים את המוצרים שלהם).
 

אלי ו.

New member
משפט המפתח בהודעה שלי היה

"סתם הדגמה לטיעונים שלך..
" הרעיון היה להדגים כיפוף מידע להתאים לאידיאולוגיה תוך התעלמות ממידע אחר.
 

TheFinalCut

New member
אתה צודק, כמובן, אבל..

לא יכולת לצפות שאני אתעלם מפיסת מידע שכזו, נכון?
 

אלי ו.

New member
נדמה לי שנידבתי את המידע הזה

מספר פעמים, אם לא בפורום הזה אז באחרים. אגב, אם כבר מביאים דברים בקונטקסט שלהם צריך להזכיר שכל האלרגיות* למזון אינן רלבנטיות לרוב רובו של הציבור מכיון שמדובר בענין של פרומילים בודדים מהציבור. מי שאלרגי כנראה יודע את זה ולא אכפת לו אם הוא חולק את האלרגיה שלו עם חצי פרומיל או 4 פרומיל מהאוכלוסיה. * אלרגיות להבדיל מאי סבילות.
 
אם אתה רוצה להציג עצמך כמטומטם

ובור שיודע רק על האטומים של המזון אבל לא מבין כלום בתזונה , תפדאל יא עיוני . אף חיה בטבע לא צריכה או לא חייבת לאכול שומשום ,גם בני אדם לא , שומשום מלא , צריכים לאכול אנשים החיים באורח חיים מערבי טבעונים- נטורליסטים- לא צריכים כל כך הרבה סידן - לפי ההמלצות כ 1000- 1500 מ"ג ליום . שזו בכלל כמות שאפשר להגיע אליה רק עם גלולות . פרט אולי לאכילת סרדינים על עצמותיהם אבל גם זה לא קל לעשות יום יום לאורך זמן .
 
מי דיבר על אלרגיות ? גם עגבניה

היא אלרגנית , אפילו למגע שלה, הכרתי מישהוא שלא יכל לעבוד בחממות של העגבניות כי הוא היה אלרגי להן מה שאני אומר הוא שבחלב מפוסטר אין ערך מוסף בריאותי כי אם משמידים את הגורמים המזהמים בחלב ע"י פיסטור לא יכול להיות שהגורמים שאמורים לתת ערך מוסף בריאותי ישרדו גם הם . וזה לא כולל חלבון וסידן . כי בשביל שני אלו לא צריכים חלב והם בטח לא נמצאים בכמויות מספיקות בכל המעדנים שהציבור אוהב לאכול
 
למעלה