שוקלת לעבור לטבעונות ויש לי קצת שאלות בנושא

RonitiCohen83

New member
שוקלת לעבור לטבעונות ויש לי קצת שאלות בנושא

היי לכולם
כבר תקופה שהנושא עובר במוחי....אני חושבת שמתחיל להימאס לי התזונה שעליה גדלתי. המוסר מתחיל להציק לי ובקיצור, אני חושבת כבר כמה חודשים להפסיק חלב ובשר.
כמובן שבעלי לא מרוצה מהעניין. כבר בארוחת הכיפור האחרונה הוא התבאס עליי שהכנתי את ארוחת אחרי הצום מחלבית לטבעונית. חוץ מסלט יווני, שם שמתי גבינת פטה שאותה לא אכלתי.
מה שאני מנסה להגיד זה שבעלי לא כל כך מפרגן לי בנושא, אולי בצדק, אולי לא.
רציתי לשאול את דעתכם בנושא. האם נתקלתם במחלוקת דומה מבני המשפחה שלכם? האם הצלחתם למצוא פשרה?
כי מצד אחד אני לא רוצה להכניס יותר מזון שאינו טבעוני הביתה שלי ומצד שני, אני לא רוצה לצער את בעלי.
 

אבי519

New member
כן אצלי זה ככה למרות שאני לא ממש טיבעוני אדוק

לא רוצה להיכנס כאן ל"אג'נדה של התפריט" שלי כי זה עלול לגרור ויכוחי סרק, אבל יש הרבה דברים שאני לא אוכל ואישתי לא מוכנה לוותר עליהם.
אז יש הפרדה בכמה מאכלים ואני מבשל לעצמי את האוכל שלי ואשתי לעצמה את שלה ויש כמה שאנחנו אוכלים ביחד וחלק לא.
לדעתי לא שווה לקלקל יחסי משפחה ולכפות על המשפחה הגבלות בנושאי אוכל.
את יכולה לנסות לשכנע בדרך טובה, למשל להכין דברים טעימים לעצמך ולתת לו לטעום ( זה מה שאני עושה) ואלי לשכנע בדרך טובה אבל אם לא ילך אז למען שלום בית אני לא מציע להתעקש על זה, וגם לא לנדנד או "לחפור" .
 

Dr T noki

New member
הי וברוכה הבאה לפורום

אני בעד ״חיה ותן לחיות״ ונגד מיסיונריות משום סוג או כפיה . לא תמיד הבחירה שלי היא הבחירה של אחרים במשפחתי , וכל אחד שם את הגבולות שלו היכן שמתאים לו (ראי דיונים קודמים פה לגבי אירוח של סועדים בני משפחה שאינם צמחונים או טבעונים.

אני ומאמינה שעם הזמן , ככל שתבשלי ותכיני אוכל טעים בריא וטבעוני כך לאט לאט התזונה בבית תשתנה באופן טבעי.
 
ברוכה הבאה ובהצלחה בטבעונות

רק להבא, אנא אל תשימי קישורים שנראים כמו פרסומת למוצרים מן החי כי ההודעות תימחקנה
 

ימימה

New member
אצלנו רק אני טבעונית

כשרק עברתי לטבעונות המשכתי לבשל בשר לשאר בני המשפחה, בהתחלה כרגיל ואח"כ לאט לאט עברתי להכין בשר לפי בקשה ישירה (בד"כ של הילדים, לא בן הזוג). יחד עם זאת מכיוון שאני המבשלת העיקרית, שלא לומר יחידה בבית, האוכל המבושל הפך לאט לאט לטבעוני, ומכיוון שכולם התרגלו, ולרוב גם טעים להם, אז אין תלונות, אבל זה היה תהליך מאד הדרגתי, בלי כפיה ובלי הצהרות. נכון להיום הבית הפך בפועל לצמחוני לגמרי (ביצים ומוצרי חלב לצריכה עצמית יש). בשלב מסוים אמרתי שמי שרוצה בשר יכול להכין לעצמו (למשל מנגל) ושאני כבר לא נוגעת בזה בשום צורה, ורק לאחרונה הודעתי סופית ובאופן רשמי שיותר גם לא מכינים בשר אצלי בבית, אחרי שזה המצב בפועל כבר יותר משנה. אני עדיין מאפשרת לאורחים בארוחות משפחתיות להביא בשר שהכינו אצלם. מניחה שגם זה יגמר מתישהו (ובקרוב...). בן הזוג פירגן, אבל לא עבר לטבעונות, גם לא לצמחונות אבל אוכל בשר רק מחוץ לבית, כנ"ל הילדים.
מבחינתי המסר הוא - בהדרגה, בלי כפיה, בלי לפרק משפחה על זה. תגדירי מה את מסוגלת לעשות ומה מבחינתך הוא קו אדום ותדברו על זה. דברים שהיום לא מתקבלים אולי ישמעו סבירים לגמרי בעוד שנה...
 

אבי519

New member
לי זה לא נוח לדעת שבני משפחתי לא עושים דברים שהם אוהבים

בגללי.
זה ככה גם מכל הבחינות האחרות, אני מעדיף שלא יתחשבו בי, ושירגישו נוח בבית שלהם ושלא ירגישו שאני כופה עליהם.
זה ככה גם בפוליטיקה בדת במוסיקה באופנה וכל היתר... אצלנו בבית הפלורליזם המלא הוא בעדיפות על כל דבר אחר.
באותה מידה אני בטח שאם היה לי בן או בת הומוסקסואלים או חוזרים בתשובה , או מתנצרים מתאסלמים ... גם לא היה לי ולא לאישתי שום בעיה עם זה.
 

gidishemer

New member
אמנם השאלה פורסמה רק בשביל הפרסומת

אבל לפחות התפתח דיון מעניין

אצלנו הכל מעורב. אני צמחוני בהגדרה אבל התזונה שלי כמעט טבעונית, ביתי צמחונית ואשתי לא, אבל בתקופה האחרונה זוגתי הלכה הרבה יותר רחוק מבחינת צריכת הבשר שלה. בואו נומר שאין היום כבר שום חפיפה בין מה שאני אוכל ומה שהיא אוכלת... אם פעם שנינו היינו צורכים הרבה ירקות והיא גם בשר היום גם הירקות נעלמו.
לומר שזה קל? אני סתם אשקר. מצד שני, יש לה את הסיבות שלה, אני מבין מאיפה זה מגיע והיא אשה בוגרת ובחירת ליבי. אני גם מזכיר לעצמי שהיא פעם היתה צמחונית ובן זוגה לא רק שאכל בשר אלא גם עבד בלול. אז הוא הפסיק לאכול בשר והיא הלכה לכוונים אחרים, אבל כמו שהיא סבלה אותי בזמנו כך גם אני מקבל אותה. עצוב? קצת מסתדר עם זה? כן
 
אתה צודק מאד!

גם אני מזכירה לעצמי שפעם הייתי אוכלת כול.
ואני אומרת, כל אחד ואחת בזמנם האישי.
למשל, האחיין שממש התבאס וקיטר שנהייתי טבעונית (כי אהב את הבישולים שלי) -- היום גם הוא טבעוני! ואצל עוד בני משפחה יש שינויים לטבעונות או צמחונות.
 
חצי

מהמשפחה שלי טבעונית (אני ואחותי).
הורינו מבשלים מנות שיתיאמו גם לנו וגם להם (כשמתארחים אצלם). בסופי שבוע אני מכינה לחבר שלי בעיקר אוכל טבעוני מדהים שיהנה והוא מכין לו את הבשר, גבינות וביצים שלו. אם נביא ילדים אי פעם משערת שהוא יכין את החלק הזה ואני את שלי (לא מוכנה לבשל בשר ככה או ככה).

זה לא קל, אבל אם משקיעים בבישול ומראים שלא חסר מבחר (וזה עולם עשיר של תזונה) אז יש יותר היענות. מבינה את הקושי ותזכרי שכל שינוי מצמצם וחוסך הרג וסבל מיותר של בעלי חיים ואת מהווה דוגמא חיובית לילדיך. כמו כן כדאי להבהיר לבעלך את יתרונות התזונה לילדים: הרבה יותר ירקות ופירות מכל הסוגים והרבה יותר הזדמנויות להחשף למגוון טעמים. שוב , הכל בהדרגה. אם את מבשלת עיקרית ומעוניינת להפסיק לבשל בשר נסי לשכנע אותו ללמוד את הכנת מנות "הדגל" שלך. אם לא עובד תכיני תמיד גם כמה מנות בשבילך וכשיראה שזה לא פוגע בו והאוכל טעים אפשר לעבור בהדרגה. אישית לא מאמינה בכפיה...
 
למעלה