איך מבשלים דוחן?

luliy

New member


 

luliy

New member
איך מבשלים דוחן?

פעם יצא לי לטעום דוחן וזה היה מריר-איך נמנעים מהמרירות?
שאלה אחרונה- איך מגיעים לזה שהדוחן יצא "אחד אחד" ולא עיסתי?
תודה!
 
מצאתי ברשת כתבה על דוחן

שבגדול מסכמת שאין חוקים ושאין דרך לדעת איך זה ייצא (אם הבנתי נכון), הנה הציטוט:

"איך מבשלים דוחן? כמו כל דגן יש כמה שיטות. וכמו כל דגן, ככל שמבשלים אותו יותר פעמים כך מגיעים באמצעות ניסוי וטעיה לתוצאות טובות יותר. יש מי שמשרים במים ומבשלים רק אחר כך. יש מי שמקדימים קלייה לשלב הבישול. יש מתכונים שבהם מבשלים עם מכסה וכאלה שבלי. יש מי שמבשלים 25 דקות ויש מי שרק עשר אבל משאירים מכוסה במגבת ובמכסה עוד 20 דקות. יש מי שמבשלים בפי 3 מים ואחרים בפי 2.5. יש שמוסיפים שמן ויש שלא.
השיטה שלי בכל הדגנים היא כמו בפסטה: מים רבים עד ריכוך ואז סינון. המרקם המתקבל הוא בהתאם לצורת הבישול שנבחרה: ממרקם יבש של קוסקוס שמתאים מאוד לסלטים (טאבולה למשל) דרך מרקם רך שמתאים לקציצות דוחן, ועד למרקם עיסתי שיוצר דייסה.
הדוחן גמיש מאוד מבחינת שימושיו ולכן מתאים כתוספת לירקות טריים או מבושלים, ליצירת לביבות או פשטידות וגם כמלית לירקות. מתאים מאוד גם ליצירות תחתית בצק נטולת גלוטן למאפים מלוחים ומתוקים, באמצעות השטחתו על תבנית. וכמובן: דייסה. מצדדי הדוחן מונים, מעבר להיותו נטול גלוטן, עוד שני יתרונות מרכזיים: חיי מדף ארוכים ויצירת תחושת שובע נעימה.
עוד תכונה נעימה היא אפס טעויות: יותר מים, פחות מים, יותר בישול, פחות בישול, הדוחן נשאר אכיל ורק המרקם משתנה ומציע עוד חקירה של הדגן הזה. יצא עיסתי מכפי שתכננו? נסו להיזכר כמה פעמים בישלתם אורז עד שיצא כמו שאוהבים. ועדיין כדאי להיות מוכנים לתכונת העיסתיות שמאפיינת את הדוחן ואף מתחזקת לאחר ההתקררות. גם עליה ניתן להתגבר באמצעות מזלג: מפוררים את הדוחן תוך כדי בישול או אחריו.
באשר לטעם: ויכוח מר ניטש סביב בת־טעם של מרירות שמאפיינת אותו. יש מי שאוהבים אותה אבל אחרים סבורים שהיא מעידה פשוט על כך שהוא לא נשמר בתנאים ראויים. חוץ מאותה בת טעם, טעמו של הדוחן מתקתק תפל."

לא ממש עוזר לדעתי!
הכתבה השלמה כאן
 
למעלה