הראל זכאים פתח את "סולטנה" - שווארמיה טבעונית מפטריות

הראל זכאים פתח את "סולטנה" - שווארמיה טבעונית מפטריות

אני כבר משתוקקת לנסות את השווארמה הזו! אני אוהבת פטריות ואני אוהבת את הצ'יפס של זכאים, מה יכול להיות רע?

ציטוט מהכתבה בהארץ:

סולטנה: השווארמה הטבעונית שמשנה את חוקי המשחק
מאת רוני קשמין

השווארמה, הסלטים, העמבה הנושכת והפיתה הנוזלת: במקום החדש של השף הראל זכאים תמצאו את חוויית השווארמייה השלמה, רק מאה אחוז טבעונית
שף הראל זכאים שחלק בוודאי עוד זוכרים מהמסעדה הטבעונית "זכאים" חוזר בגדול, עם שווארמייה חדשה בתל אביב, כל כולה טבעונית, שמתכננת לשנות את חוקי המשחק באשר לכל מה שידענו עד כה בנוגע לשווארמות צמחו-טבעוניות. על מה המהומה? ובכן, אחרי חצי שנה של פיתוח ויחד עם שני שותפים - הבעלים של החתול הירוק והריינבו (הפיצרייה וההמבורגרייה הטבעוניות, בהתאמה), צפויה להיפתח היום בקול תרועה רמה שווארמייה ככל שווארמייה – על הסיחים, הסלטים הפשוטים והטחינה שנוזלת מהפיתה, אבל טבעונית וללא חשש סבל בעלי חיים. או כפי שמגדיר זאת זכאים: "העניין כאן הוא אחד לאחד חווית השווארמה המקורית, פשוט 100% טבעונית".
ברמה זו, הוא מבהיר, כי המוצר לא דומה לשווארמה הצמחונית מקינג ג'ורג', עליה השלום, כשמה שנשאר ממנה אפשר למצוא בגודנס, הדיינר המושחת-אך-טבעוני שמשובץ במרכז רחוב קינג ג'ורג'.
שווארמה כמו שווארמה, פשוט 100% טבעוני
הדבר הראשון שמציין זכאים כתעודת היושר של המקום החדש הוא הכלים והתפאורה. "הקמנו כאן מתקן שווארמה - כמו שכולנו מכירים מכל שווארמייה; למעשה, הבאנו שני מתקנים עצומים מבחור בשם סובחי שעושה נירוסטה וייצר אותם במיוחד בשבילנו", הוא פוצח בגאון ובטון שמסגיר התרגשות אמיתית מפריצת דרך. "ככל הידוע לי, זו הולכת להיות השווארמה הטבעונית היחידה שלא מיוצרת מסייטן", הוא מוסיף על השווארמה שפיתח, שתהיה רובה ככולה עשויה מפטריות. "ואם מסעדת נומה, מהמסעדות הטובות בעולם, עשתה לאחרונה שווארמה שכולה מירקות שורש, אז לדעתי גם הציבור בישראל בשל לשווארמה מירקות, אבל השווארמה שלנו מדהימה יותר", הוא אומר.

בנוסף, על יד או יחד עם השווארמה, יציעו כאן קבב טבעוני, סיגר במילוי בשר פטריות ובהמשך גם צזיקי וגבינת לאבנה. על האחרונה מעיד זכאים בפה מלא כי "היא מדהימה ואין כמותה, עד כדי שאני גאה בה כמעט כמו שאני גאה בשווארמה" ואולי לא פחות חשוב מכך – אין בזו או בזה חשש מבשר וחלב, כך שטבעונים ושומרי כשרות כאחד יוכלו ליהנות משווארמה בסגנון טורקי. למי שדאגו או שומרים עוד אמונים לצ'יפס הקרוע ביד של "זכאים" אז אל חשש, גם אותו תוכלו למצוא פה, משובץ מלח ולימון פרסי לבן ומוגש עם מיונז ביתי וטבעוני (המחירים, אגב, הם: 35 שקלים לשווארמה או קבב בפיתה; 12 שקלים לסיגר פטריות; 17 שקלים לצ'יפס קרוע ביד).
[...]
כדי לשטוף שווארמה ושאר מטעמים, יגישו כאן גזוז פרסי – סקנג'מין, תמצית שמגדיר זכאים כ"פטל של הפרסים", מבוסס על חומץ, סוכר ונענע, ששותים באופן מסורתי בחגיגות, הילולות ובזמנים יפים ומגישים תכופות גם לילדים קטנים. "המבוגרים שותים את המשקה הזה בחגים", הוא אומר, "כשהייתי קטן, אחות של סבתי (דודה של אבא) הייתה משקה אותי במשקה המדהים והמיוחד הזה, והוא נראה לי גזוז מרענן ומאוד הולם גם לחום של היום". ומי שרוצים לשכוח מהיום, יוכלו לבקש תוספת ערק, וודקה או ג'ין לתוך הגזוז, וישר לראש.
סולטנה, שווארמה טבעונית, אבן גבירול 52, תל אביב. שעות פעילות: א'-ה': 12:00-00:00. יום ו': 12:00-16:00.
 
אני משוגעת על ההמבורגר של הריינבו...הסולטנה זה שיתוף פעולה

שלהם..
אני מתכננת ללכת לשם השבוע...
&nbsp
מעולם לא אכלתי שווארמה אמיתית אז אני מריירת רק מהמחשבה לטעום את המנה הזאת :)
 

אבי519

New member
לא הבנתי את הקטע עם גבינת לאבנה, זאת גבינה צמחונית ?

 
חס וחלילה צמחונית! טבעונית


 
כנראה אנסה אותה בשבוע הבא

כשאהיה בתל אביב.
דווקא הייתי שם ביום הפתיחה אבל בסוף לא אכלתי כי היה איזשהו עיכוב ולא בא לי לחכות.
במקום נאמר שהשווארמה עשויה מסויה ופטריות. עכשיו מסקרן אותי לדעת איך מכינים אותה.
 
למעלה