יורד גשם בחוץ

יורד גשם בחוץ ../images/Emo10.gif

ולכן אני מכריזה על שרשור למאכל החורפי המושלם -
מרק
שתפו מתכוני מרקים חמים, ממלאים וצמחוניים של חורף! אלפקה ששרפה פעם מרק ומאז היא בטראומה מבישולים בכלל וממרקים בפרט
 
ועד שתתחילו, אני אדווח

שאני עכשיו אוכלת מרק כתום שאמא עשתה (הרבה דברים כתומים, מרסקים 90% מהם, ונהיה טעים כתום ונוזלי
) זה מרק שאני חושדת שהוא ממש קל להכנה. בטח זורקים הכול פנימה, מחכים שיתבשל ומרסקים, וזה מאוד חורפי וכיפי...
 
אני לא יודעת לבשל דברים ../images/Emo10.gif

אבל אני מבטיחה לשאול את אמא ולהביא
זה באמת היה טעים ומחמם. והאמת שאני צריכה להביא גם את המתכון של המרק ההוא ששרפתי כי כשהוא מצליח הוא אחד המרקים הכי טעימים שיש (מרק עדשים סמיך סמיך כזה... כל כך טעים).
 
מרק אפונה סמיך וטעים

המצרכים: (זהירות: אין כמויות, אני מבשלת לפי העין והלב...): אפונה יבשה, קוביות תפ"א, קובית גזר , קוביות קישוא, אפשר גם בצל מטוגן- למי שאוהב, כוסברה, גבעול סלרי חתוך, שום, תבלינים- מלח, פלפל, כמון, שמן זית להכנה.... בוררים את האפונה, שוטפים, ושופכים לסיר. מוסיפים מים רותחים ושיני שום קלופות וחתוכות, מבשלים, מבשלים, מבשלים, עד שהאפונה מתחילה להתרכך ולהתפורר (כן, זה לוקח זמן, על אש נמוכה). מוסיפים את הירקות, התבלינים והשמן. כל הזמן בודקים אם יש מספיק מים בסיר, ואם חסר- מוסיפים מים רותחים.
לבחוש מידי-פעם, כדי שלא תווצר תחתית, שמאוחר יותר תישרף (אלפקה...
)אם לא תשימו
. אז לבחוש, בסוף הבישול, כאשר האפונה התמוססה ממש, להוסיף את הכוסברה, עוד כנה דקות- והמעדן מוכן. אפשר להגיש עם קרוטונים.
 
מתכון למרק כתום מזין וטעים

מרקים זה דבר נפלא, בעיקר כי בניגוד למקרים בהם מבשלים את הירקות ואז שופכים את המים אליהם יצאו לא מעט מהמינרלים, במרק אנחנו אוכלים גם את המים (-: הגרסה הפרטית שלי למרק כתום היא ממש פשוטה אבל לטעמי מאוד מוצלחת - ויש לה גם ערך תזונתי גבוה בגלל העדשים הכתומות. הירקות:
בטטות קלופות וחתוכות לקוביות
גזרים קלופים וחתוכים לעיגולים
עדשים כתומות
בצל
שום ההכנה: בסיר התואם את כמות המרק שבחרתם להכין מטגנים קלות את השום ומיד לאחר כך את הבצל במחמאה (או בשמן קנולה). מוסיפים כמו שהם את הגזרים והבטטות, נותנים בחישה-שתיים בכף עץ ומתבלים במלח, פלפל גרוס, אגוז מוסקט וקורט קינמון. מוסיפים מים הרבה מעל הירקות (אבל לא להסחף אחרת יצא חסר טעם), מערבבים שוב, ומחכים לרתיחה. כשיש בועות גדולות, מכסים והולכים לקרוא מאמרים על DNA. אחרי עשר דקות-רבע שעה מגלים שהמאמר משעמם מדי ואתם עדיין תקועים על אותו עמוד, ומוסיפים גם את העדשים הכתומות. מערבבים ונותנים להתבשל לפחות עוד עשרים דקות (עם מכסה). בתום הזמן הזה בודקים אם הירקות כבר רכים כמו לפירה, אם כן מכבים את האש, אם לא, ממשיכים עד להתרככות. כעת, אם יש מעבד מזון עם קערה גדולה, שופכים בנגלות את המרק פנימה (אם עדיין יש יותר מדי נוזלים בסיר, שופכים לבקבוק מים ליטר וחצי ריק ויש ציר ירקות למרק הבא) ומרסקים כך שיהיה קרמי אבל עם גושים נחמדים כאלו. אם יש ממחה מוט מגניב כזה, חוזרים על הטריק עם המים העודפים וממחים ישר בתוך הסיר. הגשה: ממלאים לכל סועד בצלחתו את המרק המומחה חלקית עם מעט הגושים, ושופכים כף-שתיים של טוב משמנת של "טופוטי". טיפ לשורפי המרקים: לא ללכת לקרוא מאמרים על DNA אלא לעשות בייביסיטינג לסיר ולערבב כמה שיותר.
 
מרק שורשים של אורן ../images/Emo99.gif

אין לי מושג איך הוא מכין ומה הוא שם, ואני אפילו לא מנסה לשחזר לבד. אגב, למישהו יש מתכון למרק עגבניות טוב?
 

d a p h n a

New member
מרק עגבניות זה הכי קל בעולם...

מכינים רוטב עגבניות לפסטה ואז מוסיפים לו מים, תכל'ס. לוקחים סיר. שמים בו קצת שמן זית אם רוצים. אפשר גם לטגן בצל בשביל הטעם אבל לא חובה. לוקחים קופסה של עגבניות מרוסקות (או אם מאוד חשוב לכם שזה לא יבוא מקופסת שימורים אז חולטים עגבניות, מקלפים אותן, קוצצים לקוביות ושמים בסיר). מתבלים במלח, פלפל, אורגנו ובקיצור מה שאוהבים. מוסיפים מים עד שמגיעים למידת הסמיכות שאוהבים (אני אישית אוהבת את המרק שלי במרקם של דייסה, אבל זה עניין של טעם). מבשלים קצת. אפשר לרסק את זה עם בלנדר מקל כדי לתת לזה מרקם אחיד. אני אוהבת להוסיף גם כמה מדליוני תרד קפואים ולבשל אותם בתוך המרק בשביל תוספת טעם, אבל שוב, עניין אישי. זהו. יש מרק. אם רוצים לעשות אותו עם אורז, אפשר או לבשל אורז בנפרד ואז להוסיף אותו למרק, או לשים כמות לא גדולה של אורז יבש בתוך המרק ולתת לו להתבשל עם המרק עד שהוא רך.
 

d a p h n a

New member
בבקשה: צ'אודר תירס עשיר

המתכון מופיע רשמית כ"ל4 מנות". בתכלס לדעתי הוא מספיק ליותר מזה, או ל-4 מנות מאוד מאוד נדיבות. בסוגריים מופיעות ההערות שלי למתכון רכיבים: 1 כף שמן צמחי 1 בצל סגול, חתוך לקוביות (אני השתמשתי בבצל רגיל) 1 פלפל אדום, מנוקה מגרעינים וחתוך לקוביות 3 שיני שום כתושות (אני השתמשתי בקוביות קפואות) 300 גר' תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות (בערך 4 קטנים). 2 כפות קמח רגיל 600 מ"ל חלב (אפשר בשקט להשתמש ב-1%). 300 מ"ל ציר ירקות (השתמשתי בקוביית ציר של OXO עם 300 מ"ל מים רותחים) 50 גר' פרחי ברוקולי (ויתרתי. לא אוהבת ברוקולי). 300 גר' תירס משומר ומסונן (השתמשתי בקופסא אחת של תירס קל). 75 גר' גבינת צ'דר מגוררת (אפשר גם סתם צהובה. לצ'דר פשוט יש טעם חזק יותר) מלח ופלפל הכנה: 1. לחמם את השמן בסיר גדול. להוסיף את הבצל, הפלפל, השום ותפוחי האדמה, ולאדות על חום נמוך, תוך ערבוב לעיתים קרובות, ל-2-3 דקות. 2. לערבב פנימה את הקמח ולבשל, תוך ערבוב, ל-30 שניות. לערבב בהדרגה פנימה את החלב והציר. 3. להוסיף את הברוקולי והתירס. להביא את התערובת להרתחה תוך ערבוב מתמיד, ואז להנמיך את האש ולתת לזה להתבשל במשך 20 דקות, או עד שכל הירקות רכים. 4. לערבב פנימה את הגבינה עד שהיא נמסה. 5. להוסיף מלח ופלפל לפי הטעם. להגשה אפשר לקשט עם כוסברה טרייה, או להוסיף קצת קרוטונים בשביל לתת קצת "קראנץ'". בתאבון! בנוסף, אני מצרפת קישור לשרשור מפורום "סטודנטים" שבו נתתי כמה וכמה מתכונים למרק, כולם כמובן צמחוניים.
 

diday

Member
מרק כתום טעים

הוא מרק דלעת. הולך טוב עם תפוח אדמה ויותר טוב עם בטטה.
 

taliF454

New member
מרק עדשים בסגנון הודי

ממש פשוט להכנה: מרתיחים בסיר 4 כוסות מים. במים שמים כמה פרוסות של שורש זנגביל טרי וחצי כפית כורכום מוסיפים לסיר 200 ג' עדשים אדומים ומבשלים עד שהם רכים ונימוחים ממליחים (אם רוצים) מטגנים בשמן בצל קצוץ כשהבצל מזהיב מוסיפים שום טרי כתוש לפי הטעם ותיבול: חצי כפית כמון חצי כפית זרעי כוסברה טחונים רבע כפית אבקת צ'ילי קורט הינג (תבלין הודי,ממש לא חובה) קולים בערך 2 דקות ומוסיפים את התערובת למרק תוך כדי ערבוב נוסה גם עם אפונה יבשה ירוקה וצהובה שהושרתה אם לא אוהבים מתובל או לא מתחשק לפעמים-תיבול הרבה יותר עדין (קורט מכל תבלין) עושה בעיני מרק יותר טעים
 

N0

New member
מממ מרק קארי ותפוחי אדמה

זה לפחות מה שעשיתי אתמול אבל יש הרבה דרכים לאלתר - ירדתי לשכן (במובן הלא מיני של המילה) ושדדתי ממנו מחית קארי אדום (מסתבר שכל האבקות קארי הן סתם עבודה בעיניים והמחית הזו היא הדבר האמיתי אבל קצת יקרה , כמו כן המהדרין ישימו לב שהאבקות מכילות מונסודיום גלוטומט (אבל יכול להיות שגם המחית כי לא ממש בדקתי)) בכל מקרה חומרים - 50 גרם מחית קארי (ככה שזה יצא חריף) 2 תפו"א בינוניים חתוכים לקוביות 2 בטטות בינוניות חתוכות לקוביות 1. קופסת שימורי חלב קוקוס (למרות שאולי אפשר קצת יותר ) הרבה קוסברה קצוצה (כי ככה אני אוהב) כמון ומלח לפי הטעם מומלץ אורז מלא בצד (ואולי גם עדשים) לוקחים סיר שמים קצת שמן ומטגנים בצל , מחכים שהוא ישכים ממש מעט ואז מוסיפים את הקארי מטגנים ומערבבים את המחית עד שהיא מתפרקת כמעט לחלוטין ומוסיפים מעט חלב קוקוס (לא הכול) וממשיכים לערבב עד שכל הקארי מתפרק בחלב מוסיפים את שאר החלב קוקוס הבטטות ובכלל כל שאר הרכיבים , מוסיפים עוד בערך כוס וחצי מים די שכל העסק יהיה מכוסה בנוזלים ומחכים בערך חצי שעה כדי שכל העסק יהיה מוכן (לבדוק שהתפו"א והבטטות רכים) באותו זמן מומלץ להכין אורז מלא בלי שום תבלינים כדי להוסיף בצד , ומי שכבר רוצה חלבון מלא יכול להכין אותו עם עדשים ואז בכלל יש לכם ארוחה הודית לתפארת.
 
למעלה