על הבהרות והגדרות

על הבהרות והגדרות ../images/Emo132.gif

רק כדי שלא אחזור על אותה נקודה שוב ושוב, עבור אותם אלה שפספסו כנראה. הפורום אינו מיועד למי שצמחוני "חוץ מ...". הפורום גם אינו מיועד לצמחונים. או לטבעונים. או לאוכלי בשר. הפורום אינו מיועד לשום קבוצה אקסקלוסיבית כלשהי, נקודה. הפורום מיועד לכולם, לא משנה מה הם אוכלים ואיך הם מגדירים את עצמם - כל עוד הדיונים הם בנושא הצמחונות. רוב הזמן "צמחונות" הכוונה היא לפי ההגדרה המקובלת, אבל אם מישהו רוצה לפתוח דיון על צמחונות לבנה למשל, או על צמחונות מטעמי בריאות שלפעמים אורח החיים קצת שונה, זה יכול להיות דיון מעניין (גם אם רוב חברי הפורום לא מסכימים עם הדרך הזו, תמיד יש מה ללמוד מהדיון עצמו). גם היה חשוב לי להגיד ש"מותר" לך להיות כאן ולספר שאחרי X שנים היום נשברת ואכלת משהו, או שאתה צמחוני ולובש עור, או שאתה צמחוני אבל התפוחי אדמה מהתבשיל עוף הם אחלה דבר, ואתה תקבל תמיכה והבנה ודיון בוגר בדיוק כמו כל אחד אחר. (וגם אם למישהו תהיה ביקורת על זה, הוא ישמיע אותה בדרך תרבותית ובוגרת ולא שיפוטית). דיונים על צמחונות הם דבר מאוד מעניין, מאוד מעשיר ומאוד רחב. הם נהיים דבר מאוד משעמם ומאוד מעצבן כשהנושא שלהם הוא לחטט לאחר בצלחת, להדביק עליו תווית, ואז להעביר עליו ביקורת וזלזול בהתאם לתווית הזאת. הפורום מיועד לדיונים בנושא צמחונות, ופתוח לכולם כולל כולם. גם לאוכל בשר יש זכות לנהל דיון על צמחונות בלי שכל הודעה שנייה תסביר לו כמה שהוא מזיק ומשמיד, ורוב הסיכויים שהוא ילמד משרשור כזה יותר מאשר משרשור התרסה ושיפוט. כמו שאמרתי בפוסט אחר - גדולתה של קבוצה היא ביכולתה לקבל אליה גם את הקצוות, ולא רק את המרכז (או במקרה שלנו, את הקיצוניים ביותר). קבוצה שיודעת להכיל ולהתמודד עם קשת של אנשים מחזקת את עצמה במקום להחליש. שיהיה לכולנו יום טוב
 

אישעם

New member
לאוכלי בשר כבר יש מקום לדיונים

על צמחונות, רק ששם התשובות הם אמירת האמת ופה אסור להגיד את האמת. אדם שכותב פה יכול לכתוב שהוא צמחוני שאוכל בשר ואת כמנהלת אוסרת להגיד לו שזו לא צמחונות כי אז מדביקים לו תווית. תיקראי לפורום : צמחונות למתחילים. ואז אין שום בעיה, אז ברור לכולם שיש הסתייגות ולא מדובר על בהכרח על צמחונות לפי הספר.
 

אלוניס

New member
מקריאה של רוב המעירים

אני רואה שסלע המחלוקת העיקרי שמעצבן את המתנגדים לתקנון הפורום או הודעת הפתיחה הוא השימוש במילה "צמחונית". כלומר לפי הדעה המושמעת על ידי המתנגדים עצם השימוש בה בהקשר שאינו מוקיע חד משמעית את כל מי שאוכל בשר ושאר חיות - הינו כמעט, אם לא חד משמעית, חילול קודש. על כך אני חולקת כי אין לאף אדם בעלות על מילה. אני מבינה את ההסתייגות של "מחשש של מתן לגיטימציה". אבל, לא פתחו פה פורום מתחרה לפורום צמחונות. האם פורום על תזונה סותר את פורום מתכונים או מפריע לו? עבורי, כשאני רואה פורום ששמו "תזונה צמחונית" אני מבינה שבו אוכל לקבל מידע על התחום הספציפי בדיוק כמו במקרה שהיה מעניין אותי פתאום לגלוש בפורום מקרמה למרות שאני בעיקר סורגת. הצורך בפורום נוצר לפי מיטב הבנתי כי כשאנשים פשוט רוצים מידע, להתרשם קצת, לדעת במה זה טוב ובמה זה יכול לשפר את חייהם - הם לא רוצים נבוט בראש. ופה הם לא יקבלו כזה. ואני מניחה שברגע שאנשים יתעניינו יותר לעומק באידיאולוגיה הצמחונית - מנהלת הפורום תפנה אותם לפורום המתאים ושם המתנגדים לפורום החדש יוכלו להרביץ בחדשים את התורה כאוות נפשם. לא קל לקבל מראה ולראות שמרוב הטפות נוצר צורך בפורום חדש. יותר מסביר פנים. ואם "מלחמות היהודים" שראיתי רק בכמה הודעות של העמודים פה בפורום הם ולו קצת מהאינדיקציה למה שמקבל סתם גולש שמנסה להכיר ולהבין קצת - מתברר שיצירת פורום זה היא גאונות רגישה! יישר כוח ושיצליח וישגשג!
 

אישעם

New member
לא הבנתי

כשאת רואה תזונה צמחונית אז את מבינה שתכלי לקבל שם מידע. ומה אדם מבין כשהוא רואה את פורום "צמחונות וטבעונות" ? לא מידע ? אז למה זו בקשה גדולה ליצור את ההבדל בינהם ? שיהיה ברור שבפורום תזונה"צמחונית" יש אנשים שחלק מתזונתם היא אכילת בשר. את זה בגדירה המנהלת בהודעת הפתיחה ושם הפורום צריך לשקף את זה. מפריע לי מאוד שאוכלי בשר יקבלו את החשיבה שהם בעצם צמחוניים. למה זה נראה בסדר לאחרים ? לא הבנתי את זה. זה בכלל לא עניין של בעלות על מילה כדבריך. זה עניין של פירוש למילה, לא יתכן שאוכלי בשר הם צמחוניים. שיקראו לפורום אכילת צמחים, למה צמחונות ? הם לא צמחוניים אבל פה מספרים להם שהם כן. למה ? הרי אפשר אחרת בפשטות, פשוט לבחור שם אחר.
 

אלוניס

New member
כמו שמאוד יפריע

לאדם בפורום "לשאול את הרב" שאני לא צמה בתשעה באב ואף אוכלת שרצים מדי פעם ועדיין קוראת לעצמי יהודיה. אין אף אחד שזכותו להגיד לי מי אני ומה אני. וכמו שלאף אחד אין בעלות על המושג יהדות כך גם לך אין בעלות על השימוש במילה "צמחוני". היו לך כבר שלושה קישורים בנושא. אולי די? הבהירו לך שלא כל אדם מיד ברגע יכול "להתגייר לצמחונות". ובגלל האווירה שאתה מצליח ליצור גם כאן - נוצר הפורום הזה. כדי שבן אדם יוכל להיכנס, להתרשם, להגיד איך אם בכלל הוא מנסה לשלב את זה בחייו בלי שתהרוג אותו ותעליב אותו בכינויים כמו משמידן. גם אם זו האמת הכי צרופה ביקום מבחינתך. יש אנשים שאוכלים בשר. קורה. וגם קורה שהם מתעניינים במה זה תזונה צמחונית. וזה לא תזונה למתחילים או תזונה צמחית. כשאתה אומר שאנשים שאוכלים בשר לא יכולים להיחשב צמחונים - זה ברור מספיק. העניין פה הוא לא להגיד להם מי הם ומה הם אלא לאפשר במה חופשית ונוחה יותר להיכנס לעניין. וכשמישהו יכתוב פה שהוא אוכל בשר ומתעניין בצמחונות - הוא יקבל הסברים. זה הכול. לא יקרה שום דבר כואב למועדון היוקרתי שלך.
 
תגובה אחרונה בנושא

פה לא מגדירים אוכלי בשר כצמחונים, מסיבה מאוד פשוטה - פה לא מגדירים אף אחד כשום דבר. פה מדברים על צמחונות, וזו צמחונות בדיוק כמו שאתה מגדיר צמחונות. חלק מצמחונות זה החיים של האנשים שמנסים לקיים אותה, וחלק מהחיים שלהם זה לפעמים מעידות, אז גם זה יהיה חלק מהפורום. לא נוח לך? לא מכריחים אותך להישאר. אבל אם אתה נשאר, אתה תפעל לפי תקנון הפורום ותגיב לאנשים תוך כיבוד הבחירות שלהם - מזעזעות ככל שיהיו בעיניך. את הביקורת תשאיר לעצמך. יש דברים הרבה יותר מעניינים לעשות בפורום מאשר להדביק תוויות אחד על השני ולקבל מזה תחושת היי של צדקנות עצמית. אבל בינתיים מרגע שהוא נפתח, אתה עוסק באובססיביות של ממש בהגדרת האנשים שנמצאים פה. כדאי שתפתח את העיניים ותבין שיש הרבה יותר מה ללמוד מבן אדם מאשר "איזו תווית אני אדביק עליו היום". לתשומת ליבך - כל תגובה נוספת, בכל שרשור שהוא בפורום, שטוענת ש"פה מגדירים אוכלי בשר כצמחונים" תימחק. זה כבר עבר את הנקודה של טחינת מים. ניתנה לך הבמה להגיד את שלך, יש לך את פורום משוב להגיד זאת כמה שתרצה, הנקודה הובנה בהחלט. אבל אתה פשוט תצטרך להשלים עם זה שלא מסכימים איתך על הנקודה הזו, ולהכניס אותה שוב ושוב לכל שרשור לא ישנה את זה. יום טוב
 

אישעם

New member
למה נמחקו תגובות שלי ?

אם שלי נמחקות אז מחקי את 2 אלה שמעלי. איך יתכן שמגיבים לי ואסור לי לענות ? מה הולך כאן ?
 
לא הבנתי.

אז אני יכולה למשל לומר ש, לפי הפרשנות שלי, המילה שולחן בעצם מייצגת כיסא? או שהמילה יהודי בעצם מייצגת נוצרי? הרי לאף אחד אין בעלות על המילים הללו אז אני יכולה להגדיר אותן כרצוני. הדוגמאות שנתתי הן בדיוק כמו לומר את המילה צמחוני ולהגדיר את משמעותה כאוכל בשר. הבנתי את הנקודה שכאן לא מגדירים אף אחד ולא נכנסים לו לצלחת אך לא סתם נכתב המילון. לכל מילה יש פירוש משלה ולא ניתן לעוות אותה כרצון כל אדם. הרצון היחיד שלי הוא שבמילה "צמחוני" לא יעשה שימוש לא נכון. זה פשוט עוול. אם המנהלת תמצא לנכון למחוק הודעה זו אני אבין, אך אני חושבת שאם אנשים עוד לא מרוצים מהקטע של צמחוני=אוכל בשר יש להסביר באופן ברור האם לכך באמת הייתה הכוונה. אולי לא הבנו נכון? או שמא לכך התכוונת ואם כן אשמח להודעה ברורה יותר מדוע המילה צמחוני פירושה אוכל בשר.
 
הבהרה-

ב"אוכל בשר" התכוונתי לאלו שאוכלים רק דגים או רק בשר אורגני אך מגדירים עצמם כצמחונים.
 

ailag

New member
../images/Emo45.gifמאוד אהבתי את הגישה

אני צמחונית כי בא לי, אני מעדיפה שלא להלחם על זה אלא פשוט לעשות מה שבא לי, ועדיף לי לחיות ככה כשיש רמת B12 מספיקה בגוף שלי. אני לא אוהבת את הקטע שכל דבר שמכיל את המילה "צמחוני" מכיל גם אידיאולוגיה שלמה ולרוב תקיפה. זה גורם לצמחונים להראות צרי אופקים בין השאר. אז אפשר לדבר על צמחונות מבחינת אידיאולוגיה ואפשר לדבר על צמחונות מבחינת אורח חיים .. טוב שעכשיו יש הפרדה בין השניים
 

Dark faith

New member
אשמח להבהרה../images/Emo204.gif

אבל אני חייבת שתסבירו לי ולשאר האנשים הצימחוניים-טבעוניים והקרניבורים כאחד שלא ממש מבינים- איך פורום תזונה צימחונית יכול להכיל ולעודד תפריט המכיל בתוכו בשר. איך פורום שמטרתו וייעודו לעזור לנו הצימחוניים בתזונה בריאה ונכונה- להכיל בשר....הרי כל מה שעומד מאחוריינו הוא הסלידה מאכילת בעלי חיים... זהו פורום שבכיכול עומד בציפיות שלנו- ולמעשה פוגע בנו כציבור צימחוני אידיאולוגי שנלחם נגד אכילת בשר.
 
גם אני אשמח ממך להבהרה

זהו פורום על תזונה צמחונית, ללא מסיונריות ושכנוע משום סוג. אז מאיפה המסקנה שמעודדים אכילת בשר? ומאיפה המסקנה שהפורום יכיל מתכונים בשריים? אני מאוד אשמח אם תראי לי איפה קראת את זה. ורק כדי להבהיר מראש - לקבל משהו בהבנה לא אומר שמעודדים אותו. אני מקבלת בהבנה את כל מי שאוכל בשר, ולא מנסה לשכנע אותו בשום דבר. לכל היותר אני מהווה דוגמה עבורו, אם הוא רוצה ללמוד ממנה הוא מוזמן. אבל קבלה בהבנה אינה עידוד, אני לא יושבת ליד חברי אוכלי הבשר ומעודדת אותם לקחת סטייק של 200 גרם במקום 100. אני פשוט לא מתערבת להם בבחירות שהם עושים, נקודה.
 

לקשמי

New member
מההשתתפות בפורום צמחונות וטבעונות

אני יודעת שרוב חברי הפורום נורא רגישים להכללות. עד כדי כך שהם קופצים כל פעם כשמישהו שואל שאלה שמתחילה ב"האם אתם..." אז למה כאן לעשות הכללות? "פוגע בנו כציבור צמחוני אידיאולוגי" גם אני צמחונית אידיאולוגית, או בעצם מעדיפה לומר צמחונית מוסרית. (יש הבדל מבחינתי). והפורום הזה לא רק שלא פוגע בי אלא אני אפילו מעדיפה אותו על פני הכת המסיונרית שנפתחה בפורום 301. ולגבי השאלה שלך, מישהי כבר אמרה פה שלא חייבים להיות צמחונים כדי לדבר על צמחונות. בתפוז יש גם פורום חתולים. האם חברי הפורום שם הם חתולים? מעניין, עד עכשיו לא ידעתי שחתולים יכולים לשבת מול מחשב, לקרוא ואפילו להקליד.
פורום צמחונות וטבעונות, כטבעה של כת מסיונרית, לא מאפשר דיון. מי שבא ומעז לומר שהוא אוכל בשר, ישר משתלחים בו. ועוד חושבים שזה מה שיגרום לו להפוך להיות צמחוני. ואת יודעת מה? זה לא נגמר רק עם אוכלי בשר. אפילו צמחונים שאינם טבעונים, מהססים לומר שם שהם אוכלים ביצים ו/או מוצרי חלב. מכיוון שפורום צמחונות וטבעונות לא מאפשר דיון, יש צורך בפורום הזה. גם כדי לאפשר דיון נורמאלי ותרבותי וגם כדי להראות לקהילה שיש גם צמחונים שפויים. שבת שלום.
 
למעלה