ועוד חג! זהו, אוטוטו "אחרי החגים"

ועוד חג! זהו, אוטוטו "אחרי החגים"

ומי שאינם עובדי ציבור צריכים לחכות עד פסח לחג הבא!

אתם מבשלים משהו מיוחד לשמחת תורה? יש איזו מסורת של ממולאים, אבל אני לא טורחת השנה. יש לי חברה שמכינה מדי שנה בשמחת תורה עוגת ארנגלושקה הונגרית, פעם הכנתי גרסה טבעונית שלה - זו עוגת שמרים שמכינים מכדורונים-כדורונים של בצק שמרים שמגלגלים בחמאה (טבעונית!) ואגוזים גרוסים עם סוכר, ומוסיפים קצת ריבת משמשים, שמים זה על זה ואופים. בקיצור, סוג של עוגת תלישה. טעים ביותר! תוך כדי כתיבה אני שואלת את עצמי אם לטרוח ואם יהיו מי שיאכלו.
 
הארוחה הטעימה ביותר שאכלתי בחג:

את רוב החג ביליתי על אי קטן בקיקלאדים של יוון, שמגיעים אליו במעבורת בלבד ולכן אין מלונות "הכול כלול". לקחנו "וילה" על הים, שזה צימר פרטי עם מטבחון ושתי מרפסות בנוף קסום ובבדידות מרהיבה, טיילנו (יש שם סימון שבילים מושקע), שחינו והתבטלנו. במהלך הטיולים טעמנו ענבים שצמחו פרא, שקדים, סברס מתוק ורימון מהטעימים בעולם.
אחת הארוחות הכי טעימות היתה תבשיל קישואים עם עגבניות שהכנתי מקישוא מקומי מתובל בבזיליקום ונענע מהגינה, ולצדו תפ"א מבושלים שטיגנתי בשמן זית מקומי ורוזמרין מהגינה. כשחומרי הגלם מעולים ממש אין צורך להרבות בתבלון ובעבודה. זה היה פשוט טעם גן עדן!

 

Dr T noki

New member
נראה פשוט וטעים


והחופשה נשמעת קסומה... (אני מתעבת מלונות ״הכל כלול״)
 

Dr T noki

New member
העוגה נשמעת מקסימה

לצערי חמי נפטר אז הבישולים בעיקר לשבעה

ולילדים שנשארים בבית.
מתכננת מוקפץ בסגנון אסיאתי , אנסה לשלב את ״נתחי העוף״ שכתבתי עליהם בפעם הקודמת, נראה איך ישתלבו במרינדה אסיאתית וחלב קוקוס
 
תנחומים

מקווה שתתנחמו בזכרונות טובים.
לבשל לאנשים לשבעה זה חסד ענק ולא תמיד מובן מאליו.
 

Dr T noki

New member


חלק מבשלת והרוב קונה.
צריכה גם לעבוד, גם להגיע לשבעה וגם להיות עם הילדים אחה״צ ...

כחלק מהבישולים -
היום ניסיתי את ״נתחי העוף״ של טבעול במתכון אסייתי מוקפץ עם חמאת בוטנים, סויה, מירין, סילאן, שמן שומשום , חומץ אורז, שום וג׳ינג׳ר , ירקות מוקפצים ואטריות אורז. יצא טעים. לדעתי יצא טוב גם במרינדת סויה-סילאן-שמן זית ומוקפץ זה טעים וגם מטוגן עם ציפוי פירורי לחם בסגנון שניצלונים - הבת שלי בקשה לנסות את זה.
 
למעלה